Saab 900 Turbo OG - Shine on you crazy diamond
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: 900 og turbo 1988
@kolja - ja ti samo kazem da za te pare za koje ti mislis ne moze da se kupi stranac 900 u kome se dobar motor i menjac. 900og sa dobrim motorem i menjacem kosta napolju 3.000€ bilo da je kupe, sedan, 2-3-4-5 vrata. Za te pare mozes da sredis menjac, a i motor ako treba, i znas sta imas.
Mada motor stvarno ne smatram nekim problemom kod 900og - ako je lepo odrzavan prelazi bez problema 500.000km - bez obzira jel B201 ili B202. Realno moze da se nadje auto sa 300.000km, ako je iole redovno servisiran ti oko motora nema sta da cackas narednih 200.000km.
Vek menjaca...pa....ovi sisavci kako ih zove Tazz mogu da predju 500.000km sa prvim menjacem. Relativno mali obrtni moment cuva menjac. Al ovo moje cudo ima 235Nm obrtni moment, a onaj 160/175ks ima jos vise - jos ako ga je kidao neki zustri igrac.
Ako su sinhroni citavi lezajevi posle 300.000km sigurno nisu - moj savet je da se, narocito kod Turba, menjaju lezajevi !
@Boki - menjaci su skoro isti ako gledas po generacijama - samo je primarni prenosnik drugi. To su dva zupcanika koja pogoni lanac, sisavci imaju primar 4 ili 5, dok turbo pocinje sa 6 pa ide do 8.
Najlakse uzeti menjac iz sisavca i prebaciti primar sa turba. Ja ipak naginjem ka remontu jer znam onda sta imam.
Npr. moj menjac je GM45610, a kola su mi 1987 godiste - sisavac mog godista ima menjac 45510, dakle 6 zamenjuje 5- to je primar. Dok su razlike kod menjaca malo vece od 90-93
Mada motor stvarno ne smatram nekim problemom kod 900og - ako je lepo odrzavan prelazi bez problema 500.000km - bez obzira jel B201 ili B202. Realno moze da se nadje auto sa 300.000km, ako je iole redovno servisiran ti oko motora nema sta da cackas narednih 200.000km.
Vek menjaca...pa....ovi sisavci kako ih zove Tazz mogu da predju 500.000km sa prvim menjacem. Relativno mali obrtni moment cuva menjac. Al ovo moje cudo ima 235Nm obrtni moment, a onaj 160/175ks ima jos vise - jos ako ga je kidao neki zustri igrac.
Ako su sinhroni citavi lezajevi posle 300.000km sigurno nisu - moj savet je da se, narocito kod Turba, menjaju lezajevi !
@Boki - menjaci su skoro isti ako gledas po generacijama - samo je primarni prenosnik drugi. To su dva zupcanika koja pogoni lanac, sisavci imaju primar 4 ili 5, dok turbo pocinje sa 6 pa ide do 8.
Najlakse uzeti menjac iz sisavca i prebaciti primar sa turba. Ja ipak naginjem ka remontu jer znam onda sta imam.
Npr. moj menjac je GM45610, a kola su mi 1987 godiste - sisavac mog godista ima menjac 45510, dakle 6 zamenjuje 5- to je primar. Dok su razlike kod menjaca malo vece od 90-93
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- NikolaNes
- Postovi: 308
- Pridružio se: 09 Avg 2012, 00:00
- NikolaNes
- Postovi: 308
- Pridružio se: 09 Avg 2012, 00:00
Re: 900 og turbo 1988
kd23se4-gledao sam onu gumu na menjacu..ispravna je..po kataloskom broju nisam mogao da nadjem ventil..takodje jedva sam nasao pola litra mineralnog 10w30, jel mogu to da dospem ako je prethodno sipano mozda 10w40?
moj saab je vrh...samo da proradi
- NikolaNes
- Postovi: 308
- Pridružio se: 09 Avg 2012, 00:00
Re: 900 og turbo 1988
sto se tice automobila..nije mi bitno(jeste bitno ali dok ne stanem na svoje noge moze i ovako)da li je estecki perfektan, ima li negdje saru ili malo ulubljenje...najbitnije mi je da ga mehanicki dovedem u neko pristojno stanje jer imam malog sina od 8mjeseci..ja sam vise manje svjestan da ce ovaj auto da me kosta zivaca i novca..takodje ovo mi je jedini automobil i koristim ga svakodnevno(do kad vidjecemo)..pokusacu koliko bude u mojoj finansijskoj moci da ga zadrzim i sredim..dal cu uspijeti ce da vidimo..ovaj drugi mi se isplatio jer sam prepakovao neke djelove i nisam morao da ih kupujem..
moj saab je vrh...samo da proradi
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: 900 og turbo 1988
Sto se tice tvog broja sasije dobio sam sledece:
VIN: YS3AD35S4H3021411
Model: Saab 900
Model Year: 1987
Body type: 3-door (3CK)
Engine: B201L 4-inline, Turbo, PETROL, TURBO (B201 L)
Gearbox: 5-speed manual / Front wheel drive
Plant: Arlov, Sweden
Market: Internal use only
Serial number: 021411
VIN
Vezano za kutiju sa osiguracima - NEMAS RELEJ ZA PUMPU GORIVA
Evo ti slike kako je izgledalo kod mene kad je kupljen - (sad je sredjena ona budzevina sa zicom i vracen relej za klimu - to je rupa - kod tebe njega nema tako da je to OK)
Ili ti ne radi benzin uopste ili je negde zbudzen neki drugi relej.
Ovaj relej nema da se kupi nov - jedino polovan napolju.
Kod Skandix-a ima reparacija u zameni 120€ - tolika mu je bila cena dok je Herth & Buss jos proizvodio.
Ako ti neko nabudzi relej sa B202 radice ti pumpa za gorivo - samo neces imati 5. diznu kad ubrzavas naglo i fuel cut-off kada udje APC u crveno
Za ulje - mozes slobodno da sipas - staro püravilo - bolje je svako od nijednog
VIN: YS3AD35S4H3021411
Model: Saab 900
Model Year: 1987
Body type: 3-door (3CK)
Engine: B201L 4-inline, Turbo, PETROL, TURBO (B201 L)
Gearbox: 5-speed manual / Front wheel drive
Plant: Arlov, Sweden
Market: Internal use only
Serial number: 021411
VIN
Vezano za kutiju sa osiguracima - NEMAS RELEJ ZA PUMPU GORIVA
Evo ti slike kako je izgledalo kod mene kad je kupljen - (sad je sredjena ona budzevina sa zicom i vracen relej za klimu - to je rupa - kod tebe njega nema tako da je to OK)
Ili ti ne radi benzin uopste ili je negde zbudzen neki drugi relej.
Ovaj relej nema da se kupi nov - jedino polovan napolju.
Kod Skandix-a ima reparacija u zameni 120€ - tolika mu je bila cena dok je Herth & Buss jos proizvodio.
Ako ti neko nabudzi relej sa B202 radice ti pumpa za gorivo - samo neces imati 5. diznu kad ubrzavas naglo i fuel cut-off kada udje APC u crveno
Za ulje - mozes slobodno da sipas - staro püravilo - bolje je svako od nijednog
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- NikolaNes
- Postovi: 308
- Pridružio se: 09 Avg 2012, 00:00
Re: 900 og turbo 1988
meni je do skora radila pumpa samo nije mogao da se pali na benzin..od prije mjesec dana nece uopste da radi na benzin..
moj saab je vrh...samo da proradi
- NikolaNes
- Postovi: 308
- Pridružio se: 09 Avg 2012, 00:00
Re: 900 og turbo 1988
jel to znaci da meni pasuju djelovi sa saabova prije 88 ili je ovaj moj radjen za 88god?kd23se4 je napisao:Sto se tice tvog broja sasije dobio sam sledece:
VIN: YS3AD35S4H3021411
Model: Saab 900
Model Year: 1987
Body type: 3-door (3CK)
Engine: B201L 4-inline, Turbo, PETROL, TURBO (B201 L)
Gearbox: 5-speed manual / Front wheel drive
Plant: Arlov, Sweden
Market: Internal use only
Serial number: 021411
VIN
moj saab je vrh...samo da proradi
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: 900 og turbo 1988
Onda nadji gde je relej, verovatno je do njega problem - ocigledno da je negde neko zbudzio - jer kao sto vidis nije ti tamo gde treba da bude.NikolaNes je napisao:meni je do skora radila pumpa samo nije mogao da se pali na benzin..od prije mjesec dana nece uopste da radi na benzin..
Eventualno vidi osigurac br. 6 (ako se ne varam - pise ti na poklopcu) - on je za pumpu za gorivo
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: 900 og turbo 1988
Najlakse ces znati po rucnoj kocnici!NikolaNes je napisao:jel to znaci da meni pasuju djelovi sa saabova prije 88 ili je ovaj moj radjen za 88god?
Ako deluje na prednje tockove onda je 1987, ako je na zadnje 1988
Nije ti auto radjen za 88 cim je H u oznaci, H znaci 1987, kao moj - ako je u saobracajnoj 1988 onda je palo neko muljanje
Poslednji put menjao 1 dana kd23se4, izmenjena 30 puta
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- NikolaNes
- Postovi: 308
- Pridružio se: 09 Avg 2012, 00:00
Re: 900 og turbo 1988
Na prednjim tockovima je..ali meni pise u saobracajnoj da je 88.
moj saab je vrh...samo da proradi
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: 900 og turbo 1988
Znaci da je neko muljao u saobracajnoj, nije usamljen slucaj
Racunaj da imas 1987 - za sve buduce nabavke
Racunaj da imas 1987 - za sve buduce nabavke
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: 900 og turbo 1988
Ima jos jedna varijanta - auto je prodat 1988, dakle prva registracija je pala 1988, kod nas kad je uvozen samo se gleda taj datum - tako da je mozda sve OK, ali su nasi upisali prvi datum koji su videli.
Samo vodi racuna kad kupujes delove trapa da kazes 1987 tu su najvece razlike
Samo vodi racuna kad kupujes delove trapa da kazes 1987 tu su najvece razlike
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- NikolaNes
- Postovi: 308
- Pridružio se: 09 Avg 2012, 00:00
Re: 900 og turbo 1988
brate mili..ovo auto krije 1001 iznenadjenje
moj saab je vrh...samo da proradi
- NikolaNes
- Postovi: 308
- Pridružio se: 09 Avg 2012, 00:00
Re: 900 og turbo 1988
jesu li zgolobovi isti, skinuo sam ih sa starog ali ih jos nisam ugradio..auto je uvezen mislim 2000god
moj saab je vrh...samo da proradi
- NikolaNes
- Postovi: 308
- Pridružio se: 09 Avg 2012, 00:00
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: 900 og turbo 1988
Nista strasno (kakvi su drugi Saabovi) - bar ti je motor originalan i uklapa se sa sasijom, kao i ostatak kola - mislim samo da te(bivseg vlasnika) zeznuo nas dragi MUP
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: 900 og turbo 1988
koje je godiste taj drugi auto?
koji zglobovi? homokineticki?
koji zglobovi? homokineticki?
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- NikolaNes
- Postovi: 308
- Pridružio se: 09 Avg 2012, 00:00
Re: 900 og turbo 1988
drugi auto je navodno 1988 ali nije turbo..homokineticki
moj saab je vrh...samo da proradi
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: 900 og turbo 1988
Homokineticki je isti za sva godista!
