Saab 900 Turbo OG - Shine on you crazy diamond
- NikolaNes
- Postovi: 308
- Pridružio se: 09 Avg 2012, 00:00
Re: 900 og turbo 1988
takodje dje se sipa ulje za menjac, jel moze kroz mjerac ili da idem kod majstora?
moj saab je vrh...samo da proradi
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: 900 og turbo 1988
Bela skrama znaci da vozis kratke relacije sa kolima i da ulje ne stigne da se ugreje, a ti vec ugasio motor. Vozi ga jedno sat vremena pa ce skrama da nestane
Ulje sipas kroz merac

Ulje sipas kroz merac

Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- NikolaNes
- Postovi: 308
- Pridružio se: 09 Avg 2012, 00:00
Re: 900 og turbo 1988
kad vec jedem g.... da te pitam ako bude trebala generalna koliko moze da me izadje i dal se vise to isplati ili da prepakujem ovaj drugi sto imam..
moj saab je vrh...samo da proradi
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: 900 og turbo 1988
1) Prvo bez panike, nek ti neko premeri kompresiju u motoru.....treba da je oko 8,5 (ispravka)....sve do 7,8-8 je OK. Jos vaznije da su vrednosti medju klipovima priblizno jednake.
2) Cak i ako je kompresija losa ne mora da je do motora (ovi motori su skoro neunistivi) vec neka skinu glavu i nek pregledaju ventile, i to:
a) da li su ventili podeseni kako treba (nisu samostelujuci)
b) da nije izgoreo neki ventil (jer nisu stelovani na vreme - vidi a)
c) da nije zbog termickog naprezanja doslo do prskanja glave (izmedju ventila)
3) Ako hoces da prepakujes motor, mora da je TURBO da bi mogao da koristis blok tog motora (i naravno da premeris kompresiju pre nego sto ga vadis uopste) - jer atmosferac ima slabiji klip, drugi stepen kompresije, drugi su ventili - bas nista nepase
Ako ti je izgoreo neki izduvni ventil - sto hoce ako se ne kontrolise zazor, ne moze da se SAMO zameni drugim ventilom istih dimenzija! Kod Turba idu tzv. sodiumski ventili koji su punjeni natriumom
Moj predlog je:
1) premeri kompresiju, ako je OK
2) pregled glave - ventila
3) stelovanje ventila
4) nov dihtung Elring i glava na obradu
I vozi
2) Cak i ako je kompresija losa ne mora da je do motora (ovi motori su skoro neunistivi) vec neka skinu glavu i nek pregledaju ventile, i to:
a) da li su ventili podeseni kako treba (nisu samostelujuci)
b) da nije izgoreo neki ventil (jer nisu stelovani na vreme - vidi a)
c) da nije zbog termickog naprezanja doslo do prskanja glave (izmedju ventila)
3) Ako hoces da prepakujes motor, mora da je TURBO da bi mogao da koristis blok tog motora (i naravno da premeris kompresiju pre nego sto ga vadis uopste) - jer atmosferac ima slabiji klip, drugi stepen kompresije, drugi su ventili - bas nista nepase
Ako ti je izgoreo neki izduvni ventil - sto hoce ako se ne kontrolise zazor, ne moze da se SAMO zameni drugim ventilom istih dimenzija! Kod Turba idu tzv. sodiumski ventili koji su punjeni natriumom
Moj predlog je:
1) premeri kompresiju, ako je OK
2) pregled glave - ventila
3) stelovanje ventila
4) nov dihtung Elring i glava na obradu
I vozi
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- NikolaNes
- Postovi: 308
- Pridružio se: 09 Avg 2012, 00:00
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: 900 og turbo 1988

Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: 900 og turbo 1988
@Aero - mojne mi poredis Romela sa tim kaplarom!
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- NikolaNes
- Postovi: 308
- Pridružio se: 09 Avg 2012, 00:00
- NikolaNes
- Postovi: 308
- Pridružio se: 09 Avg 2012, 00:00
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: 900 og turbo 1988
Pa dobro ROmel je bio profesionalni vojnik, a ne nacista kao neki drugi generali. Na kraju je morao da se otruje jer je bio deo zaverenika da se ubije onaj kaplar.
Nikad nije optuzen da je na ratistima gde je bio vrsio neki progon stanovnistva ili da se odnosio nekorektno prema zarobljenicima.
Imao je toliko dobru reputaciju kod britanaca koji su mu se divili. Kada je Montgomeri postao glavni u Africi prvo je morao da krene u psiholosku ofanzivu da podseti vojsku da je on neprijatelj da treba da ga mrze,a ne da mu se dive.
@NikolaNes - taj Horton je leteo jos pre sa propelercem i imao je koncept bez vertikalnog stabilizatora.........negde oko 1954 SAD su iskopale taj projekat, koji je negde 80ih rezultirao sa nastankom B2 koji jako lici na Horton
Odosmo malo u off-topic, al ajd....
Nikad nije optuzen da je na ratistima gde je bio vrsio neki progon stanovnistva ili da se odnosio nekorektno prema zarobljenicima.
Imao je toliko dobru reputaciju kod britanaca koji su mu se divili. Kada je Montgomeri postao glavni u Africi prvo je morao da krene u psiholosku ofanzivu da podseti vojsku da je on neprijatelj da treba da ga mrze,a ne da mu se dive.
@NikolaNes - taj Horton je leteo jos pre sa propelercem i imao je koncept bez vertikalnog stabilizatora.........negde oko 1954 SAD su iskopale taj projekat, koji je negde 80ih rezultirao sa nastankom B2 koji jako lici na Horton
Odosmo malo u off-topic, al ajd....
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- NikolaNes
- Postovi: 308
- Pridružio se: 09 Avg 2012, 00:00
Re: 900 og turbo 1988
evo da se malo vratimo, mogu li ja da saab-a ofarbam u stelt boju, da mu nakacim krila i da spijuniram amere
inace sam kao mladji bio odusevljem poduhvatima pustinjske lisice(nestane PT municije, uzmi PVO pa udri po sermanima)

