Saab 9-3SE 2.0t, 2001
- VladimirS
- Drug Član
- Postovi: 1271
- Pridružio se: 16 Mar 2014, 13:01
- Lokacija: Zrenjanin - Kruševac
Re: Saab 9-3SE 2.0t, 2001
Treba mi [link_open=http://m.eeuroparts.com/Parts/6310/PCV-Nipple-9192949/]ovo[/link_open]
Koga da pitam ovde, u Srbistanu, za deo? Kontam da ga nije jednostavno pronaći kod nas jer je prosta plastika u pitanju.
Koga da pitam ovde, u Srbistanu, za deo? Kontam da ga nije jednostavno pronaći kod nas jer je prosta plastika u pitanju.
- zodiac
- Postovi: 1033
- Pridružio se: 28 Nov 2013, 10:26
- Lokacija: Beograd
Re: Saab 9-3SE 2.0t, 2001
Ako ti je pukao ovaj izvod sa strane, a pretpostavljam da jeste, lako se resava uvodnicom za plin. Imas na mojoj temi, deveta strana.

SAAB 900 T8 B201L Coupe 1987. SAAB 9000 CS B204L 1997.
ex SAAB 9-5 SE B205E 1998. SAAB 9000 CS B202R 1993. SAAB 900 SE B204L 1994. SAAB 900 S B204i 1997.
- VladimirS
- Drug Član
- Postovi: 1271
- Pridružio se: 16 Mar 2014, 13:01
- Lokacija: Zrenjanin - Kruševac
Re: Saab 9-3SE 2.0t, 2001
Pogledao sam, to je taj deo ali kod mene je problem u samom ulazu u motor (valjda tako treba da se izrazim), tu je nešto curilo pa je majstor naoravio neko prelazno rešenje, sad više ne curi i ne ispada ali je labavo. Zato sam mislio da uzmem nov deo, nije skup, samo treba da vidim da li ima ovde negde, ako ne, onda mi je gine inostrana dostava..
Hvala Zodiac!

- zodiac
- Postovi: 1033
- Pridružio se: 28 Nov 2013, 10:26
- Lokacija: Beograd
Re: Saab 9-3SE 2.0t, 2001
Ako je plastika dole cela, labavo je zbog gumice. I na tom mestu ne bi trebalo nista da curi. Proveri nepovratni ventil obavezno.

SAAB 900 T8 B201L Coupe 1987. SAAB 9000 CS B204L 1997.
ex SAAB 9-5 SE B205E 1998. SAAB 9000 CS B202R 1993. SAAB 900 SE B204L 1994. SAAB 900 S B204i 1997.
- VladimirS
- Drug Član
- Postovi: 1271
- Pridružio se: 16 Mar 2014, 13:01
- Lokacija: Zrenjanin - Kruševac
Re: Saab 9-3SE 2.0t, 2001
Rekao mi je šta je tačno otišlo od te plastike ali nisam zapamtio. Uglavnom, sad ništa ne curi, samo je labavo jer je nešto sklepano dok se ne nabavi ono pravo.
Izvinjavam se što stalno nešto zapitkujem...ali moram, sve mi je ovo novo.
Danas sam čuo čudan zvuk u kabini i ustanovio da dolazi iz onog senzora za temperaturu ispod komandi za klimu. Skinuo sam plastiku i zvuk je prestao a kad sam je vratio, vratio se i zvuk. Kako da eliminišem to?
Izvinjavam se što stalno nešto zapitkujem...ali moram, sve mi je ovo novo.
Danas sam čuo čudan zvuk u kabini i ustanovio da dolazi iz onog senzora za temperaturu ispod komandi za klimu. Skinuo sam plastiku i zvuk je prestao a kad sam je vratio, vratio se i zvuk. Kako da eliminišem to?
- TAZZ
- Postovi: 2770
- Pridružio se: 07 Jul 2013, 14:23
- Lokacija: Beograd
Re: Saab 9-3SE 2.0t, 2001
Izvuces taj ventilator....
Izduvas na kompresor polako, i podmazes...
Moze i WD 40. Malo.
Ima zvuk jer vibrira, i pravi nervozu.
Vratis nazad deo, zatvoris i trebalo bi da nestanu vibracije.
Sent from LG G2
Izduvas na kompresor polako, i podmazes...
Moze i WD 40. Malo.
Ima zvuk jer vibrira, i pravi nervozu.
Vratis nazad deo, zatvoris i trebalo bi da nestanu vibracije.
Sent from LG G2
B235R///Mackanized by TAZZ
400NM of torque! Spool it!
400NM of torque! Spool it!
- VladimirS
- Drug Član
- Postovi: 1271
- Pridružio se: 16 Mar 2014, 13:01
- Lokacija: Zrenjanin - Kruševac
Re: Saab 9-3SE 2.0t, 2001
Kompresor ću morati da budem ja.
Hvala!

