ULJA - opsta diskusija

Diskusije,problemi,kvarovi,pitanja i odgovori....
Korisnikov avatar
MAD SERB
Postovi: 2362
Pridružio se: 28 Jun 2013, 09:37
Lokacija: BOR
Kontakt:

Re: ULJA - opsta diskusija

Postod MAD SERB » 16 Nov 2013, 07:39

oket da znam za par dana da ih zovem da narucim,hvala KD
ŽIVOT JE 1, SAAB JE 2.0 T ! :sb2:
LIFE'S TOO SHORT TO DRIVE BORING CARS!!!
Cars are my drug, SAAB is my dealer !
Mog je SAABa, vozila baba :dev:
powered by Nordic performance :secret: :vrm:

Korisnikov avatar
MAD SERB
Postovi: 2362
Pridružio se: 28 Jun 2013, 09:37
Lokacija: BOR
Kontakt:

Re: ULJA - opsta diskusija

Postod MAD SERB » 21 Nov 2013, 17:26

Jel ima neko iskustva ili informacije kakvo je TEXTAR (DOT 4) ulje za kočnice?
ŽIVOT JE 1, SAAB JE 2.0 T ! :sb2:
LIFE'S TOO SHORT TO DRIVE BORING CARS!!!
Cars are my drug, SAAB is my dealer !
Mog je SAABa, vozila baba :dev:
powered by Nordic performance :secret: :vrm:

Korisnikov avatar
kd23se4
Site Admin
Postovi: 5531
Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: ULJA - opsta diskusija

Postod kd23se4 » 21 Nov 2013, 18:13

MAD SERB je napisao:Jel ima neko iskustva ili informacije kakvo je TEXTAR (DOT 4) ulje za kočnice?
Pomerite ovo negde gde su kocnice......nema veze sa uljem

@Mad - daj bre sta si navalio sa tim kocionim uljem ko mutav na telefon? :lol:
Sve ti je isto- DOT4 znaci da ulje ima visu tacku kljucanja i nista vise

Dry boiling point Wet boiling point
DOT 3 205 °C (401 °F) 140 °C (284 °F)
DOT 4 230 °C (446 °F) 155 °C (311 °F)
DOT 5 260 °C (500 °F) 180 °C (356 °F)
DOT 5.1 260 °C (500 °F) 180 °C (356 °F)

Ovo ulje samo treba da se menja svake 3-4 godine jer upija vodu, ali za razliku od motornog nema veze ko je proizvodjac (ionako mi se cini da to radi samo par firmi, a ostali samo pune) - koje god da kupis ISTO TI JE

Korisnikov avatar
MAD SERB
Postovi: 2362
Pridružio se: 28 Jun 2013, 09:37
Lokacija: BOR
Kontakt:

Re: ULJA - opsta diskusija

Postod MAD SERB » 21 Nov 2013, 19:20

Moram da znam šta sipam u kola pa makar se to zvalo i destilovana voda mora da ima 'pedigre' ,a iz lošeg iskustva sa početka vozačke karijere naučio sam da je najbolje držati se one narodne ko pita ne skita ;-).Znam da sam naporan k'o treća smena ali šta ću :sr:
ŽIVOT JE 1, SAAB JE 2.0 T ! :sb2:
LIFE'S TOO SHORT TO DRIVE BORING CARS!!!
Cars are my drug, SAAB is my dealer !
Mog je SAABa, vozila baba :dev:
powered by Nordic performance :secret: :vrm:

Korisnikov avatar
nordic
Drug Član
Postovi: 459
Pridružio se: 20 Maj 2013, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: ULJA - opsta diskusija

Postod nordic » 21 Nov 2013, 20:26

Uzmi ATE dot 4 ali ona super blue racing verzija..ima visi stepen tj tacku kljucanja od standardne..a i boja je ultra mega giga fancy :popc: :a?: uvek me svi pitaju kakva je to tecnost kada podignem haubu hahaha.. Priznajem prvi put sam samo zbog boje kupio :mrgreen: imas i neku castrol isto je vrhunska sportska..takodje neces pogresiti ni sa motul,trw,textar.. Bitno je da je dot 4..i da menjas na svakih 2-3 godine.. Svakako ne vise od 5 godina sa istom jer brzo stradaju cilindri..
Svadjanje na forumu je kao ucestvovanje na specijalnoj olimpijadi...Cak i ako pobedis opet si retardiran!

