Atestiranje zatamljenih stakala (folija)
Poslato: 13 Jun 2019, 03:58
U nadi da pomognem drugima otvaram ovu temu jer sam nedavno prošao kroz proceduru ( 9-3 SS )
Za početak, za detaljnu proceduru preporučio bih da pogledate ovaj klip, gde je sve lepo objašnjeno , uz isticanje cena - koliko koji korak košta...
https://youtu.be/yJPGM_5CGpo
Ja sam išao nešto drugačijim putem, pa je to razlog zašto upućujem na klip gde se opisuje "normalna" procedura.
S obzirom da sam ja uvozio auto, a nakon carinjenja, da bi se auto registrovao neophodno je da se uradi pregled vozila od strane AMSS, pa sam ja hteo da o istom trošku uradim i atestiranje folija.... što sam na kraju i uspeo, ali nisam uštedeo koliko sam mislio da ću uspeti...
Glavna stvar u svemu ovome je, da za saab-a nije potrebna saglasnost proizvođača za prepravku na vozilu.
Jasno je svima da je potvrdu nemoguće dobiti, s obzirom da fabrika ne postoji, a ako vas neko u proceduri uverava u suprotno, insistirajte na ovome i moraće da uspe na kraju. Ja sam se pre ulaska u ovo raspitao kod par servisa za ugradnju da li je potrebna potvrda proizvođača, na šta sam dobio odgovore da nije, ali sam ipak bio malo skeptičan dok nisam završio sve ...
Ideja je bila, da se folije (ugrađene u Srbiji u ovlašćenom servisu za ugradnju, sertifikovane) atestiraju tj podvuku pod pregled AMSS koji se svakako mora uraditi nakon carinjenja vozila, čime bih uštedeo nešto novca za pregled, izdavanje uverenja, dodatni tehnički pregled... odvoženje vozila do AMSS centra za pregled itd ...
Posle svega, nisam uštedeo na svemu gde sam planirao, jer sam pored redovnog AMSS pregleda prilikom uvoza vozila (110 evra) morao da platim i 4800 dinara za "pregled" folija (tako su mi u špediciji rekli kada sam plaćao, pretpostavljam da su te pare otišle njima u džep jer mi nije logično da pored plaćenog pregleda i ostalih troškova za izdavanje uverenja treba da platim još nešto dodatno, ali ajde... ). Zbog svega ovoga sam čekao AMSS/ ABS potvrdu preko 20 dana.
Na kraju, jedino što sam "uštedeo" je to što nisam auto morao da vozim u AMSS predstavništvo za ispitivanje, nisam radio dodatni tehnički pregled nakon atestiranja, i što nisam platio 3300 dinara agenciji za bezbednost saobraćaja za obradu dokumentacije (ove tri stavke radite kada idete "normalno" u proceduru)
Nakon više od 20 dana čekanja i plaćanja dodatnih 4800 dinara za "atest" folija, mislio sam da ću bar dobiti posebno uverenje za folije, ali ne, već je sve oko folija samo napisano u napomeni onog uverenja kojeg dobijate prilikom uvoza vozila (što je još jedan dokaz da su mi praktično ukrali još 4800 dinara)
Za one koji neće gledati video klipove, što se "normalne" procedure tiče (atestiranje folija na domaćem automobilu) , evo ukratko koraka i cena:
- za saab-a nije potrebna potvrda proizvođača (jeftinije prolazimo u odnosu na neke druge marke, jer ova potvrda kod drugih proizvođača se dobija besplatno ili košta par hiljada dinara)
- ugradnja folija u ovlašćenom servisu za ugradnju folija (cene variraju u zavisnosti od servisa)
- ispitivanje vozila i pregled dokumentacije u nekoj AMSS laboratoriji (koliko mi je poznato, ovo može da se uradi samo u Beogradu... 4800 dinara + 3300 dinara agenciji za bezbednost saobraćaja za obradu dokumentacije... )
- tehnički pregled (još par hiljada dinara, zavisi od mesta gde se radi, pametno bi bilo ovaj tehnički odraditi pred istek registracije kako bi vam on koristio i za registraciju)
- onda svu ovu dokumentaciju predajete AMSS-u i nakon par dana tek dobijate atest
tokom ove đavolje procedure, bar dvaput, a verovatno tri puta trebate posetiti to predstavništvo AMSS gde se pregledaju folije (prvi put kada dođete na pregled, sledeći put kada uradite tehnički (eventualno ako odmah nakon pregleda uradite kod njih tehnički), i treći put nakon par dana kada dođete po gotovu dokumentaciju - ne šalju poštom.
Onaj ko ovo hoće da obavi prilikom uvoza vozila, olakšano mu je u tom smislu što nigde ne mora da ide, već će folije biti pregledane kada bude pregled auta iz uvoza, nema dodatnog tehničkog pregleda i nema troška od 3300 dinara za obradu dokumentacije (nema verovatno ni ovog troška od 4800 din jer već plaćate pregled vozila iz uvoza 100-110e, pa budite pametniji od mene i insistirajte na računu ako vam traže nešto od ovoga da platite)
Za početak, za detaljnu proceduru preporučio bih da pogledate ovaj klip, gde je sve lepo objašnjeno , uz isticanje cena - koliko koji korak košta...
https://youtu.be/yJPGM_5CGpo
Ja sam išao nešto drugačijim putem, pa je to razlog zašto upućujem na klip gde se opisuje "normalna" procedura.
S obzirom da sam ja uvozio auto, a nakon carinjenja, da bi se auto registrovao neophodno je da se uradi pregled vozila od strane AMSS, pa sam ja hteo da o istom trošku uradim i atestiranje folija.... što sam na kraju i uspeo, ali nisam uštedeo koliko sam mislio da ću uspeti...
Glavna stvar u svemu ovome je, da za saab-a nije potrebna saglasnost proizvođača za prepravku na vozilu.
Jasno je svima da je potvrdu nemoguće dobiti, s obzirom da fabrika ne postoji, a ako vas neko u proceduri uverava u suprotno, insistirajte na ovome i moraće da uspe na kraju. Ja sam se pre ulaska u ovo raspitao kod par servisa za ugradnju da li je potrebna potvrda proizvođača, na šta sam dobio odgovore da nije, ali sam ipak bio malo skeptičan dok nisam završio sve ...
Ideja je bila, da se folije (ugrađene u Srbiji u ovlašćenom servisu za ugradnju, sertifikovane) atestiraju tj podvuku pod pregled AMSS koji se svakako mora uraditi nakon carinjenja vozila, čime bih uštedeo nešto novca za pregled, izdavanje uverenja, dodatni tehnički pregled... odvoženje vozila do AMSS centra za pregled itd ...
Posle svega, nisam uštedeo na svemu gde sam planirao, jer sam pored redovnog AMSS pregleda prilikom uvoza vozila (110 evra) morao da platim i 4800 dinara za "pregled" folija (tako su mi u špediciji rekli kada sam plaćao, pretpostavljam da su te pare otišle njima u džep jer mi nije logično da pored plaćenog pregleda i ostalih troškova za izdavanje uverenja treba da platim još nešto dodatno, ali ajde... ). Zbog svega ovoga sam čekao AMSS/ ABS potvrdu preko 20 dana.
Na kraju, jedino što sam "uštedeo" je to što nisam auto morao da vozim u AMSS predstavništvo za ispitivanje, nisam radio dodatni tehnički pregled nakon atestiranja, i što nisam platio 3300 dinara agenciji za bezbednost saobraćaja za obradu dokumentacije (ove tri stavke radite kada idete "normalno" u proceduru)
Nakon više od 20 dana čekanja i plaćanja dodatnih 4800 dinara za "atest" folija, mislio sam da ću bar dobiti posebno uverenje za folije, ali ne, već je sve oko folija samo napisano u napomeni onog uverenja kojeg dobijate prilikom uvoza vozila (što je još jedan dokaz da su mi praktično ukrali još 4800 dinara)
Za one koji neće gledati video klipove, što se "normalne" procedure tiče (atestiranje folija na domaćem automobilu) , evo ukratko koraka i cena:
- za saab-a nije potrebna potvrda proizvođača (jeftinije prolazimo u odnosu na neke druge marke, jer ova potvrda kod drugih proizvođača se dobija besplatno ili košta par hiljada dinara)
- ugradnja folija u ovlašćenom servisu za ugradnju folija (cene variraju u zavisnosti od servisa)
- ispitivanje vozila i pregled dokumentacije u nekoj AMSS laboratoriji (koliko mi je poznato, ovo može da se uradi samo u Beogradu... 4800 dinara + 3300 dinara agenciji za bezbednost saobraćaja za obradu dokumentacije... )
- tehnički pregled (još par hiljada dinara, zavisi od mesta gde se radi, pametno bi bilo ovaj tehnički odraditi pred istek registracije kako bi vam on koristio i za registraciju)
- onda svu ovu dokumentaciju predajete AMSS-u i nakon par dana tek dobijate atest
tokom ove đavolje procedure, bar dvaput, a verovatno tri puta trebate posetiti to predstavništvo AMSS gde se pregledaju folije (prvi put kada dođete na pregled, sledeći put kada uradite tehnički (eventualno ako odmah nakon pregleda uradite kod njih tehnički), i treći put nakon par dana kada dođete po gotovu dokumentaciju - ne šalju poštom.
Onaj ko ovo hoće da obavi prilikom uvoza vozila, olakšano mu je u tom smislu što nigde ne mora da ide, već će folije biti pregledane kada bude pregled auta iz uvoza, nema dodatnog tehničkog pregleda i nema troška od 3300 dinara za obradu dokumentacije (nema verovatno ni ovog troška od 4800 din jer već plaćate pregled vozila iz uvoza 100-110e, pa budite pametniji od mene i insistirajte na računu ako vam traže nešto od ovoga da platite)