APC - funkcionisanje, dijagnostika i sl.
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
APC - funkcionisanje, dijagnostika i sl.
Evo da se uz pomoc Aero-a dotaknemo ove bitne teme o kojoj, kako sam na licnom primeru saznao, u Srbiji malo ko zna nesto.
APC je napravljen od strane Saab-a sa ciljem da se rad motora prilagodi promeni parametara usled stila voznje, kvaliteta goriva, stanja motora.....
Problem koji se javio kod Turbo motora je sto je kod upotrebe niskooktanskog goriva dolazilo do lupanja motora prilikom "zustrije voznje". Posledica je bilo lupanje ili tzv. Knocking gde je zbog niskog oktanskog broja goriva u nekim zemljama dolazilo do prerane detonacije sto je dugorocno imalo stetan efekat po motor.
Posto u Evropi gorivo nije bilo standardizovano ovo je bio velik problem. Problem je resavan tako sto se kod turbo motora smanjivao stepen kompresije sa 9-9,5 na 8-8,5 kako bi se smanjila mogucnost detonacije usled loseg goriva.
APC sistem je omogucio "i jare i pare" dakle turbo punjac na motoru i zadrzavanje stepena kompresije od preko 9.
Ovo je bilo omoguceno instalacijom nekoliko sistema:
Knock senzor - je obican mikrofon koji meri frekvenciju, kada ova predje neki opseg kutija daje elektromagnetnom ventilu da prekine dotok pritiska do aktuatora koji otvara wastegate i smanjuje pritisak.
Senzor za kocnicu - aktivira el. mag. ventil kada se aktivira kocnica
Ventil za pritisak - ako dodje usled kvara do prevelikog pritiska on dovodi do tzv. "fuel cut"-a tj. kratkog prekida dotoka goriva kojim se rad motora vraca na normalu.
Tacan opis sledi dole.
Lopatica turbine (zuto) stvara pritisak (zeleno) dok APC ventil sprecava nastanak previsokog pritiska preko otvora A. L i M su stalno otvoreni!
Otvaranje ventila/dizne A znaci da Wastegate ostaje zatvoren i da pritisak Turba raste.
Zatvaranjem dizne A pritisak u membrani raste i pritiska osovinicu koja je otvara Wastegate i pritisak se smanjuje.
Cest problem je sto prikljucak hoce da spadne sa APC kutije (ona crna kutija) to treba prvo ispitati.
Test APC Ventila
1. Iscupati kabl za struju sa APC Ventila
2. Iscupati crevo sa usisne grane koje ide u otvor A – duvati u crevo – kada nema struje ne bi smelo da moze da se duva kroz A
3. povezati kontakte APC Ventila sa akumulatorom – sada A treba da je otovreno
Test sistema
Povezati sijalicu od 12V na steker kod APC ventila i staviti sijalicu u vidno polje (npr. Zakaciti za brisac).
1. Kretanje i ubrzavanje – Lampica stalno gori
Otvor A treba da je sada stalno otvoren pritisak koji pristize preko L ne ulazi u Wastegate vec se odvodi preko A, tako da on ostaje zatvoren
2. Kratko pre dostizanja krajnje brzine – lampica treperi
APC Ventil sada treba da klacka kao telegraf
3. Krajnja brzina dostignuta – Lampica treba da bude ugasena
A je zatvoreno, pritisak iz L ide preko M u membranu (posto ne moze da pobegne preko A)
Ovako izgleda kompletan APC-kit kao i nj. instalacija:
APC je napravljen od strane Saab-a sa ciljem da se rad motora prilagodi promeni parametara usled stila voznje, kvaliteta goriva, stanja motora.....
Problem koji se javio kod Turbo motora je sto je kod upotrebe niskooktanskog goriva dolazilo do lupanja motora prilikom "zustrije voznje". Posledica je bilo lupanje ili tzv. Knocking gde je zbog niskog oktanskog broja goriva u nekim zemljama dolazilo do prerane detonacije sto je dugorocno imalo stetan efekat po motor.
