Danas i juce operacija 'pravim savrsenog cs-a', po sest sati na hladnoci, rezultati jos uvek neizvesni. Odlucio sam naime da sa prvog cs-a na ovog drugog prebacim turbinu, ecu, kabinsko osvetljenje, instrument tablu i panel u imitaciji drveta posto je crni odvratan na prvi, drugi i svaki naredni pogled. Namestio originalnu antenu koja super radi, ocistio je WD-om i podmazao najfinijim masinskim uljem, prebacio table, panele, sve prekidace, kabinsko osvetljenje, muzike sa jednog na drugi i obratno.
Na novom saab-u sam morao da prodavam instalaciju za prekidac gasa i sam prekidac je sada na vezi preko petopolnog konektora sa ostatkom instalacije, kako ne bi morale da se seku zice svaki put kad se demontira panel. Naravno, u 'originalu' su zice bile spojene zavrtanjem i izolirane izolir trakom, pa sam to sredio izolovanim hilznama za spajanje kablova i preko svega toga navukao termo buzir. Naravno, radi.
Dok sam petljao oko kablova za muziku ucinilo mi se da cujem varnicenje u jednom trenutku, ali je to moglo da bude i struganje okamenjene izolir trake na kraju instalacije, jer je neko stavljao ubodni osigurac. Na oba automobila VSS je iskljucen, sa samog konektora su izvuceni kraktkospojnici i nijedan nema modul. Kad sam sve slozio, centralna vise nije reagovala na daljinski. Odmah sam posumnjao na ono varnicenje za koje sam sada pomislio da je moglo da bude stvarno, ali i dalje ne vidim nista sporno u instalaciji, sve je cisto kao suza.
Slavisa i Kolja rekose da me jebe instrument tabla. Popizdeo, otisao i skinuo poklopac table sa prvog cs-a (u medjuvremenu sam njega 'kompletirao') po mrklom mraku, izvadio tablu iz oba auta i prebacio turbo/temp/fuel segment sa jedne table na drugu i obratno. Za svaki slucaj probao ponovo daljinski sa skinutom tablom - mrtav. Ispitao sve osigurace, sve ok. Dok su table bile na kolima, cudno su se ponasali. Na jednom nisu radili zmigavci ni sva cetiri, nije radilo pozadinsko osvetljenje table uopste osim edu-a i nije radila lampica za pritisak ulja, drugi je palio osvetljenje table kad se svetlo ugasi, a gasio ga su svetla ukljucena, dakle naopako, ostalo je sve radilo ok. Na oba reostati osvetljenja rade normalno, prekidaci normalno menjaju intenzitet.
Najvise me buni sto su oba automobila 1997. godiste, obe table imaju isti p/n (44 39 642), edu 3M p/n 47 11 529 jedina razlika je datum proizvodnje glavnog segmenta table (jedna je 04.12.1996, druga 17.03.1997.) i edu-a (jedan je 9705, drugi 9703). Nadam se da ce prebacivanje segmenta da resi problem, inace cu da popizdim nacisto. Zamenio sam sve sijalice na tabli, odnosno iskombinovao jednu celu od dve sto imam, kod ove druge mi sad rade samo tri sijalice ukupno, ali cu to vec da sredim.
Za daljinsku komandu za centralnu mi jedino preostaje da skinem muziku i ispitam detaljno sta se desava ispod kraja instalacije koji je, doduse kulturno, izolovan izolir trakom i prikacen je taj osigurac, videcemo zasto. Sve ostalo mi je fabrika sem plina i jedne sivo crvene zice koja je izvucena od prvog kontakta prvog osiguraca i ne znam gde vodi, mozda bas prema VSS konektoru.
Nisam nista slikao, ruke su mi krvave do lakata i nisam zadovoljan rezultatom. Planirao sam da danas sve zavrsim i da ostane samo turbo sto inace moram u servisu, sad imam dva raskupusana saab-a na parkingu
Utisci dana su kablovi instrument table, narocito onaj u sredini, tropolni. Neverovatno da im nije palo na pamet da bar produze instalaciju za 10cm, ako nista drugo, a ovaj u sredini je prava muka za skidanje, osigurac mu je jeziv. Drugi utisak ide srafovima. O svega zivog cega su mogli da se sete, cak i Torx10 na zvucnicima, EDU je finalno iznenadjenje - Torx8. Imao sam ga na svu srecu, nekada su se mobilni telefoni otvarali sa tim. Idioti.