SAVETI OKO UVOZA POLOVNJAKA
- AERO
- Postovi: 7136
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
SAVETI I ISKUSTVA OKO UVOZA POLOVNJAKA
Treki je najavio da ce podeliti s nama iskustvo oko uvoza svog mezimca - pa da pripremimo teren.
Naravno ,ako je neko raspolozen da podeli svoju pricu koju je odradio,bilo od velike pomoci.
Od Bokija kao najiskusnijeg u ovoj prici - ocekujemo najvise....
Izvolite drugari ,sve sto mislite da treba da znamo,sve sto vas zanima oko uvoza,neka bude u ovom topic-u
Naravno ,ako je neko raspolozen da podeli svoju pricu koju je odradio,bilo od velike pomoci.
Od Bokija kao najiskusnijeg u ovoj prici - ocekujemo najvise....
Izvolite drugari ,sve sto mislite da treba da znamo,sve sto vas zanima oko uvoza,neka bude u ovom topic-u
- treki
- Drug Član
- Postovi: 257
- Pridružio se: 26 Jun 2012, 00:00
Re: SAVETI OKO UVOZA POLOVNJAKA
Evo pa da zapocnemo.
Posle dugo razmisljanja odlucio sam se na uvoz automobila iz inostranstva.
Posle prilicno dugog istrazivanja, koje trziste je najbolje/sigurnije, odakle je uvoz najisplativiji, da li uvoziti licno ili preko firme/speditera, odlucio sam da pozovem drugara za kojeg znam da se time bavi vec godinama i da vidim da li mozemo da nadjemo neki zanimljiv primerak da to doteram. Ja sam planirao da to bude Nemacka, jer mi i dalje izgleda kao najsigurnije trziste, mada je nedavno bio veliki skandal tamo kada su u raciji pohapsili oko 150 ljudi koji su namestali i lazirali kilometraze. Ipak sam smatrao da je tamo prilicno sigurno ako automobil ima servisnu knjigu.
Posle prvog informisanja s drugarom, covek me je pozvao odmah sledece jutro da mi pokaze oglas koji je pronasao (iako sam ja pikirao potpuno drugi primerak koji sam nasao u Nemackoj, crn 2002-go, sa servisnom knjigom, koza, klima, full).
Primerak koji je on nasao je kostao 1090 evra sto mi je bilo potpuno ludacka cena i iskreno nije mi se svidelo sto je toliko jeftin. (9-3jka koju sam ja pikirao je bila 1980 evra).
Automobil se nalazio na placu u Holandiji za koji me je on uveravao da je ozbiljan plac i da ih zovem da se raspitam sve oko auta. Kada sam ih pozvao telefonom, prijatno su me iznenadili znanjem engleskog jezika, ali realnih informacija nisam dobio previse, na svako moje pitanje o istoriji automobila odgovorili su mi prilicno uopsteno bez nekih detalja. Pitao sam za stanje motora, kocnica, menjaca, da li je bio udaran, da li je spreman da predje 2000 km na tockovima, na sta sam samo dobijao pozitivne odgovore, ali kad se sve podvuce ipak je njima cilj da prodaju auto i kad ga odvezes gotovo je. To ti je sto ti je.
Odlucio sam da ipak odu po taj auto, pa ako na tom mestu vide da ne valja da ga ne uzmu, a ja bih ima platio to cimanje u prazno.
Kada su stigli na lice mesta pozvali su me da mi jave da je auto jako lep spolja i izuzetno ocuvan iznutra, a da je jedini problem koji ima zvuk hidropodizaca.
Malo je falilo da odustanem, ali kada sam preracunao neke stvari u glavi, odlucio sam da ipak rizikujem pa da sredjujem sta god bude trebalo kada stigne ovde.
Posle par dana automobil je stigao u Srbiju (Novi Sad) i tamo bio 5-6 dana na carini dok papirologija nije zavrsena.
Sad ono bitno, cena auta je bila 1090 evra, prevoz i lika koji je jurio da sredi papire sam platio jos 600 EUR, dok je carina sa porezom izasla takodje 600 EUR.
Znaci ukupno 2300 EUR.
Posle su mi poslali sve papire, ja ga registrovao u BG i otisao po njega u NS (put do BG-a je jedna prilicno stresna prica za mene, ali vecina je vec upoznata s tim ).
Od papira je bitno bilo da imam inostrani racun (zbog slabe stampe zamalo da mi odbiju registraciju jer se jedva video broj sasije), carinska deklaracija, potvrda o EUR 3 standardu i cini mi se jos nesto, ne mogu da se setim. I naravno faktura od firme od koje sam kupio auto (firma koja je uvezla auto).
Da li se isplati uvoz? Sve zavisi sta ocekujete. Ukoliko nije u pitanju SAAB cene su prilicno slicne, jer i sami znate da je trziste prezasiceno.
Mada i SAAB-ova je sve vise kod nas. Ukoliko naidjete na dobru cenu, a da istorija vozila moze da se proveri, mislim da je to pun pogodak.
Ako uzimate automobil kao ja, bez provere ranije istoriji, veliki je rizik i pitanje je sta cete dobiti.
Moj savet vam je, da ako se upustate u kupovinu napolju to radite s nekim od poverenja, ko moze da proveri auto koliko toliko, da se potrudite da od prodavca saznate sve moguce detalje prilikom kontakta i da na osnovu toga odlucujete.
Ja jos uvek ne znam sta sam kupio, to cemo saznati tek kad se skine karter i kad se detaljno sve ispregleda. Tada cu i saznati da li se isplatilo ili ce me kostati ko djavo, ali svesno sam usao u rizik, pa cemo videti.
P.S. Naknadno sam saznao da su prvo za automobil trazili 1800, pa 1500 i na kraju 1090, ali jednostavno nije bilo interesenata. Stoje SAAB-ovi na placevima, niko ih nece. Valjda se ljudi plase, tako da sigurno mogu da se nadju izvanredni primerci, samo pazljivo i strpljivo.
Posle dugo razmisljanja odlucio sam se na uvoz automobila iz inostranstva.
Posle prilicno dugog istrazivanja, koje trziste je najbolje/sigurnije, odakle je uvoz najisplativiji, da li uvoziti licno ili preko firme/speditera, odlucio sam da pozovem drugara za kojeg znam da se time bavi vec godinama i da vidim da li mozemo da nadjemo neki zanimljiv primerak da to doteram. Ja sam planirao da to bude Nemacka, jer mi i dalje izgleda kao najsigurnije trziste, mada je nedavno bio veliki skandal tamo kada su u raciji pohapsili oko 150 ljudi koji su namestali i lazirali kilometraze. Ipak sam smatrao da je tamo prilicno sigurno ako automobil ima servisnu knjigu.
Posle prvog informisanja s drugarom, covek me je pozvao odmah sledece jutro da mi pokaze oglas koji je pronasao (iako sam ja pikirao potpuno drugi primerak koji sam nasao u Nemackoj, crn 2002-go, sa servisnom knjigom, koza, klima, full).
Primerak koji je on nasao je kostao 1090 evra sto mi je bilo potpuno ludacka cena i iskreno nije mi se svidelo sto je toliko jeftin. (9-3jka koju sam ja pikirao je bila 1980 evra).
Automobil se nalazio na placu u Holandiji za koji me je on uveravao da je ozbiljan plac i da ih zovem da se raspitam sve oko auta. Kada sam ih pozvao telefonom, prijatno su me iznenadili znanjem engleskog jezika, ali realnih informacija nisam dobio previse, na svako moje pitanje o istoriji automobila odgovorili su mi prilicno uopsteno bez nekih detalja. Pitao sam za stanje motora, kocnica, menjaca, da li je bio udaran, da li je spreman da predje 2000 km na tockovima, na sta sam samo dobijao pozitivne odgovore, ali kad se sve podvuce ipak je njima cilj da prodaju auto i kad ga odvezes gotovo je. To ti je sto ti je.
Odlucio sam da ipak odu po taj auto, pa ako na tom mestu vide da ne valja da ga ne uzmu, a ja bih ima platio to cimanje u prazno.
Kada su stigli na lice mesta pozvali su me da mi jave da je auto jako lep spolja i izuzetno ocuvan iznutra, a da je jedini problem koji ima zvuk hidropodizaca.
Malo je falilo da odustanem, ali kada sam preracunao neke stvari u glavi, odlucio sam da ipak rizikujem pa da sredjujem sta god bude trebalo kada stigne ovde.
Posle par dana automobil je stigao u Srbiju (Novi Sad) i tamo bio 5-6 dana na carini dok papirologija nije zavrsena.