- zodiac
- Postovi: 1033
- Pridružio se: 28 Nov 2013, 10:26
- Lokacija: Beograd
Re: Saab 9-3SE 2.0t, 2001
Isuvise olako prelazis preko onoga sto sam ti rekao, i adresiras naredne, a manje bitne probleme. Da li ce ventilator senzora temperature u kabini biti bucan ili ne sasvim je nebitno ukoliko razvalis sve semeringe na motoru i ostanes bez ulja. Ponavljam da na PCV izvodu ne sme nista da curi, on sluzi za distribuciju uljnih isparenja. Zato OBAVEZNO proveri check ventil koji vodi od PCV nipla na poklopcu ventila do throttle body-ja. Ovaj ventil je jednosmeran, treba da propusta vazduh od dekla ventila ka throttle-u, i nikako ne obratno. Ako propusta u oba smera, mozes da napravis ozbiljan problem sa motorom, i treba ga zameniti. Najgora od svih varijanti, a takodje moguca tim pre sto imas curenje ulja tamo gde ne treba da ga bude, je da je ventil ispravan ali naopako postavljen i da propusta u suprotnom smeru, sto je garancija za pritisak u karteru, izbijanje ulja na dihtunzima i semerinzima i ostajanje bez istog, sto na kraju dovodi do prerane smrti motora. Imao sam prilike da vidim 9-3 na kome je neki strucnjak pogresno postavio ventil, nema gde nije propisao ulje, a to ne valja nikako. Test je jednostavan, skines crevo sa PCV nipla, crevo na usta. Duvas - treba da ide bez otpora, uvlacis vazduh - treba da bude vakuum. Evo ti slika sa mog auta, to je kod mene ovaj crveno-beli ventil, kod tebe je verovatno bele ili zute boje:



