Stranica 1 od 6
Voltaža akumulatora
Poslato: 17 Jan 2020, 17:17
od VladimirS
Imam akumulator koji je pod garancijom još 14 meseci a za koji smatram da nije baš ispravan.
Posle dopunjavanja sa ,,prostim" punjačem i stajanja oko 9 sati u sobi, voltaža je bila 12,6, sutradan nakon stajanja u kolima (raskačen sa klema), je pokazivao 12,5...svakog dana manje za oko 0,1 volt. Danas je pokazivao 12,2.
Kada se da kontakt voltaža je padala za oko 0,3 volta (ovo se dešavalo svaki put) a pri paljenju ide do 10,5-10-6 volta, alternator puni na 14,5-14,6.
Auto nije vožen od nedelje kada sam vratio akumulator do danas.
Ovo sve je mereno preko OBD2 porta jer nemam multimetar.
Ne smem da stavljam novu kasetu dok ne vidim šta ću dalje jer ne bih bez potrebe da joj skraćujem vek.
Primetio sam i kada je akumulator prazniji, tj kada se ne vozi nekoliko dana, da lampica od erbega gori oko 2 sekunde po paljenju automobila dok se odmah gasi kada akumulator pun.
Koje su ,,normalne" vrednosti voltaže?
Na internetu ima raznih objašnjenja.
Re: Voltaža akumulatora
Poslato: 17 Jan 2020, 18:30
od kd23se4
Voltaza nije merodavna za stanje akumulatora.
Moj savet je da ides na neki servis koji ima uredjaj za merenje stanja baterije - znas ono nakace - ukucaju vrenosti akumulatora (amperazu onda cranck amps itd.) testiraju i daju ti papiric kao fiskali racun koliko % ima jos zivota u sebi - za novu bateriju je sve ispod 95% lose.
Znam da kad sam imao 70% crkla mi je baterija posle 10 dana.
Kad sam jednom pitao u Beogumi da mi izmere nisu mi nista ni naplatili (bio da menjam gume ili tako nesto).
Ima situacija sa nekim baterijama.......drugar za Punta dizela uzeo crnu Varta-u........da mora baterija da se puni i po 20 sati.
Dakle mala baterija....ne znam koliko 55-60tak Ah.......i morala da se puni 20tak sati.
Kod pametnih punjaca (ja imam CTEK) on ti kaze kad je gotov....i bilo tako 20 sati, meni Varta Silver od 100Ah bude puna za 4-5 sati
Re: Voltaža akumulatora
Poslato: 17 Jan 2020, 19:54
od alonso
Znam da i u kemoimpex-u hoće to da izmere besplatno ... Napon može a i ne mora ništa da ti kaže o pravom stanju akumulatora ... Sam možeš izmeriti parazitske struje, punjenje, koliko obori napon dok pali (kao što si ti i uradio) ... Za pravo stanje i startnu struju potreban je takav neki tester.
Kao što boki kaže, slična situacija kod drugara.. nešto ispod 80% je bio i razlupao je zamajac...
Pri kupovini novog obrati pažnju na startnu struju (amere) i po tome uzimaj... Uzmi minimalno onoliko koliko WIS ili neki drugi relevantan katalog preporučuje za tvoj auto... Mislim da u EPC-u ti pokaže amper časove, ali po broju akumulatora ti pronađi koliko je to ampera...
Govorim ti to jer ove jeftinije marke imaju dosta amper časova, što tebi nije toliko bitno, a nemaju neke startne struje...
Recimo onaj rasprostranjeni Mustang, kojeg i ja imam u svom autu, je 70 Ah ... na prvi pogled bi rekao da može lagano i u dizela, kao što je 1.9jtd... ali ima svega 580A startnu struju, što je neki minimum za mog benzinca...
U EPC-u kad pogledaš, za sedana kaže 60 Ah, ali u WISu kad pronađeš malo dublje, to je akumulator od
580 Ampera. Druga, jača varijanta je 70 Ah, a on bi trebao biti od 700 Ampera...
Tako da se fokusiraj na startnu struju - ampere, ovo prvo malte ne i ne gledaj... Prekoruka za Topla akumulatore, u gazeli ih imaš i na njih važi popust... samo proveri da li sa tih ~ 20% popusta ispada jeftinije nego da ga kupiš u nekoj radnji koja se bavi prodajom akumulatora... Njihova 66"ica je 620 ampera ... mislim da je sa popustom oko 5500-6000 dinara u gazeli
Koji god da kupiš, odradi punjenje pre montiranja... oni ti kažu da nema potrebe, ali taj akumulator je u prodavnici, na toplom, stajao neko vreme.. možda i neki mesec... Isto ko što bi ga dopunio nakon stajanja tokom zime, tako uradi i sada
tih par desetina ampera koje se izgube tokom stajanja u prodavnici nikada ne mogu da se vrate ako se odmah ubaci u auto...
Re: Voltaža akumulatora
Poslato: 17 Jan 2020, 22:42
od VladimirS
U pitanju je Exide Premium Carbon od 64Ah 640A, sad je star ravno dve godine i to sam specijalno birao baš da ne bih razmišljao više godina.
Imaju ovi gde sam kupio taj aparatić ali ne znam da li to čudo može da da baš realne rezultate jer će auto pre toga biti vožen, mislim da je merodavnije da odstoji neki dan na ovom vremenu, to mi nekako deluje preciznije.
Proveren je akumulator pre kupovine i imao je oko 97% ali ga nisam dopunio iako sam imao prilike, znam za tu ,,foru".
Moj punjač je glup, iz Wobyhausa, po uzoru na one iz kućne radinosti koje sam viđao kod starijih mehaničara.
Planirao sam da kupim Einhell ,,pametni" punjač ali o tom po tom...
Išao sam i do električara da proveri, kaže da je sve ok.
Samo me je strah zbog kasete, ovako, neka pali kako pali, za toliko će da traje.
Re: Voltaža akumulatora
Poslato: 17 Jan 2020, 23:30
od kd23se4
Nema kaseta veze s tim, ti kad upalis motor imas 14-14,5V, ako nemas onda bi trebalo da promenis regler ili remontujes alternator.
Akumulator samo sluzi da startuje kola, kada auto upalis tebi akumulator nije ni potreban.
Za dug zivot kasete vazne nove i PROPISANE NGK svecice i da ih menjas redovno i ako si bas perfekcionista ima ona mast dialektrik sto se tanko nanosi na svecice.
Sa Exidom sam imao licno lose iskustvo - akumulator trajao 2,5 godine, sigurno sam negde i pisao ovde, al pripisujem to slucajnosti.....sada samo kupujem Vartu Silver, izdrzi 4-5 godina bez problema, sto je za ovaj moj dizel koji zdere baterije dosta.
Kod moje drage smo imali dobra iskustva sa Energizerom, al sad i ona samo vrti Vartu Silver.
Re: Voltaža akumulatora
Poslato: 18 Jan 2020, 00:43
od alonso
Meni je neko iz poljske doneo, to je valjda taj pametni, ima razne modove, zaštitu... 20ak evra... Njih sam viđao kod stranaca po internetu dosta... Ovakvog nekog dizajna
Dovoljno je "pametan" da prepozna ako pobrkaš smer i neće se desiti ništa, puni strujom male jačine i sam isključi kada završi, ne treba brinuti ni oko čepova ako ih akumulator ima...
Najjednostavnije ti je da onda da ga skineš i sutradan odneseš sa nekim drugim autom.
Vidi tako nešto uzmi za sledeći, Topla, Varta, Energizer... ili neki od onih ruskih što daju 40-50 meseci garancije.. ne znam za vartu i energizer, ali za toplu je 3 godine...
Sa tim "foricama" kako kažeš generalno bi svaki od ovih trebao da te služi duže od garancije ... Čišćenje kada i ako se nakupi prljavštine, vazelin ili neka namenska mast za kleme, stavljanje na punjač pre i posle zime...
Re: Voltaža akumulatora
Poslato: 18 Jan 2020, 03:13
od stevak
VladimirS je napisao: ↑17 Jan 2020, 22:42
Planirao sam da kupim Einhell ,,pametni" punjač ali o tom po tom...