Posto u Evropi gorivo nije bilo standardizovano ovo je bio velik problem. Problem je resavan tako sto se kod turbo motora smanjivao stepen kompresije sa 9-9,5 na 8-8,5 kako bi se smanjila mogucnost detonacije usled loseg goriva.
APC sistem je omogucio "i jare i pare" dakle turbo punjac na motoru i zadrzavanje stepena kompresije od preko 9.
Ovo je bilo omoguceno instalacijom nekoliko sistema:
Knock senzor - je obican mikrofon koji meri frekvenciju, kada ova predje neki opseg kutija daje elektromagnetnom ventilu da prekine dotok pritiska do aktuatora koji otvara wastegate i smanjuje pritisak.
Senzor za kocnicu - aktivira el. mag. ventil kada se aktivira kocnica
Ventil za pritisak - ako dodje usled kvara do prevelikog pritiska on dovodi do tzv. "fuel cut"-a tj. kratkog prekida dotoka goriva kojim se rad motora vraca na normalu.
Tacan opis sledi dole.
Lopatica turbine (zuto) stvara pritisak (zeleno) dok APC ventil sprecava nastanak previsokog pritiska preko otvora A. L i M su stalno otvoreni!
Otvaranje ventila/dizne A znaci da Wastegate ostaje zatvoren i da pritisak Turba raste.
Zatvaranjem dizne A pritisak u membrani raste i pritiska osovinicu koja je otvara Wastegate i pritisak se smanjuje.
Cest problem je sto prikljucak hoce da spadne sa APC kutije (ona crna kutija) to treba prvo ispitati.
Test APC Ventila
1. Iscupati kabl za struju sa APC Ventila
2. Iscupati crevo sa usisne grane koje ide u otvor A – duvati u crevo – kada nema struje ne bi smelo da moze da se duva kroz A
3. povezati kontakte APC Ventila sa akumulatorom – sada A treba da je otovreno
Test sistema
Povezati sijalicu od 12V na steker kod APC ventila i staviti sijalicu u vidno polje (npr. Zakaciti za brisac).
1. Kretanje i ubrzavanje – Lampica stalno gori
Otvor A treba da je sada stalno otvoren pritisak koji pristize preko L ne ulazi u Wastegate vec se odvodi preko A, tako da on ostaje zatvoren
2. Kratko pre dostizanja krajnje brzine – lampica treperi
APC Ventil sada treba da klacka kao telegraf
3. Krajnja brzina dostignuta – Lampica treba da bude ugasena
A je zatvoreno, pritisak iz L ide preko M u membranu (posto ne moze da pobegne preko A)
Ovako izgleda kompletan APC-kit kao i nj. instalacija:
Poslednji put menjao 2 dana kd23se4, izmenjena 29 puta
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: APC - funkcionisanje, dijagnostika i sl.
Crni moze relativno lako da postane crveni, ako se zna procedura. Ima dosta uputstava na www-u, ali tesko je znati koje valja, a koje ne.
U svakom slucaju, ako se neko igra nek zapise/zapamti podesavanja koja je zatekao, da ne bude posle suza.
Evo elektricnih sema za razlicite verzije APC-a (verzija pise na kutiji - fizicki se 1.0 i 1.2 ne razlikuju):
1.0
1.2
1.4
U svakom slucaju, ako se neko igra nek zapise/zapamti podesavanja koja je zatekao, da ne bude posle suza.
Evo elektricnih sema za razlicite verzije APC-a (verzija pise na kutiji - fizicki se 1.0 i 1.2 ne razlikuju):
1.0
1.2
1.4
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- san_šabacisko
- Drug Član
- Postovi: 1435
- Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
- Lokacija: Šabac
Re: APC - funkcionisanje, dijagnostika i sl.
aj neka objasni neko indikaciju rada turbo/APC na instrumentu, tj.u kom položaju (polju, boji) treba da bude skazaljka u kom režimu rada motora
1987.
