SAAB 2.2TiD "Tesko dise"
- AERO
- Postovi: 7136
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
SAAB 2.2TiD "Tesko dise"
Nikola i kd23se4 su pricali na temu 2.2 TID motora(u temi 9-3 98/03).
Evo jednog interesantnog materijala,pa ako doktoru kd23...(kazi kako da te zovemo na forumu-zivota ti,..ubi nas sa ovom sifrom )....nije tesko nek malo iskomentarise ako uoci nesto interesantno.
Dakle hiruski zahvat se desava prvi put na nekih 150.000 km
1.slika
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
21.
22.
Slike su oznacene po brojevima,pa ako ima nesto interesanntno za napomenuti ili iskomentarisati - ovako je lakse.Doktore kd23se4....slusamo vas pazljivo!!!
Evo jednog interesantnog materijala,pa ako doktoru kd23...(kazi kako da te zovemo na forumu-zivota ti,..ubi nas sa ovom sifrom )....nije tesko nek malo iskomentarise ako uoci nesto interesantno.
Dakle hiruski zahvat se desava prvi put na nekih 150.000 km
1.slika
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
21.
22.
Slike su oznacene po brojevima,pa ako ima nesto interesanntno za napomenuti ili iskomentarisati - ovako je lakse.Doktore kd23se4....slusamo vas pazljivo!!!
- AERO
- Postovi: 7136
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: SAAB 2.2TiD "Tesko dise"
Neeema,neema
Re: SAAB 2.2TiD "Tesko dise"
Arf GRILL cistac... samo paziti jer ubija ruke, znaci u onim rukavicama sa kojima nam zene peru klonje... i ne treba da je dugo na aluminijumu... skida vrhunski!!!
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: SAAB 2.2TiD "Tesko dise"
uhh sta je cadji, ne znam koje se gorivo sipa, al stvarno mnogo cadji. Naravno EGR prvi na ciscenje.
Po preporuci Mercedesa Srbija gorivo stalno sipam kod NIS-a (zvuci cudno ali izgleda da im je Eurodiesel dobar) i nikakvih problema nemam. Jos jedan savet za duzi vek pumpe i lepsi rad motora.
Covek koji se u nemackoj ima nadimak "Sterndoktor" i radi u Mercedesu na razvoju maziva je rekao da bi dobro bilo da se sipa dvotaktno ulje kad sipate naftu posto moderna goriva imaju slabo podmazivanje.
Ja se pridrzavam toga i sipam 2T ulje, oko 0,3-0,5 na jedan rezervar. Ovo ulje je za razliku od ostalih predvidjeno da sagoreva u motoru (kako bi inace radio motocikl) i kazu cak bolje sagoreva od dizela. Ovaj savet vazi za sve vozace dizela. Litar ulja Vas kosta 300-400RSD, sto je na jedan rezervoar zanemarljiv trosak, a pomaze da se produzi vek motora. Samo vodite racuna da je specifikacija API TC.
Inace dizeli koji se puno voze na autoputu vole da zacade pre, nego ovi sto se muce po gradskoj voznji.
Inace ovaj motor na slici mi deluje da je imao neki problem mnogo ranije (dihtung glave, lose podesena pumpa, neki senzor defektan itd.) ali je neko to sve ignorisao i vozio dok nije skroz zaribao, ali samo nagadjam.
Po preporuci Mercedesa Srbija gorivo stalno sipam kod NIS-a (zvuci cudno ali izgleda da im je Eurodiesel dobar) i nikakvih problema nemam. Jos jedan savet za duzi vek pumpe i lepsi rad motora.
Covek koji se u nemackoj ima nadimak "Sterndoktor" i radi u Mercedesu na razvoju maziva je rekao da bi dobro bilo da se sipa dvotaktno ulje kad sipate naftu posto moderna goriva imaju slabo podmazivanje.
Ja se pridrzavam toga i sipam 2T ulje, oko 0,3-0,5 na jedan rezervar. Ovo ulje je za razliku od ostalih predvidjeno da sagoreva u motoru (kako bi inace radio motocikl) i kazu cak bolje sagoreva od dizela. Ovaj savet vazi za sve vozace dizela. Litar ulja Vas kosta 300-400RSD, sto je na jedan rezervoar zanemarljiv trosak, a pomaze da se produzi vek motora. Samo vodite racuna da je specifikacija API TC.
Inace dizeli koji se puno voze na autoputu vole da zacade pre, nego ovi sto se muce po gradskoj voznji.
Inace ovaj motor na slici mi deluje da je imao neki problem mnogo ranije (dihtung glave, lose podesena pumpa, neki senzor defektan itd.) ali je neko to sve ignorisao i vozio dok nije skroz zaribao, ali samo nagadjam.
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- nik 900t
- Drug Član
- Postovi: 1774
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Vojka
Re: SAAB 2.2TiD "Tesko dise"
Ako je auto kod nas slikan a pritom je sipao ko zna sta i ko zna gde onda nista cudno sto je zabreko. E sad pitanje to za dodavanje dvotaktola u gorivo. Jel to generalno za sve dizelase novije/starije ili za saab-a TiD.
Saab 900og
- AERO
- Postovi: 7136
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: SAAB 2.2TiD "Tesko dise"
Euro dizel je manje mastan od nekadasnjih goriva koji su bili u opticaju(D2,loz ulje)...
Dodavanjem dvotaktola - prakticno receno,ta masnoca u Euro dizelu se povecava i olaksavas moturu....pa samim tim mu i produzavas vek....
Pije vodu i kod starih,ali je manji efekat.....
