U pravu si Boki 99,99%.....da je turbo KULMINIRAO problem,ali moramo naci uzrok - po meni ih ima dva
(1. - los turbo ili 2. - DPF)
Dim koji se pojavio na auspuhu je posledica sagorelog ulja koje je proslo kroz ceo izduvni sistem.Tako je sada onaj katalizator koji je kolja spomenuo da je stavljen nov,prakticno neupotrebljiv.Ko ga sad opere? kako?
...a dadose ljudi tolike pare za njega.
U zavisnosti koliko je dugo trajala ibertura,toliko je oziljaka ostalo na samom motoru.Moze da bude jako pogubno kroz novac (s obzirom da se radi o 3.0 dizelu kod bmw-a), a moze da bude i podnosljivo za budzet uz dosta rada.Sve predpostavke o posledicama su preuranjene pre otvaranja motora.
Ima da se pere i pere, i inter kuler i svasta jos nesto,a kako je ulje doslo i u auspuh,i kada se sredi sve......dimice jos jedno "izvesno" vreme,dok to sve totalno ne sagori....pod uslovom da ne stave ponovo nov DPF.Tad nema dima ....
Ako se bude vozio po auto putu posle,ceo proces ce brze trajati nego li recimo po gradu.
Ako smem da iznesem svoju predpostavku uzroka kvara,glasila bi:
- Pucanje osovine u turbo punjacu,koja je nastala kao posledica velikog lufta(van tolerancija),a odrazila se na u trenutku kada je auto bio na duzoj destinaciji pod vecom turazom/brzinom.
Ti luftovi u turbu,i gasenje auta odmah posle duzeg "prasenja" (a ne cekanje 5-10 minuta,npr. ne znamo dal su posle duze ture odavde, ugasili auto odmah i pili kafu u Austriji,i posle kafe krenuli i to se desilo) pa po nepisanom pravilu dobijamo ovo za rezultat....ili....Opcija dva -
ako mu nije DPF hebo kevu ......ali semering ce ga odati(mislim na DPF) i to nam to reci!!!!
....pa da vidimo kako tu stoje stvari.
Kolja je napisao:Inace auto je vrh bio,pre polaska ovamo gore su mu ugradili neki katalizator za zelenu plaketu koliko sam razumeo pa rekoh da mozda to nije doprinelo ovome sto se desilo?
Ovde si me malo zbunio.....E60 je zelen cim izadje iz fabrike ( od marta 2004te).On ima ugradjen fabricki partikularni filter/katalizator ili ti DPF (Diesel particulate filter)............Ima dva modela DPF-a u zavisnosti koji je motor u pitanju.Jedna opcija se montira dole ispod kola( motor M57N) ,a druga opcija u motornom prostoru odmah iza turba (motor M57N2 )
Da bi smanjili štetne emisije, uz diesel motore se ugrađuje DPF - filter čestica čađi. Ukratko - čestice čađi se skupljaju u filteru. Ceo sistem pokušava da ih sagori na nekoliko načina kroz procese tzv. regeneracije. Prvi je tzv. pasivna regeneracija. Ona se odvija praktično stalno - ako stil i uslovi vožnje omoguće dovoljnu temperaturu za spaljivanje čestica. Kada količina čađi dostigne definisani nivo, aktivira se tzv. aktivna regeneracija. Sistem ubrizgava određenu količinu goriva kako bi podigao temperaturu i omogućio spaljivanje. Aktivna regeneracija traje, zavisno od raznih faktora, od 10-20 min (ovo je samo okvirno). Ako se regeneracija prekine (ugasi se motor recimo), sistem će kasnije probati ponovo. Ako DPF ne uspe da uspešno odradi aktivnu regeneraciju (kratke vožnje, stalno prekidanje aktivne regeneracije) tj. preciznije ako količina čađi pređe neki drugi zadati nivo, onda automobil upozori vozača tako što obično uključi DPF lampicu. Rešenje za to je da vozač mora, što pre, da vozi 10-ak minuta (zavisi od DPF rešenja u konkretnom automobilu) brzinom obično preko 40km/h i brojem obrtaja obično preko 2000. To je obično dovoljno da aktivna regeneracija odradi svoj posao. Ako se ni tada ne završi regeneracija tj. ako količina čađi pređe neki kritični nivo, sistem će limitirati snagu motora i signalizirati vozaču da mora što pre do servisa gde će pokušati da odrade regeneraciju. U nekim slučajevima ovo neće biti moguće nego će biti neophodna zamena DPF-a što jako boli.
Njegovo stanje potrosenosti (u E60) se moze pratiti u glavnom meniu bord kompijutera (kao recimo ventilacija,radio,TV,telefon... itd)
Kada je DPF u problemu (a i nov moze da bude ako nije lepo stavljen,zakacen ili je felerican),on ce visak pritiska(cadji, garezi i ostalih govana) vratiti u prvu komponentu a to je TURBO....koga taj pritisak ubije!!!!
Shodno svemu ovom gore napisanom,logicki se namece pitanje:
Da nisu
mozda to,odnosno njega menjali tada kada si to spomenuo???
Ako je to menjano,ako se konstatuje da je u njemu bio problem,ako
nije gorela lampica DPF-a pre iber ture,ako je turbo bio kako treba pre havarije,garantujem ti zivotom da mogu da dobiju NOV motor i nadoknadu za sve troskove koje su imali na toj turneji.
Onda nije problem u njima nego u servisu,majstoru,DPF-u itd,sto njih kao korisnike uopste ne zanima,jer na sve imaju garanciju (i na deo,i na rad).
Kako se radi o zemlji D (a ne o SRB).To se sve resava u 2 dana.
Skreni im paznju na stalnu komunikaciju sa servisom koji SADA radi diagnostikovanje kvara,jer konstatacija TOG servisa (u pisanoj formi) ce posluziti kao osnov za potrazivanje njihovih prava ukoliko se greska potkrala kod nekog drugog.
Kolja je napisao:pazi kad je pre polaska dao za servis i kat. oko 2 soma evra.
Na ovom servisu neposredno pred put je i turbo proveren......bar bi trebalo da jeste
.... pa tako vise sumnjam na ovo drugo (isuvise malo podataka imamo za ozbiljnu debatu).
Cifra od dva soma eura za servis,svakako deluje zastrasujuce za nas zitelje ove "zemlje medju sljivama",ali ako usvojimo da DPF filter kao deo iz origanala sa BMW-oim zigom, u zavisnosti od zemlje do zemlje u EU moze da dodje i do +- 1500e (Finska na primer),onda to vec poprima sasvim drugu dimenziju.
Ne znamo sta je radjeno na servisu,ne znamo koji je katalizator stavljen,ne znamo sta su javljale lampice pre nego se desilo shranje ...... tako da samo mozemo da naslucujemo za sad.
Moje razmisljanje je ovakvo