Sad ono bitno, cena auta je bila 1090 evra, prevoz i lika koji je jurio da sredi papire sam platio jos 600 EUR, dok je carina sa porezom izasla takodje 600 EUR.
Znaci ukupno 2300 EUR.
Posle su mi poslali sve papire, ja ga registrovao u BG i otisao po njega u NS (put do BG-a je jedna prilicno stresna prica za mene, ali vecina je vec upoznata s tim ).
Od papira je bitno bilo da imam inostrani racun (zbog slabe stampe zamalo da mi odbiju registraciju jer se jedva video broj sasije), carinska deklaracija, potvrda o EUR 3 standardu i cini mi se jos nesto, ne mogu da se setim. I naravno faktura od firme od koje sam kupio auto (firma koja je uvezla auto).
Da li se isplati uvoz? Sve zavisi sta ocekujete. Ukoliko nije u pitanju SAAB cene su prilicno slicne, jer i sami znate da je trziste prezasiceno.
Mada i SAAB-ova je sve vise kod nas. Ukoliko naidjete na dobru cenu, a da istorija vozila moze da se proveri, mislim da je to pun pogodak.
Ako uzimate automobil kao ja, bez provere ranije istoriji, veliki je rizik i pitanje je sta cete dobiti.
Moj savet vam je, da ako se upustate u kupovinu napolju to radite s nekim od poverenja, ko moze da proveri auto koliko toliko, da se potrudite da od prodavca saznate sve moguce detalje prilikom kontakta i da na osnovu toga odlucujete.
Ja jos uvek ne znam sta sam kupio, to cemo saznati tek kad se skine karter i kad se detaljno sve ispregleda. Tada cu i saznati da li se isplatilo ili ce me kostati ko djavo, ali svesno sam usao u rizik, pa cemo videti.
P.S. Naknadno sam saznao da su prvo za automobil trazili 1800, pa 1500 i na kraju 1090, ali jednostavno nije bilo interesenata. Stoje SAAB-ovi na placevima, niko ih nece. Valjda se ljudi plase, tako da sigurno mogu da se nadju izvanredni primerci, samo pazljivo i strpljivo.
Re: SAVETI OKO UVOZA POLOVNJAKA
Treki druze nas,moje skromno misljenje je da su te mimo cene nabavne na svakom koraku malo stipnuli za neki evro,potvrda e3 netreba za 2002 god,c+dazbine i dovoz kao sto rekoh izadjose malo vise nego sto je trebalo iz holandije i po mom skromnom misljenu kola iz holandije su jedna od losijih u evropi.prvo mnogo su presli i to sam spoznao kad se islo masovno u holandiju na pijacu po kola pre 7-8 godina,mozda i 10 vec sam zaboravio.i tada i kasnije tesko da mozes da sednes u holandiji u polovnjaka od 10 godina da nema 350hkm.i plin koji je na umoru,ako je benzinac.Znam mnogo ljudi koji nisu uspeli da stignu do srbije na kljuc u bravi.mnogima su kola stala na putu do nase zemlje.A sada da se vratim na temu.Po mom misljenju kupio si sigurno jako slicnu pricu kao nas PERKELE ali mi je njegov 95 mnogo lepsi.Vreme ce pokazati dali ces i ti biti uskoro na 4000e da te iskosta,dok nesednes da se vozis u miru i tisini.Licno bi voleo i zelim ti da tako nebude,vreme ce pokazati,pisaces nam i obavestavati kako cela prica ide....SRECNO
p.s.Sto se nemacke tice vec godinama placeve drze istocnjacki prevaranti pod imenom svabe se kriju,kola vise nisu kao sto su bila,kilometraze se vracaju kao i u drugim zemljama,ostali su doduse pravi svapski dileri ali mi nemamo pare za kola koja su kod njih na placu jer su to ludacke cene.
p.s.Sto se nemacke tice vec godinama placeve drze istocnjacki prevaranti pod imenom svabe se kriju,kola vise nisu kao sto su bila,kilometraze se vracaju kao i u drugim zemljama,ostali su doduse pravi svapski dileri ali mi nemamo pare za kola koja su kod njih na placu jer su to ludacke cene.
- AERO
- Postovi: 7136
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: SAVETI OKO UVOZA POLOVNJAKA
@ Treki - Hvala za svaku rec koju si podelio sa nama, i nase komentare nikako nemoj smatrati losim (upucenim tebi sa prekorom),vec kao glasno razmisljenje i medjusobno pomaganje (jedni drugima),kako bi se eventualne greske smanjile na minimum,odnosno ne ponovile...
@Boki - Hvala na kvalitetnom postu (iznad) i slobodno bez ustrucavanja (ako nalazis za shodno) budi precizniji u svojim komentarima koji se odnose na cene svih radnji i davanja u oblasti u kojoj dominiras.Tako ces nas nauciti da se sacuvamo od nameta i globa koje nam se ponude a u stvari nisu realne (istinite).Mislim da ti to nece pricinjavati teskocu (jer ne ugrozvamo tvoj interes tim saznanjem) a nama ce mnogo pomoci kod eventualnog uvoza.Jos jednom hvala za sve sto nas naucis jer kao sto rekoh - od tebe ocekujemo najvise ( u ovoj tematici).
E sad da dodam i ja neku....
Iz trekijevog posta,dosta stvari mozemo nauciti.Neke smo vec znali,neke nagadjali,a za neke cemo jos uciti.
Oduvek je bilo "koliko para toliko muzike" i tu se ne bih puno zadrzavao......vec bi se samo kratko osvrnuo na par detalja koji su od jako velike vaznosti.
Svi mi,kada se odlucimo bilo na uvoz bilo na kupovinu ovde,potrazimo podrsku druga ,prijatelja poznanika,koji su malo vise upoznatiji od nas,ili pak znaju isto kao mi ,ali nam znaci njihovo razmisljanje i sugestije.Tu se obicno "malko" prevarimo,jer kad shvatimo da neke stvari nisu kao sto su recene - obicno bude kasno.
Evo konkretnog primera iz Trekijevog posta,gde se desavaju previdi......
Kada nas je Treki prvi put upoznao sa kupovinom svog auta ( i okacio oglas),ja sam izmedju ostalog dao ovaj komentar
- Treki je potrazio pomoc od X osobe koja se bavi prodajom kola.Ta X osoba sa svim svojim iskustvom,nije nasla za shodno da izvuce merac od ulja,i konstatuje da fali litar.
Ako kazete - previd,ja cu reci -azbuka kad su kola u pitanju( a pogotovo trgovina istih)
- Treki dobija informacije uporedne i od posrednika i od dilera,da je sve ok (osim hidro podizaca) ,a auto nema ulja (ej!!!) ,a diler ozbiljan (kao)...
- Cene (dazbina i usluga) se ne usudjujem da komentarisem,jel nisam 100% siguran,pa ce to boki ili neko ko zna u fening....
Dakle da rezimiram i da skrenem paznju:
I onda ,kada mislite,da cinite pravi izbor,u odabiru placa i posrednika,znajte da uvek postoji FINANSISKA inicijativa istih,a da se vi kao kupac nalazite na drugoj strani.Svaka vasa (nasa) losa procena doticnih,ide po nasem novcaniku .
Jos jednom - Treki......Tvoj post nam sluzi kao sablon za ucenje (posto je prvi u temi) a NIKAKO kao lose reci upucene tebi
@Boki - Hvala na kvalitetnom postu (iznad) i slobodno bez ustrucavanja (ako nalazis za shodno) budi precizniji u svojim komentarima koji se odnose na cene svih radnji i davanja u oblasti u kojoj dominiras.Tako ces nas nauciti da se sacuvamo od nameta i globa koje nam se ponude a u stvari nisu realne (istinite).Mislim da ti to nece pricinjavati teskocu (jer ne ugrozvamo tvoj interes tim saznanjem) a nama ce mnogo pomoci kod eventualnog uvoza.Jos jednom hvala za sve sto nas naucis jer kao sto rekoh - od tebe ocekujemo najvise ( u ovoj tematici).
E sad da dodam i ja neku....
Iz trekijevog posta,dosta stvari mozemo nauciti.Neke smo vec znali,neke nagadjali,a za neke cemo jos uciti.
Oduvek je bilo "koliko para toliko muzike" i tu se ne bih puno zadrzavao......vec bi se samo kratko osvrnuo na par detalja koji su od jako velike vaznosti.
Svi mi,kada se odlucimo bilo na uvoz bilo na kupovinu ovde,potrazimo podrsku druga ,prijatelja poznanika,koji su malo vise upoznatiji od nas,ili pak znaju isto kao mi ,ali nam znaci njihovo razmisljanje i sugestije.Tu se obicno "malko" prevarimo,jer kad shvatimo da neke stvari nisu kao sto su recene - obicno bude kasno.
