PUMPA ZA BENZIN
- AERO
- Postovi: 7136
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
PUMPA ZA BENZIN
Ajd' dok sam jos u zanosu pisanja,da pocnemo i ovu pricu.......znaci ce nam
Ako ne znate,u jednom momentu je saab - opozvao odredjen broj klijenata (sa 9-3 iz 2001ve) zbog korekcije dovoda goriva ,sto je za posledicu imalo klasicno curenje goriva i paljenje auta......Ne bitno je za nasu pricu,ali mislim da se radilo o gresci(koju je napravila masina) na celom kontigentu koji je dolazio od nekog koperanta....
Prvo da vidimo cemu to sluzi i kako radi:
Ajmo redom:
Sistem ubrizgavanja goriva pocinje elektricnom pumpom za benzin,koja se nalazi u rezervoaru,a osnovni zadatak joj je, da dobaci gorivo do motora .Nivo pritiska goriva,odredjuje regulator pritiska,koji odrzava konstantan pritisak u odnosu na pritisak u usisnoj grani motora. Na ovaj nacin,inektori (dizne), dobijaju odredjenu kolicinu goriva u adekvatnom trenutku.Pored sita,(koje se nalazi oko pumpe za gorivi),u ovom sistemu imamo i filter za gorivo,koji stiti pumpu od prljavstine.Benzin se u motor ubrizgava preko dizni,koje su montirane na glavi motora u blizini usisnih ventila (rade na principu elektromagnetnog ventila) i medjusobno su povezane sinom/magistralom (ili kako ko zove),za dovod goriva.Vremenski interval ubrizgavanja goriva,kontrolisan je elektronskim impulsima koji dolaze iz modula za kontrolu rada motora.
Ok,sad idemo na pricu o pumpi:
Hm ....benzinka pumpa je jako zaheban i bitan deo,ciji (NE)adekvatan rad,je usko povezan sa zivotom onoga sto nam je pod haubom.
Evo zasto:...i onda kada mislimo da da nam pumpa radi bezgresno,moramo biti sigurni da pritisak koji ona iporucuje do inektora - PRAVI,jer duza voznja sa losom pumpom daje za posledicu visoku temperaturu sagorevanja,a to prouzrokuje topljenje svecice.Kad izgubimo svecicu,odmah nam je DI box (kaseta) u najavi u problemu,ali sto je najcrnje,gubimo ION sensing kontrolu,i tada dolazi do NEkontrolisanog paljenja cela klipa,i tada dolazi do njegovog kidanja
To je sustina....
...s'obzirom da se ja jako slabo razumem u materiju oko kola,ako Tazz-a ne mrzi,nek nas malo savetuje i uci nekim "forama" u ovoj oblasti,a ja cu u medju vremenu da pokazem kako to izgleda,kako se menja,i na kakvu situaciju mozemo natrcati prilikom kupovine pumpe kao rezervnog dela.
Ovde cu pokazati pumpu marke Walbro (izabrao sam nju zbog slika koje imam)
Dakle ovako.....u nasem saab-u (900NG ili 9-3I),ne'retko mozemo zateci pumpu "Walbro 255".To je pumpa koju vrlo cesto mozemo videti u Japanskim utomobilima.Cod-na oznaka te pumpe je 255LPH 340,341 ili 342 ,i evo te razlike na slici
Sva tri modela ove pumpe se razlikuju u nekim detaljima(mesta ulaza za crevo,konekcija zica itd) ,ali bazicno, staju u kuciste i zadovoljavaju nase potrebe.Pritisak koji nam treba je
Ajmo sad da vidimo kako izgleda posao oko zamene:
Skinuli smo pumpu sa sve kucistem iz auta:
Rasklapamo kuciste:
Rasclanjeno na delove:
Dve pumpe iste ali razlicite ,jedna pored druge:
Dolazimo do momenta,gde imamo ne slaganje ,jer sredisnja ispuna gumenog sesirica,nije profilisana za tu COD-nu oznaku pumpe:
Normalno,mi ga isprofilisemo kako nam odgovara ........ ............
Krecemo u pakovanje/slaganje suprotno od redosleda kojim smo skidali:
Nas rucni rad dolazi na svoje mesto
E ovde obratite paznju.Dakle spoljni venac sesirica (koji nismo dirali),ima funkciju mekog naleganja,zaptivanja i bla bla.......a ovaj deo koji smo prosirili u kucnoj radinosti,prakticno vidite da nema nikakvu funkciju osim da prati profil plasticnog odlivka stare pumpe.Znaci nista nismo pokvarili
P.S - kad Kd23...vidi ovo,ima da nas .......on voli sve po PS-u
Ovde stavljamo pumpu i sito u njegov oklop (solju/nosu ili kako god)
Vezujemo creva na()sisice (proveravamo T-racvu)
Kacimo gornju etazu,i ovim limenim zabicama je fiksiramo:
...i tu dolazimo do momenta gde kazemo:
Posle piva,opet zaronimo u auto da to vratimo na mesto,i onda VRRRM - i probamo kako radi.