SAAB 900 T8 B201L Coupe 1987. SAAB 9000 CS B204L 1997.
ex SAAB 9-5 SE B205E 1998. SAAB 9000 CS B202R 1993. SAAB 900 SE B204L 1994. SAAB 900 S B204i 1997.
- VladimirS
- Drug Član
- Postovi: 1271
- Pridružio se: 16 Mar 2014, 13:01
- Lokacija: Zrenjanin - Kruševac
Re: Saab 9-3SE 2.0t, 2001
Pogledaću sutra pod svetlom dana, nisam ranije video šta si pisao. Shvatam da je ozbiljan problem ali nemam tu plastiku za zamenu, bar ne još. E sad, curilo je do pre 2 meseca, ne znam u kom obimu i količini, prethodni vlasnik ga je malo doterao, da ne curi, a moj majstor je još bolje namestio ali to je samo prelazno rešenje. Motor je suv, gledao sam ga danas od dole, igrom slučaja, nigde nema tragova curenja ulja, a ni gore na tom crevu sada nema ulja.
Kod mene je problem u delu plastike koji direktno ulazi u motor, kod slova "S", a ne u crevu koje ide s leva na desnu stranu. Taj deo plastike koji je tebi bio slomljen je kod mene ceo, i ne pušta nigde. Bar ne za sad. Rado bih ih pitao što su uopšte pravili to od tog materijala, ali ko sam ja da se pitam.
Kod mene je problem u delu plastike koji direktno ulazi u motor, kod slova "S", a ne u crevu koje ide s leva na desnu stranu. Taj deo plastike koji je tebi bio slomljen je kod mene ceo, i ne pušta nigde. Bar ne za sad. Rado bih ih pitao što su uopšte pravili to od tog materijala, ali ko sam ja da se pitam.
- VladimirS
- Drug Član
- Postovi: 1271
- Pridružio se: 16 Mar 2014, 13:01
- Lokacija: Zrenjanin - Kruševac
Re: Saab 9-3SE 2.0t, 2001
Svašta se izdešavalo u proteklih nedelju dana - sunčano, oblačno, sunčano, oblačno....e, tako je bilo i sa autom...
Prošlog petka odem sav srećan u AC Babić da naštelujem plin jer je jako neravnomerno radio u leru, povremeno se gasio a trošio je oko 13 litara po autoputu na oko 130kmh...odem, očistili su dizne i neki ventil na isparivaču koji je bio crrrrrn
od katrana (navodno je u Srbistan uvezen plin sa tim čudom pa mnogi imaju problema). Probali auto i sve bilo ok, ja svratio usput do Borče u Gazelu da pokupim ulje koje mi je Gripen naručio i krenem za Zr....Sve ok, naizgled. U nekom trenutku krenuo da obilazim bus, gas do skoro do poda i na pola busa se čuje BUM, nešto puče. Ja na pola busa, auto gubi snagu, trepće CE. Nekako ga zaobiđem i stanem na neku autobusku. Naravno, psujem sve živo jer nemam pojma šta sad može da bude, sve je radilo odlično do tada...
Sva sreća pa sam imao Gripenov broj telefona pa me je uputio šta da proverim, i utvrdim da je crevo od turba koje ulazi na leptir gasa labavo. Sva sreća pa sam imao nešto alata pa sam uspeo da ga pričvrstim, ostao sam bez tog dihtunga ali sve još uvek radi kako treba.
VELIKO HVALA GRIPENU
I TAZZU
(iako se sa njim nisam čuo direktno) NA POMOĆI, JER SU USPELI PREKO TELEFONA DA ME UPUTE ŠTA DA TRAŽIM (iako bi i budala znala da crevo ne sme da se klati, a klatilo se!)
Za vikend bilo sve ok, u ponedeljak otišao da rešim problem sa zadnjim loncem (produvao je od gore) pa sam se dogovorio sa majstorom da stavi prohromski sa cevima od 64mm. Kad je stavljen zadnji, produvao i srednji, pa stavljen isti, tako da sam miran narednih 8 godina koliko traje garancija.
U utorak uveče mi spadne izolirka sa pcv nippla pa sam stavio opet morao da izolujem. Ujutru krenuo na put od Zr-a ka Kš-u i napravim grešku. Umesto da vodim računa kako ta "nova" izolirka "drži vodu", ja sam samo vozio bez pauze i na oko 200km poče da izlazi sivkast dim iz auspuha. Odmah sam stao i video da jako malo curka iz tog crevca što sam izolovao, ono stoji i dalje na mestu ali nisam probao kako je unutra - još jedna greška. Posle pola sata proverio sam ulje i video da malo fali. Dolio sam oko 200ml, tj koliko sam imao i nastavio put polako. Povremeno je dimio ali sam definitivni stao pred Jagodinu jer je dim postajao sve veći. Onda sam ipak proverio ono skarabudženo crevce i ustanovio da je izolacija spala tako da je skroz suzila rupu korz koje prolazi ulje pa je ono otišlo gde ne treba pa je propišao na leptiru. Sva sreća u drugara iz Jagodine koji mi je doneo Texaco 5/40 i novu izolir traku pa sam ulio litar (bio sam na blagoj uzbrdici pa nisam mogao precizno da vidim stanje) i namestio crevo. Izduvao je višak ulja i sad je sve ok. Valjda je ok, vreme će pokazati...
Eto, burnih nedelju dana....ne ponovilo se.

Prošlog petka odem sav srećan u AC Babić da naštelujem plin jer je jako neravnomerno radio u leru, povremeno se gasio a trošio je oko 13 litara po autoputu na oko 130kmh...odem, očistili su dizne i neki ventil na isparivaču koji je bio crrrrrn






Za vikend bilo sve ok, u ponedeljak otišao da rešim problem sa zadnjim loncem (produvao je od gore) pa sam se dogovorio sa majstorom da stavi prohromski sa cevima od 64mm. Kad je stavljen zadnji, produvao i srednji, pa stavljen isti, tako da sam miran narednih 8 godina koliko traje garancija.

U utorak uveče mi spadne izolirka sa pcv nippla pa sam stavio opet morao da izolujem. Ujutru krenuo na put od Zr-a ka Kš-u i napravim grešku. Umesto da vodim računa kako ta "nova" izolirka "drži vodu", ja sam samo vozio bez pauze i na oko 200km poče da izlazi sivkast dim iz auspuha. Odmah sam stao i video da jako malo curka iz tog crevca što sam izolovao, ono stoji i dalje na mestu ali nisam probao kako je unutra - još jedna greška. Posle pola sata proverio sam ulje i video da malo fali. Dolio sam oko 200ml, tj koliko sam imao i nastavio put polako. Povremeno je dimio ali sam definitivni stao pred Jagodinu jer je dim postajao sve veći. Onda sam ipak proverio ono skarabudženo crevce i ustanovio da je izolacija spala tako da je skroz suzila rupu korz koje prolazi ulje pa je ono otišlo gde ne treba pa je propišao na leptiru. Sva sreća u drugara iz Jagodine koji mi je doneo Texaco 5/40 i novu izolir traku pa sam ulio litar (bio sam na blagoj uzbrdici pa nisam mogao precizno da vidim stanje) i namestio crevo. Izduvao je višak ulja i sad je sve ok. Valjda je ok, vreme će pokazati...
![vid budale [vid20budalepw9.gif]](./images/smilies/vid20budalepw9.gif)
Eto, burnih nedelju dana....ne ponovilo se.

- VladimirS
- Drug Član
- Postovi: 1271
- Pridružio se: 16 Mar 2014, 13:01
- Lokacija: Zrenjanin - Kruševac
Re: Saab 9-3SE 2.0t, 2001
Evo i auspuha.
Srednji lonac nisam uspeo da uslikam bolje.





Poslednji put menjao 1 dana VladimirS, izmenjena 9 puta
- GRIPEN
- Postovi: 3777
- Pridružio se: 15 Apr 2012, 00:00
Re: Saab 9-3SE 2.0t, 2001
Nema na cemu. ;) Gde si radio lonce? Kolko su kostali?
All systems go, ready for takeoff!
- VladimirS
- Drug Član
- Postovi: 1271
- Pridružio se: 16 Mar 2014, 13:01
- Lokacija: Zrenjanin - Kruševac
Re: Saab 9-3SE 2.0t, 2001
U Zr-u su rađeni, kod njih smo i Pola radili pre 5 godina (običan zadnji lonac) i do sad radi bez greške.
5500 je zadnji a 4900 srednji, prohrom, 8 godina garancije, sa ugradnjom.
Od običnog materijala su oko 3000 po komadu, 2,5 godine garancije. Nije preporučivao krpljenje (manje bi i zaradio) a i rupe su postajale sve veće za ova dva meseca, pa bi se brzo raspali ponovo. Porodična garaža, 3 generacije rade u njoj, i lako se dogovara šta ti treba a mogu da naprave šta hoćeš.
Ako ti treba adresa javi se.
5500 je zadnji a 4900 srednji, prohrom, 8 godina garancije, sa ugradnjom.

