Koje ulje si sipao, i jel ima filter ulja za menjac?
I koliko ulja ide u menjac i jel si uspeo sve prethodno da izbacis?
Pitam jel je majstor koji mi je radio opela rekao da nece da se zeza sa automatskim menjacima i zamenom ulja, kaze moze da zajebe stvar, neki pritisak je spominjao, zaboravio sam vec...
9-3 2.0t 2003
- Perkele
- Drug Član
- Postovi: 898
- Pridružio se: 16 Apr 2012, 00:00
- Lokacija: Indjija
- Kontakt:
- rade32
- Postovi: 93
- Pridružio se: 22 Mar 2012, 00:00
Re: 9-3 2.0t 2003
U menjac ide ulje sa oznakom 3309 mobil,samo i iskljucivo to ulje se sipa,nikako obicno atf.
Sto se filtera tice gde god da sam citao po internetu tutoriale o zameni ulja nisam nigde procitao da je neko menjao filter,cak sam na nekim mestima procitao da se on ne menja.
Malo sam jos sunjao i nasao sam ga samo u Americi kod jednog proavca i to je bio ekstremno skup,tako da mi nije bilo tesko da i ne pomislim da ga kupim.
Kad nisam ja zajebo stvar neces ni ti ni bilo koji drugi majstor,svo ulje sam zamenio 7l,o kakvom pritisku je rec ne znam ali meni menjac radi normalno.
Ovako se menja ulje u menjacu:
Odvrne se sraf na menjacu i ispusti se 4l ulja(mnogo je vruce)vrati se sraf i dospe se tih 4l sa novim uljem naravno,onda se otkace dva creva koja idu u menjac i tu vam treba jos neko da vam pomogne jer mora da se upali auto dok je menjac u P i iz ta dva creva iscuri 2l ulja(prska na sve strane a opet je vruce),onda se opet dolije tih 2l,pa opet jos jednom mora da se upali auto i iz creva da izadje jos litar ulja.Taj zadnji litar sto potece je potpuno novo ulje crveno nije crno i tako sam znao da je svo ulje u menjacu novo,naravno i taj litar se dospe i zavrseno je sa zamenom ulja u menjacu.
To je sva filozofija zamene ulja zato i kazem niko ne moze nista tu da zezne.
Zaboravih da napomenem u menjac staje 7.2l a ja sam usuo 7,ali cu ovih dana da menjam plocice na diskovima pa cu da proverim fali li ulja i koliko i onda cu da dospem.
Sto se filtera tice gde god da sam citao po internetu tutoriale o zameni ulja nisam nigde procitao da je neko menjao filter,cak sam na nekim mestima procitao da se on ne menja.
Malo sam jos sunjao i nasao sam ga samo u Americi kod jednog proavca i to je bio ekstremno skup,tako da mi nije bilo tesko da i ne pomislim da ga kupim.
Kad nisam ja zajebo stvar neces ni ti ni bilo koji drugi majstor,svo ulje sam zamenio 7l,o kakvom pritisku je rec ne znam ali meni menjac radi normalno.
Ovako se menja ulje u menjacu:
Odvrne se sraf na menjacu i ispusti se 4l ulja(mnogo je vruce)vrati se sraf i dospe se tih 4l sa novim uljem naravno,onda se otkace dva creva koja idu u menjac i tu vam treba jos neko da vam pomogne jer mora da se upali auto dok je menjac u P i iz ta dva creva iscuri 2l ulja(prska na sve strane a opet je vruce),onda se opet dolije tih 2l,pa opet jos jednom mora da se upali auto i iz creva da izadje jos litar ulja.Taj zadnji litar sto potece je potpuno novo ulje crveno nije crno i tako sam znao da je svo ulje u menjacu novo,naravno i taj litar se dospe i zavrseno je sa zamenom ulja u menjacu.
To je sva filozofija zamene ulja zato i kazem niko ne moze nista tu da zezne.