2002.
1988.
2002.
1988.
Re: APC - funkcionisanje, dijagnostika i sl.
aj kao potrazish na forumu...
Pisano je nebrojeno puta...
da je meni vec dosadno da pricham o tome...
Potrazi malko...
Naci ces.
Pisano je nebrojeno puta...
da je meni vec dosadno da pricham o tome...
Potrazi malko...
Naci ces.
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: APC - funkcionisanje, dijagnostika i sl.
Imas i ovde (vidi gore) sliku izvadjenog instrumenta - to ti je polozaj kazaljke kada je motor ugasen, ostalo je jasno
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- san_šabacisko
- Drug Član
- Postovi: 1435
- Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
- Lokacija: Šabac
Re: APC - funkcionisanje, dijagnostika i sl.
brate a jel ti znaš da nađeš sad gde je to pisano? ima pisano ali sve izmešano i površno. ovo što sam pitao je nešto osnovno, opis rada uređaja a ne kvar o kome se nagađa šta je. džabe informacije ako ne možeš da ih nađeš, ako moraš sve da preronjaš da bi došao do toga što tražiš. ti ne moraš da tražiš to jer to znaš. ja ne znam ništa o turbinama i APC, sada učim to i izgubim se dok nađem nešto što me interesuje. mislim da sam skapirao kako radi ali da ne bih bio u pogrešnom ubeđenju treba neko da ovde nekoliko reči o tome napiše, uz slike, kao što u školskim knjigama se piše.TAZZ je napisao:aj kao potrazish na forumu...
Pisano je nebrojeno puta...
da je meni vec dosadno da pricham o tome...
Potrazi malko...
Naci ces.
1987.
2002.
1988.
2002.
1988.
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: APC - funkcionisanje, dijagnostika i sl.
Pise ti i gore na pocetku.
APC je sistem koji ti omogucava da na turbo motorima imas visoku kompresiju, dakle pre APC-a svi motori su bili oko 8, sa APC-om moze 9 i vise.
Glavni problem je bio da dodje do tzv. lupanja tj. detonacije pre nego sto klip dodje u gornju mrtvu tacku.
Razlog je da zbog velikog pritiska(turbo) i nize oktanske vrednosti goriva dodje do detonacije - ovaj problem smo imali 90ih i sa obicnim motorima i rumunskim gorivom.
APC kontrolise nekoliko parametara: lupanje (zato ima knock senzor ili ti mikrofon) i pritisak turbine. Kada sistem detektuje lupanje otvara vod koji drze pritisak i dolazi do momentalnog otvaranja Wastegate-a i rasterecenja turbine. Jos jedan sistem sigurnosti jeste da ako je sistem neispravan tj. pritisak u turbini i dalje raste onda dolazi do tzv. "fuel cut"-a tj. sistem prekida dovod goriva na sekundu - sto se oseti naglim trzajem vozila i jezivim zvukom iz pravca motora.
Jel ima jos pitanja?
APC je sistem koji ti omogucava da na turbo motorima imas visoku kompresiju, dakle pre APC-a svi motori su bili oko 8, sa APC-om moze 9 i vise.
Glavni problem je bio da dodje do tzv. lupanja tj. detonacije pre nego sto klip dodje u gornju mrtvu tacku.
Razlog je da zbog velikog pritiska(turbo) i nize oktanske vrednosti goriva dodje do detonacije - ovaj problem smo imali 90ih i sa obicnim motorima i rumunskim gorivom.