Kad se vratimo sa voznje,kazemo ,
onda opet ......malo ća-ću (jel uvek jedan radi a trojica nadgledaju )
......onda kupanje,pa ..........i na kraju
to je to
Ako ne znate,u jednom momentu je saab - opozvao odredjen broj klijenata (sa 9-3 iz 2001ve) zbog korekcije dovoda goriva ,sto je za posledicu imalo klasicno curenje goriva i paljenje auta......Ne bitno je za nasu pricu,ali mislim da se radilo o gresci(koju je napravila masina) na celom kontigentu koji je dolazio od nekog koperanta....
Prvo da vidimo cemu to sluzi i kako radi:
Ajmo redom:
Sistem ubrizgavanja goriva pocinje elektricnom pumpom za benzin,koja se nalazi u rezervoaru,a osnovni zadatak joj je, da dobaci gorivo do motora .Nivo pritiska goriva,odredjuje regulator pritiska,koji odrzava konstantan pritisak u odnosu na pritisak u usisnoj grani motora. Na ovaj nacin,inektori (dizne), dobijaju odredjenu kolicinu goriva u adekvatnom trenutku.Pored sita,(koje se nalazi oko pumpe za gorivi),u ovom sistemu imamo i filter za gorivo,koji stiti pumpu od prljavstine.Benzin se u motor ubrizgava preko dizni,koje su montirane na glavi motora u blizini usisnih ventila (rade na principu elektromagnetnog ventila) i medjusobno su povezane sinom/magistralom (ili kako ko zove),za dovod goriva.Vremenski interval ubrizgavanja goriva,kontrolisan je elektronskim impulsima koji dolaze iz modula za kontrolu rada motora.
Ok,sad idemo na pricu o pumpi:
Hm ....benzinka pumpa je jako zaheban i bitan deo,ciji (NE)adekvatan rad,je usko povezan sa zivotom onoga sto nam je pod haubom.
Evo zasto:...i onda kada mislimo da da nam pumpa radi bezgresno,moramo biti sigurni da pritisak koji ona iporucuje do inektora - PRAVI,jer duza voznja sa losom pumpom daje za posledicu visoku temperaturu sagorevanja,a to prouzrokuje topljenje svecice.Kad izgubimo svecicu,odmah nam je DI box (kaseta) u najavi u problemu,ali sto je najcrnje,gubimo ION sensing kontrolu,i tada dolazi do NEkontrolisanog paljenja cela klipa,i tada dolazi do njegovog kidanja
To je sustina....
...s'obzirom da se ja jako slabo razumem u materiju oko kola,ako Tazz-a ne mrzi,nek nas malo savetuje i uci nekim "forama" u ovoj oblasti,a ja cu u medju vremenu da pokazem kako to izgleda,kako se menja,i na kakvu situaciju mozemo natrcati prilikom kupovine pumpe kao rezervnog dela.
Ovde cu pokazati pumpu marke Walbro (izabrao sam nju zbog slika koje imam)
Dakle ovako.....u nasem saab-u (900NG ili 9-3I),ne'retko mozemo zateci pumpu "Walbro 255".To je pumpa koju vrlo cesto mozemo videti u Japanskim utomobilima.Cod-na oznaka te pumpe je 255LPH 340,341 ili 342 ,i evo te razlike na slici
Sva tri modela ove pumpe se razlikuju u nekim detaljima(mesta ulaza za crevo,konekcija zica itd) ,ali bazicno, staju u kuciste i zadovoljavaju nase potrebe.Pritisak koji nam treba je
Ajmo sad da vidimo kako izgleda posao oko zamene:
Skinuli smo pumpu sa sve kucistem iz auta:
Rasklapamo kuciste:
Rasclanjeno na delove:
Dve pumpe iste ali razlicite ,jedna pored druge:
Dolazimo do momenta,gde imamo ne slaganje ,jer sredisnja ispuna gumenog sesirica,nije profilisana za tu COD-nu oznaku pumpe:
Normalno,mi ga isprofilisemo kako nam odgovara ........ ............
Krecemo u pakovanje/slaganje suprotno od redosleda kojim smo skidali:
Nas rucni rad dolazi na svoje mesto
E ovde obratite paznju.Dakle spoljni venac sesirica (koji nismo dirali),ima funkciju mekog naleganja,zaptivanja i bla bla.......a ovaj deo koji smo prosirili u kucnoj radinosti,prakticno vidite da nema nikakvu funkciju osim da prati profil plasticnog odlivka stare pumpe.Znaci nista nismo pokvarili
P.S - kad Kd23...vidi ovo,ima da nas .......on voli sve po PS-u
Ovde stavljamo pumpu i sito u njegov oklop (solju/nosu ili kako god)
Vezujemo creva na()sisice (proveravamo T-racvu)
Kacimo gornju etazu,i ovim limenim zabicama je fiksiramo:
...i tu dolazimo do momenta gde kazemo:
Posle piva,opet zaronimo u auto da to vratimo na mesto,i onda VRRRM - i probamo kako radi.
Kad se vratimo sa voznje,kazemo ,
onda opet ......malo ća-ću (jel uvek jedan radi a trojica nadgledaju )
......onda kupanje,pa ..........i na kraju
to je to
Re: PUMPA ZA BENZIN
Da!
Za SAAB 9k, odgovarajuca pumpa goriva je kao za LANCIA THEMA 2.0T, ili beshe FIAT CROMA 2.0T
Za SAAB 9k, odgovarajuca pumpa goriva je kao za LANCIA THEMA 2.0T, ili beshe FIAT CROMA 2.0T
Re: PUMPA ZA BENZIN
Samo sto na 9k idu drugacija kucista pumpe. Na ranijim modelima su kuciste pumpe i plovak bili odvojeni dok na novijim modelima idu zajedno i samim tim je teze izvaditi pumpu iz rezervoara jer se mora paziti na plovak da se ne iskrivi.
- troll 9-5
- Postovi: 1999
- Pridružio se: 13 Mar 2012, 00:00
- Lokacija: Z E M U N
Re: PUMPA ZA BENZIN
Posle kupanja ide najbolji deo u celoj prici.....
- AERO
- Postovi: 7136
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: PUMPA ZA BENZIN
...zaboravili smo da kazemo glavnu stvar.Da bi se izvadila pumpa,ide rezervoar dole,jer otvor koji se nalazi ispod sedista je ustvari predvidjen samo da se raskace dzekovi.....medjutim....masa ljudi (ne samo kod saab-a) pribegavaju otvaranju malo vece rupe na limu,i onda cela prica ide za 10 minuta
- troll 9-5
- Postovi: 1999
- Pridružio se: 13 Mar 2012, 00:00
- Lokacija: Z E M U N
Re: PUMPA ZA BENZIN
pre bih ga gurao nego da mu radim carski rez
Re: PUMPA ZA BENZIN
Dali je ok da se na 900t ng 95 god cuje pumpa ili je to znak da je na samrti?s obzirom da je stajao duze,nije vozen,goriva u rezervoaru je bilo u vidu pare,dali je sve to znak da je na umoru pumpa kod mene na autu.inace normalno pali,radi,prima gas,nisam primetio nista cudno sem zvuka ovako kao lajik pricam.
- AERO
- Postovi: 7136
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: PUMPA ZA BENZIN
Otvori se za 20lici pa vidi jel ima promena.....ako vec nije kasno
Re: PUMPA ZA BENZIN
Ma ja sam se otvorio,cuje se i dalje,nego sam pomenuo kakvo je stanje bilo ranije pa da ovo sad nije posledica....
naravno necuje se kao centrifuga na ves masini ali nije bas da se necuje....
naravno necuje se kao centrifuga na ves masini ali nije bas da se necuje....
- AERO
- Postovi: 7136
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: PUMPA ZA BENZIN
Naceta je ....koliko ce izdrzati,prvenstveno zavisi od kolicine goriva u kome se kupa
- AERO
- Postovi: 7136
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
- troll 9-5
- Postovi: 1999
- Pridružio se: 13 Mar 2012, 00:00
- Lokacija: Z E M U N
Re: PUMPA ZA BENZIN
Ja sam video da su neki koristili PVC cev i samo zasekli zubice koji ulecu u ovaj prsten...
Nasao klip
Nasao klip
- AERO
- Postovi: 7136
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: PUMPA ZA BENZIN
Ti si video ....sta ima da gledas kad sve pise ....i nemoj da prepisujes
AERO je napisao:
...na brzaka...
...alternativa
..... kulturiska
- Perkele
- Drug Član
- Postovi: 898
- Pridružio se: 16 Apr 2012, 00:00
- Lokacija: Indjija
- Kontakt:
Re: PUMPA ZA BENZIN
Boki, moja pumpa se cula onako fino, i crkla je brzo. Kad sam stavio novu ne cuje se ni malo. E sad, kako namestiti plovak da meri kako treba, posto od kad mi je menjana pumpa minimum mi je kao da imam pola rezervoara!
- AERO
- Postovi: 7136
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: PUMPA ZA BENZIN
Da niste iskrivili zicu (ovu digacku) sto drzi plovak kad ste vadili pumpu
Re: PUMPA ZA BENZIN
@ Perkele
Naopacke okrenuta chantra... pa je plovak na kontra strani... Ne valja to momchino nikako...
@ Aero...
Ima i seljachki ko ja kad se iznerviram u Pirotu u 3 ujutro kad sam ishao da spashavam brata sa njegovim Sivim Aerom... na Benzinskoj pumpi... na ulazu u Pirot... krenuo on u Bugarsku...
Ja pun gas iz BGD... za 2.5 sati... Zamenio sa shrafcigerom odvrtao... polomio 4 zubca... ali je otisao i vratio se s mora... a ja stigao u BGD oko 6 ujutro.... I udelio mu i rezervnu kasetu...
Naopacke okrenuta chantra... pa je plovak na kontra strani... Ne valja to momchino nikako...
@ Aero...
Ima i seljachki ko ja kad se iznerviram u Pirotu u 3 ujutro kad sam ishao da spashavam brata sa njegovim Sivim Aerom... na Benzinskoj pumpi... na ulazu u Pirot... krenuo on u Bugarsku...
Ja pun gas iz BGD... za 2.5 sati... Zamenio sa shrafcigerom odvrtao... polomio 4 zubca... ali je otisao i vratio se s mora... a ja stigao u BGD oko 6 ujutro.... I udelio mu i rezervnu kasetu...
- AERO
- Postovi: 7136
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: PUMPA ZA BENZIN
Znaci stavio si srafciger na zub i udri cekicem da otpusti - jel ?
- Perkele
- Drug Član
- Postovi: 898
- Pridružio se: 16 Apr 2012, 00:00
- Lokacija: Indjija
- Kontakt:
Re: PUMPA ZA BENZIN
Igore, ima ona linija koja treba da se poklopi, ona je poklopljena tako da je to stavljeno kako treba, jedino dole nesto da nije okrenuto!
Re: PUMPA ZA BENZIN
Donji deo chantre... mada tesko ako ste gadjali linJu... pobrkane zice... pokrivljena zica plovka... nije lepo legao plovak... glupos ubedjen sam...
Re: PUMPA ZA BENZIN
@Aero...
Da brate dijabola i to uzmem NAJostriji minus shrafenciger i zviz... pljas... ja opet zvis ono zamisli opet pljas... i onda nadjem neki penss i zinge i ono se okrene a burazer... eto polomio mu 4 zuba... pa naravno da se posle lepo odvrnulo... i tebi bi sve bilo ok da ti neko polomi par zuba...
istina nema shta...
Da brate dijabola i to uzmem NAJostriji minus shrafenciger i zviz... pljas... ja opet zvis ono zamisli opet pljas... i onda nadjem neki penss i zinge i ono se okrene a burazer... eto polomio mu 4 zuba... pa naravno da se posle lepo odvrnulo... i tebi bi sve bilo ok da ti neko polomi par zuba...
istina nema shta...
- AERO
- Postovi: 7136
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: PUMPA ZA BENZIN
...pa znao sam
- troll 9-5
- Postovi: 1999
- Pridružio se: 13 Mar 2012, 00:00
- Lokacija: Z E M U N
Re: PUMPA ZA BENZIN
@Aero Brt pa de je ovaj post, nisam video na slikama pa reko aj da turim klip, tako da....
- AERO
- Postovi: 7136
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: PUMPA ZA BENZIN
Ma zezam se bre ..... ....a post ti je OVDE
- boresky
- Postovi: 419
- Pridružio se: 02 Jul 2014, 23:50
- Lokacija: Krizevci,Ex SR Hrvatska,EX SFRJ
Re: PUMPA ZA BENZIN
Posto mi je pumpa benzina otkazala, zamjenu planiram u svojoem aranzmanu.
Pa jedno pitanje, ima neko preporuku koju pumpu kupiti? 600£ mi se bas ne daje a za 100 se necu usreciti, nego nesto da je provjereno a da me ne satre financijski.
Misljenja i iskustva dobrodosla!!!!
Pa jedno pitanje, ima neko preporuku koju pumpu kupiti? 600£ mi se bas ne daje a za 100 se necu usreciti, nego nesto da je provjereno a da me ne satre financijski.
Misljenja i iskustva dobrodosla!!!!
SAAB 9-5 Wagon / SAAB 900i OG
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost