SAAB TEHNICKA DISKUSIJA i razmena misljenja

Diskusije,problemi,kvarovi,pitanja i odgovori....
Korisnikov avatar
sabahudin
Postovi: 5
Pridružio se: 31 Mar 2012, 00:00

Re: SAAB TEHNICKA DISKUSIJA i razmena misljenja

Postod sabahudin » 06 Maj 2012, 16:47

zdravo drugari.opet imam problemcic koji mislim da moze da se resi uz Vasu pomoc.auto mi se gasi na benzinu dok je hladan a kada se zagreje radi normalno.i na plinu radi normalno..sta li moze biti?
dizne sam mu ocistio i zamenio svecice,protokomer zamenjen.pumpa od benzina proverena i ona je ok.
Slika

Korisnikov avatar
AERO
Postovi: 7136
Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: SAAB TEHNICKA DISKUSIJA i razmena misljenja

Postod AERO » 07 Maj 2012, 00:16

@sabahudin-e...vidim da si tu ,pa da ne ispadne da te niko ne konstatuje.....

Ako si procitao,Tazz je imao naporan dan pa je verovatno legao bez gledanja poruka.....ujutru ce baciti pogled pa ces dobiti pravi odgovor da sad ne bi nagadjali bez njega sta bi moglo da bude......ima par stvari koje su u opticaju.....

Uzgred,sto nas bojkotujes i neces da okacis slike i otvoris temu o svom autu????

Korisnikov avatar
sabahudin
Postovi: 5
Pridružio se: 31 Mar 2012, 00:00

Re: SAAB TEHNICKA DISKUSIJA i razmena misljenja

Postod sabahudin » 07 Maj 2012, 00:31

cim se sredi i odradi Slika eto i slika.trenutno je na farbanju Slika

TAZZ

Re: SAAB TEHNICKA DISKUSIJA i razmena misljenja

Postod TAZZ » 07 Maj 2012, 16:12

ajd da ne ispadne da Vas bojkotujem...

Zaboravih koji je auto u pitaanju.
Ali ako je u pitanju da kad je ladan lose radi, sabira i malko se gusi, dok ne postigne recimo oko 40-50 stepeni temperaturu( izlazak iz plavog) moze lako da bude AIC ventil( motor ler gasa). Pa tako da kad se ugreje auto, onda radi normalno. meni smrdi na to... ovako ad hok.

Treba recimo kljestima stegnuti crevo koje ulazi u leptir gasa iz AIC-a. Mislim polako stezati. Ako motor menja zvuk i gusi se... onda je problemcitj negde drugde. Ako skoro pa ne menja zvuk.... Eto problemaaaaaaaa....

Korisnikov avatar
GRIPEN
Postovi: 3777
Pridružio se: 15 Apr 2012, 00:00

Re: SAAB TEHNICKA DISKUSIJA i razmena misljenja

Postod GRIPEN » 09 Maj 2012, 23:13

Da li na mom autu moze da se ukloni katalizator? Da li je izvodljivo zbog lambda sondi?
All systems go, ready for takeoff!

Korisnikov avatar
AERO
Postovi: 7136
Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: SAAB TEHNICKA DISKUSIJA i razmena misljenja

Postod AERO » 09 Maj 2012, 23:20

Pa sonda je ispred katalizatora Slika

Slika

Korisnikov avatar
troll 9-5
Postovi: 1999
Pridružio se: 13 Mar 2012, 00:00
Lokacija: Z E M U N

Re: SAAB TEHNICKA DISKUSIJA i razmena misljenja

Postod troll 9-5 » 09 Maj 2012, 23:25

Zar nema i na zadnjem loncu jos jedna od kako je uveden euro standard o emisiji izduvnih gasova...?

TAZZ

Re: SAAB TEHNICKA DISKUSIJA i razmena misljenja

Postod TAZZ » 10 Maj 2012, 08:30

Ima dve lambde. Ima 2 kata. Jedan odmah iza turba mali predkat, i na njegovom ulazu je. I to je bitna sonda. Druga sluzi za proveru rada katalizatora. Nalazi se iza malog predkata takodje se vidi iz motornog prostora... na my 01. Vadjenje kata moze i to malog koji se nalazi iza turba na downpipe. Treba onda malko prepraviti izduv. Kad se to radi onda bolje praviti 3" DP, iskljuciti drugu lambda sondu koja je vezana za iskljucivo kontrolu emisije izduvnih gasova- rad katalizatora. Pod iskljucivanje mislim ne samo fizicki vec i sft. Iskljucivanje opcije druge sonde. Ebo euro normu, vozis na plin. Cistiji si od mnogih.