APC kontrolise nekoliko parametara: lupanje (zato ima knock senzor ili ti mikrofon) i pritisak turbine. Kada sistem detektuje lupanje otvara vod koji drze pritisak i dolazi do momentalnog otvaranja Wastegate-a i rasterecenja turbine. Jos jedan sistem sigurnosti jeste da ako je sistem neispravan tj. pritisak u turbini i dalje raste onda dolazi do tzv. "fuel cut"-a tj. sistem prekida dovod goriva na sekundu - sto se oseti naglim trzajem vozila i jezivim zvukom iz pravca motora.
Jel ima jos pitanja?
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- san_šabacisko
- Drug Član
- Postovi: 1435
- Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
- Lokacija: Šabac
Re: APC - funkcionisanje, dijagnostika i sl.
ima. shvatio sam indikaciju na instr. ne ide mi skazaljka ka većem pritisku od početka žutog. nemam vremena da se posvetim proučavanju APC do detalja a i ne mogu iz prve da pohvatam gde je šta na mom motoru sa ovim slika i šema koje ste postavili ovde. imaš ideju šta može biti ili moram sam po onim uputstvima krenuti da tražim?
1987.
2002.
1988.
2002.
1988.
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: APC - funkcionisanje, dijagnostika i sl.
Znaci da se ukljucila zastita motora. Imas nekoliko stvari, aj da krenemo od jednostavnijih:
1) Ne radi knock senzor - prvo vidi da li je kabl koji ide od knock senzora dobro utaknut u APC kutiju i sam senzor
2) APC kutija - vidi da li je dobro utaknut veliki kabl koji ulazi u kutiju
3) Ne valja neki vakum - proveri da li su sva creva vezana za turbo dobra tj. da nisu busna. Da li su creva sa elektroventila sva fiksirana selnama i da li crevo na turbu ima selnu
Ovo su problemi koji se detektuju za 5 min., ako ne pomaze - ne budi lenj - gore sam napisao celu test proceduru - mozes da ispitas sistem za 15 min.
1) Ne radi knock senzor - prvo vidi da li je kabl koji ide od knock senzora dobro utaknut u APC kutiju i sam senzor
2) APC kutija - vidi da li je dobro utaknut veliki kabl koji ulazi u kutiju
3) Ne valja neki vakum - proveri da li su sva creva vezana za turbo dobra tj. da nisu busna. Da li su creva sa elektroventila sva fiksirana selnama i da li crevo na turbu ima selnu
Ovo su problemi koji se detektuju za 5 min., ako ne pomaze - ne budi lenj - gore sam napisao celu test proceduru - mozes da ispitas sistem za 15 min.
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- san_šabacisko
- Drug Član
- Postovi: 1435
- Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
- Lokacija: Šabac
Re: APC - funkcionisanje, dijagnostika i sl.
ma nisam lenj, daleko od toga nego ja volim sve tačno da uradim i da znam šta radim, mrzim nagađanje. danas sam se guzio da nađem knock senzor jer sam več pročitao negde da njega treba prvo proveriti ali nisam mogao da ga nađem, znam da je negde kod usisne grane?
probao sam i da skinem crevca sa el.magn.ventila da testiram duvanjem ali nisam uspeo, znači da dobro drže, videću i da li su se probušila negde.
do skoro ja nisam uopšte znao šta je APC, sada sam ponovo proučio ovo što si pisao i mislim da sada potpuno kapiram princip rada. ostaje mi samo problem što ne znam gde tačno koji deo stoji, da ima foto mog motora kao ovaj što si stavio mnogo lakše bi išlo i jebava me što je na nemačkom na slikama.
al ajd ovako,
spisak delova APC sistema:
1. el.kontrolna jedinica
2. knock senzor
3. APC ventil
4. pogonska membrana
5. ventil rasterećenja
6. ventil za prekid goriva
jesam preskočio nešto? znam sve koju funkciju ima, a gde se tačno nalazi znam samo za 3. da li je kontrola ovo uz akumulator ili je od plina to? http://www.dodaj.rs/f/2H/uj/3oHdSFv1/sdc15637.jpg
probao sam i da skinem crevca sa el.magn.ventila da testiram duvanjem ali nisam uspeo, znači da dobro drže, videću i da li su se probušila negde.