Dodavanjem dvotaktola - prakticno receno,ta masnoca u Euro dizelu se povecava i olaksavas moturu....pa samim tim mu i produzavas vek....
Pije vodu i kod starih,ali je manji efekat.....
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: SAAB 2.2TiD "Tesko dise"
napisah "Ovaj savet vazi za sve vozace dizela"
Jedino savet da pazite da ulje bude API TC, zbog boljih svojstva sagorevanja bolje njega nego API TB, al kad mi se desi da ne nadjem uzmem i ovo. Samo nek su ove norme, nema potrebe da se sipaju ona skuplja od 800 RSD ili vise, nadje se za oko 300 RSD u svim boljim radnjama auto delova.
Jedino savet da pazite da ulje bude API TC, zbog boljih svojstva sagorevanja bolje njega nego API TB, al kad mi se desi da ne nadjem uzmem i ovo. Samo nek su ove norme, nema potrebe da se sipaju ona skuplja od 800 RSD ili vise, nadje se za oko 300 RSD u svim boljim radnjama auto delova.
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: SAAB 2.2TiD "Tesko dise"
Najveci problem su moderne Bosch pumpe koje se hlade i podmazuju gorivom. Usled boljih materijala proizvodjaci vozila/pumpi tvrde kako je dodatak 2T nepotreban jer su materijali takvi da trpe gorivo koje je manje masno nego ranije.
Kome god da verovali definitivno niko nije rekao da je dodavanje 2T stetno.
Inace jos komentar za sliku: Cadj=nesagorelo gorivo, razlozi mogu da budu razni: lose gorvio, neispravne dizne, osteceni senzori (protokomer, lambda sonda itd.) koji daju pogresne vrednosti i dovode do toga da se previse goriva ubacuje
Kome god da verovali definitivno niko nije rekao da je dodavanje 2T stetno.
Inace jos komentar za sliku: Cadj=nesagorelo gorivo, razlozi mogu da budu razni: lose gorvio, neispravne dizne, osteceni senzori (protokomer, lambda sonda itd.) koji daju pogresne vrednosti i dovode do toga da se previse goriva ubacuje
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- Carlsson
- Postovi: 2756
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Banja Luka
Re: SAAB 2.2TiD "Tesko dise"
moze li neko napisati nesto vise o ovom motoru...prednosti, mane itd. ?
[link_open=http://www.saabclubserbia.rs]SAAB CLUB SERBIA[/link_open]
- AERO
- Postovi: 7136
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: SAAB 2.2TiD "Tesko dise"
kd23se4 je napisao:Posto sam sve vec napisao u 9-3 I samo cu da prekopiram:
„Takodje valja napomenuti da je 2.2 TiD, dakle dizel, koji je razvijen od strane Magna Steyr, Austrija koja se bavi razvojem motora za BMW-ov dizel program, a i proizvodnjom.
Opelov motor je razvijen od Magna-e ali je proizvodjen u Opelovoj fabrici u Kajzerslauternu i uprkos uvrezenom verovanju nema nikakve veze sa japanskim Isuzuom, koji ima zaslugu za neke druge motore.
Turbodizel se radio od 1998-2000 u verziji od 85kw tj. 115ks. 2000 je na trziste izbacena verzija ovog motora sa 125ks koja je uprkos, naizgled maloj, razlici imala bitne modifikacije. Turbina sa varijabilnom geometrijom (tzv. VTG turbina), nova pumpa za gorivo od Bosch-a, model VP44 PSG16 koja je imala integrisan ECU na samoj pumpi.”
„Ja posedujem jedan, a odrzavam drugi (od moje bolje polovine). Oba auta presla preko 240.000km, nijedan motor nije otvaran.
Mozda najbolji motor koji je u 9-3 mogao da se kupi sa aspekta pouzdanosti, sad ko hoce 200ks morace da uzme benzinca, al ako vam treba pouzdan motor...
Jedan taksista je imao 9-3 i ako sam dobro razumeo pricu covek je prodao vozilo jer je presao preko 600.000km i uplasio se da nece jos dugo, isti covek mi ispricao da ovom bilo zao sto je prodao, ovaj sto je kupio lepo se voza
Inace po nemackim/holandskim forumima naleteo sam na primerke sa po 650.000km, ljudi ih voze dok se ne raspadnu posto su svesni da ne mogu da ih prodaju bilo kome tamo.
Kao problemi se pominju PSG16 pumpa tj. njena elektronika, ali u Zemunu ima covek koji to sredjuje - kompjuter se nalazi na pumpi - al ne znam nikog iz mog okruzenja da mu je stradala .
Drugi problem je turbina, ako se posle jurnjave na autoputu kola ugase a da se predhodno ne ohlade vremenom stradaju dihtunzi, kao i na svakoj turbini. Turbina je inace Garet.
Lepota ovog motora je sto komponente delite sa vlasnicima Vectri, Astri 2.0DTI, koje imaju isti lanac, zatezace (koje valja zameniti na oko 300.000km), a isto tako i PK-kais sa spanerom koji ide isto sa ovih vozila i nemackom kvalitetu kosta 45€ i treba ga menjati na 110.000km!
Grejaci, dihtunzi, ali bas sve ide sa 2.0 DTI, sto sa aspekta nabavke delova i cene istih nije zanemarljivo u zemlji Srbiji.”
„
Pa cene u Srbiji su relativno povoljne zbog vece kubikaze tj. vecih troskova registracije. Potrosnja po gradu 7-7,5 leti do 8,5 zimi, najvise zbog Webasto-a. Svi dizeli ga imaju i pali se cim temperatura padne ispod 10C, tako da je auto topao vec posle 5 minuta, za dizela dobar rezultat. Na autoputu trosi od 5,2 (120-130km/h) do 6,5 (160 ili brze).