Zaboravih da napomenem u menjac staje 7.2l a ja sam usuo 7,ali cu ovih dana da menjam plocice na diskovima pa cu da proverim fali li ulja i koliko i onda cu da dospem.
- Perkele
- Drug Član
- Postovi: 898
- Pridružio se: 16 Apr 2012, 00:00
- Lokacija: Indjija
- Kontakt:
Re: 9-3 2.0t 2003
Koliko si placao litru ulja, planiram i ja da to radim u skorije vreme iako mi menjac radi fantasticno.
- AERO
- Postovi: 7136
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: 9-3 2.0t 2003
Izvinte sto vam se mesam u razgovor,ali MISLIM da je ovo za filter pogresno.rade32 je napisao: Sto se filtera tice gde god da sam citao po internetu tutoriale o zameni ulja nisam nigde procitao da je neko menjao filter,cak sam na nekim mestima procitao da se on ne menja.
Kao i svaki filter ,u bilo kom sistemu,tako i filter ulja ima ulogu koja mu je namenjena,a to je da sluzi kao "sabirnik" opiljaka,cetica i sve druge prljavstine koja se nalazi u ulju.Kako je menjac po svojoj konstrukciji i elementima u njemu jako slican "motornom" sklopu,uloga ulja u menjacu je podjednako vazna kao i uloga ulja u motoru.Neizbezni atribut koji ide uz ulje je upravo FILTER.
Kod automatskih menjaca,u standrdnim uslovima eksploatacije,predvidjen termin za zamenu filtera na automatskim menjacima je izmedju 50 i 70 hiljada kilometara.Kod ekstremnijih uslova koriscenja (cesca vuca prikolice,velika opterecenja,procentualno velika eksploatacija u gradskoj voznji (cesta saltanja) - ovaj interval se srazmerno smanjuje.....
Nemojte olako dozivljavati filter ulja kod automatika - ima ozbilnu funkciju !!!!
Redovna zamena ulja u menjacu,redovna zamena filtera ,i koriscenje PRAVOG ulja - prakticno ga cine NEUNISTIVIM.
Par saveta za kvalitetnu eksploataciju automatika:
- NIKAD ne mojte na uzbrdici ili nizbrdici "oslanjati" tezinu vozila u "P".Podignite rucnu,i kada auto "klekne" na kocnice,onda ga ubacite u P.Tako tezinu vozila i opterecenje ne nosi menjac....u protivnom,bez asistencije rucne,prilikom izbacivanja iz "P",vi prakticno dolazite u situaciju da ga "cupate" iz te brzine,sto je propraceno karakteristicnim zvukom "KLANG" -sto nije dobro...
- Kao sto je rade32 spomenuo,BOJA ulja u menjacu mora biti kao vino "rose".Ukoliko je tamnija,ili ne daj Boze - braonksta,to je ulje onda spaljeno,i nema nikakvu funkciju podmazivanja.Skroz je izgubilo na svom viskozitetu......i ti elemnti menjaca se vrte bez podmazivanja i na mnogo visoj temperaturi.Zato je ulje vruce.
- Prilikom kontrole nivoa ulja u menjacu,OBAVEZNO menjac mora biti u brzini (D).Tako se stvara realna slika stanja kolicine......u protivnom (ako to radite u "P"),pokazace vam na meracu dovoljnu kolicinu,a u stvari bice ga manje.
- Filter za automatski menjac izgleda otprilike OVAKO , i u zavisnosti od marke i modela krece se oko 100 dolara,dok je za generaciciski stare menjace (bez elektronike kao npr. kod MB w124 - 20e)
Nemam sad vremena,ali obecavam da cu naci neki DIY za saab-a,a do tad evo ovde se vidi kao to izgleda kod konkurencije KLIK (idite na dole da bi videli slike)
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: 9-3 2.0t 2003
Zamena filtera na automatskom menjacu, bar kod 9-3 I je bio sodoma i gomora, posao koji niko nije hteo da radi..........uglavnom se radilo kad menjac mora da se skida.