Evo konkretnog primera iz Trekijevog posta,gde se desavaju previdi......
Kada nas je Treki prvi put upoznao sa kupovinom svog auta ( i okacio oglas),ja sam izmedju ostalog dao ovaj komentar
Nakon toga,Treki nas dalje upoznaje sa desavanjem ,i izmedju ostalog kaze:AERO je napisao:Sa cenovnim rangom auta koji si nam pokazao,sa mestom (dilerom odakle dolazi),sticem utisak ......
Nakon toga ,Treki nam dalje kaze da mu posrednik dojavljuje ovo:treki je napisao: Automobil se nalazio na placu u Holandiji za koji me je on uveravao da je ozbiljan plac .......
Nakon toga,Treki obavlja razgovor sa dilerom ,gde dobija ove informacije:treki je napisao:..... izuzetno ocuvan iznutra, a da je jedini problem koji ima zvuk hidropodizaca....
E sad da vidimo ko laze ,ko vara i kako tu stoje stvari:treki je napisao:..... Pitao sam za stanje motora, kocnica, menjaca, da li je bio udaran, da li je spreman da predje 2000 km na tockovima, na sta sam samo dobijao pozitivne odgovore
- Treki je potrazio pomoc od X osobe koja se bavi prodajom kola.Ta X osoba sa svim svojim iskustvom,nije nasla za shodno da izvuce merac od ulja,i konstatuje da fali litar.
Ako kazete - previd,ja cu reci -azbuka kad su kola u pitanju( a pogotovo trgovina istih)
- Treki dobija informacije uporedne i od posrednika i od dilera,da je sve ok (osim hidro podizaca) ,a auto nema ulja (ej!!!) ,a diler ozbiljan (kao)...
- Cene (dazbina i usluga) se ne usudjujem da komentarisem,jel nisam 100% siguran,pa ce to boki ili neko ko zna u fening....
Dakle da rezimiram i da skrenem paznju:
I onda ,kada mislite,da cinite pravi izbor,u odabiru placa i posrednika,znajte da uvek postoji FINANSISKA inicijativa istih,a da se vi kao kupac nalazite na drugoj strani.Svaka vasa (nasa) losa procena doticnih,ide po nasem novcaniku .
Jos jednom - Treki......Tvoj post nam sluzi kao sablon za ucenje (posto je prvi u temi) a NIKAKO kao lose reci upucene tebi
- rade32
- Postovi: 93
- Pridružio se: 22 Mar 2012, 00:00
Re: SAVETI OKO UVOZA POLOVNJAKA
Moje licno misljenje oko kupovine i uvoza auta iz inostranstva je da se ne uzima u obzir a pogotovo ne kupuje ako nema servisnu knjigu ne znam koliko povoljno ili primamljivo da zvuci.
Slusajuci razne price,losa iskustva ljudi,ja sam imao bas srece sa uvozom i kompletnim autom,sve se namestilo kako treba.
Auto je kostalo 4000e,sva papirologija i troskovi puta do CG oko 500e,zarada momka koje je sve to zavrsavao,dovezao ga 600e i carina+pdv,spedicija,lezarina 1074e.
Jos jedan savet,ako se auto kupuje od fizickog lica lakse a i jeftinije je da platitie nekome da vam zavrsi svu papirologiju i doveze auto nego sami da idete po njega,jurite papire,dokumenta,placate spavanje,prevoz,jos ako ne znate jezik i gde treba da idete...a ako slucajno zaboravite neki dokument e tek onda nastaje glavobolja,a znam i za takve slucajeve.
Ako kupujete na placu auto oni vec imaju spremne papire za izvoz.
Slusajuci razne price,losa iskustva ljudi,ja sam imao bas srece sa uvozom i kompletnim autom,sve se namestilo kako treba.
Auto je kostalo 4000e,sva papirologija i troskovi puta do CG oko 500e,zarada momka koje je sve to zavrsavao,dovezao ga 600e i carina+pdv,spedicija,lezarina 1074e.
Jos jedan savet,ako se auto kupuje od fizickog lica lakse a i jeftinije je da platitie nekome da vam zavrsi svu papirologiju i doveze auto nego sami da idete po njega,jurite papire,dokumenta,placate spavanje,prevoz,jos ako ne znate jezik i gde treba da idete...a ako slucajno zaboravite neki dokument e tek onda nastaje glavobolja,a znam i za takve slucajeve.
Ako kupujete na placu auto oni vec imaju spremne papire za izvoz.
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: SAVETI OKO UVOZA POLOVNJAKA
Pa dobro, ne mislim da je papirologija neka nauka, a posto sam licno dovezao svoj auto mogu to da kazem.
9-3ku sam kupio preko mobil.de, cuo se sa vlasnikom-nemcem - dakle nije autoplac. Ovaj odma kao iz mitraljeza svi karovi, sta je menjano, popravljano. Rekao mi odma sta ima od mana (staklo desnog retrovizora puklo, zadnji amortizeri, SID displej i znak na haubi). Preko telefona smo se odma dogovorili oko cene - ako je sve na kolima kako on tvrdi.
Kada sam dosao nije bilo problema, probna voznja-pregled, auto utegnut posle par kilometara vidim da nema sta da se zameri kolima. Sa vlasnikom u banku - uplata na nj. racun, ugovor potpisan i na kraju "papirologija".
Papirologija je: odjava vozila i uzimanje privremenih tablica za "izvan EU" dakle one crvene - zeleni karton (ovo je 2008). Procedura je da kad se odjavi vozilo dobijete nalog da odete da vam naprave table, to traje 5 minuta jer je za zgrade mesta za odjavu, vratite se posle na salter - slatka nemica izadje s vama napolje uveri se da je broj sasije tacan - preda vam svu dokumentaciju - dodje i njena koleginica obe vas lepo pozdrave i pozele vam srecan put - moj slucaj
E sad zasto smatram da je bolje da sami dovezete. Kada auto ima tablice pa makar ove privremene mora da ima vazeci AU i HU pregled. AU - pregled izduvnih gasova i HU - opsti pregled. Ovo u nemackoj tesko da moze proci neispravan auto narocito dizel, tako da vredi kao dobar pregled. A ko hoce dodatnu sigurnost pregled kod nj. TÜV-a ili DEKRA kosta 60-80€.
Nemac je inace imao komplet dokumentaciju servisnu, racune sa servisa, nalaze sa tehnickog pregleda za zadnje 2 godine (kod nemaca pise na tom listu i ako su kola imala neku manu ali su pustena jer ne ugrozava bezbednost).
Ako se auto doveze na prikolici ne treba mu nikakav papir niti uverenje o tehnickoj ispravnosti - ko voli da se kocka.
Ja volim ipak da vidim sta kupujem - naravno imao sam jos 3-4 druga kandidata ako mi se ovaj ne svidi, al nisam imao potrebe
9-3ku sam kupio preko mobil.de, cuo se sa vlasnikom-nemcem - dakle nije autoplac. Ovaj odma kao iz mitraljeza svi karovi, sta je menjano, popravljano. Rekao mi odma sta ima od mana (staklo desnog retrovizora puklo, zadnji amortizeri, SID displej i znak na haubi). Preko telefona smo se odma dogovorili oko cene - ako je sve na kolima kako on tvrdi.
Kada sam dosao nije bilo problema, probna voznja-pregled, auto utegnut posle par kilometara vidim da nema sta da se zameri kolima. Sa vlasnikom u banku - uplata na nj. racun, ugovor potpisan i na kraju "papirologija".
Papirologija je: odjava vozila i uzimanje privremenih tablica za "izvan EU" dakle one crvene - zeleni karton (ovo je 2008). Procedura je da kad se odjavi vozilo dobijete nalog da odete da vam naprave table, to traje 5 minuta jer je za zgrade mesta za odjavu, vratite se posle na salter - slatka nemica izadje s vama napolje uveri se da je broj sasije tacan - preda vam svu dokumentaciju - dodje i njena koleginica obe vas lepo pozdrave i pozele vam srecan put - moj slucaj
E sad zasto smatram da je bolje da sami dovezete. Kada auto ima tablice pa makar ove privremene mora da ima vazeci AU i HU pregled. AU - pregled izduvnih gasova i HU - opsti pregled. Ovo u nemackoj tesko da moze proci neispravan auto narocito dizel, tako da vredi kao dobar pregled. A ko hoce dodatnu sigurnost pregled kod nj. TÜV-a ili DEKRA kosta 60-80€.