Korisnikov avatar
kd23se4
Site Admin
Postovi: 5531
Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: ULJA - opsta diskusija

Postod kd23se4 » 22 Nov 2013, 02:55

U svakom slucaju ne smes da koristis DOT 5, samo DOT4 i DOT5.1
DOT5 ima silikonsku osnovu i ima da ti napravi dzigibau u sistemu.

Ako hoces da popravis performanse svojim kolima kreni od guma - garantujem ti vece brzine u krivinama i bolje ubrzanje ako kupis cestite gume, a ne all season - mozda su OK za kola tipa Yugo, Golf 2, Kadett i neke druge oldtimere sa 60ks, ali za neku jacu ozbiljniju masinu, a cini mi se da volis zustriju voznju, nemaju sta da traze.
A dal si za DOT4 ulje dao 50rsd vise ili manje nece ti popraviti performanse ni malo - mislim da imam kuci Textar, Ferrodo i Mobil sve DOT4 - ako nadjem sve flasice pravim slike pa ti postavljam :smesko: - ulje u svim flasicama je po boji i gustini ISTO

Korisnikov avatar
GRIPEN
Postovi: 3777
Pridružio se: 15 Apr 2012, 00:00

Re: ULJA - opsta diskusija

Postod GRIPEN » 22 Nov 2013, 05:24

I ja sam stavio Ate racing blue, em sto je fensi sto kaze nordic i ima vecu tacku kljucanja. (realno, ne tolko bitno za nas), nego ti i ta plava boja olaksava zamenu, jer kad ispustas staro ulje na sisicama na kljestima, jasno vidis kad pocne novo da izlazi!
All systems go, ready for takeoff!

Korisnikov avatar
Bagzi93
Drug Član
Postovi: 1349
Pridružio se: 19 Feb 2013, 00:00
Lokacija: Zvecan

Re: ULJA - opsta diskusija

Postod Bagzi93 » 22 Nov 2013, 09:06

Meni bilo oko min kad sam kupio auto i ja dopunio sa nekim uljem ( nzm proizvodjaca ali znam da je dot 4 i da ga dugar sipao u astru h ) za sad sve sljaka. Boja klasicna kao svaka tecnost za kocnice.
Poslednji put menjao 1 dana Bagzi93, izmenjena 2 puta

Korisnikov avatar
san_šabacisko
Drug Član
Postovi: 1435
Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
Lokacija: Šabac

Re: ULJA - opsta diskusija

Postod san_šabacisko » 02 Mar 2014, 19:34

Slavisacs je napisao:Malko sam citao o uljima,pa naisao na par zanimljivosti...pa reko da podelim Slika

Kod ulja jedinstvene viskoznosti postoji vise stepeni. Tako imaju "zimska" ulja (W=winter) oznaka SAE 0W, SAE 5W, SAE 10W itd. (SAE = Society of Automotive Engineers - prema kojem je razvijen sistem gradacije motornih ulja). Za druga koriscena ulja, osim tzv. zimskih,imaju oznake SAE 20, SAE 30, Sae 40...Sto je visi broj u ovoj oznaci, ulje je gusce.
Ulja visestruke viskoznosti:
Kod vecine motora danasnjih automobila ima uputstvo za koristenje ulja visestrukog stepena viskoznosti. Radi se, o uljima kojima su dodana sredstva za unapredjivanje stepena viskoznosti kako bi se ostvarile priblizno jednake karakteristike pri vecem rasponu temperatura. Tako ulje visestruke viskoznosti gradacije SAE 5W-40 ima viskoznost ulja SAE 5W kada je hladno, odnosno viskoznost ulja gradacije SAE 40 kada je vruce.