Ne znam sta bi jos mogao da napisem, nemam neko iskustvo sa radovima nije ih bilo, samo su grejaci promenjeni (upalila se "check engine" lampica kad je jedan grejac crkao, auto palio normalno i pored toga, tek se na diagnostici videlo sta je). Problem koji moze da nastane jeste da povratno crevo za gorivo postane porozno, ulazi vazduh i tesko pali. Resava se zamenom creva i povratnih ventila - nisam imao niti znam nekog licno, al opet citao po forumima.
Motor jako dobro vuce, usudjujem se da tvrdim dosta bolje od ovih 1.9 koji su na papiru jaci. Ubrzanje od 0-100 je 10-10,5 sekundi (zavisi od izvora), maksimalna 200km/h, mada kazu da komotno postize 210 km/h.
Moze da se vozi na vecim brzinama i vise sati (naravno u zemljama gde to sme). Rezervoar 68litara, mada stane i 70-72, moze ako se vozi 120km/h da predje 1200-1300km bez zaustavljanja/tocenja.
Glavna mana ovih motora je sto na leru rade kao traktor, u voznji se skoro i ne cuje. Meni ne smeta, ali ima ljudi kojima smeta zvuk. Kod Saaba se isporucivao iskljucivo sa manuelnim menjacem od 5 brzina, koji lepo radi posao.
Kvacilo je na 240.000km fabricko, slabo trosi kocnice - ovo zavisi od vozaca, ali traju.
U oglasima u ponudi je bilo u prvoj polovini godine nekoliko Anniversary modela koji se odlikuju bogatom opremom koza ili polu-koza, grejaci sedista, maglenke....mada kod Saaba i u klot varijanti (tzv. S model) vec ide bogatija oprema.
Onaj teget na jednom auto placu je bio u jako losem stanju, al to ne treba biti strucnjak da se vidi - ishaban enterijer (kod Saaba i posle 300.000km tesko izvodljivo), plavi dim na auspuhu prilikom starta - vecina primeraka koju sam probao iz oglasa je bila OK, na kraju je odlucila boja (sta mislite za koga su bila kola )”
“
Filteri:
Ulje (Opel Astra/Vectra/Omega 2.0 DTI) - 650 RSD Goetze (Nemacki)
Nafta (isto Astra/Vectra/Omega 2.0DTI) - 600 RSD Goetze
Filter za vazduh je Saab, u prvoj radnji 2000 RSD, ako malo bolje trazite 800RSD
Polen Filter Champion 930 RSD
Uljni je ulozak i menja se sa ulje znaci na 10.000-15000kma, nafta i vazduh na 30-40.000km, polen preporuka godisnje”
- Carlsson
- Postovi: 2756
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Banja Luka
Re: SAAB 2.2TiD "Tesko dise"
e to, potpuno sam zaboravio da je covjek pisao tamo u temi 9-3
[link_open=http://www.saabclubserbia.rs]SAAB CLUB SERBIA[/link_open]
- AERO
- Postovi: 7136
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Saab 9-3II 2.2 TiD
21.01.2010
Piše: Andrej Klemenčič.
Testirani automobil ustupio nam je auto-plac Beoafrika.
Sabovi nisu nepostojeća družina, ali su svakako retka pojava na ulicama Beograda. Četiri vozača koja sam za pet dana sreo tokom vožnje ili parkiranja, a imali su na haubi plavi Saabov znak, nisu me pozdravili ali su mi dali do znanja da su me primetili.
Švedska diskrecija se prenosi i na vlasnike automobila što izlaze sa proizvodnih traka pod severnim suncem. Nad Saabovom markom se trenutno nadvija polarna noć. General Motors, pod čijim su okriljem godinama nastajali automobili ove švedske fabrike, razilazi se sa skandinavskim partnerima.
Za kratko vreme je izgledalo da će sve da bude u najboljem redu, čak i boljem nego što je saradnja sa američkim gigantom, jer je Saab kanio preuzeti koncern Koenigsegg, poznat po proizvodnji ezoterično skupih, brzih i posledično retkih istoimenih automobila. Pre nekoliko nedelja, dogovor je propao i sudbina automobilske marke koja je sinonim za sigurnost, visi u vazduhu.
„Kao avion!“, kaže prolaznik koji mi pomaže da parkiram Saaba na jednoj od strmijih ulica gornjeg Dorćola. Parking senzori bi nekako išli uz automobil ovako visoke stražnjice i elegantno malog zadnjeg stakla. Ipak, Saab 93 nije preterano veliki automobil i lako je znati koliko je do vrha njuške, a koliko do ivice zadnjeg branika.
Iskreno me iznenadilo da je čovek, koji se u razgovoru nije pokazao kao stručnjak za automobile, naprotiv, znao za neizvesnu Saabovu sudbinu i brižljivo promatrao spoj belog i zelenog u kabini.
dužina: 4,63m; širina: 1,75m; visina: 1,44m
Nikada pre nisam vozio Saaba 93, ali me urednikov optimističan ton kad me izvestio da ga preuzimam naveo da treba da se radujem. Brundajući komad crnog čelika se sunčao ispred kancelarije na auto placu. Prilikom sedanja, vidim malo ispucalu kožu. Sednem, a ručica za dizanje sedišta je slomljena.