Plasim se da nisu nesto olaksali prilaz filteru
Plasim se da nisu nesto olaksali prilaz filteru
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- AERO
- Postovi: 7136
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: 9-3 2.0t 2003
Zaboravih ovo da kazem Radetu:rade32 je napisao:jedino se velika razlika vidi kad ga ubacujem u R ili D znao je malo jace da udari kad se ubaci u brzinu a sada je i to glatko,oseti se ali ne toliko.
Na osnovu ovoga sto si napisao,mozes zakljuciti sta mu znaci novo ulje u menjacu,a ako bi i filter zamenio,trzaj bi se skroz izgubio na R ili D
Baci pogled na servisnu (kod tebe je uredno vodjena evidencija) ,vidi jel nekad menjan filter......ako nije - razmisli o tome
- rade32
- Postovi: 93
- Pridružio se: 22 Mar 2012, 00:00
Re: 9-3 2.0t 2003
Jedino sam kod ovlascenog uvoznika za Mobil nasao to ulje i kosta 11e litar,sto se tice filtera znam da je bitan,ali bas nigdje nisam mogao da ga nadjem da ga kupim pervrnuo sam sve,i to sam uradio proverio sam u servisnog knjizi i nema na racunima da je filter menjan,provericu jos jednom za svaki slucaj da mada sam siguran da nisam nista preskocio.Perkele je napisao:Koliko si placao litru ulja, planiram i ja da to radim u skorije vreme iako mi menjac radi fantasticno.
Imam na kompjuteru workshop information system saab,sto se menjaca tice ima ima sve ali nigde nema kako se menja filter ulja:
http://i1087.photobucket.com/albums/j47 ... titled.jpg
- rade32
- Postovi: 93
- Pridružio se: 22 Mar 2012, 00:00
Re: 9-3 2.0t 2003
Evo otkad sam kupio auto prvi put nocas je poceo da odbija saradnju taman sam seo u njega da idem za Srbiju upalim ga i check engine lampica ostane upaljena a obrtaju na 2000rpm,polako su pali ali je onda malo trokirao na leru.
Ne znam sta mu se desilo,sada radi normalno ali lampica i dalje gori a majstor tek treba da dodje kuci pa da ga kacimo na dijagnostiku,uglavnom nema mi mrdanja dok se ne proveri sta mu se desilo.
Ne znam sta mu se desilo,sada radi normalno ali lampica i dalje gori a majstor tek treba da dodje kuci pa da ga kacimo na dijagnostiku,uglavnom nema mi mrdanja dok se ne proveri sta mu se desilo.
- rade32
- Postovi: 93
- Pridružio se: 22 Mar 2012, 00:00
Re: 9-3 2.0t 2003
Nista mehanicar se izgleda napio na slavi tako da nista necemo saznati nocas,tek sutra.
- rade32
- Postovi: 93
- Pridružio se: 22 Mar 2012, 00:00
Re: 9-3 2.0t 2003
Jutros dodjoh kod mehanicara a on pijan i dalje spava,uglavnom dala mi je njegova zena kljuc od garaze tako da sam ga prikopcao na dijagnostiku,regulator ler gasa je zastekao to sto je digao obrtaje.
Ponistio sam gresku seo u kola i evo upravo sada dosao u Valjevo,naravno auto me nije zezalo normalno je radio.
Ponistio sam gresku seo u kola i evo upravo sada dosao u Valjevo,naravno auto me nije zezalo normalno je radio.
- Carlsson
- Postovi: 2756
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Banja Luka
Re: 9-3 2.0t 2003
[link_open=http://www.saabclubserbia.rs]SAAB CLUB SERBIA[/link_open]
- rade32
- Postovi: 93
- Pridružio se: 22 Mar 2012, 00:00
Re: 9-3 2.0t 2003
Taman se sunca bilo je toplo danas u Podgorici.
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 13 gostiju