Znaci,cim je prvi broj manji ulje je tecnije na nizim temperaturama a cim je drugi broj veci ulje zadrzava
viskozitet na visim temperaturama!
najveci radni raspon koje je ulje danas dosegnulo je 0w60 od castrola i mobila1...,ali to nama nije potrebno
to su ulja za najekstremnija naprezanja u motoru!! Slika Po ovome i jos necem Slika sam zakljucio,5W znaci da je ulje tecljivije na -20 stepeni celzijusa ili zimskim uslovima od 10W ulja(znaci bolje podmazivanje,pritisak ulja...pri hladnom startu).40 znaci da se priblizno isto ponasaju kad je motor zagrejan na radnoj temperaturi... Slika Slika
Slaviša ovo što si ubacio je osnovno što treba svako da zna o ulju I to treba da stoji na početku ove teme. Uz to još mogu i one tabele sa sajta za odabir, naravno ako su tačne i dobre.
:9000CC: 1987.
:NG900Cab: 2002.
:9000CC: 1988.

Korisnikov avatar
san_šabacisko
Drug Član
Postovi: 1435
Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
Lokacija: Šabac

Re: ULJA - opsta diskusija

Postod san_šabacisko » 02 Mar 2014, 19:45

ja se spremam da menjam ulje u motoru kad završim zamenu turba i pročitao sam sve ovo što ste pisali, znam da je sve tako ali kad se zadubiš u to i prođe ti sve kroz glavu na šta su ljudi spremni, posebno ovde kod nas, zaboli me glava i dođe mi da dignem ruke od svega.
bivši vlasnik je sipao MOBIL super 2000 10W40 polusint.što mislim da je dobro jer to je B202 motor '86.god.prešao oko 300.000km, za starije motore se zna da ne ide full sint iako je ono bolje jer je drugačija konstrukcija tih motora. na sajtu piše full sint.i za starije motore u boljem stanju. pa ne može ni jedan to god biti u fabričkom stanju.
i šta sad ja da sipam? mislio sam u Delmaxu da kupim.
:9000CC: 1987.
:NG900Cab: 2002.
:9000CC: 1988.

Korisnikov avatar
BOKI 900
Wheeler Dealer
Postovi: 1414
Pridružio se: 05 Feb 2013, 00:00
Lokacija: beograd

Re: ULJA - opsta diskusija

Postod BOKI 900 » 02 Mar 2014, 20:54

Sta god da sipas 10w40 polusint novijeg datuma premasuje potrebe motora napravljenog pre 30godina.
Toliko danas ima ulja manje zvucnog imena koje je bolje od mobil 2000.
Mozda je mobil1 0-30 vrh vrhova ali 10w40 je u rangu vecine proizvodjaca danasnjice.
Namenjao sam se raznog ulja previse u mnogo motora i ovo gore navedeno utvrdio.
Mobil je bacanje para.po ceni.

Послато са GT-N7100 уз помоћ Тапатока
Love SAAB, never GM

Korisnikov avatar
Slavisacs
President Saab Club
Postovi: 5014
Pridružio se: 17 Okt 2012, 00:00
Lokacija: Dobanovci
Kontakt:

Re: ULJA - opsta diskusija

Postod Slavisacs » 03 Mar 2014, 22:50

Moram da se nadovezem na temu, mozda nema vezu sa vezom, ali...
Obilazim malo Saab servise ovih dana...i tako u nekoj prici ispadne da su neki proizvodjaci bolji od Mobila iako nisu bas zvucna imena, necete zameriti, zaboravio tacno koji sad, ali neki xx..., ali bitna stavka je da su original ulja...I pitam ja, pa dobro, sto onda ne sipate ljudima to...
Obrazlozenje veoma jasno i logicno...mislim za servisere...Glasi otprilike ovako...
"...Ja bi sipao, ali sta da se nesto desi, a fabrika preporucila Mobil, okrivili bi mene i servis iako bi se mozda ta ista stvar desila i sa Mobilom..."
Ja licno mislim da ima mnogo boljih ulja od Mobila, ali eto, ljudi trce za njim zato sto ga je fabrika propisala...I sad se, bilo koji serviser cima da sipa nesto drugo... Ja licno kazem serviseru, necu Mobil,ima mnogo kopija, nasao sam Texaco original iz Holandije preko uvoznika...sipaj mi to...Tako da on mirno spava, a i ja... :sr: Ja sam zadovoljan i prezadovoljan sa njim, kod mene za ovih par godina ekstra se pokazao...