Nemac je inace imao komplet dokumentaciju servisnu, racune sa servisa, nalaze sa tehnickog pregleda za zadnje 2 godine (kod nemaca pise na tom listu i ako su kola imala neku manu ali su pustena jer ne ugrozava bezbednost).
Ako se auto doveze na prikolici ne treba mu nikakav papir niti uverenje o tehnickoj ispravnosti - ko voli da se kocka.
Ja volim ipak da vidim sta kupujem - naravno imao sam jos 3-4 druga kandidata ako mi se ovaj ne svidi, al nisam imao potrebe
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- AERO
- Postovi: 7136
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: SAVETI OKO UVOZA POLOVNJAKA
Bravo drugari sto pisete.....Odlicni saveti i iskustva
Ovo je jako poucna i kvalitetna tema ,pa se nadam da ce privuci paznju i ostalih clanova.
Razlicitost iskustava pri uvozu (sa i bez posrednika) svakako je nesto najbolje sto je moglo da nam se desi,jer jedino tako mozemo da pricamo ,raspolazuci sa podacima iz prve ruke....
Ja se slazem sa Kd-om,da papirologija pri uvozu nije neki bauk,ali uvek primenjujem savet koji su Treki i rade32 spomenuli.Ja posrednika preporucujem samo u tom delu posla-(uvoz,carina,spedicija).Smatram da su pravi ljudi u tom poslu:brzi,ekspeditivniji,visperniji i u krajnjem slucaju - sa vise veza i kontakata nego recimo ja.Na taj nacin izbegavam sve eventualne nelagodnosti koje bi me snasle ukoliko bi nesto prevideo,po mom misljenju prolazim jeftinije (ima tu dosta fora i fazona),a sve to dobijem za nekih 150-300e ,jel toliko kostaju spediterske usluge na nasim prostorima (ispravite me za cenu ako gresim).
Ako bi sad kao primer uzeo neku srednju vrednost gore pomenute cifre,JA zivim u ubedjenju ,da kada bi to sam radio,sigurno bi za toliko prosao skuplje....a pritom lomio mozak dali radim sve kako treba.Ovako,za te pare prebacujem odgovornost na drugog,i o tome uopste ne razmisljam.
Kada pricamo o ulozi posrednika pri odabiru eventualnog vozila,tu bezuslovno podrzavam Kd-a,jel polazim od predpostavke da NIKO ne moze bolje izabrati auto ZA MENE,osim mene samog.Prihvatam svaku kritiku po pitanju ovog mog nacina razmisljanja,ali jbg-a......tako razmisljam,sta cu.
Evo da probam malo to i da objasnim:
Kada kazemo POSREDNIK,pod tim podrazumevamo osobu koja nam asistira pri odabiru i uvozu auta,ali to u 99% slucajeva nije JEDAN covek - vec DVOJICA.
Jedan radi odabir auta u inostranstvu,njegovu pripremu i pregled za put,odredjuje nacin transporta istog (na tockovima ili na prikolici) itd,a DRUGI radi papire koji podrazumevaju (ulaz,spediciju,carinu,pdv).
Ova dva "coveka" su usko povezana u svom poslu,ali su totalno dva razlicita "sveta".
Ja beskrajno postujem posao i jednog i drugog,ali kao korisnik usluga,zadrzavam pravo da izaberem cija mi je pomoc vise potrebna....
E sad....kako nisam fokus price ja,nego MI,onda svakako medju nama ima ljudi koji : nece,ne mogu ,ili ne umeju da se bakcu sa putovanjima,cimanjima po oglasima po inostranstvi itd....i takvim ljudima je neosporno potrebna asistencija onog PRVOG coveka iz ove moje price.
E drugari,taj PRVI covek je u stvari glavna karika u celom ovom lancu.On je alfa i omega cele price.On trazi,bira,i odabira.....a kad dodje auto na nasu granicu,dali ce da radi uvoz Mika ili Zika (u principu) je manje vazno ,jer ce svaki odraditi posao ,ali povratka auta i biranje drugog vise NEMA.
Da bi posao izmedju vas i PRVOG coveka bio maximalno sinhronizovan,kvalitetno odabran,i na obostrano zadovoljstvo zavrsen ( kao u primeru rade32)......reperi vrednosti sta je dobro a sta lose (mislim na auto),MORAJU BITI ISTI kod vas i njega .....u protivnom - s**nje,nezadovoljstvo,razocarenje.....
Da se razumemo - ni njima nije lako.Znate kakvi smo mi....svi bi da bude " nov" i za "dz"...ali da ja sad ne pricam kako to izgleda gledano iz ugla ljudi iz te branse,zamolio bih Bokija ,ako mu nije tesko da napise koju rec.
P.S. - Ovo sto je Kd spomenuo AU i HU,ili ti po naski "registrovan" auto,je JAKO bitna stvar,jer je jedan od prvih pokazatelja njegovog stanja ,a uvidom u liste istih,se s lakocom mogu videti neke anomalije iz proslosti ukoliko ih je bilo.Kod njih (EU) je to malo drugacije nego kod nas,pa je i mogucnost prolaska tehnickog za 20e (u fazonu aj moze) - svedena na minimum,da ne kazem ne moguca.
Ovo je jako poucna i kvalitetna tema ,pa se nadam da ce privuci paznju i ostalih clanova.
Razlicitost iskustava pri uvozu (sa i bez posrednika) svakako je nesto najbolje sto je moglo da nam se desi,jer jedino tako mozemo da pricamo ,raspolazuci sa podacima iz prve ruke....
Ja se slazem sa Kd-om,da papirologija pri uvozu nije neki bauk,ali uvek primenjujem savet koji su Treki i rade32 spomenuli.Ja posrednika preporucujem samo u tom delu posla-(uvoz,carina,spedicija).Smatram da su pravi ljudi u tom poslu:brzi,ekspeditivniji,visperniji i u krajnjem slucaju - sa vise veza i kontakata nego recimo ja.Na taj nacin izbegavam sve eventualne nelagodnosti koje bi me snasle ukoliko bi nesto prevideo,po mom misljenju prolazim jeftinije (ima tu dosta fora i fazona),a sve to dobijem za nekih 150-300e ,jel toliko kostaju spediterske usluge na nasim prostorima (ispravite me za cenu ako gresim).
Ako bi sad kao primer uzeo neku srednju vrednost gore pomenute cifre,JA zivim u ubedjenju ,da kada bi to sam radio,sigurno bi za toliko prosao skuplje....a pritom lomio mozak dali radim sve kako treba.Ovako,za te pare prebacujem odgovornost na drugog,i o tome uopste ne razmisljam.
Kada pricamo o ulozi posrednika pri odabiru eventualnog vozila,tu bezuslovno podrzavam Kd-a,jel polazim od predpostavke da NIKO ne moze bolje izabrati auto ZA MENE,osim mene samog.Prihvatam svaku kritiku po pitanju ovog mog nacina razmisljanja,ali jbg-a......tako razmisljam,sta cu.
Evo da probam malo to i da objasnim:
Kada kazemo POSREDNIK,pod tim podrazumevamo osobu koja nam asistira pri odabiru i uvozu auta,ali to u 99% slucajeva nije JEDAN covek - vec DVOJICA.
Jedan radi odabir auta u inostranstvu,njegovu pripremu i pregled za put,odredjuje nacin transporta istog (na tockovima ili na prikolici) itd,a DRUGI radi papire koji podrazumevaju (ulaz,spediciju,carinu,pdv).
Ova dva "coveka" su usko povezana u svom poslu,ali su totalno dva razlicita "sveta".
Ja beskrajno postujem posao i jednog i drugog,ali kao korisnik usluga,zadrzavam pravo da izaberem cija mi je pomoc vise potrebna....
E sad....kako nisam fokus price ja,nego MI,onda svakako medju nama ima ljudi koji : nece,ne mogu ,ili ne umeju da se bakcu sa putovanjima,cimanjima po oglasima po inostranstvi itd....i takvim ljudima je neosporno potrebna asistencija onog PRVOG coveka iz ove moje price.
E drugari,taj PRVI covek je u stvari glavna karika u celom ovom lancu.On je alfa i omega cele price.On trazi,bira,i odabira.....a kad dodje auto na nasu granicu,dali ce da radi uvoz Mika ili Zika (u principu) je manje vazno ,jer ce svaki odraditi posao ,ali povratka auta i biranje drugog vise NEMA.
Da bi posao izmedju vas i PRVOG coveka bio maximalno sinhronizovan,kvalitetno odabran,i na obostrano zadovoljstvo zavrsen ( kao u primeru rade32)......reperi vrednosti sta je dobro a sta lose (mislim na auto),MORAJU BITI ISTI kod vas i njega .....u protivnom - s**nje,nezadovoljstvo,razocarenje.....