do skoro ja nisam uopšte znao šta je APC, sada sam ponovo proučio ovo što si pisao i mislim da sada potpuno kapiram princip rada. ostaje mi samo problem što ne znam gde tačno koji deo stoji, da ima foto mog motora kao ovaj što si stavio mnogo lakše bi išlo i jebava me što je na nemačkom na slikama.
al ajd ovako,
spisak delova APC sistema:
1. el.kontrolna jedinica
2. knock senzor
3. APC ventil
4. pogonska membrana
5. ventil rasterećenja
6. ventil za prekid goriva
jesam preskočio nešto? znam sve koju funkciju ima, a gde se tačno nalazi znam samo za 3. da li je kontrola ovo uz akumulator ili je od plina to? http://www.dodaj.rs/f/2H/uj/3oHdSFv1/sdc15637.jpg
1987.
2002.
1988.
2002.
1988.
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: APC - funkcionisanje, dijagnostika i sl.
Ako mislis na ECU ili kontrolnu jedinicu mislim da je ona kod 9000ke ispod vozackog sedista - nisam neki ekspert za 9000, ali proveri.
Ovaj sto zoves ventil za rasterecenje bi trebalo da je isto u kabini, u instrument tabli kada sedis za vozackim mestom negde iznad tvog levog kolena - ovde samo proveri crevo dal valja i da ne sisti dok radi motor (znaci da je porozno pa gubi vakum) - IMAS NA SLICI 13-14 - covek drzi rukom taj deo tacno tu gde se nalazi (odnosno iza pregrade)
Knock senzor se nalazi prisrafljen sa 1 srafom za blok motora - posto je kod 900OG blok uzduzan, ako ga zavrnem (u glavi) za 90 stepeni znaci da kod tebe treba da je na delu motora okrenutom prema kabini ili tzv. "akvarijumu" - deo treba da je pravilno pricvrscen ukoso tako sto je 20 stepeni u odnosu na osu motora
ECU, Koncok senzor, APC el.mag. ventil - su najvazniji i uz creva za vakum 100% uzrok problema.
Tamo negde Kolja napisa da nije video B202 kome motor radi stabilno na leru - to je zato sto ljude mrzi da zamene SVA creva vakuma ukljucujuci i ova u kabini tj. od ventilacije.
Ako meni moze B201 da radi mirno, a oni su ozloglaseni da br. obrtaja stalno seta moze i vama B202 - al mora malo da se zanimate sa tim.
Kupis 10 metara creva 3,5-4mm jedno podne uzmes i promenis na celom motoru i u kabini vakum creva - miran rad motora, 10-20% niza potrosnja i 95% si odklonio uzrok problema sa APC-om.
Investicija za 10m creva ne prelazi 10-15€
Ovaj sto zoves ventil za rasterecenje bi trebalo da je isto u kabini, u instrument tabli kada sedis za vozackim mestom negde iznad tvog levog kolena - ovde samo proveri crevo dal valja i da ne sisti dok radi motor (znaci da je porozno pa gubi vakum) - IMAS NA SLICI 13-14 - covek drzi rukom taj deo tacno tu gde se nalazi (odnosno iza pregrade)
Knock senzor se nalazi prisrafljen sa 1 srafom za blok motora - posto je kod 900OG blok uzduzan, ako ga zavrnem (u glavi) za 90 stepeni znaci da kod tebe treba da je na delu motora okrenutom prema kabini ili tzv. "akvarijumu" - deo treba da je pravilno pricvrscen ukoso tako sto je 20 stepeni u odnosu na osu motora
ECU, Koncok senzor, APC el.mag. ventil - su najvazniji i uz creva za vakum 100% uzrok problema.
Tamo negde Kolja napisa da nije video B202 kome motor radi stabilno na leru - to je zato sto ljude mrzi da zamene SVA creva vakuma ukljucujuci i ova u kabini tj. od ventilacije.
Ako meni moze B201 da radi mirno, a oni su ozloglaseni da br. obrtaja stalno seta moze i vama B202 - al mora malo da se zanimate sa tim.
Kupis 10 metara creva 3,5-4mm jedno podne uzmes i promenis na celom motoru i u kabini vakum creva - miran rad motora, 10-20% niza potrosnja i 95% si odklonio uzrok problema sa APC-om.
Investicija za 10m creva ne prelazi 10-15€
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- san_šabacisko
- Drug Član
- Postovi: 1435
- Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
- Lokacija: Šabac
Re: APC - funkcionisanje, dijagnostika i sl.
ma ima da radi kao nov. evo sad doručkujem pa idem da pronađem gde je šta i onda testiranje redom. bar da pronađem kvar sada a onda ću spremiti crevca i sve da zamenim.
reci mi još, koliko sam video, to su obična gumena creva sa malo debljim zidom? može bilo koje crevo tih dimenz.ili je ovo neko posebno?
reci mi još, koliko sam video, to su obična gumena creva sa malo debljim zidom? može bilo koje crevo tih dimenz.ili je ovo neko posebno?
1987.
2002.
1988.
2002.
1988.
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: APC - funkcionisanje, dijagnostika i sl.
Moze bilo koje gumeno ili silikonsko- samo da je unutrasnji precnik 3,5-4mm.
Samo nemoj bas da koristis ona najtanja kao za vodu za brisace posto su previse mekana i hoce da se saviju/nagnjece pa nemas protok
Samo nemoj bas da koristis ona najtanja kao za vodu za brisace posto su previse mekana i hoce da se saviju/nagnjece pa nemas protok
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
Re: APC - funkcionisanje, dijagnostika i sl.
Mmmmmm....
Pregledaj uz sva vakuum creva i rasteretni ventil Usisne grane. BPV. Nalazi se na usisno delu usisa koje ide od aluminijumske cevi i prespaja do ispred turba. na njemu imas mali patrljak... sisicu gde dolazi vakuum crevo koje sa druge strane zavrsava iza leptira gasa. kada sisash tu sisicu na BPV treba da pomeras membranu u njemu i treba da pravis vakuum u ventilu. i taj vakum treba da postoji. zapusis recimo jezikom... i treba da ostane vakuum. ako se membrana vrati... a ti sisash li sisash... otisao BPv. nemozes u over load
Pregledaj uz sva vakuum creva i rasteretni ventil Usisne grane. BPV. Nalazi se na usisno delu usisa koje ide od aluminijumske cevi i prespaja do ispred turba. na njemu imas mali patrljak... sisicu gde dolazi vakuum crevo koje sa druge strane zavrsava iza leptira gasa. kada sisash tu sisicu na BPV treba da pomeras membranu u njemu i treba da pravis vakuum u ventilu. i taj vakum treba da postoji. zapusis recimo jezikom... i treba da ostane vakuum. ako se membrana vrati... a ti sisash li sisash... otisao BPv. nemozes u over load
- san_šabacisko
- Drug Član
- Postovi: 1435
- Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
- Lokacija: Šabac
Re: APC - funkcionisanje, dijagnostika i sl.
ovako, nisam rešio problem ali sam neke stvari konstatovao. samo pitanje za admina @AERO da li ovde da nastavimo ili negde drugde?
1987.
2002.
1988.
2002.
1988.