Turbina, koja je spavala skraćeni zimski san, huči kao vetar bespućima severa. Saab je od 2004. godine kada je napravljen prešao dobrih 167.000 kilometara. Već pri prvom „šaltanju“ u drugu bio sam zapanjen koliko je precizan menjač i sa kakvom lakoćom prenosi snagu tonu i po teškog automobila na nezahvalni beogradski drum
Ono što karakteriše automobile jakih benzinskih motora, koji na svojim haubama imaju znak neke od prestižnih nemačkih ili italijanske fabrike, jeste da je kvačilo duboko. To znači da Saab kojeg sam vozio neće da vam „potegne“ sam od sebe na usponu od 17% pri najmanjem pomicanju noge sa papučice, ali takođe znači da imate više kontrole pri menjanju brzina.
Istina je da ima Saab 93 2.2 TiD pod haubom Opelov motor, ali je njegova kombinacija sa švedskim menjačem proizvela spoj za kojeg bez sumnje možemo da kažemo da je jedno od retkih dizel vozila kojim je moguće upravljati na način koji pruža eleganciju benzinca.
Ovaj članak sam želeo da počnem rečima: „Postoje dve vrste automobila. Oni sa manje i oni sa više od 150 konja.“ Nastavio bih u stilu „tek kad sednete u drugog ostetite koliko ste razreda ispred ... „.
Budući da motor u testnom Saabu već četiri godine nije u proizvodnji, imao sam poneki problem dok sam našao specifikacije. Na moje iznenađenje, saznao sam da auto, za koji bi se po osećaju reklo da ima do 170 konjskih snaga, vuče tačno 45 manje, dakle 125. To nije mala „konjaža“, ali za težak, 4.635 metra dugačak automobil, to bi moglo da bude izrazito nedovoljno.
Nightpanel dugme na instrument tabli čini da se svi instrumenti i ekrani, osim brzinomera, ugase tokom vožnje. Inspirisano Saabovim iskustvima iz avio industrije.
A nije. Naprotiv. Uz Bubanj Potok se sa obe strane penjete takvom silinom da imate osećaj kao da automobil želi i ne samo želi, kao da može više i brže, a da pri tom ne pritišćete papučicu gasa toliko jako da imate osećaj da će da probije pod automobila.
Podvozje je asketski tvrdo i sportsko. U kombinaciji sa kožnim sedištima koja dolaze uz paket opreme Arc, garantuje vožnju koja ne zamara. Koža je tvrda, sedišta kompaktna da telo ne klizi. Sedi se nisko, tako da prilikom ulaska lepo utonete u živote nekih 20-tak krava i ponekog bivola koji su se žrtvovali za vašu udobnost.
Zanimljiv podatak na centralnom displeju. Korisno ukoliko posle obaranja niste lepo vratili naslon zadnjeg sedišta
Velika mana za visočije vozače se pokaže već prilikom pomeranja tela u položaj za vožnju. Ako merite više od 190, činjenica da je Saabov volan jako blizu rubu sedišta, neće vas zaobići. Ulazi se na sledeći način: desna noga na pod, podvlačenje desne noge pod volan i odgurivanje levom nogom koja na taj način može da dođe u optimalan položaj. Volan se podešava na sve strane.
Snežan dan i buđenje automobila u sumrak. Kao i proteklih dana, hladno paljenje traje nekoliko sekundi. Onda manji zemljotres i prepoznatljivo brundanje. Sedišta nemaju grejanje. Skandinavska koža, međutim, jako zahvalno reaguje na ovakve uslove i začuđujuće je ne-hladna.
Činjenicu da sedite u automobilu čije drugo ime je sigurnost potvrđuje sistem za odleđivanje stakala koji se pali sam od sebe na temperaturama manjim od tri stepena. Čistim sneg, ali ga i dalje ostane pregršt na haubi. Da li smo pomenuli da se vozite u jednom od najsigurnijih automobila? Svih šest otvora za pranje stakla koji rade zastrašujućom silinom, nesmetano obavljaju svoj posao kroz sneg. Neverovatno.
Ono što je manje dobro, je da ovaj automobil ima problem sa kontaktom levog prednjeg pozicionog svetla, što može da navede elektroniku da pri check-upu koji prethodi paljenju, radi kao da je na rave afterpartyju. Izvucite ključ, pa ponovo upalite i krenite.
Ovaj model je bio među prvima gde se paljenjem automobila pale i svetla, a gašenjem gase. Nema, dakle, mogućnosti, da Saab neće da upali zbog praznog akumulatora.
Svi noviji Saabovi, uz četiri prednja vazdušna jastuka i vazdušne zavese u kabini, imaju i multifunkcijski volan. Njegovi dugmići definitino nisu pravljeni za brižljivo oblikovane nokte nežnijeg pola. Nisu mali, ali je potrebna sila kako bi pritisak urodio plodom.
Ono što mi nije uspelo, je da aktiviram trenutnu potrošnju na kompjuteru, ali uzevši u obzir količinu goriva i pređene kilometre, ocenjujem da je između sedam i po i osam litara, što nije loše s obzirom da je automobil bio vožen većinom po gradu.
U paket Arc ulaze još „aluminium look“ krugovi oko brojčanika, automatska, dvozonska klima, kožni volan i ručica menjača, čiji izgled bez milosti pokazuje da ipak sedite u pet godina starom vozilu neskromnog broja kilometara. Prednji deo menjača prilikom povlačenja kružića koji omogućava postaljanje ručice u položaj za rikverc, može da uštine prst.
Rekli smo da je Saab nekompromisan automobil i takvo je njegovo ozvučenje. Neparan broj 7 zvučnika znači da su pored ogromnog levog i desnog visokotonca te frekvencije, tačnije frekvencija glasa, rezervisane i za srednji zvučnik koji se nalazi ispod board computera.
Dva manja niskotonca su u prednjim vratima, te iza zadnjih naslona za glavu. Rezultat je toliko vati, da pojačavate i pojačavate a muzika je jača i jača. Kako nije bio cilj testa izračunati koliko decibela je potrebno da se katapultiramo iz kabine, ne mogu reći da zvuk impresionira
Mnogo visokih i niskih tonova se skandinavski jednostavno podešava na dva dugmenceta koja su uz dugme za fader locirani na konzoli, što znači da nije potrebno imati doktorat iz informatike kako bi prilikom vožnje podesili odgovarajući zvuk. Međutim, visokih tonova je uvek previše, osim ako ne želite da vam pevači zvuče kao da im glas dolazi iz kante po kojoj neko lupa. Neparnost, dakle, daje pravi surround, ali odsečan raspored visokih i niskih tonova ostavlja dojam muklosti.
Ko kaže da skandinavskim automobilima fali karaktera i da neće nikada da urade ništa nepredvidivo, neka pažljivo pročita sledeće rečenice. Ako imate dete u pubertetskim godinama, znate kako je kad mu kažete, molite ga i pretite, da prestane da sluša određenu vrstu muzike, a dete baš tu muziku u za inat „odvrne“ još jače. Tako je bilo i sa našim Saabom koji je hteo da sluša samo jedan CD – ABBA Gold, kojeg sam zatekao u playeru. Uzalud sam probavao sa klasikom, američkim popom i francuskim šansonom. Agnetha, Björn, Benny i Anni-Frid su izgleda kombinacija od koje ovaj patriotski automobil ne može da se odvoji.
Atmosfera u kabini je ono zbog čega ćete poželeti da je svaki auto Saab. Kada se upale svetla, nalazite se u bajci nežnih zelenih boja sa svih strana. Ulazna vrata imaju svetlo na dnu, pa osvetljavaju ulazak u vozilo. Prostori za noge, gde ćete naravno naći tepih zavidnog kvaliteta, koji s obzirom na kilometražu i nije u lošem stanju, je takođe osvetljen.
Vozač i suvozač mogu da se šminkaju uz pomoć dve lampice na svakom od štitnika za sunce. Prostor za odlaganje iznad poluge za ručnu kočnicu, oblikovane da ne istupa iz linije donjeg dela konzole, je klimatizovan i, naravno, služi kao naslon za ruku. Čak šest unutrašnjih svetala, četiri za prednja i dva za zadnja sedišta, garantuje da ćete s lakoćom čitati džepno izdanje Kapitala, čak i kad je napolju potpuna tama.
Još jedan Saabov zaštitni znak - kontakt brava između ručice menjača i ručne kočnice. Služi da zaključa menjač umesto upravljača, kako je uobičajeno
Dok uživate u oblicima i bojama unutrašnjosti i zadovoljno se smeškate kad vas automobil sa zadivljavajućom čvrstoćom šasije vozi preko neravnina i neretkih velikih rupa, zapitaćete se šta je metalni zvuk koji čujete prilikom prelaska preko dužih blagih pregiba, poput, recimo, kopči na mostovima ili većih ležećih policajaca.
David Trnavac iz Saab servisa Trnavac u Beogradu kaže da se radi o ukrućenju guma na balans štanglama, problemu koji se pojavi u Saabovom detinjstvu i nemoguće ga je sasvim otkloniti, ali se da prevazići povremenim silikonskim premazivanjem.
Boljka ovog automobila je i pucanje usisnog creva za vazduh na prednjoj strani motora, kojeg vam za oko 6.000 dinara u 15-tak minuta zamene novim. Ventil za čišćenje sagorele nafte takođe često strada zbog lošeg kvaliteta goriva. Cena: 30.000 dinara.
Gumice na diznama takođe vole da otkažu, a zamena je oko 5.000 dinara. Servisni interval je na 30.000 kilometara, a cena do 25.000 hiljada, ako nema nepredviđenih popravki.
U koliko vam se dopada baš ovaj Saab, moraćete da uzmete u obzir još jednu postavku. Prilikom blagog zaustavljanja, kočnice, koje su inače izvanredno mekane kada je potrebno elegantno stati na semaforu i izvanredno odlučne kada se potrebno ukopati, blago škripe. To znači da ćete odvojiti 120 evra za prednje umereno izlizane diskove te 80 za zadnje. Uz diskove ide i zamena pločica, koje koštaju 60 spreda i 40 za zadnje kočnice. Okruglih 300 evra na cenu automobila od 8.500.
Malo je većih užitaka u svetu serijski proizvedenih automobila, od vožnje Saaba, koji je istovremeno tvrđava i vazdušni krevet, traktorčić i brzo reagujuća mašina. Ako volite da vozite, sve osim preporuke je isključeno.
Piše: Andrej Klemenčič.
Testirani automobil ustupio nam je auto-plac Beoafrika.
Sabovi nisu nepostojeća družina, ali su svakako retka pojava na ulicama Beograda. Četiri vozača koja sam za pet dana sreo tokom vožnje ili parkiranja, a imali su na haubi plavi Saabov znak, nisu me pozdravili ali su mi dali do znanja da su me primetili.
Švedska diskrecija se prenosi i na vlasnike automobila što izlaze sa proizvodnih traka pod severnim suncem. Nad Saabovom markom se trenutno nadvija polarna noć. General Motors, pod čijim su okriljem godinama nastajali automobili ove švedske fabrike, razilazi se sa skandinavskim partnerima.