inace sam kao mladji bio odusevljem poduhvatima pustinjske lisice(nestane PT municije, uzmi PVO pa udri po sermanima)
moj saab je vrh...samo da proradi
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: 900 og turbo 1988
NikolaNes je napisao:evo da se malo vratimo, mogu li ja da saab-a ofarbam u stelt boju, da mu nakacim krila i da spijuniram amere![]()



Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- NikolaNes
- Postovi: 308
- Pridružio se: 09 Avg 2012, 00:00
Re: 900 og turbo 1988
nije gumica sta je plan Bkd23se4 je napisao:Nista zato, kad mognes javi! Ako ne bude "djunta" imam jos jedan plan B, al ako ne uspe ni on onda pocni da se privikavas na pastetu![]()
moj saab je vrh...samo da proradi
- NikolaNes
- Postovi: 308
- Pridružio se: 09 Avg 2012, 00:00
Re: 900 og turbo 1988

nabavio sam jednosmjerni ventil, jel se na ovu stranu otvara?
moj saab je vrh...samo da proradi
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: 900 og turbo 1988
Jeste!
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
-
- Drug Član
- Postovi: 329
- Pridružio se: 30 Mar 2012, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: 900 og turbo 1988
bravo majstore zeleni....
klap ...klap

- NikolaNes
- Postovi: 308
- Pridružio se: 09 Avg 2012, 00:00
Re: 900 og turbo 1988
znam da je glupo jer ovo svako zna al' ajde, prije nekoliko dana sam ugradio jednosmjerni ventil dal' ce da valja ce da vidimo.
ovako je izgledao jedini ventil koji sam kod mene mogao da nadjem.

bio je veceg presjeka pa sam morao da ga odnesem na strug da se obradi tj da mu malo smanje precnik

ovako to izgleda posle mog prckanja
ovako je izgledao jedini ventil koji sam kod mene mogao da nadjem.

bio je veceg presjeka pa sam morao da ga odnesem na strug da se obradi tj da mu malo smanje precnik

ovako to izgleda posle mog prckanja
Poslednji put menjao 1 dana NikolaNes, izmenjena 6 puta
moj saab je vrh...samo da proradi
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: 900 og turbo 1988
Nikola, promeni nacin kacenja slika, jer se nista (barem kod mene) ne vidi.
Najbolje postavi slike na dodaj.rs pa postavis u forum 2. link po redu
Najbolje postavi slike na dodaj.rs pa postavis u forum 2. link po redu
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
-
- Drug Član
- Postovi: 329
- Pridružio se: 30 Mar 2012, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: 900 og turbo 1988
Ma nije bre nista glupo evo mene poceo da zeza plin nece naleru da "uhvati" 900 obrtaja nego padne na 600, i sad se zezam s tim
tako da uvek ima nesto
tako da uvek ima nesto
- NikolaNes
- Postovi: 308
- Pridružio se: 09 Avg 2012, 00:00
Re: 900 og turbo 1988
kd23se4 je napisao:Nikola, promeni nacin kacenja slika, jer se nista (barem kod mene) ne vidi.
Najbolje postavi slike na dodaj.rs pa postavis u forum 2. link po redu
sredjeno, hvala kd
moj saab je vrh...samo da proradi
- NikolaNes
- Postovi: 308
- Pridružio se: 09 Avg 2012, 00:00
Re: 900 og turbo 1988
bilo bi dosadno da vozis novo auto, ne bi imao sta da radisninsaki je napisao:Ma nije bre nista glupo evo mene poceo da zeza plin nece naleru da "uhvati" 900 obrtaja nego padne na 600, i sad se zezam s tim
tako da uvek ima nesto
moj saab je vrh...samo da proradi
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: 900 og turbo 1988
@NikolaNes bravo majstore - ovo tvoje je tzv. "heavy duty" resenje - prezivece i nuklearnu eksploziju
@Ninsaki - kad si vec krenuo da kukas, ajde da se pridruzim. Poceo 900og da mi trosi vodu, danas se bacio na posao, da nadjem problem - i nadjem da mi pukao izlaz na posudi za prelivno crevo - curka na malkice na kvarno "kap po kap", al dobro sredicemo za koji dan
@Ninsaki - kad si vec krenuo da kukas, ajde da se pridruzim. Poceo 900og da mi trosi vodu, danas se bacio na posao, da nadjem problem - i nadjem da mi pukao izlaz na posudi za prelivno crevo - curka na malkice na kvarno "kap po kap", al dobro sredicemo za koji dan
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- NikolaNes
- Postovi: 308
- Pridružio se: 09 Avg 2012, 00:00
Re: 900 og turbo 1988
ako ti treba ventil mogu da ga obradim i donesem kad budem dolazio za bg. mada ako bude nuklearne jebes ventil, ode mi muzika sa fleske a k...ce biti torrent-a da skidam 

moj saab je vrh...samo da proradi
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 2 gosta