Da se razumemo - ni njima nije lako.Znate kakvi smo mi....svi bi da bude " nov" i za "dz"...ali da ja sad ne pricam kako to izgleda gledano iz ugla ljudi iz te branse,zamolio bih Bokija ,ako mu nije tesko da napise koju rec.
P.S. - Ovo sto je Kd spomenuo AU i HU,ili ti po naski "registrovan" auto,je JAKO bitna stvar,jer je jedan od prvih pokazatelja njegovog stanja ,a uvidom u liste istih,se s lakocom mogu videti neke anomalije iz proslosti ukoliko ih je bilo.Kod njih (EU) je to malo drugacije nego kod nas,pa je i mogucnost prolaska tehnickog za 20e (u fazonu aj moze) - svedena na minimum,da ne kazem ne moguca.
- treki
- Drug Član
- Postovi: 257
- Pridružio se: 26 Jun 2012, 00:00
Re: SAVETI OKO UVOZA POLOVNJAKA
Drugari, nikako ne shvatam na los nacin sta pricate. Sta vise, mislim da treba ovu pricu iskoristiti da ljudi znaju kako NE TREBA uvoziti automobil iz inostranstva.
Neproveren automobil, sa ljudima koji ti na svakom koraku menjaju pricu, a pri tom su ti ljudi previse upleteni u familijarne odnose, pa kad sam vec zagrizao govno odlucim i da ga progutam da ne bih remetio odnose svih u familiji.
Moj plan je bio potpuno drugaciji za uvoz, nasao sam i tri kandidata u Nemackoj za kupovinu, hteo sam da ih detaljno prokomentarisem sa vama ovde, ali ne lezi vraze, jedan suvisan poziv telefonom ce me sada sigurno kostati dosta. Nema ni to veze, novac se trosi, pa se opet zaradjuje, nego bi mi krivo bilo da i drugi ljudi ponove greske koje sam ja napravio.
Znaci, ako uvozite automobil iz inostranstva,
- prvo i osnovno da znate s kim radite,
- drugo da automobil ima servisnu istoriju.
Bez te dve stvari nikom ne preporucujem da se upusta u uvoz iz inostranstva.
Ja sam prosao kako sam prosao jer sam lud(glup). Auto sam uvezao za sebe, ne za preprodaju, tako da ce ono sto cu jos da ulozim za mene biti jos nekako prihvatljivo, jer planiram auto da vozim narednih godina. Nadam se da je samo motor problem, jer i to se da popraviti/srediti, pa se nadam da cu biti bar neko vreme miran.
Neproveren automobil, sa ljudima koji ti na svakom koraku menjaju pricu, a pri tom su ti ljudi previse upleteni u familijarne odnose, pa kad sam vec zagrizao govno odlucim i da ga progutam da ne bih remetio odnose svih u familiji.
Moj plan je bio potpuno drugaciji za uvoz, nasao sam i tri kandidata u Nemackoj za kupovinu, hteo sam da ih detaljno prokomentarisem sa vama ovde, ali ne lezi vraze, jedan suvisan poziv telefonom ce me sada sigurno kostati dosta. Nema ni to veze, novac se trosi, pa se opet zaradjuje, nego bi mi krivo bilo da i drugi ljudi ponove greske koje sam ja napravio.
Znaci, ako uvozite automobil iz inostranstva,
- prvo i osnovno da znate s kim radite,
- drugo da automobil ima servisnu istoriju.
Bez te dve stvari nikom ne preporucujem da se upusta u uvoz iz inostranstva.
Ja sam prosao kako sam prosao jer sam lud(glup). Auto sam uvezao za sebe, ne za preprodaju, tako da ce ono sto cu jos da ulozim za mene biti jos nekako prihvatljivo, jer planiram auto da vozim narednih godina. Nadam se da je samo motor problem, jer i to se da popraviti/srediti, pa se nadam da cu biti bar neko vreme miran.
- AERO
- Postovi: 7136
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: SAVETI OKO UVOZA POLOVNJAKA
treki je napisao: Znaci, ako uvozite automobil iz inostranstva,
- prvo i osnovno da znate s kim radite,
- drugo da automobil ima servisnu istoriju.
- AERO
- Postovi: 7136
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
SAVETI OKO UVOZA POLOVNJAKA
Na moje veliko zadovoljstvo,Boki je dao zeleno svetlo da se otvori ova tema,u kojoj ce njegovo znanje i informacije koje bude delio s nama,u mnogome pomoci ostalim forumasima.
Neke podatke smo vec dobili od Bokija,ali kako su ti postovi "razbacani" po forumu,ovo ce biti tema koja ce obradjivati tu problematiku.
Ja bih zamolio Bokija da krene sa servisnim informacijama ( sve sto je raspolozen da nam kaze),a kako se bude prica razvijala ,i ostali clanovi budu pitali i komentarisali,tako cemo razvijati pricu.
Boki izvoli
Neke podatke smo vec dobili od Bokija,ali kako su ti postovi "razbacani" po forumu,ovo ce biti tema koja ce obradjivati tu problematiku.
Ja bih zamolio Bokija da krene sa servisnim informacijama ( sve sto je raspolozen da nam kaze),a kako se bude prica razvijala ,i ostali clanovi budu pitali i komentarisali,tako cemo razvijati pricu.
Boki izvoli
Re: SAVETI OKO UVOZA POLOVNJAKA
Da bi uopste uvezli neki auto,potrebno je da ispunjava E3 normu.
Treba znati da Euro 3 nije samo prepreka da se uveze polovan automobil već je to standard koji sve zemlje Zapadne Evrope, odnosno Evropske Unije nameću proizvođačima kako bi umanjile zagađenje okoline. Evropa svoje standarde naziva EURO, Američke zemlje poštuju standarde koji se nazivaju LEV (vozilo sa niskim štetnim emisijama eng. Low Emission Vehicle), ULEV (vozila sa veoma niskim štetnim emisijama, eng. Ultra Low Emission Vehicle), Japanci imaju JE standarde, dok Australija ima ADR standarde. Ti standardi određuju koliko izduvni gasovi mogu da sadrže štetnih čestica u različitim uslovima korišćenja, kao i koliko pređenih km motor mora da izdrži, a da pri tome emisije tih čestica mogu da odstupe samo u određenom procentu.
U nekim inostranim saobracajnim dozvolama pise koja je norma kao sto je nemacki brif,belgiska saobracajna itd..a u nekim kao sto je italijanski brif pise kao sifra.
E to kao SIFRA nas interesuje.
Sa kraja e2 norme se pojavljiju sifra 96/69/ce i tu sifru zaobilazimo u sirokom luku jer je to oznaka sa kraja norme e2,znaci 1999,2000,ponegde i 2001god.
Nas interesuju sledece sifre koje su se hronoloski pojavljivale tokom 2000,2001,2002 god i samo nas one interesuju(98/69/ce),(1999/102/CE),(2001/1/CE).kada ovo savladamo tek tada krecemo u razmatranje kupovine odredjenog auta.
S obzirom da za kola 2000 i 2001 treba i homologacijska potvrda(ona se sada ceka 20tak dana)kosta za fizicka lica 8000,firme 14000 din treba racunati i na taj trosak.
Jedna jako bitna stvar je ako se kupuje ovde auto vec ocarinjen pogledati carinsku deklaraciju,
takozvani zeleni papir sa oznakom 3/8 jer tu pise koliko je imao km na ulazu auto.skoro svi se pravdaju podizanjem km radi nize carine ali vi naravno kao posteni kupci nenamazani neznate da je odredjena km dovoljna za odredjeni auto,a na carinskim cesto pise mnogo vise nepotrebnih km i to je prvi razlog da nesto nepije vodu.trenutno za 2000kubika starosti 10godina dovoljno je za maksimalno umanjenje km oko 210000km.sto je auto mladji dovoljno je manje,kao i sto je kubikaza manja,a kad je veca potrebno je nesto vise,ali ne 300000!!!!!!