Za kratko vreme je izgledalo da će sve da bude u najboljem redu, čak i boljem nego što je saradnja sa američkim gigantom, jer je Saab kanio preuzeti koncern Koenigsegg, poznat po proizvodnji ezoterično skupih, brzih i posledično retkih istoimenih automobila. Pre nekoliko nedelja, dogovor je propao i sudbina automobilske marke koja je sinonim za sigurnost, visi u vazduhu.
„Kao avion!“, kaže prolaznik koji mi pomaže da parkiram Saaba na jednoj od strmijih ulica gornjeg Dorćola. Parking senzori bi nekako išli uz automobil ovako visoke stražnjice i elegantno malog zadnjeg stakla. Ipak, Saab 93 nije preterano veliki automobil i lako je znati koliko je do vrha njuške, a koliko do ivice zadnjeg branika.
Iskreno me iznenadilo da je čovek, koji se u razgovoru nije pokazao kao stručnjak za automobile, naprotiv, znao za neizvesnu Saabovu sudbinu i brižljivo promatrao spoj belog i zelenog u kabini.
dužina: 4,63m; širina: 1,75m; visina: 1,44m
Nikada pre nisam vozio Saaba 93, ali me urednikov optimističan ton kad me izvestio da ga preuzimam naveo da treba da se radujem. Brundajući komad crnog čelika se sunčao ispred kancelarije na auto placu. Prilikom sedanja, vidim malo ispucalu kožu. Sednem, a ručica za dizanje sedišta je slomljena.
Turbina, koja je spavala skraćeni zimski san, huči kao vetar bespućima severa. Saab je od 2004. godine kada je napravljen prešao dobrih 167.000 kilometara. Već pri prvom „šaltanju“ u drugu bio sam zapanjen koliko je precizan menjač i sa kakvom lakoćom prenosi snagu tonu i po teškog automobila na nezahvalni beogradski drum
Ono što karakteriše automobile jakih benzinskih motora, koji na svojim haubama imaju znak neke od prestižnih nemačkih ili italijanske fabrike, jeste da je kvačilo duboko. To znači da Saab kojeg sam vozio neće da vam „potegne“ sam od sebe na usponu od 17% pri najmanjem pomicanju noge sa papučice, ali takođe znači da imate više kontrole pri menjanju brzina.
Istina je da ima Saab 93 2.2 TiD pod haubom Opelov motor, ali je njegova kombinacija sa švedskim menjačem proizvela spoj za kojeg bez sumnje možemo da kažemo da je jedno od retkih dizel vozila kojim je moguće upravljati na način koji pruža eleganciju benzinca.
Ovaj članak sam želeo da počnem rečima: „Postoje dve vrste automobila. Oni sa manje i oni sa više od 150 konja.“ Nastavio bih u stilu „tek kad sednete u drugog ostetite koliko ste razreda ispred ... „.
Budući da motor u testnom Saabu već četiri godine nije u proizvodnji, imao sam poneki problem dok sam našao specifikacije. Na moje iznenađenje, saznao sam da auto, za koji bi se po osećaju reklo da ima do 170 konjskih snaga, vuče tačno 45 manje, dakle 125. To nije mala „konjaža“, ali za težak, 4.635 metra dugačak automobil, to bi moglo da bude izrazito nedovoljno.
Nightpanel dugme na instrument tabli čini da se svi instrumenti i ekrani, osim brzinomera, ugase tokom vožnje. Inspirisano Saabovim iskustvima iz avio industrije.
A nije. Naprotiv. Uz Bubanj Potok se sa obe strane penjete takvom silinom da imate osećaj kao da automobil želi i ne samo želi, kao da može više i brže, a da pri tom ne pritišćete papučicu gasa toliko jako da imate osećaj da će da probije pod automobila.
Podvozje je asketski tvrdo i sportsko. U kombinaciji sa kožnim sedištima koja dolaze uz paket opreme Arc, garantuje vožnju koja ne zamara. Koža je tvrda, sedišta kompaktna da telo ne klizi. Sedi se nisko, tako da prilikom ulaska lepo utonete u živote nekih 20-tak krava i ponekog bivola koji su se žrtvovali za vašu udobnost.
Zanimljiv podatak na centralnom displeju. Korisno ukoliko posle obaranja niste lepo vratili naslon zadnjeg sedišta
Velika mana za visočije vozače se pokaže već prilikom pomeranja tela u položaj za vožnju. Ako merite više od 190, činjenica da je Saabov volan jako blizu rubu sedišta, neće vas zaobići. Ulazi se na sledeći način: desna noga na pod, podvlačenje desne noge pod volan i odgurivanje levom nogom koja na taj način može da dođe u optimalan položaj. Volan se podešava na sve strane.
Snežan dan i buđenje automobila u sumrak. Kao i proteklih dana, hladno paljenje traje nekoliko sekundi. Onda manji zemljotres i prepoznatljivo brundanje. Sedišta nemaju grejanje. Skandinavska koža, međutim, jako zahvalno reaguje na ovakve uslove i začuđujuće je ne-hladna.
Činjenicu da sedite u automobilu čije drugo ime je sigurnost potvrđuje sistem za odleđivanje stakala koji se pali sam od sebe na temperaturama manjim od tri stepena. Čistim sneg, ali ga i dalje ostane pregršt na haubi. Da li smo pomenuli da se vozite u jednom od najsigurnijih automobila? Svih šest otvora za pranje stakla koji rade zastrašujućom silinom, nesmetano obavljaju svoj posao kroz sneg. Neverovatno.