Korisnikov avatar
GRIPEN
Postovi: 3777
Pridružio se: 15 Apr 2012, 00:00

Re: SAAB TEHNICKA DISKUSIJA i razmena misljenja

Postod GRIPEN » 10 Maj 2012, 12:13

Pretpostavljao sam da moze ali su me zanimali ti detalji. Znaci skinem kat i stavim dr. cev od 3 inca?
Neznam kako ce ici na tehnickom ta provera za katalizator, da li ce gledati izduvne gasove ili da li katalizator fizicki stoji na autu ili i jedno i drugo. Razmisljao sam da a skinem katalizator i izvadim ono sace iz njega a zatim lonac vratim na svoje mesto tako da izgleda kao da katalizatora ima ali nema onog saca da gusi motor? Sta mislite o tome?
All systems go, ready for takeoff!

TAZZ

Re: SAAB TEHNICKA DISKUSIJA i razmena misljenja

Postod TAZZ » 10 Maj 2012, 13:18

Pravi se vrtlozni vazduh u katu od izduva, backpressure. Recept za crkavanje turba. Skini komplet DP, 3" cevulja do drugog kata. I to je to. Na benzinu ne mere izduv. Barem meni nikada. Mere na dizelima. Ako hoces d ostane kat. Ako hoces sve vani, onda kod nekoga da izvadi sace i napravi flow kroz njih u 3".

Korisnikov avatar
GRIPEN
Postovi: 3777
Pridružio se: 15 Apr 2012, 00:00

Re: SAAB TEHNICKA DISKUSIJA i razmena misljenja

Postod GRIPEN » 10 Maj 2012, 22:00

ok, a sonda da se softveski iskljuci?
All systems go, ready for takeoff!

TAZZ

Re: SAAB TEHNICKA DISKUSIJA i razmena misljenja

Postod TAZZ » 10 Maj 2012, 23:19

Da.
Prva sonda ostaje ona je za rad.
Iskljuciti drugu softverski. Ona je vise vezana za Ekologiju, za proveru da li katovi rade svoj posao.

Korisnikov avatar
GRIPEN
Postovi: 3777
Pridružio se: 15 Apr 2012, 00:00

Re: SAAB TEHNICKA DISKUSIJA i razmena misljenja

Postod GRIPEN » 10 Maj 2012, 23:39

ok, hvala Tazz Slika
All systems go, ready for takeoff!

Korisnikov avatar
AERO
Postovi: 7136
Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
Lokacija: Beograd

IZBACIVANJE BALANSNIH OSOVINA

Postod AERO » 30 Jul 2012, 03:14

Ajd malo da naucimo nesto o ovoj akciji.....

Za sad znamo da - izbacivanjim balansnih osovina,i zachepljivanjem njihovih vodova za ulje,dobija se veci pritisak ulja unutar samog motora, dobija se eksplozivniji motor, koji se izuzetno brzo zavrti.....

Sta gubimo ????? .....namece se pitanje vibracija? Ima li mesta toj dilemi.Sta kaze praksa ?

Ajmo: Tazz,kolja,Kd i svi drugi koji znaju nesto oko ove akcije.......Kakva su vasa rzmisljanja?

Mislim,
znam da Tazz forsira ovu akciju ,jer kako ih snimi,on ih tako zafrljaci u kantu..... Slika Slika
Kd-a sam prozvao jer znam da mu je to struka (masinstvo),pa da nam kaze njegovo razmisljanje gledano iz tog ugla,bez obzira ako se ne bude slagalo sa Tazz-ovim.
Kolja isto znam da zna sve fore,pa da cujemo i njega....
Ostale ne znam ,pa nisam imenovao........Zlatiborac(saabZL) - upisi se slobodno kad procitas Slika

P.S. - Slika Na Carlsson-a i Troll-a ne racunajte Slika .Oni samo na Slika misle Slika

Korisnikov avatar
kd23se4
Site Admin
Postovi: 5531
Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: SAAB TEHNICKA DISKUSIJA i razmena misljenja

Postod kd23se4 » 30 Jul 2012, 08:05

Pa u osnovi je OK, mada ja kao puritnac nisam ljubitelj procedure, al dobro.
Saab je kod 2.0i motora uradio isto u fabrici, pa su od B204i dobili B206 - motor bez balansnih osovina - malo nemirniji, ali sa 2ks vise (133 mesto 131ks).