Servisne knjige piju vodu samo originalne i u vecini slucajeva kada je sve kako treba a vlasnik je prvi u inostranstvu,svi pecati su od istog servisa.moze se desiti iskorak ali ne bas da su zadnjih nekoliko totalno neki drugi ili univerzalni.Desava se da je servisna nepopunjena pa je taman prodavac narihta kako mu odgovara.sve ostale price i knjizice nepiju vodu.
stanje kljuceva takodje daju odredjeni signal,s tim da se sada prodaju kineske plagijat oplate plasticne-jeftine(10tak evra) koje poznavalac prepoznaje.
nastavicemo
Treba znati da Euro 3 nije samo prepreka da se uveze polovan automobil već je to standard koji sve zemlje Zapadne Evrope, odnosno Evropske Unije nameću proizvođačima kako bi umanjile zagađenje okoline. Evropa svoje standarde naziva EURO, Američke zemlje poštuju standarde koji se nazivaju LEV (vozilo sa niskim štetnim emisijama eng. Low Emission Vehicle), ULEV (vozila sa veoma niskim štetnim emisijama, eng. Ultra Low Emission Vehicle), Japanci imaju JE standarde, dok Australija ima ADR standarde. Ti standardi određuju koliko izduvni gasovi mogu da sadrže štetnih čestica u različitim uslovima korišćenja, kao i koliko pređenih km motor mora da izdrži, a da pri tome emisije tih čestica mogu da odstupe samo u određenom procentu.
U nekim inostranim saobracajnim dozvolama pise koja je norma kao sto je nemacki brif,belgiska saobracajna itd..a u nekim kao sto je italijanski brif pise kao sifra.
E to kao SIFRA nas interesuje.
Sa kraja e2 norme se pojavljiju sifra 96/69/ce i tu sifru zaobilazimo u sirokom luku jer je to oznaka sa kraja norme e2,znaci 1999,2000,ponegde i 2001god.
Nas interesuju sledece sifre koje su se hronoloski pojavljivale tokom 2000,2001,2002 god i samo nas one interesuju(98/69/ce),(1999/102/CE),(2001/1/CE).kada ovo savladamo tek tada krecemo u razmatranje kupovine odredjenog auta.
S obzirom da za kola 2000 i 2001 treba i homologacijska potvrda(ona se sada ceka 20tak dana)kosta za fizicka lica 8000,firme 14000 din treba racunati i na taj trosak.
Jedna jako bitna stvar je ako se kupuje ovde auto vec ocarinjen pogledati carinsku deklaraciju,
takozvani zeleni papir sa oznakom 3/8 jer tu pise koliko je imao km na ulazu auto.skoro svi se pravdaju podizanjem km radi nize carine ali vi naravno kao posteni kupci nenamazani neznate da je odredjena km dovoljna za odredjeni auto,a na carinskim cesto pise mnogo vise nepotrebnih km i to je prvi razlog da nesto nepije vodu.trenutno za 2000kubika starosti 10godina dovoljno je za maksimalno umanjenje km oko 210000km.sto je auto mladji dovoljno je manje,kao i sto je kubikaza manja,a kad je veca potrebno je nesto vise,ali ne 300000!!!!!!
Servisne knjige piju vodu samo originalne i u vecini slucajeva kada je sve kako treba a vlasnik je prvi u inostranstvu,svi pecati su od istog servisa.moze se desiti iskorak ali ne bas da su zadnjih nekoliko totalno neki drugi ili univerzalni.Desava se da je servisna nepopunjena pa je taman prodavac narihta kako mu odgovara.sve ostale price i knjizice nepiju vodu.
stanje kljuceva takodje daju odredjeni signal,s tim da se sada prodaju kineske plagijat oplate plasticne-jeftine(10tak evra) koje poznavalac prepoznaje.
nastavicemo
Re: SAVETI OKO UVOZA POLOVNJAKA
Da bi imali neku predstavu o realnim troskovima uvoza auta iz italije ovaj put,najeftinja je varijanta da dodje na kamionu kao zbirni tovar i tada kosta prevoz do bg-a od 230-300e u zavisnosti koji je deo italije.
Da dodje na tockovima je mnogo teze jer tablice nece vlasnik nikada da vam ostavi,ako vas nepoznaje dobro.cak ni uz depozit da ce te vratiti.Ovi sto dovoze sa tablama uglavnom imaju varijantu ,jer dobiju kod nekog dilera sa kojim saradjuju pa znaju da ce ih dobiti nazad ili potvrdu iz naseg sup-a da su predate.
Ali i tu ima zackoljica,pa se cuvajte.Auto koji dodje sa tablama nije odjavljen i mozda ima ,,FERMU,,pa nemoze ni da se odjavi.Takav auto vam netreba jer ima problem u italiji ubuduce a vi to neznate.A nepise nigde da ima.moguce je proveriti ali samo u italiji i to nesto kosta.
,,FERMA,,je nesto poput zabrane prodaje dok se neizmire sva dugovanja napravljena od kazni.kod njih se svi prekrsaji,kamera i slicno kace na auto pod tim tablicama.
uvoz preko firme je jednostavniji jer firma uvozi i daje posle fakturu na ime kupca a i prolazi racun na manju cenu nego kada se pojavi uvoznik kao fizicko lice.znaci takozvana firmarina 100e.
spedicija sa ocitavanjem brojeva i magacinom od 120-150e.
faktura inostrana ako vam prodavac nedaje onu koju mozete provuci uz eur1 obrazac,pa da carina bude 2.5%,a od nove godine 0% je 75e.
ako nevaljaju kilometri,to i servisna podesena za granicu 50e.
Ako je sve skockano idealno recimo saab 95 2.0t 2002 ce izaci carina i pdv 300e.
Naravno svaka zemlja donosi drugacija pravila i tarife ali za auto 10 godina starosti,sve je to mnogo blize nego pre 7-8 god,kada se za isti auto iz italije i nemacke pojavljivala razlika uzasna.Bez obzira na sve to najpovoljnija je italija i slovenija za dovoz,nemacka je duplo skuplja kao i belgija,holandija mislim oko 600-650e samo dovoz.
Da dodje na tockovima je mnogo teze jer tablice nece vlasnik nikada da vam ostavi,ako vas nepoznaje dobro.cak ni uz depozit da ce te vratiti.Ovi sto dovoze sa tablama uglavnom imaju varijantu ,jer dobiju kod nekog dilera sa kojim saradjuju pa znaju da ce ih dobiti nazad ili potvrdu iz naseg sup-a da su predate.
Ali i tu ima zackoljica,pa se cuvajte.Auto koji dodje sa tablama nije odjavljen i mozda ima ,,FERMU,,pa nemoze ni da se odjavi.Takav auto vam netreba jer ima problem u italiji ubuduce a vi to neznate.A nepise nigde da ima.moguce je proveriti ali samo u italiji i to nesto kosta.
,,FERMA,,je nesto poput zabrane prodaje dok se neizmire sva dugovanja napravljena od kazni.kod njih se svi prekrsaji,kamera i slicno kace na auto pod tim tablicama.
uvoz preko firme je jednostavniji jer firma uvozi i daje posle fakturu na ime kupca a i prolazi racun na manju cenu nego kada se pojavi uvoznik kao fizicko lice.znaci takozvana firmarina 100e.
spedicija sa ocitavanjem brojeva i magacinom od 120-150e.
faktura inostrana ako vam prodavac nedaje onu koju mozete provuci uz eur1 obrazac,pa da carina bude 2.5%,a od nove godine 0% je 75e.
ako nevaljaju kilometri,to i servisna podesena za granicu 50e.
Ako je sve skockano idealno recimo saab 95 2.0t 2002 ce izaci carina i pdv 300e.
Naravno svaka zemlja donosi drugacija pravila i tarife ali za auto 10 godina starosti,sve je to mnogo blize nego pre 7-8 god,kada se za isti auto iz italije i nemacke pojavljivala razlika uzasna.Bez obzira na sve to najpovoljnija je italija i slovenija za dovoz,nemacka je duplo skuplja kao i belgija,holandija mislim oko 600-650e samo dovoz.
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: SAVETI OKO UVOZA POLOVNJAKA
Ne znam koliko je moja informacija aktuelna, ali kada sam 2008 kupio moj 9-3 najeftiniji je bio 9-3 iz danske i belgije.
2.2 TiD iz Danske cena 4.200€, belgija 4.500 kod nemca/turcina 6.000€ - ovo je naravno ona cena po kojoj nude, al to mu je neki odnos.
Inace 2008 cena 9-3 LPT i 9-3 TiD je bila negde priblizno ista (dobar, bez ostecenja, 8 guma, sa urednom servisnom i oko 150.000km u nemackoj 5.000-6.000€)
2.2 TiD iz Danske cena 4.200€, belgija 4.500 kod nemca/turcina 6.000€ - ovo je naravno ona cena po kojoj nude, al to mu je neki odnos.
Inace 2008 cena 9-3 LPT i 9-3 TiD je bila negde priblizno ista (dobar, bez ostecenja, 8 guma, sa urednom servisnom i oko 150.000km u nemackoj 5.000-6.000€)
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
Re: SAVETI OKO UVOZA POLOVNJAKA
Ja samo pricam o vrednosti u katalogu za carinjenje.Inace cene auta zavise i od drugih parametara naravno.
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: SAVETI OKO UVOZA POLOVNJAKA
A koji se katalozi koriste za "ne-nemacka" kola. Za nemce znam da ide Schwacke, al kako za italijane, slovence, holandjane?
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
Re: SAVETI OKO UVOZA POLOVNJAKA
slovenci koriste italijana i taj se priznaje,a za holandiju neznam,nisam odatle uvezao kola od 2004-te.
- AERO
- Postovi: 7136
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: SAVETI OKO UVOZA POLOVNJAKA
Hvala Boki sto si nasao vremena da nastavis pisanje u ovoj temi
Imao bih par podpitanja na ovo sto si rekao,i nekoliko novih kad procitas ovo:
- Imaju li zabari neke,kao sto je nama poznato kao nemacke COLL tablice?
Vidim Slovenci su njihove izvozne tablice,koje su do skoro bile papirne,zamenili limenim.U italiji su isto figurirale te papirne,i mogle su se uzeti na svakoj bolje snabdevenoj pumpi.
Imas li saznanja o tome kako stoje stvari ,i znas li nesto oko toga,s obzirom da uglavnom(predpostavljam), koristis "grupni prevoz" na kamionu?
Jel sam u pravu ili gresim?
Dali je to samo obrazac kojim dokazuješ da je auto evropskog porekla i tome slizi,ili nesto vise?
Kako se do njega dolazi,omogucava li nam on neke olaksice prilikom uvoza,dali je obavezan,koliko kosta?
Dali je ista carina za auto evropskog porekla i recimo Japanskog (Honda,mazda,toyota)
Hvala unapred
Schwacke Liste (Švake lista) je katalog za procenu vrednosti vozila na tržištu Nemačke i Austrije
Autoventure je katalog za procenu vrednosti vozila na tržištu Italije ali se koristi kao parametar za određivanje osnovice carinjenja vozila i za sledeće zemlje: Rumunija, Bugarska, Češka, Poljska, Španija, Grčka, Slovenija, Hrvatska, Bosna i Hercegovina i Crna Gora. Ovaj katalog ima kataloški niže cene (niže osnovice - pa je i carina na vozila uvezena iz ovih zemalja niža) nego Švake.
Personenwagen je katalog za procenu vrednosti vozila na tržištu Belgije. Ovaj katalog ima kataloške vrednosti vozila koje su niže od Švake a veće od Autoventure.
L’argus je katalog vrednosti vozila u Francuskoj.
Švajcarski katalog je najskuplji
Evo nekoliko novih pitanja za Bokija:
Boki...
- Dali Srpsku carinu interesuje koliko si ti platio auto?
- Dali izuzetak prave samo ako ti fakturna vrednost veća od kataloške?
- Dali onda priznaju fakturu, i carine po njoj - sto implicira skupljom procedurom?
Shodno tome sledi pitanje,odnosno tvoj savet sta je pametnije uraditi:
1. - pojaviti se na našoj granici sa računom ili ugovorom koju si dobio od prodavca
ili
2. - Kupiš...napraviš kupoprodajni ugovor ako je od fizičkog lica ili dobiješ fakturu ako je od pravnog lica... Vadiš zoll tablice i saobraćajnu...svom špediteru pošalješ brif mailom ili faxom da ti on napravi drugi ugovor ili fakturu sa štimovanom vrednošću, najmanjom koja prolazi po katalogu, koja treba da te čeka sa one strane granice... isto tako, pred granicom dižeš kilometre na satu, ako nemaš dovoljno za puno umanjenje, a uz to ti se dopuni servisna ... Dođeš na našu granicu, i prijavljuješ auto za carinjenje.
i onda sledi :
.....odlaziš u graničnu špediciju, daješ te papire koje si dobio pred granicom, kao i brif, i tu dobiješ ulaznu deklaraciju, koja te upućuje u unutrašnju carinarnicu na carinjenje... Javiš se svom špediteru, smestiš vozilo u carinsko skladište, i špediteru predaješ sve papire... Kada je gotovo carinjenje, plaćaš carinu, pdv i špeditera, i teraš auto na tehnički i registruješ ga
- Dali moze da se carini auto u bilo kojoj unutrasnjoj carinskoj ispostavi,ili mora prema mestu stanovanja
- Dali ima razlike u cenama carina (u praksi),u zavisnosti koja je carinska ispostava u pitanju (npr.Beograd,Subotica,Nis)
- Dali mozemo biti 100% sigurni da je carina placena kada kupujemo auto od nekoga na ime,iako na obrazcu stoji pecat "naplaceno" ,ili se u to sa 100% sigurnosti uveravamo tek kad proverimo dali je uplata po tom predmetu stvarno proknjizena
Imao bih par podpitanja na ovo sto si rekao,i nekoliko novih kad procitas ovo:
Da,ovo je naravno bezuslovno tacno oko ostavljanja tablica (ako zanemarimo ove nase koji ih ovde nesebicno ostavljaju na kolima sto je razlog verovatno ono si naveo oko kazni),ali ono sto me zanima je:Boki je napisao: Da dodje na tockovima je mnogo teze jer tablice nece vlasnik nikada da vam ostavi,ako vas nepoznaje dobro.
- Imaju li zabari neke,kao sto je nama poznato kao nemacke COLL tablice?
Vidim Slovenci su njihove izvozne tablice,koje su do skoro bile papirne,zamenili limenim.U italiji su isto figurirale te papirne,i mogle su se uzeti na svakoj bolje snabdevenoj pumpi.
Imas li saznanja o tome kako stoje stvari ,i znas li nesto oko toga,s obzirom da uglavnom(predpostavljam), koristis "grupni prevoz" na kamionu?
Ovo sam hteo da te pitam vezano za umanjenje carina dali dobro kontam.Svakako je bolje carina "nista"nogo "nesto",ali kapiram da neće biti neke uštede, jer sada već je za većinu vozila iz EU carina 2.5% i pdv18%. Pošto od oktobra pdv ide na 20%, ukidanje carine će doneti uštedu od tričavih 0.5%.Boki je napisao:a od nove godine 0%
Jel sam u pravu ili gresim?
Mozes li nam Boki reci - sta je u stvari E1 obrazac?Boki je napisao:faktura inostrana ako vam prodavac nedaje onu koju mozete provuci uz eur1 obrazac.
Dali je to samo obrazac kojim dokazuješ da je auto evropskog porekla i tome slizi,ili nesto vise?
Kako se do njega dolazi,omogucava li nam on neke olaksice prilikom uvoza,dali je obavezan,koliko kosta?
Dali je ista carina za auto evropskog porekla i recimo Japanskog (Honda,mazda,toyota)
Hvala unapred
Mislim da ide ovako:kd23se4 je napisao:A koji se katalozi koriste za "ne-nemacka" kola
Schwacke Liste (Švake lista) je katalog za procenu vrednosti vozila na tržištu Nemačke i Austrije
Autoventure je katalog za procenu vrednosti vozila na tržištu Italije ali se koristi kao parametar za određivanje osnovice carinjenja vozila i za sledeće zemlje: Rumunija, Bugarska, Češka, Poljska, Španija, Grčka, Slovenija, Hrvatska, Bosna i Hercegovina i Crna Gora. Ovaj katalog ima kataloški niže cene (niže osnovice - pa je i carina na vozila uvezena iz ovih zemalja niža) nego Švake.
Personenwagen je katalog za procenu vrednosti vozila na tržištu Belgije. Ovaj katalog ima kataloške vrednosti vozila koje su niže od Švake a veće od Autoventure.
L’argus je katalog vrednosti vozila u Francuskoj.
Švajcarski katalog je najskuplji
Evo nekoliko novih pitanja za Bokija:
Boki...
- Dali Srpsku carinu interesuje koliko si ti platio auto?
- Dali izuzetak prave samo ako ti fakturna vrednost veća od kataloške?
- Dali onda priznaju fakturu, i carine po njoj - sto implicira skupljom procedurom?
Shodno tome sledi pitanje,odnosno tvoj savet sta je pametnije uraditi:
1. - pojaviti se na našoj granici sa računom ili ugovorom koju si dobio od prodavca
ili
2. - Kupiš...napraviš kupoprodajni ugovor ako je od fizičkog lica ili dobiješ fakturu ako je od pravnog lica... Vadiš zoll tablice i saobraćajnu...svom špediteru pošalješ brif mailom ili faxom da ti on napravi drugi ugovor ili fakturu sa štimovanom vrednošću, najmanjom koja prolazi po katalogu, koja treba da te čeka sa one strane granice... isto tako, pred granicom dižeš kilometre na satu, ako nemaš dovoljno za puno umanjenje, a uz to ti se dopuni servisna ... Dođeš na našu granicu, i prijavljuješ auto za carinjenje.
i onda sledi :
.....odlaziš u graničnu špediciju, daješ te papire koje si dobio pred granicom, kao i brif, i tu dobiješ ulaznu deklaraciju, koja te upućuje u unutrašnju carinarnicu na carinjenje... Javiš se svom špediteru, smestiš vozilo u carinsko skladište, i špediteru predaješ sve papire... Kada je gotovo carinjenje, plaćaš carinu, pdv i špeditera, i teraš auto na tehnički i registruješ ga
- Dali moze da se carini auto u bilo kojoj unutrasnjoj carinskoj ispostavi,ili mora prema mestu stanovanja
- Dali ima razlike u cenama carina (u praksi),u zavisnosti koja je carinska ispostava u pitanju (npr.Beograd,Subotica,Nis)
- Dali mozemo biti 100% sigurni da je carina placena kada kupujemo auto od nekoga na ime,iako na obrazcu stoji pecat "naplaceno" ,ili se u to sa 100% sigurnosti uveravamo tek kad proverimo dali je uplata po tom predmetu stvarno proknjizena
Re: SAVETI OKO UVOZA POLOVNJAKA
Puno pametnih i pravih pitanja ali cu morati kasnije kad uhvatim malo vise vremena.....na brzinu samo ono sa pocetka tvog:
- COL u italiji ne postoji.....znaci sada ili prave ili kamion.
- 0% Nema pravi znacaj jer ce biti 20%pdv.
- EUR1 je obrazac koji sluzi da bi se dobila upravo ta olaksica da carina bude sada 2,5%,ako ga nema bez obzira dali je fiat ili mazda ide ful stopa od 12.5%.
Na EUR1 mogu da prodju sva vozila nebitno je da li su japanci,nemci,amerikanci,korejci,ALI samo ako im je mesto proizvodnje evropa,tj primer:
- kia cee,d je korejac iz ceske i to je ok.
- honda crv i civic su iz engleske i to je ok,
- a accord je original japanac i tu je full carina
....itd....
- COL u italiji ne postoji.....znaci sada ili prave ili kamion.
- 0% Nema pravi znacaj jer ce biti 20%pdv.
- EUR1 je obrazac koji sluzi da bi se dobila upravo ta olaksica da carina bude sada 2,5%,ako ga nema bez obzira dali je fiat ili mazda ide ful stopa od 12.5%.
Na EUR1 mogu da prodju sva vozila nebitno je da li su japanci,nemci,amerikanci,korejci,ALI samo ako im je mesto proizvodnje evropa,tj primer:
- kia cee,d je korejac iz ceske i to je ok.
- honda crv i civic su iz engleske i to je ok,
- a accord je original japanac i tu je full carina
....itd....
- AERO
- Postovi: 7136
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: SAVETI OKO UVOZA POLOVNJAKA
..... cekamo te za ostatak
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: SAVETI OKO UVOZA POLOVNJAKA
momci!
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- nik 900t
- Drug Član
- Postovi: 1774
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Vojka
Re: SAVETI OKO UVOZA POLOVNJAKA
Drugi deo serije pitanja od nasega @AERO-a
carinu realno i konkretno uopste ne interesuje koliko smo neki auto platili.
njih konkretno interesuje da je faktura,,original,,da je cena pokrivena gore pomenutim katalozima,umanjenje moze do odredjene granice po km ako postoji servisna ili tif i ako je to overeno i upisano pri ulazu u zemlju.Firme koje se redovno bave uvozom vozila i imaju veliki broj carinjenja imaju dodatni bonus na osnovicu u odnosu na nekog ko je fizicko lice.
Znaci da neko kao fizicko lice ode,kupi,plati,uzme colke,regularan racun i km koji jesu sa servisnom ili bez ima velike sanse da plati carinu recimo za pomenuti saab sa pocetka teksta nekih 80/90hiljada dinara,da ga put kosta sa colkama ,prenocistem,gorivom i drugim troskovima koji rastu svakih sat vremena duzeg boravka u inostranstvu bar 700e realno i da ga ovde taj saab kosta skoro pa 1000e skuplje minimum od nekoga ko radi kako vecina rade.I to naravno ako krene po auto koji je nasao.a ko pomisli da krene,pa ce naci auto tamo negde slucajno,taj nece kupiti auto sigurno i vratice se ko pokisli mis bez ljubicaste bar sa gorkim iskustvom i velikim osecajem nemoci i bezvrednosti zapravo te njegove crkavice koju je poneo.
carinu realno i konkretno uopste ne interesuje koliko smo neki auto platili.
njih konkretno interesuje da je faktura,,original,,da je cena pokrivena gore pomenutim katalozima,umanjenje moze do odredjene granice po km ako postoji servisna ili tif i ako je to overeno i upisano pri ulazu u zemlju.Firme koje se redovno bave uvozom vozila i imaju veliki broj carinjenja imaju dodatni bonus na osnovicu u odnosu na nekog ko je fizicko lice.
Znaci da neko kao fizicko lice ode,kupi,plati,uzme colke,regularan racun i km koji jesu sa servisnom ili bez ima velike sanse da plati carinu recimo za pomenuti saab sa pocetka teksta nekih 80/90hiljada dinara,da ga put kosta sa colkama ,prenocistem,gorivom i drugim troskovima koji rastu svakih sat vremena duzeg boravka u inostranstvu bar 700e realno i da ga ovde taj saab kosta skoro pa 1000e skuplje minimum od nekoga ko radi kako vecina rade.I to naravno ako krene po auto koji je nasao.a ko pomisli da krene,pa ce naci auto tamo negde slucajno,taj nece kupiti auto sigurno i vratice se ko pokisli mis bez ljubicaste bar sa gorkim iskustvom i velikim osecajem nemoci i bezvrednosti zapravo te njegove crkavice koju je poneo.
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: SAVETI OKO UVOZA POLOVNJAKA
Ja kupovinu mog Saaba pamtim kao jako lepo iskustvo. Otisao do Stutgarta avionom (karta 67€), posle voz, prenocio, upoznavanje vlasnika kola - kafica caskanje, voznja.....odlazak do TÜV-a, ljubazne svabice......ma sve savrseno.
Povratak za Srbiju malo iscrpljujuci (spavao na onoj pumpi sa McDonalds-om blizu Peste 4 sata ).
Umereno zjbavanje sa carinom i spediterima........sve u svemu ipak lepo iskustvo. Al sam se za put pripremao 2 meseca. U svakom slucaju preporucujem, a moze da se iskombinuje sa nekim odmorom/izletom, a i Zoll table vaze 10-15 dana
Povratak za Srbiju malo iscrpljujuci (spavao na onoj pumpi sa McDonalds-om blizu Peste 4 sata ).
Umereno zjbavanje sa carinom i spediterima........sve u svemu ipak lepo iskustvo. Al sam se za put pripremao 2 meseca. U svakom slucaju preporucujem, a moze da se iskombinuje sa nekim odmorom/izletom, a i Zoll table vaze 10-15 dana
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
Re: SAVETI OKO UVOZA POLOVNJAKA
Koliko je taj izlet kostao,da neracunamo 2 meseca priprema?manje od 700e?
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: SAVETI OKO UVOZA POLOVNJAKA
Ajmo ovako, karta 67€, hotel 60€ (Bodensko jezero je skupo), Zoll table 130€, gorivo, putarine i sigurno jos tu i tamo neki obrok/kafa i sl..Boki je napisao:Koliko je taj izlet kostao,da neracunamo 2 meseca priprema?manje od 700e?
Koliko god da je kostalo, nemam poverenja da mi neko drugi kupuje cipele, a ne kola, tako da bih svaki sledeci auto na ovaj nacin kupio. Da mi neko dobaci kola gde sam na bazi slika rekao da, pa da se hvatam za glavu - sve da je 1% sansa da se desi, ne bih ipak.
Carina je vec bila dogovorena unapred sa spediterom tako da tu nije bilo nekih iznenadjenja. Suma sumarum Saab je kostao malo ispod 8.000€ 2008 (od vlasnika kupio za 5.400). Tada su italijani i belgijanci sa klot opremom u Beogradu kostali preko 7.000€ (Autosab mi je 2009 nudio 7.000€ za njega, ali me nije zanimalo).
S obzirom da nisam imao ozbiljnih ulaganja i da jos malo pa imam jubilej sa predjenih 100.000 kako sam ja gazda nemam zamerki
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 5 gostiju