Ako ti treba adresa javi se.
- GRIPEN
- Postovi: 3777
- Pridružio se: 15 Apr 2012, 00:00
Re: Saab 9-3SE 2.0t, 2001
Super zvuci... Zadnji mi je pokazao na vise mesta, mada je dupli lim, pa videcemo kolko ce jos.
All systems go, ready for takeoff!
- VladimirS
- Drug Član
- Postovi: 1271
- Pridružio se: 16 Mar 2014, 13:01
- Lokacija: Zrenjanin - Kruševac
Re: Saab 9-3SE 2.0t, 2001
A meni je propao sa gornje strane, tu gde najmanje očekuješ.
- VladimirS
- Drug Član
- Postovi: 1271
- Pridružio se: 16 Mar 2014, 13:01
- Lokacija: Zrenjanin - Kruševac
Re: Saab 9-3SE 2.0t, 2001
Da li neko zna šta može biti uzrok prskanja ulja oko leptira gasa? Sve mi je izmusavljeno u zadnjem delu motora, vidim da je baš oko te šelne što drži crevo od turba dosta masno ali mi nije jasno otkud tu ulje?
- VladimirS
- Drug Član
- Postovi: 1271
- Pridružio se: 16 Mar 2014, 13:01
- Lokacija: Zrenjanin - Kruševac
Re: Saab 9-3SE 2.0t, 2001
Problem sa prskanjem ulja se javio kad mi se zapušilo crevo od PCV nippla pa je propuštao ulje gore kod leptira gasa. Pratio sam šta se dešava danas, išao sam oko 40 km manje više po ravnom terenu sa povremenim ubrzanjima, stajao sam na svakih deset da vidim da li ima novog prskanja - nije ga bilo. E onda sam naišao na jedno brdo kod Đunisa, ima dosta serpentina pa i uspon traje dugo i relativno je spor. Kad sam se spustio sa brda, stao sam i našao tragove ulja. Sad, ili mu smeta uspon zbog nagiba ili mu smeta napor koji se pravi da bi se popeo.
Ne znam kako bolje da obajsnim.
Kada mi je izletelo crevo od turba kod leptira jer nije bilo dobro pričvršćeno, pukao je i neki tanki dihtung koji ću ko zna kako uspeti da pronađem. Nije mi jasno odakle ulja tamo, auto ne dimi, tj. ulje ne ulazi u usis nego samo prska oko leptira i kaplje na katalizator i na te stvari u tom delu motornog prostora.
Ne znam kako bolje da obajsnim.
Kada mi je izletelo crevo od turba kod leptira jer nije bilo dobro pričvršćeno, pukao je i neki tanki dihtung koji ću ko zna kako uspeti da pronađem. Nije mi jasno odakle ulja tamo, auto ne dimi, tj. ulje ne ulazi u usis nego samo prska oko leptira i kaplje na katalizator i na te stvari u tom delu motornog prostora.

- VladimirS
- Drug Član
- Postovi: 1271
- Pridružio se: 16 Mar 2014, 13:01
- Lokacija: Zrenjanin - Kruševac
Re: Saab 9-3SE 2.0t, 2001
Koliko sam uspeo da pronađem po stranim forumima, problem se javlja kada je dihtung iz plastične cevi u leptir gasa deformisan (ili ga nema, kao kod mene) pa ulje izbija napolje kad se auto ganja. Otkud ulje kod leptira? Zar tu ne treba da se meša vazduh sa gorivom? Gde da potražim taj dihtung, tj. kod kog automobila se to još nalazi? Part number: 4940698
- VladimirS
- Drug Član
- Postovi: 1271
- Pridružio se: 16 Mar 2014, 13:01
- Lokacija: Zrenjanin - Kruševac
Re: Saab 9-3SE 2.0t, 2001
Čačkao sam malo, leptir gasa deluje čist ali je zato sa unutrašnje strane cevi masno od ulja. I protokomer je pomalo mastan. Da li će to ulje da se izduva vremenom ili treba čišćenje?
Hvala na bilo kakvom odogovoru
Hvala na bilo kakvom odogovoru
- TAZZ
- Postovi: 2770
- Pridružio se: 07 Jul 2013, 14:23
- Lokacija: Beograd
Re: Saab 9-3SE 2.0t, 2001
Ovaaaajjjj....
O ring na trotelu, nadjes bilo kakav tih timenzija. Kosta cca 15~30 dinara recimo. A mozda i 200
Sent from LG G2
O ring na trotelu, nadjes bilo kakav tih timenzija. Kosta cca 15~30 dinara recimo. A mozda i 200
Sent from LG G2
B235R///Mackanized by TAZZ
400NM of torque! Spool it!
400NM of torque! Spool it!
- TAZZ
- Postovi: 2770
- Pridružio se: 07 Jul 2013, 14:23
- Lokacija: Beograd
Re: Saab 9-3SE 2.0t, 2001
Protokomer ne.diraj
Sent from LG G2
Sent from LG G2
B235R///Mackanized by TAZZ
400NM of torque! Spool it!
400NM of torque! Spool it!
- VladimirS
- Drug Član
- Postovi: 1271
- Pridružio se: 16 Mar 2014, 13:01
- Lokacija: Zrenjanin - Kruševac
Re: Saab 9-3SE 2.0t, 2001
Našao sam kod jednog majstora o ring, zamenjen je, protokomer je očišćen i upravo vožen na test vožnju uzbrdo drugom brzinom. Opet je prskao ulje na istom mestu ( sad više nisam siguran da dolaui baš sa identičnog) a i protokomer je ponovo mastan. Auto ne dimi. 

- VladimirS
- Drug Član
- Postovi: 1271
- Pridružio se: 16 Mar 2014, 13:01
- Lokacija: Zrenjanin - Kruševac
Re: Saab 9-3SE 2.0t, 2001
PCV nipple stigao iz Engleske i namešten je. Još uvek izbacuje ulje iz one cevke kod leptira ali sve manje ga ima pa se nadam da je sve ok, ne znam kako bih drugačije proverio. Prešao sam oko 500km od havarije i nisam primetio da je potrošio ulje iz motora.
Previše ga slušam kako radi u vožnji i primećujem da kad se otpusti gas u trećoj brzini bruji nešto (deluje mi kao da je iz motornog prostora, kao da je auspuh propao), to se takođe čuje i kad idem na neku uzbrdicu jer se motor muči. Auspuh je menjan, u leru se ne čuje ništa, a i kad se turira ne čuje se ništa neobično. Inače, o ring sam skinuo jer je majstor stavio suviše široku gumu pa je ona spala, tako da nije imala svrhu. Jedino ako je do toga taj zvuk, pa gubim vakuum.
Plastično crevo se ne mrda i vozim ga tako oko 500 km.
Previše ga slušam kako radi u vožnji i primećujem da kad se otpusti gas u trećoj brzini bruji nešto (deluje mi kao da je iz motornog prostora, kao da je auspuh propao), to se takođe čuje i kad idem na neku uzbrdicu jer se motor muči. Auspuh je menjan, u leru se ne čuje ništa, a i kad se turira ne čuje se ništa neobično. Inače, o ring sam skinuo jer je majstor stavio suviše široku gumu pa je ona spala, tako da nije imala svrhu. Jedino ako je do toga taj zvuk, pa gubim vakuum.

- VladimirS
- Drug Član
- Postovi: 1271
- Pridružio se: 16 Mar 2014, 13:01
- Lokacija: Zrenjanin - Kruševac
Re: Saab 9-3SE 2.0t, 2001
Danas sam vozio po ovoj vrućini, od 15h do 21h (autoput, lokalni putevi ali ništa preko 3000 obrataja), i kad sam konačno stigao u Zr stao sam ispred prodavnice da nešto kupim. Kad sam upalio auto, CE je nastavilo da gori pa sam ELM-om proverio šta je sad u pitanju - greška je P1132:
Powertrain - Manufacturer Controlled DTC - Manufacturer Controlled
Description - Heated oxygen sensor (HO2S) 1, Bank 1 - malfunction
Cause - Wiring, HO2S, ECM
Vidim da je do lambde, inače potrošnja ne ide ispod 11 litara plina nizbrdo, a juče kad sam merio bila je 210km pređenih - 27 litara potrošenih izuzetno lake vožnje.
Šta da radim? Da gasim grešku pa da vidim šta će dalje biti? Ili je lambda crkla?
Powertrain - Manufacturer Controlled DTC - Manufacturer Controlled
Description - Heated oxygen sensor (HO2S) 1, Bank 1 - malfunction
Cause - Wiring, HO2S, ECM
Vidim da je do lambde, inače potrošnja ne ide ispod 11 litara plina nizbrdo, a juče kad sam merio bila je 210km pređenih - 27 litara potrošenih izuzetno lake vožnje.
Šta da radim? Da gasim grešku pa da vidim šta će dalje biti? Ili je lambda crkla?
- stevak
- Postovi: 455
- Pridružio se: 30 Jan 2014, 13:09
- Lokacija: Zemun
Re: Saab 9-3SE 2.0t, 2001
Ja se ne razumem u ove moderne automobile prepune elektronike ali na osnovu iskustva sa prethodnom Omegom mogu da kažem da se potrošnja povećava kad "crkne" lambda sonda.
ex SAABotražitelj <9000CS>
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 4 gosta