Ono što je manje dobro, je da ovaj automobil ima problem sa kontaktom levog prednjeg pozicionog svetla, što može da navede elektroniku da pri check-upu koji prethodi paljenju, radi kao da je na rave afterpartyju. Izvucite ključ, pa ponovo upalite i krenite.
Ovaj model je bio među prvima gde se paljenjem automobila pale i svetla, a gašenjem gase. Nema, dakle, mogućnosti, da Saab neće da upali zbog praznog akumulatora.
Svi noviji Saabovi, uz četiri prednja vazdušna jastuka i vazdušne zavese u kabini, imaju i multifunkcijski volan. Njegovi dugmići definitino nisu pravljeni za brižljivo oblikovane nokte nežnijeg pola. Nisu mali, ali je potrebna sila kako bi pritisak urodio plodom.
Ono što mi nije uspelo, je da aktiviram trenutnu potrošnju na kompjuteru, ali uzevši u obzir količinu goriva i pređene kilometre, ocenjujem da je između sedam i po i osam litara, što nije loše s obzirom da je automobil bio vožen većinom po gradu.
U paket Arc ulaze još „aluminium look“ krugovi oko brojčanika, automatska, dvozonska klima, kožni volan i ručica menjača, čiji izgled bez milosti pokazuje da ipak sedite u pet godina starom vozilu neskromnog broja kilometara. Prednji deo menjača prilikom povlačenja kružića koji omogućava postaljanje ručice u položaj za rikverc, može da uštine prst.
Rekli smo da je Saab nekompromisan automobil i takvo je njegovo ozvučenje. Neparan broj 7 zvučnika znači da su pored ogromnog levog i desnog visokotonca te frekvencije, tačnije frekvencija glasa, rezervisane i za srednji zvučnik koji se nalazi ispod board computera.
Dva manja niskotonca su u prednjim vratima, te iza zadnjih naslona za glavu. Rezultat je toliko vati, da pojačavate i pojačavate a muzika je jača i jača. Kako nije bio cilj testa izračunati koliko decibela je potrebno da se katapultiramo iz kabine, ne mogu reći da zvuk impresionira
Mnogo visokih i niskih tonova se skandinavski jednostavno podešava na dva dugmenceta koja su uz dugme za fader locirani na konzoli, što znači da nije potrebno imati doktorat iz informatike kako bi prilikom vožnje podesili odgovarajući zvuk. Međutim, visokih tonova je uvek previše, osim ako ne želite da vam pevači zvuče kao da im glas dolazi iz kante po kojoj neko lupa. Neparnost, dakle, daje pravi surround, ali odsečan raspored visokih i niskih tonova ostavlja dojam muklosti.
Ko kaže da skandinavskim automobilima fali karaktera i da neće nikada da urade ništa nepredvidivo, neka pažljivo pročita sledeće rečenice. Ako imate dete u pubertetskim godinama, znate kako je kad mu kažete, molite ga i pretite, da prestane da sluša određenu vrstu muzike, a dete baš tu muziku u za inat „odvrne“ još jače. Tako je bilo i sa našim Saabom koji je hteo da sluša samo jedan CD – ABBA Gold, kojeg sam zatekao u playeru. Uzalud sam probavao sa klasikom, američkim popom i francuskim šansonom. Agnetha, Björn, Benny i Anni-Frid su izgleda kombinacija od koje ovaj patriotski automobil ne može da se odvoji.
Atmosfera u kabini je ono zbog čega ćete poželeti da je svaki auto Saab. Kada se upale svetla, nalazite se u bajci nežnih zelenih boja sa svih strana. Ulazna vrata imaju svetlo na dnu, pa osvetljavaju ulazak u vozilo. Prostori za noge, gde ćete naravno naći tepih zavidnog kvaliteta, koji s obzirom na kilometražu i nije u lošem stanju, je takođe osvetljen.
Vozač i suvozač mogu da se šminkaju uz pomoć dve lampice na svakom od štitnika za sunce. Prostor za odlaganje iznad poluge za ručnu kočnicu, oblikovane da ne istupa iz linije donjeg dela konzole, je klimatizovan i, naravno, služi kao naslon za ruku. Čak šest unutrašnjih svetala, četiri za prednja i dva za zadnja sedišta, garantuje da ćete s lakoćom čitati džepno izdanje Kapitala, čak i kad je napolju potpuna tama.
Još jedan Saabov zaštitni znak - kontakt brava između ručice menjača i ručne kočnice. Služi da zaključa menjač umesto upravljača, kako je uobičajeno
Dok uživate u oblicima i bojama unutrašnjosti i zadovoljno se smeškate kad vas automobil sa zadivljavajućom čvrstoćom šasije vozi preko neravnina i neretkih velikih rupa, zapitaćete se šta je metalni zvuk koji čujete prilikom prelaska preko dužih blagih pregiba, poput, recimo, kopči na mostovima ili većih ležećih policajaca.
David Trnavac iz Saab servisa Trnavac u Beogradu kaže da se radi o ukrućenju guma na balans štanglama, problemu koji se pojavi u Saabovom detinjstvu i nemoguće ga je sasvim otkloniti, ali se da prevazići povremenim silikonskim premazivanjem.
Boljka ovog automobila je i pucanje usisnog creva za vazduh na prednjoj strani motora, kojeg vam za oko 6.000 dinara u 15-tak minuta zamene novim. Ventil za čišćenje sagorele nafte takođe često strada zbog lošeg kvaliteta goriva. Cena: 30.000 dinara.
Gumice na diznama takođe vole da otkažu, a zamena je oko 5.000 dinara. Servisni interval je na 30.000 kilometara, a cena do 25.000 hiljada, ako nema nepredviđenih popravki.