Druge su kocnice, felne, srafovi i neki silent blokovi nazad
Druge su kocnice, felne, srafovi i neki silent blokovi nazad
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- NikolaNes
- Postovi: 308
- Pridružio se: 09 Avg 2012, 00:00
Re: 900 og turbo 1988
brate jos to da me je usralo...ne znam da li znas i ne znam kolika je dostupnost zglobova za 900 ali sam prije nekoliko naletio na par ljudi koji repariraju zglobove i daju garanciju..kad smo vec kod njih rekli su mi da na njih pasuju manzetne sa golfa 2, je li to tacno ili moraju neke svemirske
moj saab je vrh...samo da proradi
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: 900 og turbo 1988
Manzetne pasu sa cega hoces, ali lako spadaju - ja sam imao sa Saab-a 9000, drzale su.......ali posle 8-9 meseci leva se svukla - najbolje originalne - imas GKN pravi (najveci proizvodjac manzetni) - problem je sto treba da nalezu dublje u tocku. Ako nazoves Amazon uvalice ti za 9000ku, kao meni svojevremeno - ako ti je pocepana drzace bolje nego stara u svakom slucaju
Zglobova imas koliko hoces, cena je oko 140-150€ komad
Nego da se vratimo na kutiju sa osiguracima........mislim da sam izrekonstruisao sta je radjeno - dakle crkao ti je nekada relej za gorivo. On je prebacio kontakte na mesto gde ide relej za klimu.
Znaci odmah pored mesta gde treba da bude relej za pumpu goriva imas neki crni relej - jako lici na relej za pumpu goriva sa B202 - mislim da ti je crkao taj relej - ispitaj ga ili nadji nekog ko moze
Zglobova imas koliko hoces, cena je oko 140-150€ komad
Nego da se vratimo na kutiju sa osiguracima........mislim da sam izrekonstruisao sta je radjeno - dakle crkao ti je nekada relej za gorivo. On je prebacio kontakte na mesto gde ide relej za klimu.
Znaci odmah pored mesta gde treba da bude relej za pumpu goriva imas neki crni relej - jako lici na relej za pumpu goriva sa B202 - mislim da ti je crkao taj relej - ispitaj ga ili nadji nekog ko moze
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: 900 og turbo 1988
Dakle evo, ako nisam bio jasan
Ovo crno zaokruzeno crvenom mora da je tvoj relej pumpe, jer na tom mestu kod tebe ne treba da ima relej jer nemas klimu!
Ovo crno zaokruzeno crvenom mora da je tvoj relej pumpe, jer na tom mestu kod tebe ne treba da ima relej jer nemas klimu!
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- NikolaNes
- Postovi: 308
- Pridružio se: 09 Avg 2012, 00:00
Re: 900 og turbo 1988
idem sutra da sve provjerim kod elektricara..hvala puno, da nije tebe bio bih osudjen na majstore koji tvrde da je ipak zastava imala bolje resenje od saab-a. dolazim za par nedelja u bg pa bih volio da se vidimo da ako obecas da nisi prgav kad popijes
moj saab je vrh...samo da proradi
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: 900 og turbo 1988
Ma nema frke!
Znam koji je pakao voziti 900og u Srbiji - prosto ne znam kako su ljudi funkcionisali u ovoj zemlji pre interneta
Verovatno kao tvoj relej, kad ne znas da popravis ti zbudzi nesto sto znas
Znam koji je pakao voziti 900og u Srbiji - prosto ne znam kako su ljudi funkcionisali u ovoj zemlji pre interneta
Verovatno kao tvoj relej, kad ne znas da popravis ti zbudzi nesto sto znas
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- NikolaNes
- Postovi: 308
- Pridružio se: 09 Avg 2012, 00:00
Re: 900 og turbo 1988
najnovija zanimljivost, otvorim cep za ulje kad ono nekakva bijela skrama, kao gel..ispod cepa na crnoj plastici niz koju se sipa ulje za motor
moj saab je vrh...samo da proradi
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 3 gosta