Saab 9-3 MY07
Saab 90 MY86
Saab 96 MY76
Saab 900T MY88

Korisnikov avatar
san_šabacisko
Drug Član
Postovi: 1435
Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
Lokacija: Šabac

Re: ULJA - opsta diskusija

Postod san_šabacisko » 04 Mar 2014, 08:08

evo i neka moja iskustva od pre, u zastavu ćale sipao šta stigne, ne znam ni kad je menjao. radio sam generalnu komplet pre 10ak godina, bilo je muljaaa i tvrdo zalepljeno. kad smo otvorili sve sam očistio četkicom za zube, oprao lepo do metala, vraćen na standard, sipao posle elf mineral, menjao na 10ak hiljada i ranije, prešla je oko 40.000km od tada (što je za zastavu prilično) čist metal unutra, nema naslaga, ne troši ulje, možda jednom izmerim do zamene i ne promeni se mnogo nivo, auspuh nema ni masti ni čađi, kad gurnem prst jedva malo nešto ostane na prstu a pretežno vozio gradski. Kad izađen na otvoreno pobeli auspuh. Od ša do ns i nazad i još po ns malo trošio 5-6 l prosečno a treba venac preći, saab mi trošio 20l prosečno plina na tom istom putu, istina sa neispravnim turbom. zaključak, taj elf koji sam sipao više puta je odličan, košta hiljadu i nešto sve, 4-5 litara.
Filter frad kao što reče spike je dobar za zastavu, što ne bi i za ostale.
:9000CC: 1987.
:NG900Cab: 2002.
:9000CC: 1988.

Korisnikov avatar
san_šabacisko
Drug Član
Postovi: 1435
Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
Lokacija: Šabac

Re: ULJA - opsta diskusija

Postod san_šabacisko » 04 Mar 2014, 08:20

i još nešto, ulja iz SAD ne bih nikad sipao ne zbog kvaliteta nego zato što su to ološi svetski, kao što je i GM uništio SAAB tako i oni uništavaju sve gde zakorače da bi njima bilo dobro. npr.firma Texaco Havoline ja mislim da je bila, u jednoj južnoameričkoj državi, ne sećam se tačno detalja, došli su posrkali svu naftu, prerađivali tu, proizvode prodavali a sav otpad od nafte nasuli u močvaru neku i zatrpali tankim slojem zemlje i trave da se ne vidi i kad su sve iscrpli iz zemlje pobegli a otpad ostavili, boli ih q. tipično američki. znate i sami koliko je nafta opasna i koliko mnogo mala količina zagadi a to su tone. neko misli da to nije bitno ali zamislite da vama ispred kuće neko tako uradi pa onda razmislite. ja neću sa ološima da imam posla. američko samo ako baš ne postoji drugo.
možda nema baš veze sa temom ali treba da imamo svest i dostojanstvo.
:9000CC: 1987.
:NG900Cab: 2002.
:9000CC: 1988.

Korisnikov avatar
GRIPEN
Postovi: 3777
Pridružio se: 15 Apr 2012, 00:00

Re: ULJA - opsta diskusija

Postod GRIPEN » 04 Mar 2014, 09:39

E svaka ti cast za ovaj stav! Ozbiljno!
All systems go, ready for takeoff!

Korisnikov avatar
nordic
Drug Član
Postovi: 459
Pridružio se: 20 Maj 2013, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: ULJA - opsta diskusija

Postod nordic » 04 Mar 2014, 13:27

Slavisacs je napisao:
meni su ovo ulje menjali na svakih 10k km(bas ovo 5W40 havoline ultra s) u auto od prvog dana pa do 150k km tj do kada sam ja kupio auto... i to u saab ovlascenom servisu u belgiji.. i na 160k kada sam skinuo karter nije bilo nista od mulja! ovde znam da ga je uvozila trigema i da kada sam pitao receno mi je da je ulje iz belgije tj da tamo pune.. e sada ko ce ga znati.. :popc:
Svadjanje na forumu je kao ucestvovanje na specijalnoj olimpijadi...Cak i ako pobedis opet si retardiran!