Могу ја да ти понудим пуњач на подају.Купио сам пар комада у Лидлу кад је био на акцији. Један за себе, други за препродају. Пошто кажеш "о том потом", претпостављам да је до финансија па, ако је тако, могу да ти га пошаљем за "Џ" јер ти је потребан сада а не "о том потом",а ти само плати поштарину која није већа од 300-400 динара, а њега ћеш ми платити кад будеш могао...или чекај да заборавим (што нећеш баш дуго чекати) :)
Ово је мој оглас:
https://www.kupujemprodajem.com/Automob ... filter_id=
Re: Voltaža akumulatora
Poslato: 18 Jan 2020, 09:49
od VladimirS
@Kd: Misliš da ne utiče kod paljenja slab akumulator na kasetu? Jeste da alternator odmah preuzima ali mislim da je bitno i ovo. Mislim, meni drago ako je tako, laknulo bi mi.
Svećice menjam otprilike kad i ulje, na 6000-8000km, zavisno kad se pogodi, a onu mast imam u planu da kupim samo moram da procunjam po radnjama. Nova kaseta je stigla podmazana tako da ima neke logike sa tim.
Eksajd sam koristio i u Tojoti, pre par meseci prodata sa tim akumulatorom i ravno 5 godina korišćenja pa sam se time vodio kada sam kupovao za ovaj.
@Alonso: To ću i uraditi, odneću pa neka ga proveravaju.
U vezi tih ruskih akumulatora smo imali mini ,,raspravu", htedoh da uzmem onaj Reactor sa 43 meseca garancije, radnja u komšiluku ali Eksajd ispao jeftiniji sa nekim popustom zbog poznanstva i tako je i bilo..
Toplu sam isto razmatrao, drugar je 6 godina cepao isti u Alfi 156, gomilu km prešao i nikakvih problema nije imao.
Kleme čiste, samo nisam mazao ni sa čim a punio sam i češće, pogotovo kada imam kratke relacije.
Čitao sam na onom blogu o akumulatorima da ovi ,,glupi" punjači hoće da unište akumulator ako se dugo drže, moguće da sam i sam od sve te brige zeznuo stvar.
@Stevak: hvala na ponudi, stvarno cenim gest ali ne bih. Jeste finansijski ,,problem" ali nije toliko. Ovaj moj sam dobio za rođendan od devojke jer je videla da to tražim pa me preduhitrila u kupovini ali nije znala za razliku - punjač je punjač. Važno da puni.
Re: Voltaža akumulatora
Poslato: 18 Jan 2020, 12:13
od trx88
Ajde i ja da se posavetujem sa vama. :)
Od kraja oktobra je šampanj 9000-ka kod mene. Još je nisam prebacio na svoje ime zbog gomile obaveza, ali sređujem jedno po jedno (bar sitnice).
Prvo što sam uradio je kupovina akumulatora (posle zamenio svećice, ABS senzor, itd., itd.). Kupio sam CIAK 75Ah (u 9-3 imam isti od 72Ah bez ikakvih problema 4 godine).
Dok je bilo toplo (a dugo je bilo toplo), upali odmah skoro na pola ključa. Pošto 9000 ima onaj merač punjenja akumulatora, kad dam kontakt, padne na vrednost između 10.0 i 10.5. Kad upali, skoči na vrednost između 13.4 i 14.
Tad sam ga vozio po kraju (jer nije registrovan), ali kapiram da se akumulator malo dopuni od te vožnje.
Onda je zahladilo. :)
Sad ne stižem da ga provozam, već ga samo upalim da poradi 10-ak minuta kad se vratim s posla, ali se situacija promenila sa voltažom akumulatora.
Kad dam kontakt, ume da padne na vrednost od oko 8V.
I dalje pali iz prve, ali malo teže. Nakon toga skoči na vrednost između 13.2 i 13.8.
Da li je to zbog toga što ga ne vozim, ili je nešto oslabilo? Akumulator, ili što kaže KD, regler?
Re: Voltaža akumulatora
Poslato: 18 Jan 2020, 13:07
od trx88
Mini update:
Jutros sam ga upalio, i situacija je slicna.
Dam kontakt - 8V
Upali (duze vergla) - 13.2V
Malopre sam otisao da se provozam.
Dam kontakt - 9.3V
Upali (normalno verglanje) - 13.2V
Voznja od 15min, pa sam se parkirao ispred radnje da kupim nesto (10min pauze).
Dam kontakt - 10.5V
Upali (brze nego pre) - 13.6V
Uvek pali iz prve. U toku voznje se voltaza vrti oko 12.8-13.1, grejanje radi. Tako bar pokazuje ono cudo na instrument tabli.
Da imate vise informacija. :)
Re: Voltaža akumulatora
Poslato: 18 Jan 2020, 14:52
od kd23se4
Prvo ne veruj merenju, nemci imaju poslovicu:
wer viel misst misst mist
ko puno meri meri sranje
Po meni uzmes unimer kad stoji u mestu i meri direktno struju na akumulatoru - to je jedina prava vrednost - treba da ti bude napon oko 14V
Ja u 900ki imam Voltmetar u kabini i pokazuje oko 1-1,5V manje nego sto treba - konsultacijom po forumima utvrdim da i drugima tako - ako ga nakacis direktno an kleme vuce struju i kad miruje - tako da sah mat, jedino preko nekog releja, al pitanje koliko on vuce struje.
Ovo sto ti povuce struju kad das kontakt je normalno......upali se ECU, popale sve sijalice u kolima.....jos ako su i farovi na kontaktu leleee sto bi vi rekli tamo dole.
Da se vratim na sustinu - unimer pa meri direktno napon na klemama, ako padne ispod 13,5 onda treba regler da se vidi, a mozda i mase da se ociste
Re: Voltaža akumulatora
Poslato: 18 Jan 2020, 15:18
od trx88
kd23se4 je napisao: ↑18 Jan 2020, 14:52
Prvo ne veruj merenju, nemci imaju poslovicu:
wer viel misst misst mist
ko puno meri meri sranje
Sviđa mi se. :D
Imam neki jeftin unimer, pa ću da pozajmim od kolege.
Dakle, dok auto radi, merim napon na klemama?
Mase sam već uplanirao da pogledam.
Bar sve do kojih mogu da dođem... Mada, vidim da su mnogo dostupnije nego kod 9-3SS.
U svakom slučaju, auto upali iz prve, ali mi sumnjivo što ide dosta ispod 10v kad dam kontakt ako je hladno napolju (da, i svetla su na kontaktu, ali one mini-sijalice, parking lights).
Re: Voltaža akumulatora
Poslato: 18 Jan 2020, 15:42
od alonso
Tako je, sa unimerom... Ukupno tri puta meriš
Napon pre paljenja, treba biti preko 12 V
Prilikom verglanja, neko treba da gleda koliko opadne napon, nije dobro ako ide ispod 10 V ...
I ovo što kaže @kd23se4, u radu, da je oko 14 V... Idealno je preko 14, ali sa dva uključena potrošača oko 14... Mislim da je 13.7 V donja granica ?!
Na adekvatno punjenje u vožnji zaboravi :D alternator prvo napaja sve potrošače, a višak koji ostane ide u akumulator... Zato ih i treba sa vremena na vreme dopunjavati punjačem... Tih par minuta rada ništa dobro ne mogu da naprave... ako ga već pališ povremeno, neka to bude vožnja po kraju a ne samo rad u leru... Ima na tim blogovima i par youtube snimaka cela filozofija oko akumulatora, vredi pogledati...
Taj akumulator ti je 72Ah , ali kolko je ampera startna struja? Možda nije nešto jak, ko ovaj mustang kod mene, pa i ne može da tako lako "okine" sad kad je hladno... Mada po tim naponima kolko opadne, ne izgleda dobro (ako su validne brojke) ... ali hajde ti proveri unimerom, jer kao što reče Boris ti satići nisu merodavni... Možeš ga na kraju odneti u neki od servisa na proveru i da odrade punjenje, ako ti nemaš punjač...
@VladimirS
To sa mazanjem verujem da ti je poznato od matoraca
tj tovatnu mast da stavljaju... A za vazelin stoji baš u saabovom servisnom uputstvu da se stavlja na gumice raznih senzora, dizni i na kleme ...
Kod "glupih" punjača, postaviti na najslabiju struju, 10ak sati punjenja, skinuti čepove ako ih akumulator ima i nema brige
p.s. Što tako često svećice? Mislim da ih ni plinadžije ne menjaju ispod 10.000 i to kada se koriste fabričke, a ne one namenjene za plin... Jest da ne treba sad držati 100 hiljada kao što piše, ali baš 5?
Re: Voltaža akumulatora
Poslato: 18 Jan 2020, 16:29
od stevak
trx88 je napisao: ↑18 Jan 2020, 13:07
Jutros sam ga upalio, i situacija je slicna.
Dam kontakt - 8V
Сетио сам се једног прастарог савета - пре првог паљења би требало да се укључи неки већи потрошач на 1-2 секунде, обично су то оборена светла, како би се п(р)обудио акумулатор па после минут покренути паљење.
Не знам колико то има смисла али вреди пробати јер је 8 волти јако мало и ризично због касете.
Re: Voltaža akumulatora
Poslato: 18 Jan 2020, 16:36
od stevak
alonso je napisao: ↑18 Jan 2020, 15:42
To sa mazanjem verujem da ti je poznato od matoraca
tj tovatnu mast da stavljaju... A za vazelin stoji baš u saabovom servisnom uputstvu da se stavlja na gumice raznih senzora, dizni i na kleme ...
Ех сад
...у време моје младости (а давно то беше) јасно се знало ко купује вазелин, а и зашто, тако да је товатна маст била једини нормалан избор
Re: Voltaža akumulatora
Poslato: 18 Jan 2020, 17:54
od alonso
stevak je napisao: ↑18 Jan 2020, 16:36
Ех сад
...у време моје младости (а давно то беше) јасно се знало ко купује вазелин, а и зашто, тако да је товатна маст била једини нормалан избор
Ja i dalje nisam kupio, ne znam kako da tražim a da me ne shvate pogrešno
mislio sam da prvo objasnim za šta mi treba, pa onda kažem šta hoću da kupim
Re: Voltaža akumulatora
Poslato: 18 Jan 2020, 18:25
od kd23se4
Ja uvek kao "zlatni standard" koristim nas 9-3 2.2TiD jer imamo 2 komada i to su kola koja nikad nemaju problem sa strujom, imamo ih 12 odnosno 9 godina, presli snjima boga oca...dakle imamo akumulatore od 100Ah i oko 970A, zima - leto........sta god........ta kola te sa dobrom baterijom nece nikad izneveriti.
Dakle ovako radi i uvek tako radi:
1. Kad upalis kola, ako su kola hladna, krece da radi na 14,2V i tako 2-3 minuta
2. Posle toga, ili ako su kola vec paljena odmah, kola rade na 13,9V
Dakle mozes da palis/gasis farove, moze da radi klima, radi webasto, grejace sedista, maglenke.........njega apsolutno ne zanima uvek radi na 13,9V.
Napon je samo "brzina"struje, a ocigledno je jacina najvaznija al nju je tesko meriti s ovim unimerima sto imamo.
Posto sam ranije umeo da vozim po 5-10 min. na posao i nazad i tako po 6 meseci, apsolutno ga ne zanima, baterija bila uvek spremna i nista mu nisu smetale kratke relacije......jednom mi se desilo mesec dana nije upaljen, upalio iz prve.......nemam pojma koji alternator ima i sta su radili, al neko je koristio mozak kada je to projektovao.
900ka nemoze da se poredi, tu sam se godinama zezao, pospremio potrosace (gde se ne vidi stavio LED sijalice npr. u prekidace), premostio paljenje da ide preko releja umesto direktno sa kontakt brave i na kraju stavio alternator od 80A sa 9000 (fabricki isli 70 i 80A, kod mene bio 70) i tek sada moze da se kaze da se 900 ponasa sigurno kao 9-3, doduse ako gledam na Voltmetar npr. leti kad radi klima hoce da bude na 11V - ALI znam da je sve u redu, jer cim napon padne ispod 12V pali se lampica sa akumulatorom, a to mi se nije desilo kako sam zamenio alternator nijednom.
Re: Voltaža akumulatora
Poslato: 18 Jan 2020, 23:14
od VladimirS
Pa da, najsigurnije je meriti na klemama, tu bi trebao najpreciznije da pokaže. Što je kvalitetniji multimetar to precizniji rezultat. Prvo meri ugašen auto, pa sa kontaktom, paljenje i na kraju dok radi.
Ja uvek isključim sve što se da isključiti, pogotovo svetla pri paljenju.
Običan vazelin? Nema neka posebna vrsta za auto?
Na mom punjaču nema nikakvog podešavanja, samo nekakva skala.
Menjam da bih prebrinuo posao, kad već menjam ulje, dok isteče skinem svećice, stavim druge i to je to. Znam da je to preterano ali sve je to zbog te proklete kasete, predanja kažu da su dobre svećice i ispravan akumulator rešenje za dugotrajnost kasete.
Zato sam i pokrenuo ovo pitanje oko voltaže, ja znam da će akumulator takav-kakav je izdržati dok je u garanciji, pa i preko toga,samo me brine da ne s..... kasetu.
Dobar si, Stevo, večito aludiraš na...
Probao sam da upalim sve što troši struju, padne na 14,1-14,2.
Re: Voltaža akumulatora
Poslato: 19 Jan 2020, 02:05
od stevak
VladimirS je napisao: ↑18 Jan 2020, 23:14
Dobar si, Stevo, večito aludiraš na...
Па нисам ја тај који је цртао голе жене
А успут, мало шале није на одмет ...поготово кад је заснована на истини :)
Re: Voltaža akumulatora
Poslato: 19 Jan 2020, 02:22
od alonso
I ja imam taj neki trip da ne držim uključena svetla dok palim, na ovoj 9-3 uglavnom ljudi ni ne diraju prekidač za svetla i uvek je na on... Gasim i grejanje ako je ostalo pretohdno upaljeno.. nemam pojma, neki trip
al mislim da je ovo prvi auto koji samo signalizira da je grejanje uključeno, pa ga pušta tek po paljenju... Nervira me samo što automatski pali ventilator kada stoji ugašen neko vreme... pa treba da ga ugasiš dok držiš na kontaktu kako ne bi počeo da duva po paljenju... Ja sam još i smanjio svoj na minimum u podešavanjima, pa ne duva jako i kad ga ne ugasim pre paljenja... Al ko ništa nije čačkao, njemu krene skoro na najjačoj brzini da duva... baš znači taj uragan hladnog vazduha kad uđeš ovih dana u leden auto
Verovao ili ne, najobičniji vazelin
tačnije u WIS-u stoji "non acid vaseline" , a to je kod nas ovaj običan "medicinski" što se kupuje po apotekama...
Predpostavljam da vredi i kod nas sa štapnim bobinama stavljanje te dielektrične masti na svećice? (i one su krštene bar 50-60e po komadu)
Re: Voltaža akumulatora
Poslato: 19 Jan 2020, 09:41
od VladimirS
Nije trip, pogotovo ako ne voziš svaki dan pa dođe do manjeg pražnjenja kao kod mene, daješ svu struju onom kome treba.
Ventilator i mene nervira ali ne mogu mu ništa, smanjio sam na minimum i to je najbezbolnija varijanta.
Taj onda imam.
Mislim da odvodi temperaturu koliko-toliko, pa je u tome poenta.
Re: Voltaža akumulatora
Poslato: 20 Jan 2020, 17:19
od trx88
Prvi put da nisam mogao da upalim auto.
Izmerio sam multimetrom, i terminale i kleme.
Pre davanja kontakta: 11.7V
Probao da upali, nece.
Izmerio posle toga -> 11.2V
To mu dođe prazan akumulator?
Sent from my BBB100-2 using Tapatalk
Re: Voltaža akumulatora
Poslato: 20 Jan 2020, 18:46
od kd23se4
Za dizela - DA
Kod starih benzinaca mozda bi upalio sa zadnjim atomom snage
Re: Voltaža akumulatora
Poslato: 20 Jan 2020, 18:47
od trx88
Stari benzinac, ali nema tog atoma snage. :)
Ništa, imam garanciju za akumulator, pa ću da ih pitam šta mogu da urade. Neka ga bar napune.
Sent from my BBB100-2 using Tapatalk
Re: Voltaža akumulatora
Poslato: 20 Jan 2020, 19:26
od kd23se4
Cim ima ECU nije dovoljno star