U koliko vam se dopada baš ovaj Saab, moraćete da uzmete u obzir još jednu postavku. Prilikom blagog zaustavljanja, kočnice, koje su inače izvanredno mekane kada je potrebno elegantno stati na semaforu i izvanredno odlučne kada se potrebno ukopati, blago škripe. To znači da ćete odvojiti 120 evra za prednje umereno izlizane diskove te 80 za zadnje. Uz diskove ide i zamena pločica, koje koštaju 60 spreda i 40 za zadnje kočnice. Okruglih 300 evra na cenu automobila od 8.500.
Malo je većih užitaka u svetu serijski proizvedenih automobila, od vožnje Saaba, koji je istovremeno tvrđava i vazdušni krevet, traktorčić i brzo reagujuća mašina. Ako volite da vozite, sve osim preporuke je isključeno.
- nik 900t
- Drug Član
- Postovi: 1774
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Vojka
Re: SAAB 2.2TiD "Tesko dise"
Saab 900og
Re: SAAB 2.2TiD "Tesko dise"
@KD....kad pali gresku na 2.2tid da je EGR u problemu prebacuje auto u rezervni mod i tada ide kao da nema turbo i vrti se do 3000 obrtaja.kad obrisemo gresku on ide kao lud dva gasa i onda ponovo ista stvar.
pitanje za tebe..dali mora da se cisti egr ili zameni ili moze kao na recimo fiat jtd da se zapusi i ide kao da je sve u redu.a druga stvar kad je hladan start,prvo paljenje radi groznim zvukom na 2000 obrtaja u voznji dok neprodje jedno 10tak min,podigne temperaturu malo i tada smanji zvuk na podnosljivo
pitanje za tebe..dali mora da se cisti egr ili zameni ili moze kao na recimo fiat jtd da se zapusi i ide kao da je sve u redu.a druga stvar kad je hladan start,prvo paljenje radi groznim zvukom na 2000 obrtaja u voznji dok neprodje jedno 10tak min,podigne temperaturu malo i tada smanji zvuk na podnosljivo
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: SAAB 2.2TiD "Tesko dise"
1) EGR se jako lako cisti (skine se poklopac - 3 srafa, zatim se EGR skine sa 2 srafa) - ventil i osovinica se ociste benzinom/naftom od gareza i osovinica u obliku banane se posle podmaze bakarnom mascu.
Ja sam ima problem sa EGR-om 2008 sa negde 170.000km, sta su mu radili nemam pojma, ali od tada do danas (253.000km) nisam vise imao problem.
Budzenja da se skine zapusi rupa znam da moze kod mehanickog EGR-a (kod 2.2 TiD sa 115ks), ali za elektronski ne znam dal moze, niti me zanimaju te petljancije
2) ovaj zvuk sa paljenja - stvarno ne znam, 2.2 TiD dok je hladan nikad ne zvuci kao Ferrari - dok se ne zagreje uvek malo rezi, al cim se ugreje, jos ako vozis autoputem ne znas ni da li je benzinac ili dizel - ako je neki problem nije mi poznato, niti sam cuo za to - mozda je povezano sa EGR-om?
Ja sam ima problem sa EGR-om 2008 sa negde 170.000km, sta su mu radili nemam pojma, ali od tada do danas (253.000km) nisam vise imao problem.
Budzenja da se skine zapusi rupa znam da moze kod mehanickog EGR-a (kod 2.2 TiD sa 115ks), ali za elektronski ne znam dal moze, niti me zanimaju te petljancije
2) ovaj zvuk sa paljenja - stvarno ne znam, 2.2 TiD dok je hladan nikad ne zvuci kao Ferrari - dok se ne zagreje uvek malo rezi, al cim se ugreje, jos ako vozis autoputem ne znas ni da li je benzinac ili dizel - ako je neki problem nije mi poznato, niti sam cuo za to - mozda je povezano sa EGR-om?
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
Re: SAAB 2.2TiD "Tesko dise"
egr je sa 125 ks motora.ocisticemo.hvala.ima 190hkm.verovatno nije ciscen.turbo je sad zamenjen.vlazio je i mastio zadnjih 10tak hiljada.sto se zvuka tice u voznji sve fino samo pri malim brzinama na ladno grokce oko 2000 obrtaja,posle grokce utisano.moguce da je i od egr-a.videcemo u utorak.ulje zamenjeno i filteri ulja vazduha.
Re: SAAB 2.2TiD "Tesko dise"
Mada sto kae KD... Ocistiti EGR, zatim na usisu, ono.. kako se zove sa leptirima, promeniti sva vakuum creva...
Re: SAAB 2.2TiD "Tesko dise"
EGR ociscen,kao sto rece KD,tri srafa za poklopac i dva toreksa za egr.raskacili creva i dzek,bilo prljavo,nije bas zabagrilo ali osovina koju gura kao ventil na glavi motora glavi.....zaboravih da slikam pre rada,uslikao sam posle ciscenja.leti sada auto,radi zdravo,sve mnogo bolje.dimio minut dva pod gasom i sada tisina na auspuhu.
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: SAAB 2.2TiD "Tesko dise"
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: SAAB 2.2TiD "Tesko dise"
Moracu ja moj da cistim uskoro, nije ciscen 4 godine, nisam ni stavljao mast, a dosta je presao. Verovatno cu posle nove godine kad bude vreme za redovan servis.
Cime si ocistio garez? Benzin, nafta, brake cleaner....?
Cime si ocistio garez? Benzin, nafta, brake cleaner....?
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost