Saab 900 turbo aero

Naši SAAB-ovi... Slike , Modifikacije, Malko informacija o našim ljubimcima...
ninsaki
Drug Član
Postovi: 329
Pridružio se: 30 Mar 2012, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: Saab 900 turbo aero

Postod ninsaki » 19 Nov 2012, 17:59

evo evo Slika

Korisnikov avatar
Carlsson
Postovi: 2756
Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
Lokacija: Banja Luka

Re: Saab 900 turbo aero

Postod Carlsson » 19 Nov 2012, 18:17

fin jubilej nema sta Slika
[link_open=http://www.saabclubserbia.rs]SAAB CLUB SERBIA[/link_open]

Korisnikov avatar
kd23se4
Site Admin
Postovi: 5531
Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: Saab 900 turbo aero

Postod kd23se4 » 19 Nov 2012, 22:59

To se kod Saaba kaze "tek se razradio" Slika

Korisnikov avatar
kd23se4
Site Admin
Postovi: 5531
Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: Saab 900 turbo aero

Postod kd23se4 » 30 Jan 2013, 22:15

Ninsaki! Sta ima kod tebe novo? Nesto si se ucutao vec neko vreme!

Kako ide ljuta guja?

ninsaki
Drug Član
Postovi: 329
Pridružio se: 30 Mar 2012, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: Saab 900 turbo aero

Postod ninsaki » 31 Jan 2013, 20:10

Pozdrav prijatelju. Evo auto ide o.k. Malo sam postio (nisam nista sredjivao) jer je bilo hladno a i moj prijatelj majstor cuva unuka tako da nikako da uhvati malo vremena i izvari mi neke rupe. Jedino sto sam radio to je da sam se igrao sa plinom, posto sam izvukao usb kabl u kabinu. U firmi sam se izboksovao za 12' inch lap tako da mogu lako da se igram.

Bio sam ga nastelovao tako da je isao bolje na plin nego na benzin ali je zato trosio 18 litara plina. Nedavno sam ipak zavrnuo slavinu pa je negde na15-16. a pri tom ide savim o.k
Imao sam i mali udes (mozda sam vec pisao o tome). Naguzila me me neka riba u zutom smartu na auto putu. Meni nista al' se zato se smart raspuko. Rekao sam joj " gde ces pile pod kamion" . Otisla je u cudu ,I tako
Pratim ja ovde sta se desava , nakacim se skoro svaki dan.
Mislim da se kolega Tazz suvise uzbudjuje . Jebiga ljudi nisu isti, nisu svi vicni i sposobni da prate situaciju sa kolima. A ti koji nisu a nemaju dovoljno novca da placaju majstore vrlo lako odustanu od Saab-a. Pri tome su dobili instrukcije kako da prodju jevtinije?
Eto toliko od mene

Korisnikov avatar
Carlsson
Postovi: 2756
Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
Lokacija: Banja Luka

Re: Saab 900 turbo aero

Postod Carlsson » 31 Jan 2013, 21:22

slobodno se ti javi...bez da te mi prozivamo Slika
[link_open=http://www.saabclubserbia.rs]SAAB CLUB SERBIA[/link_open]

Korisnikov avatar
kd23se4
Site Admin
Postovi: 5531
Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: Saab 900 turbo aero

Postod kd23se4 » 31 Jan 2013, 21:53

Nisi pisao za udes - sigurno bih se setio. Kod Smarta je samo stradala plastika - sasija je kod njega tvrda kao orah (imam jos negde video ceoni udes 30% pokrivenosti S-klasa i Smart) - napravljen je da se ne ugiba jer ako popusti stradaju putnici.

Dobro, vazno da je sve proslo dobro! U plin se ne mesam - ali pozdravljam svaki napor za unapredje vozila pa i ovaj Slika

Sve i da nisi nista drugo radio, skljocni neku sliku pa postavi ovde - jes da nam nema Aero-a al mora neko da Slika Slika

Javljaj se cesce, kako nema nikolenes-a nemam vise s kim da pricam o 900OG.....sta li je s tim covekom.......

ninsaki
Drug Član
Postovi: 329
Pridružio se: 30 Mar 2012, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: Saab 900 turbo aero

Postod ninsaki » 31 Jan 2013, 22:32

Taj lik mi se javio da mu dam one plastike "sideskirts" i od tada nista
a meni zuzimaju mesta u garazi Slika

sto mi se ovo dopada :

http://youtu.be/JoqIfeBpIz4


a ovo bih stavio kod mene ovako kako je

http://www.dragtimes.com/images-classif ... 648153.jpg

Korisnikov avatar
kd23se4
Site Admin
Postovi: 5531
Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: Saab 900 turbo aero

Postod kd23se4 » 31 Jan 2013, 22:39

Ovo prvo sto si stavio je dvogrli karburator koji moze da se stavi "sraf na sraf" kod 900 GLE, dakle onaj sa 2 karburatora.