Korisnikov avatar
san_šabacisko
Drug Član
Postovi: 1435
Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
Lokacija: Šabac

Re: ULJA - opsta diskusija

Postod san_šabacisko » 04 Mar 2014, 13:56

GRIPEN je napisao:E svaka ti cast za ovaj stav! Ozbiljno!
hvala brate. drago mi je što tako misliš i voleo bih da i ostali se slože.
:9000CC: 1987.
:NG900Cab: 2002.
:9000CC: 1988.

Korisnikov avatar
nikola1982
Drug Član
Postovi: 123
Pridružio se: 16 Mar 2013, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: ULJA - opsta diskusija

Postod nikola1982 » 26 Mar 2014, 14:16


Korisnikov avatar
saabvolvo
Postovi: 594
Pridružio se: 14 Apr 2013, 00:00
Lokacija: indjija

Re: ULJA - opsta diskusija

Postod saabvolvo » 10 Sep 2014, 17:55

Danas razmišljam da pređem na kroon oil helar 0w40...vrhunsko ulje,cena manje vrhunska 1250 din litra...prodaje kedara oil u ugrinovcima..sigurno je original... :odl:

Korisnikov avatar
Bagzi93
Drug Član
Postovi: 1349
Pridružio se: 19 Feb 2013, 00:00
Lokacija: Zvecan

Re: ULJA - opsta diskusija

Postod Bagzi93 » 10 Sep 2014, 17:58

Ja sipao eneos 5-40 i bas cu da proverim kakva je situacija posle predjenih 1000 km( da l je zagaravilo )

Sent from my MB525 using Tapatalk 2

Korisnikov avatar
GRIPEN
Postovi: 3777
Pridružio se: 15 Apr 2012, 00:00

Re: ULJA - opsta diskusija

Postod GRIPEN » 10 Sep 2014, 19:36

U dizelu ako ne zagaravi, nije dobro, znaci da ulje nema deterdzenata a motor nemoze da bude cist, osim ako je nov... Ja znam dok je brat imao Tdi-a, posle 2min rada u mestu vec je ulje crno...
All systems go, ready for takeoff!

Korisnikov avatar
Bagzi93
Drug Član
Postovi: 1349
Pridružio se: 19 Feb 2013, 00:00
Lokacija: Zvecan

Re: ULJA - opsta diskusija

Postod Bagzi93 » 10 Sep 2014, 19:44

Eto to nisam znao:grin:

Sent from my MB525 using Tapatalk 2

Korisnikov avatar
TAZZ
Postovi: 2770
Pridružio se: 07 Jul 2013, 14:23
Lokacija: Beograd

Re: ULJA - opsta diskusija

Postod TAZZ » 10 Sep 2014, 20:08

saabvolvo je napisao:Danas razmišljam da pređem na kroon oil helar 0w40...vrhunsko ulje,cena manje vrhunska 1250 din litra...prodaje kedara oil u ugrinovcima..sigurno je original... :odl:
Kronoil...
Ja mislim da je extra ulje, ali mozda i gresim. Jedino sam kod njih svojevremeno nalazio 10w40 synth
B235R///Mackanized by TAZZ
400NM of torque! Spool it!

Korisnikov avatar
GRIPEN
Postovi: 3777
Pridružio se: 15 Apr 2012, 00:00

Re: ULJA - opsta diskusija

Postod GRIPEN » 10 Sep 2014, 20:41

Dobro sigurno, ali bacanje para...
All systems go, ready for takeoff!

Korisnikov avatar
san_šabacisko
Drug Član
Postovi: 1435
Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
Lokacija: Šabac

Re: ULJA - opsta diskusija

Postod san_šabacisko » 22 Sep 2014, 21:50

GRIPEN je napisao:U dizelu ako ne zagaravi, nije dobro, znaci da ulje nema deterdzenata a motor nemoze da bude cist, osim ako je nov... Ja znam dok je brat imao Tdi-a, posle 2min rada u mestu vec je ulje crno...
pa osim ako je nov ili u perfektnom stanju
:9000CC: 1987.
:NG900Cab: 2002.
:9000CC: 1988.


Povratak na “SAAB GARAŽA”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 7 gostiju