Mislim da je jedini razlog sto Saab ovo nikad nije radio kod 2,3 motora, je sto je Saab smatrao njega malo vise premium segment motorom, pa im je bilo nekako trulo da ide sa vise vibracija.

U osnovi je procedura OK i praktikuje se i u malo bolje uredjenim zemljama, gde se inace kola manje budze

TAZZ

Re: SAAB TEHNICKA DISKUSIJA i razmena misljenja

Postod TAZZ » 30 Jul 2012, 08:26

Ako su nosaci motora ok, oni koji treba da budu, hidro... vibracija skoro pa nema... ali ako su nalivani nosaci motora sa losim materijalima moze da bude vibracija. Ako se procedura odradi kako treba i sam motor ako je izbalansiran, sve je ok.

Korisnikov avatar
AERO
Postovi: 7136
Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: SAAB TEHNICKA DISKUSIJA i razmena misljenja

Postod AERO » 30 Jul 2012, 11:13

Da da da.....hidro i nalivani nosaci motora....bravo Tazz.To sam smetnuo s uma....

Hvala vam obojici na odgovorima,ali nemojte misliti da je to sve za danas Slika

Tazz - sapni nam bar malo forica i neku tajnu vezano za ovo sto rece:
TAZZ je napisao:Ako se procedura odradi kako treba i sam motor ako je izbalansiran, sve je ok.
a Kd - bi mogao malo o sustini i principu rada tih balansnih osovinica( i ako moze neka slika pride - da bar znamo kako to izgleda)

Hvala u napred obojici........Ako budete siroke ruke sa ucenjem,prebacicemo ovu pricu kao posebnu temu u garazu......

Slika

Korisnikov avatar
kd23se4
Site Admin
Postovi: 5531
Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: SAAB TEHNICKA DISKUSIJA i razmena misljenja

Postod kd23se4 » 30 Jul 2012, 11:35

Kod svakog motora rad klipova uzrokuje inercijalne sile. Postoje inercijalne sile I i II reda (IS). Obe IS nastaju kao posledica reda paljenja klipova.
Inercijalnim silama I reda mozemo da se suprotstavimo tako sto inercijalnoj sili nastaloj na jednom cilindru suprotstavljamo masu u suprotnom pravcu.
Slika

Drugo resenje jeste prostorno ili 3D kovanje radilice - na ovaj malo ekstremniji (skuplji) potez se dosad retko ko odlucivao - kao svetli primer navescu Wartburg Slika

Inercijalne sile II reda se ne mogu suzbiti, one su tu i jedini nacin da ih nemate jeste da koristite konstrukciju motora koja minimalizuje ove sile - a to je redni sestak, bokser sestak ili V12 - ovde je blizu nule.

Najvece probleme sa inercijalnim silama imaju V6 (narocito kod veceg ugla) i R3 motori, dok je kod R4 prilicno bezazleno. Balansne osovine su cesto korisceno resenje i sem benzinaca koristi se i kod dizela, po pravilu su jako pouzdan sistem i traje citav vek motora.
Problem Saabovih 2,3 motora sa ovim osovinama je poznat, ali moze da se resi vadjenjem istih.

Kod dizela ovaj problem (srecom) ne postoji, samo sam jednom citao da je neko navodno imao problem, ali pitanje i dal je stvarno bilo to......posto kod 2.2 dizela zbog konstrukcije motora mora da ima balansne osovine

Korisnikov avatar
AERO
Postovi: 7136
Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: SAAB TEHNICKA DISKUSIJA i razmena misljenja

Postod AERO » 30 Jul 2012, 11:59

Hvala Kd Slika

Korisnikov avatar
GRIPEN
Postovi: 3777
Pridružio se: 15 Apr 2012, 00:00

Re: SAAB TEHNICKA DISKUSIJA i razmena misljenja

Postod GRIPEN » 24 Jun 2013, 11:58

Spominjali smo po forumu da kod ovih b2x5 (a mislim da i kod b2x4 ide isti filter) motora moze da se stavi veci filter za ulje predvidjen za dr auto. Konkretno, Tazz i jos neko je naveo od VW (golf 2,3, jeta i sl) TD-GTD... Malo sam listao po netu i nadjem na Mann-ovom online katalogu podatke o filterima koji kazu ovako:

Saab filter

VW golf 3 td-gtd filter

Po navedenim dimenzijama je ocigledno da je VW filter veci ali i da su one bitne dimenzije iste tako da neosporno moze da se zavrne na Saab-u ali je razlika u pritisku otvaranja bajpas ventila poveca... 0,8 naspram 2,5 bara

E sad sta vi mislite, kolko je pametno staviti takav filter?
All systems go, ready for takeoff!

Korisnikov avatar
Slavisacs
President Saab Club
Postovi: 5014
Pridružio se: 17 Okt 2012, 00:00
Lokacija: Dobanovci
Kontakt:

Re: SAAB TEHNICKA DISKUSIJA i razmena misljenja

Postod Slavisacs » 24 Jun 2013, 13:25

To te ja pitao nedavno...pisao-pitao si na jednom drugom forumu o tome Slika I mene to zanima....Ako neko zna Slika
Saab 9-3 MY07
Saab 90 MY86
Saab 96 MY76
Saab 900T MY88

Korisnikov avatar
GRIPEN
Postovi: 3777
Pridružio se: 15 Apr 2012, 00:00

Re: SAAB TEHNICKA DISKUSIJA i razmena misljenja

Postod GRIPEN » 24 Jun 2013, 13:59

pitao sam i na CBC juce, jos niko ne odgovara...
cekamo Slika

Nasao sam na Mann-ovom katalogu jos neke koji su istih dimenzija kao ovaj sa VW ali im je bajpas ventil na 0,7 bara... Uglavnom su isli na stara dizel vozila pa je pitanje da li se lako nalaze. Evo oznaka
W940/24 - ovaj ide na stare Alfe 90, 75, 164... sa VM-ovim dizelom 2.5 , Ford Scorpio i Granada takodje 2.5d, neke Volvo kamione, masu radnih masina i cak na Zastavu 615 :)tako da mislim da nije problem da se nadje
W940/35 - ide na Mazdine pikap 2,5d
W940/67 - ide samo na neke radne masine Caterpilar, JCB...
W940/81 - ovaj bi bio idealan, jer mu je bajpas takodje na 0,8bara. Ide ne stare Toyote Hiace, Landcruzer, Hilux...
All systems go, ready for takeoff!

Korisnikov avatar
GRIPEN
Postovi: 3777
Pridružio se: 15 Apr 2012, 00:00

Re: SAAB TEHNICKA DISKUSIJA i razmena misljenja

Postod GRIPEN » 24 Jun 2013, 14:12

Evo jos malo podataka, ovaj prvi sto sam naveo w940/24, sam naso odma, u pvoj radnji ali samo Fradov za 430din Slika

Evo ovde oznaka od ostalih proizvodjaca
http://www.oscaro.com/filtre-a-huile-ma ... 370393-7-p
All systems go, ready for takeoff!

Korisnikov avatar
Slavisacs
President Saab Club
Postovi: 5014
Pridružio se: 17 Okt 2012, 00:00
Lokacija: Dobanovci
Kontakt:

Re: SAAB TEHNICKA DISKUSIJA i razmena misljenja

Postod Slavisacs » 24 Jun 2013, 15:07

GRIPEN je napisao: pitao sam i na CBC juce, jos niko ne odgovara...
Pitao si i ranije...tamo...niko nije znao da odgovori...koliko se secam Slika
Saab 9-3 MY07
Saab 90 MY86
Saab 96 MY76
Saab 900T MY88

TAZZ

Re: SAAB TEHNICKA DISKUSIJA i razmena misljenja

Postod TAZZ » 24 Jun 2013, 15:37

Cemu sluzi taj ventil?
Sta on regulise?
Kako radi i sta uslovljava njegovo otvaranje i zatvaranje?
Da li se nalazi u samom Filteru?
Ostalo ce samo da se kaze...
Jel tako?


Povratak na “SAAB GARAŽA”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 3 gosta