Kod tebe ovo ne moze da se stavi - dovelo bi do smanjenja snage, u najboljem slucaju bi imao 130ks - drugo karburatore sinhroniozovati sa turbom Slika

Ovo drugo je isto Slika - ako izabcis dvostruka trouglasta ramena i zamenis motor.....pa sta ce ti onda 900OG - zbog sminke!?!
Ubija karakter kola - bolje odma kupi 900NG/9-3/9-5 - jeftinije je!

ninsaki
Drug Član
Postovi: 329
Pridružio se: 30 Mar 2012, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: Saab 900 turbo aero

Postod ninsaki » 31 Jan 2013, 22:57

ovo drugo mislim da je bolje nego postojeceg

Korisnikov avatar
kd23se4
Site Admin
Postovi: 5531
Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: Saab 900 turbo aero

Postod kd23se4 » 31 Jan 2013, 23:06

ninsaki je napisao:ovo drugo mislim da je bolje nego postojece
Pa posto imam oba vesanja mogu da ti kazem da nije. Volim da vozim 9-3, ali ne bi voleo da je 900Og takav za voznju - ne pristaje mu.

Sem toga, ako je bolje ovo tvoje, zasto svaki Ferrari i Lamborghini ima ovo drugo? Slika

Jedini razlog je sto je McPherson 3-5x jeftiniji, a dovoljno je dobar - narocito kod prednje vuce.

ninsaki
Drug Član
Postovi: 329
Pridružio se: 30 Mar 2012, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: Saab 900 turbo aero

Postod ninsaki » 01 Feb 2013, 20:39

Na stranu moji tripovi i budzenja . Nego sto mislis da je MCperson toliko jevtiniji od "double fish bone".
Meni je jedino logocno da kod MCpersona mogu u jednom potezu da nakace motor . amorte , glave tockova . Kod ovog drugog tipa to nije slucaj...moraju malo vise da se igraju.
Sto se tice delova cinimi se da ih ima podjednako. MCperson ima doduse onaj cradle na kojeg je okacen ceo motor.
































Korisnikov avatar
kd23se4
Site Admin
Postovi: 5531
Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: Saab 900 turbo aero

Postod kd23se4 » 01 Feb 2013, 22:11

McPherson je najeftiniji vid vesanja - to se uci na fakultetu! A na kraju ima ga svaki Jugo, Zastava… Slika

Kod dvostrukih trouglastih ramena je drugacija konstrukcija sasije, mora biti ojacana na nekoliko mesta - ramena su skuplja za izradu, imas mnogo veci broj silent blokova, podcinkovanih srafova itd.
Kod McPhersona ne trebaju nikakva ojacanja - koristis citavu prednju sasiju kao "vesanje", a horizontalno se koriste ulosci za amortizere –dakle jako efikasno, nista se ne baca.

Najveca prednost je sto i pored niske cene, nedostaci-mane su skoro zanemarljive - losije nalezu tockovi kad se ostro vozi - ali ovo u svakodnevnom zivotu nema veze u 99% slucajeva.

Kod trkackih vozila se radi upravo suprotno. Dakle skida se McPherson i stavljaju dvostruka ramena, jer je bolje naleganje tockova na put kada su kola nagnuta (tolerise vece uglove nagiba).

Vesanje je uzasno skupo - evo i VW se kod Golfa opametio - Golf od V-ice je imao nezavisno (multilink) vesanje pozadi za sve motore- sto je poskuljivalo izradu oko 500€ po primerku - bez nekih vecih promena za obicnog vlasnika Golfa.
Najnoviji Golf VII ima nezavisno smo kod jacih motora - sada je jedini auto u kompakt klasi sa krutom vezom nazad - al stedi se gde moze.

Ne zameram Saabu sto je sledio trend koji su sledili mnogi proizvodjaci (sada i BMW3 ima McPherson - samo se skuplji modeli jos "drze"), al hocu da shvatis da samim tim nije bolje.

Razlog zasto ljudi stavljaju McPherson na Saab jeste sto menjac iz Saaba 900OG ne trpi vise od 150-160ks, a da predje vise od 200.000km - sto je kod Saaba neprihvatljivo. Posto ovaj menjac nema trika da se ojaca - mozda najbolje resenje je 4-stepeni iz 99ke, ljudi ubace menjac iz 900NG/9-3/9-5, ali on zahteva da motor ide poprecno, sto opet vuce drugo vesanje - eto zato to ljudi rade - mada izuzetno retko, a i obara vrednost kola Slika

ninsaki
Drug Član
Postovi: 329
Pridružio se: 30 Mar 2012, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: Saab 900 turbo aero

Postod ninsaki » 02 Feb 2013, 09:02

Upravo zbog ovog oslednjeg sto si napisao i ja sam dosao na ideju da se ubaci motor poprecno. Druga stvar na nasem 900 og prenos ide preko spojnicke osovine na kojoj je kvacilo ...dole oz pomoc onog lancanika .. mislim baba za dedu .. deda za repu.
Ima vise delova .
A sto se tice obaranja cene kola, ja moj cenim od 500 do 1000 eur Slika
pa i ako mu oborim cenu nema veze Slika Slika Slika




Korisnikov avatar
kd23se4
Site Admin
Postovi: 5531
Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: Saab 900 turbo aero

Postod kd23se4 » 02 Feb 2013, 09:42

Menjac iz 900ke je odlican menjac, jedina mana je sto je razvoj prestao kod 99ke jos 70-ih - tako da je koncipiran za neki motor iz 99ke sto znaci oko 100ks.

Moj menjac je presao 27x.000km - verovatno jedini koji je nesto ulagao u njega (sem sipanja ulja) sam bio ja, jer sam zamenio komplet dihtunga i uradio preuljavanje.
A posto meni moj auto vise vredi ja cu, kad dodje vreme, da zamenim set lezajeva i ako zatreba eventualno neki sinhron - toliko mi moj auto vredi Slika

ninsaki
Drug Član
Postovi: 329
Pridružio se: 30 Mar 2012, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: Saab 900 turbo aero

Postod ninsaki » 02 Feb 2013, 10:58

A gde mislis u Srbiji da uradis to kako treba ? Slika

Korisnikov avatar
kd23se4
Site Admin
Postovi: 5531
Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: Saab 900 turbo aero

Postod kd23se4 » 02 Feb 2013, 11:46

ninsaki je napisao:A gde mislis u Srbiji da uradis to kako treba ? Slika
Jel neko spominjao Srbiju? Slika

Eventualno bi oterao kod Trnavca, posto Davidov otac zna oko tih stvari - delove bi naravno kupio ja. Al imam jednog dedu u bavarskoj koji okupi ekipu na rostilj i kod njega se u dvoristu radi - ti radis sa ostalim Saabovcima, a on nadgleda Slika

Zamena lezajeva nije neki bauk, sinhroni su (zasad) kod mene OK. Mozda cu jos ove godine da obavim operaciju "lezajevi" - oni me najvise plase, jer ako zaribaju samo cujes "PENG" iz menjaca i aufwiedersehn menjac Slika
Vek trajanja lezajeva ne prelazi 300.000km, a ako je menjacu kadgod falilo ulja mogu i na 100.000km da se pozdrave.

Korisnikov avatar
Perkele
Drug Član
Postovi: 898
Pridružio se: 16 Apr 2012, 00:00
Lokacija: Indjija
Kontakt:

Re: Saab 900 turbo aero

Postod Perkele » 02 Feb 2013, 13:01

Jel to taj Saab kvalitet o kome pricate? Slika
Menjac da moze max 300K km da predje, ja to prvi put cujem da neki auto ima taj problem, cak i stojadinov menjac moze da predje vise! Slika

Korisnikov avatar
kd23se4
Site Admin
Postovi: 5531
Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: Saab 900 turbo aero

Postod kd23se4 » 02 Feb 2013, 14:03

Kod Zastave nista ne prelazi 300k km

ninsaki
Drug Član
Postovi: 329
Pridružio se: 30 Mar 2012, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: Saab 900 turbo aero

Postod ninsaki » 02 Feb 2013, 18:46

Mislim da nije za porediti saab i zastavu . Al dobro . menjac na ovom autu je jedina slaba tacka iz razloga ( kd je lepo napisao) sto je naprvljen kada je isti radio na karburator i imao do 100 konja. Poslednja verzija ja zavrsila sa 185 konja a sam tork se takodje povecao mnogo. Mislim nisam bas upucen i cifre ali moze se sve proveriti. Moj auto je na 300 000 km videecemo.
Verovatno postoje zastave koje su ovoliko presle samo sto nijedna nije u stanju da te zalepi za sediste kada su svo cetvoro u kolima plus stvari, a kamoli da tako pun auto doveze donekle "krstarecom" brzinom od 150 km/h nakon 5 sati neprekidne voznje. I sve to nakon 25 godina upotrebe.
Vozio sam slatko juga , isao na more sa njim ali porediti ga sa bilo kojim saabom hm. Slika
Mislim da momci iz Rakovice nemaju dovoljno jako glodalo da obrad blok b202 motora Slika

Korisnikov avatar
kd23se4
Site Admin
Postovi: 5531
Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: Saab 900 turbo aero

Postod kd23se4 » 02 Feb 2013, 22:21

Kod Zastava su se kidali kosevi sa 65 konja, a ne 100 ili vise. Poredjenje Saaba sa Zastavom moze da radi neko ko nema mnogo dodira sa mehanikom, tj. nije morao da popravlja jedan ili drugi auto sam.

Ima i drugih nepouzdanih vozila poput Zastave, ni britanci iz 70-80ih nisu cvecke, al ko je jednom menjao deo na Zastavi i doziveo da mu se novi deo dok ga srafi krivi ne bi nikad tako poredjenje uradio - to beznadje nisam nigde doziveo - a moj otac je imao i Wartburg, auto koji je uvek bio bolji i pouzdaniji od nase Zastave.

Kako god, 900OG je jedan od "najinzenjerskijih" automobila svih vremena, maltene sva najbolja i najskuplja resenja su koriscena, limarija neprevazidjena do danas, materijali vrhunski (jos imam prva sedista bez navlaka) - takva kola danas ne bi niko napravio jer bi bankrotirao.

ninsaki
Drug Član
Postovi: 329
Pridružio se: 30 Mar 2012, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: Saab 900 turbo aero

Postod ninsaki » 03 Feb 2013, 08:48

Da se razmemo ja stvarno nemam nista protiv postojanja firme zastava i automobila tipa yugo kec. Za 3500e eur dibijes nsto novo sto moaze da radi 5 gidina a uz malo truda bogami i vise. Pri tome zavrsava 95 % poslova. Imam utisak da ce ga Srbi praviti od blata. Zadnjih godina ponovo sam krenuo u Hrvatsku na letovanje i cinimi se da su oni vec to poceli.
Ali zato onaj golf ne mogu da smislim nikako Slika Slika

Korisnikov avatar
Dji
Postovi: 96
Pridružio se: 06 Sep 2012, 00:00

Re: Saab 900 turbo aero

Postod Dji » 03 Feb 2013, 13:13

Ja sam Saab-a upamtio od baš malih nogu, kada mi je pokojni ćale rekao da je to firma koja je propala, jer su im automobili bili suviše kvalitetni, a on je tad vozio MB w123...

Korisnikov avatar
GRIPEN
Postovi: 3777
Pridružio se: 15 Apr 2012, 00:00

Re: Saab 900 turbo aero

Postod GRIPEN » 03 Feb 2013, 13:22

ninsaki je napisao: Mislim da momci iz Rakovice nemaju dovoljno jako glodalo da obrad blok b202 motora Slika
ninsaki je napisao: Ali zato onaj golf ne mogu da smislim nikako Slika Slika
Slika Slika Slika
All systems go, ready for takeoff!

Korisnikov avatar
NikolaNes
Postovi: 308
Pridružio se: 09 Avg 2012, 00:00

Re: Saab 900 turbo aero

Postod NikolaNes » 30 Mar 2013, 23:22

sale, ocisti inbox..imas poruku
moj saab je vrh...samo da proradi


Povratak na “NAŠI LJUBIMCI”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 11 gostiju