- Carlsson
- Postovi: 2756
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Banja Luka
Re: APC - funkcionisanje, dijagnostika i sl.
nije samo Aero admin ima nas 4 ukupno
mozes kd-a i to pitati
al' evo ja cu ti reci...nastavite ovde pa cemo prebaciti
mozes kd-a i to pitati
al' evo ja cu ti reci...nastavite ovde pa cemo prebaciti
[link_open=http://www.saabclubserbia.rs]SAAB CLUB SERBIA[/link_open]
- san_šabacisko
- Drug Član
- Postovi: 1435
- Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
- Lokacija: Šabac
Re: APC - funkcionisanje, dijagnostika i sl.
hahah, izvinjavam se nisam znao, njega sam zapamtio valjda što smo na početku pričali.
može tako pa posle prebavite gde bi bolje pasovalo
može tako pa posle prebavite gde bi bolje pasovalo
1987.
2002.
1988.
2002.
1988.
- san_šabacisko
- Drug Član
- Postovi: 1435
- Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
- Lokacija: Šabac
Re: APC - funkcionisanje, dijagnostika i sl.
evo ovako, shvatio sam princip rada APC sistema, elementi znam kako rade ali ona vakuum creva me izluđuju, pogubim se kad vidim koliko ih ima na motoru jel ona slika gore, blok šema što je kd stavio ista za svaki APC? čini mi se da kod mene ima još creva
dalje, uradio sam delimičan pregled. aj da krenem od APC ventila: na srednjem izvodu sam primetio 2 rupice koje nisu fabričke nego izgleda kao da ih je neko probušio, jednu od njih crevo ne pokriva tako da ona remeti rad uređaja.
pitanje za kd, zašto nisu na šemi iste oznake kao što na ventilu piše, W R i C nego A L i M?
dalje, uradio sam delimičan pregled. aj da krenem od APC ventila: na srednjem izvodu sam primetio 2 rupice koje nisu fabričke nego izgleda kao da ih je neko probušio, jednu od njih crevo ne pokriva tako da ona remeti rad uređaja.
pitanje za kd, zašto nisu na šemi iste oznake kao što na ventilu piše, W R i C nego A L i M?
1987.
2002.
1988.
2002.
1988.
- san_šabacisko
- Drug Član
- Postovi: 1435
- Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
- Lokacija: Šabac
Re: APC - funkcionisanje, dijagnostika i sl.
TAZZ to što si rekao ću sutra da probam, sad ne znam koje je to crevo. mislio sam da mi pričaš za bajpas turbine al nije nego za usisnu granu. evo uspeo sam da slikam aktuator (ako nisam se zeznuo za ime)
1987.
2002.
1988.
2002.
1988.
- san_šabacisko
- Drug Član
- Postovi: 1435
- Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
- Lokacija: Šabac
Re: APC - funkcionisanje, dijagnostika i sl.
dalje, da li je ovo KNOCK senzor?
malo izdaljeno. ja sam skinuo konektor da ga proverim i da može i unutra da se vidi
malo izdaljeno. ja sam skinuo konektor da ga proverim i da može i unutra da se vidi
1987.
2002.
1988.
2002.
1988.
Re: APC - funkcionisanje, dijagnostika i sl.
Nisu te oznake jer je sema na nemackom.
w- wastegate
R- retour... ispred usisa turbine...
C- kompresorsko kolo.
Rupica.... ubedjen sam da.je.na W delu ventila i neko je probao gedora tjuning... da falsira vazduh na w delu da bi imao veci pritisak turbine...
proveri BPV da li imas vakum. da ne gubis tu pritisak.
Probaj da proveris da li je IC ceo ili da nije on zveknuo...
Kada skines crevce sa W dela ventila trebalo bi da auto pocne blesavo da vuce ako nemas probleme unutar... mislim ako ne gubis.pritisak... takodje.ako protokomer nije ispravan... nece auto da ide kako treba... da li su svi osiguraci ispravni... shvati da sa tim autom koji imas... mora da se krene od pocetka... a pocetak su sva.vakuum creva...
pun je ulja... jedno dooooobro pranje motora... da ne prljash ruke...
Razvodnik paljenja... ako nije njegov... nema pomeranja paljenja... nema turbo kicka...
w- wastegate
R- retour... ispred usisa turbine...
C- kompresorsko kolo.
Rupica.... ubedjen sam da.je.na W delu ventila i neko je probao gedora tjuning... da falsira vazduh na w delu da bi imao veci pritisak turbine...
proveri BPV da li imas vakum. da ne gubis tu pritisak.
Probaj da proveris da li je IC ceo ili da nije on zveknuo...
Kada skines crevce sa W dela ventila trebalo bi da auto pocne blesavo da vuce ako nemas probleme unutar... mislim ako ne gubis.pritisak... takodje.ako protokomer nije ispravan... nece auto da ide kako treba... da li su svi osiguraci ispravni... shvati da sa tim autom koji imas... mora da se krene od pocetka... a pocetak su sva.vakuum creva...
pun je ulja... jedno dooooobro pranje motora... da ne prljash ruke...
Razvodnik paljenja... ako nije njegov... nema pomeranja paljenja... nema turbo kicka...
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: APC - funkcionisanje, dijagnostika i sl.
Ovo na slici nije knock senzor (vidi gornje slike kako izgleda - krug sa repom) - ono je neki davac temperature vode. Knocksenzor je na nemackogm "Klopfsenzor"
Vakum creva naravno da nisu sva od APC-a, imas tu jos regulisanje ler gasa, ventilaciju, razvodnik paljenja.....i ko zna sta jos - al princip je da SVA creva mora da dihtuju!
Sve reci na nemakom koje ti trebaju samo pitaj
Vakum creva naravno da nisu sva od APC-a, imas tu jos regulisanje ler gasa, ventilaciju, razvodnik paljenja.....i ko zna sta jos - al princip je da SVA creva mora da dihtuju!
Sve reci na nemakom koje ti trebaju samo pitaj
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- san_šabacisko
- Drug Član
- Postovi: 1435
- Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
- Lokacija: Šabac
Re: APC - funkcionisanje, dijagnostika i sl.
znaš šta, na leto ću ja ceo motor napolje, pa na postolje pa lepo od početka do kraja pregled i sređivanje a sada osnovno što mu treba da mu namestim.
rupica je na C, nije na W, ali to mu valjda dođe na isto jer su C i W spojeni uvek?
razmišljam sad ono što si rekao, da skinem sa W......APC je tu ,,samo'' da uskladi rad svih uređaja i da ih zaštiti, kad se APC raskači onda bi auto trebao da vuče normalno ako je sama turbina ispravna, mislim za dijagnostikovanje ispravnosti elemenata.
tako ću da uradim, raskačim APC i krenem malo da vidim šta će biti. ako opet ne ide onda da proverim da li bajpas ventil zatvara dobro. jel tako? dalje razvodnik, protokomer....
šta beše IC i koji osigurači?
rupica je na C, nije na W, ali to mu valjda dođe na isto jer su C i W spojeni uvek?
razmišljam sad ono što si rekao, da skinem sa W......APC je tu ,,samo'' da uskladi rad svih uređaja i da ih zaštiti, kad se APC raskači onda bi auto trebao da vuče normalno ako je sama turbina ispravna, mislim za dijagnostikovanje ispravnosti elemenata.
tako ću da uradim, raskačim APC i krenem malo da vidim šta će biti. ako opet ne ide onda da proverim da li bajpas ventil zatvara dobro. jel tako? dalje razvodnik, protokomer....
šta beše IC i koji osigurači?
1987.
2002.
1988.
2002.
1988.
- san_šabacisko
- Drug Član
- Postovi: 1435
- Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
- Lokacija: Šabac
Re: APC - funkcionisanje, dijagnostika i sl.
pa i pretpostavljao sam po izgledu da je signal temperature al ne mogu da nađem mikrofon
dobro je da nisu sva od APC što znači da je ona blok šema za sve modele?
dobro je da nisu sva od APC što znači da je ona blok šema za sve modele?
1987.
2002.
1988.
2002.
1988.
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost