SAAB 9-3 Viggen "Black"
Poslato: 07 Mar 2014, 19:54
Evo nikako da predstavimo ovako dobar automobil koji svakako zasluzuje veliku paznju i poštovanje jer danas se retko viđa modifikovana verzija neke limitirane edicije.Kao ljubitelj Viggen-a ovo je svakako jedan urađen sa najviše stila, od spoljašnjosti do enterijera, a o motoru ne treba ni da se priča, savršenstvo. I primetio sam da projekti rađeni u SAD ovde ima malo interesovanja, a ovaj crni Viggen će to nadam se promeniti.Uzivajte.
Kako su danas automobili napravljeni u maloj seriji veoma poštovani i čuvani među ljubiteljima automobila nemamo mnogo prilika da viđamo modifikovane primerke tih modela bilo koje marke. Razlog za to je naravno čuvanje automobila, novac, ali i zelja da auto ostane u fabričkom stanju. Projekat koji ćemo ovde opisati je među ljubiteljima SAAB automobila veoma poštovan, cenjen, pa čak i obozavan. Zašto je to tako najbolje govori to što se ovde radi o specijalnoj limitiranoj ediciji koja je napravljena u manje od 5000 primeraka i ovaj model je jako, jako redak. To je čuveni SAAB 9-3 Viggen, kako mu glasi puno ime i prezime, a evo mi ovde u Srbiji ga nazalost nemamo, što ipak ne znači da ga nećemo jednog dana videti i ovde. Pre nego što se osvrnemo na projekat, red je da pokazemo poštovanje i napišemo koju rečenicu o ovom automobilu.
SAAB 9-3 Viggen je nastao na osnovu koncepta SAAB 900 SVO(SAAB 900 "Coupe")koji je predstavljen 1997. sa motorom snage čitavih 250ks. Pravi sportista je bio u najavi pa se nestrpljivo čekala serijska verzija. SAAB 9-3 Viggen je dobio ime u čast jednog od najznačajnijih borbenih aviona koje je SAAB proizveo, a nosi naziv Viggen 37. Reč "Viggen" na švedskom jeziku znači munja, što je najbolji način da se jednom rečju opiše ova zver.
Prve godine proizvodnje(1999)motor je bio nešto slabiji nego u nastavku i imao je tad velikih 225ks, ali je snaga ubrzo povećana na 230ks i motor je doveden do savršenstva. Motor oznake B235R zapremine 2,3L sa dva bregasta vratila u glavi motora uz turbo punjač učinio je da SAAB 9-3 Viggen postane najbrzi i najsnazniji proizveden SAAB u to vreme i time je pretekao čuveni SAAB 9000 Aero. Isto tako, na trzište je doneo gomilu sofisticiranih i pametnih sistema kao što je Trionic 7, menadzment koji je pratio sve ključne parametre vezane za rad motora i predstavlja nešto što treba poštovati.
Ovu ediciju modela 9-3 mozemo posmatrati i na drugi, simboličan način jer predstavlja najbolje od SAAB-a u to vreme, a takođe to je poslednji model koji je u svom dizajnu sačuvao čuvenu "kombi-kupe" liniju i poslednji je sportski kupe koji je SAAB napravio. Što se izgleda tiče, kako bi se razlikovao od svoje braće Viggen je dobio malo modifikacija, ali sve što je na spoljašnjosti urađeno i promenjeno urađeno je tako da sve ima svoju svrhu i ulogu, tj. svrsishodno ulepšavanje. U ove modifikacije spadaju novi aerodinamični prednji i zadnji branici čvršće strukture, aerodinamične suknjice(sajtne) koje su poboljšavale protok vazduha kao i zadnji diskretni spojler koji je dodavao 50% dodatnog potiska na podlogu. Sve ovo dovelo je do toga da koeficijent otpora vazduhu bude samo 0,31cd što je jako dobar rezultat.
Ogibljenje je isto bilo modifikovano, tačnije, automobil je dobio sportske amortizere punjene gasom sa tvrđim oprugama, a odstojanje od tla je smanjeno radi boljeg upravljanja i stabilnosti pri sportskoj voznji, a kočnice su takođe poboljšane i dodatno unapređene sistemom "EDB" namenjenog za distribuciju kočione sile. Pošto je SAAB 9-3 Viggen bio specifičan po svemu, jedna stavka ga je po pitanju perfomansi stavljala među sam vrh segmenta, a to je naravno obrtni momenat. On je kod Viggen-a bio blago rečeno brutalan jer je prosto cepao pneumatike pri svakom naglom startu. To je otišlo toliko daleko da je SAAB limitirao dostupnost obrtnog momenta u prvoj i drugoj brzini kako se snaga ne bi rasipala, a takođe i dobrim delom kako bi se menjač sačuvao i kako bi ceo menjački sklop duze ziveo.
Uvedena je i kontrola trakcije "TCS" koja je sluzila za lakši start iz mesta bez prevelikog proklizavanja pogonskih točkova. Sa svim tim pomagalima koja su dobro povećala ukupnu masu automobila, SAAB 9-3 Viggen je i pored toga pruzao fantastične perfomanse. Ubrzanje iz mesta do 100km/č trajalo je 6,4 sekundi, a maksimalna brzina je limitirana na 250km/č. Ovo su perfomanse za svako poštovanje, a još više fascinira to što specifična snaga motora iznosi čak 102,5ks. To i više nije čudno jer je SAAB tokom svog postojanja uvek tezio inovacijama i hrabro se upuštao u nove tehnologije u kojima je danas jako iskusan. To je naravno turbo tehnologija koja je odgovorna za toliki uspeh i fantastične perfomanse SAAB-ovih motora. Ovo je bio kratak opis ove legende, pa koga zanima više neka poseti oficijalni sajt "SAAB Klub Srbija" gde mozete pročitati i naučiti nešto(sve što vas zanima)o ovom plemenitom brendu. Ovaj uvod sam napravio kako bi ljudi shvatili koliko je značajan ovaj model za automobilsku kulturu uopšte, a ne samo za SAAB, pa videti modifikovanu verziju ovog modela predstavlja pravo čudo , posebno sa aspekta kolekcionara i poštovaoca automobilske istorije i kultnih automobila koji su se na neki način izdvojili iz mase. Projekat o kojem je ovde reč nam dolazi iz daleke Amerike, u veoma retkoj crnoj boji karoserije i kupe izdanju.
Vlasnik automobila John Aldridge koji se odlučio za ovaj poduhvat objasnio je zašto je izabrao baš SAAB.
Njegovi argumenti su to da je SAAB u suštini jako redak automobil i u velikim narodnim masama se malo zna o njemu tako da osim što će biti jedninstven, njegov Viggen je modifikovan tako da gde god da se pojavi privlači paznju prolaznika.
Mnogi entuzijasti i tjuneri širom SAD-a koji su mislili da SAAB nije dostojan da bude poštovan i dobar tuning projekat, promenili su svoje mišljenje posle pojavljivanja ovog Viggena u magazinu posvećenom tuning projektima zvanom "Euro Tuner". Kao što sam rekao, crna boja, kupe izdanje, Viggen edicija, šta još dodati? E tu na scenu stupaju čuveni turbo benzinski motori koji izvlače neverovatnu snagu. Na ovom projektu se i krenulo baš u tom pravcu, izvući što više iz relativno male(za Amerikance)zapremine ovog turbo motora. Sa motorom oznake B235R pod haubom to i nije teško ali zapanjuje koliko malo ljudi zna da su SAAB-ovi motori što se snage i kvaliteta tiče u rangu sa čuvenim motorima iz Poršea. Takođe, vlasnik ovog Viggen-a je primetio da tjuneri iz ovih motora sa malim modifikacijama i skoro fabričkim "internals" komponentama uspevaju da razvijaju i preko 700ks, pa razmislite još jednom koliko poznajete SAAB i njegova dostignuća. Ovde u datom projektu se nije nešto preterivalo sa snagom, pa krenimo redom. Bregaste osovine su uzete sa SAAB-a 9000 Aero, a opruge ventila su zamenjene čvršćim.
Radilica i karike su takođe dodatno ojačane da izdrze veća opterećenja koju donosi veća snaga ali i da traju duze, a motor je dobio i kvalitetne, kovane "JE" klipove(90,5mm).
To su minorne izmene, skoro nikakve, a ono što SAAB već dugo neguje kroz svoju istoriju jeste turbo-tehnologija koja u podizanju snage kod ovih motora ima najveću ulogu.
Tako je zbog potrebe motora za jače nadpunjenje i više vazduha originalni Mitsubishi(TD04-HL15-5) turbo punjač zamenjen, a na njegovo mesto je došao Garrett GT30-71R čija je cev za dovod vazduha postavljena u malo viši polozaj u odnosu na standardni Viggen.
Za hlađenje motora se brine veliki hladnjak sa interkulerima koji dovode hladan vazduh. Svaki poznavalac SAAB-a zna da se ovde nalazi genijalna Trionic kontrolna jedinica koja igra veliku ulogu u svemu jer kontroliše paljenje, ubrizgavanje goriva i pritisak u turbopunjaču tako da je time veoma olakšan posao tjunerima koji preko toga formiraju ličnost svog SAAB-a. Ovo je jedan od upečatljivijih inovacija koje je SAAB uveo u svoje automobile i dan danas predstavlja pravo remek delo. Ubrizgavanje goriva je direktno sa novim brizgaljkama većeg protoka(630cc), a proizvod je Nordic/Taliaferro saradnje.
Tačnije, sve na ovom SAAB-u je urađeno u poznatoj kući "Geniun SAAB" koja sarađuje sa "Nordic Perfomance" tuning kućom. "Geniun SAAB" je porodičan servis koji je alternativa za zvanični SAAB-ov servis, a isto tako i mesto gde entuzijasti nabavljaju delove za povećavanje snage svojih ljubimaca. Treba dodati da su veoma poštovani od strane Saabista. Još jedan zanimljiv detalj ispod haube jeste otvarač za sipanje ulja na motoru koji izgleda prelepo.
Radi boljeg prenošenja snage na podlogu stigao je Qualife LSD diferencijal sa ograničenim proklizavanjem koji ovog Viggen-a čini pravim vikend trkačem jer se snaga koju petostepeni manuelni menjač šalje na prednju osovinu ne rasipa.
Za bolje odvođenje izduvnih gasova tu je izduvna grana prečnika 3 inča dok je auspuh izrađen od nerđajućeg čelika.Jako lep vizuelni detalj u motorskom prostoru jeste to što je u mat crnu boju obojen kolektor, turbo punjač i deo izduvne cevi.
Kada je završeno sa ovim malim(mehaničkim) modifikacijama na motoru usledilo je naravno ogibljenje koje je veoma značajno za osećaj i ponašanje automobila u voznji. Čim je snaga motora veća to automatski povlači veće sile koje deluju na čitavo ogibljenje i karoseriju(samonosiva)automobila te se zbog toga sve dodatno ojačava i učvršćuje. Auto je zalepljen točkovima za podlogu zahvaljujući "Taliaferro" sportskim štelujućim(coilover)amortizerima uz koje su došle i tvrde "Koni" opruge. Ovim poboljšanjima na ogibljenju se osigurava direktan osećaj na volanu, a kako bi sve bilo na vrhunskom nivou, auto je na svim osetljivim mestima ojačan ručno pravljenim šipkama za sprečavanje uvijanja dok je i nosač motora modifikovan kako bi trpeo veća opterećenja.
Za zaustavljanje se brinu sjajne prednje ventilisane disk kočnice, a zadnje su preuzete sa modela SAAB 9-5 Aero. Kočione čeljusti su ofarbane u crnu boju kao i petokrake "Viggen" felne od 17 inča koje upotpunjuju spoljašnji izgled automobila. Auto je obuven u "Hankook" pneumatike dimenzija 225/45 koji dobro obavljaju svoj zadatak.
Na kraju, ovaj SAAB 9-3 Viggen na točkovima isporučuje velikih 404ks i oko 600Nm obrtnog momenta. Merenja snage su vršena sa gorivom od 91 oktana.
U enterijeru nije bilo previše izmena jer je sve savršeno i u fabričkom stanju, ali tuning je tu da bi mi kreirali nešto kako mi zelimo i zamišljamo pa je vlasnik u enterijer dodao Kenwood DVD i modifikovao ozvučenje dodavanjem zvučnika i pojačala.
U celini, ovo je jedno pravo remek delo koje odudara od svega što često viđamo i ima neku svoju posebnost, neku draz koja nas privlači SAAB-u, a da pitate bilo kog pravog Saabistu zašto je to tako bilo bi suvišno jer se to ne moze objasniti. Za kraj citirao bih jednu rečenicu koju je izgovorio vlasnik ovog Viggen-a za magazin "Euro Tuner":"I wanted a car that was different and unassuming, but equally unique and a little quirky." Nadam se da sam ovim pokazao da je SAAB nešto posebno u svetu automobila i da je vredan paznje, a iako nije najpopularniji u svetu tuning projekata svakako zasluzuje veliko poštovanje od ljubitelja automobila.
Tehničke karakteristike za SAAB 9-3 Viggen(2000):
Motor: SAAB(B235R) redni četvorocilindarski zapremine 2,3L, DOHC-2 bregasta vratila iz SAAB-a 9000 Aero pogonjena lancem, 4 ventila po cilindru(16v), vodeno hlađenje, nadpunjenje se vrši uz novi Garrett GT30-71R turbo punjač, "JE" kovani klipovi(90,5mm), lezišta ventila ojačana jačim oprugama, karike i radilica dodatno ojačane, Trionic 7, direktno ubrizgavanje goriva uz brizgaljke većeg protoka(630cc), pumpa za gorivo Walboro 255, cev od turbine je postavljena u viši polozaj nego kod fabričkog Viggen-a, veći hladnjak sa interkulerima koji odvode hladan vazduh do motora, izduvna grana prečnika 3 inča i auspuh izrađen od nerđajućeg čelika, nosač motora ojačan, motor postavljen napred-poprečan polozaj
Transmisija: Petostepeni manuelni menjač koji snagu i obrtni momenat prenosi na prednju osovinu, ugrađen Qualife LSD diferencijal sa ograničenim proklizavanjem radi boljeg prenosa snage na podlogu bez gubitaka
Ogibljenje: Napred su Taliaferro-Koni štelujući(coilover)amortizeri sa Koni tvrdim oprugama, pozadi Koni amortizeri sa Koni tvrdim oprugama, ogibljenje ojačano šipkama za sprečavanje uvijanja i upornim polugama
Kočnice: Napred ventilisane dok su pozadi preuzete sa modela SAAB 9-5 Aero, kočione čeljusti su obojene u crnu boju
Snaga(fabričko stanje/projekat):230ks pri 5.500 obrtaja uz 342Nm obrtnog momenta u rasponu od 2.500 do 4.500 obrtaja/404ks uz 598Nm obrtnog momenta
Perfomanse: Maksimalna izmerena brzina iznosi preko 270km/č
Evo, ovo je automobil koji svojim izgledom ne bi nikada mogao da otkrije koju snagu krije pod haubom i perfomanse za koje je spreman.
Zato je ovaj SAAB tako poseban i veličanstven pa će pravi ljubitelji automobila ovo sigurno voleti i ceniti.
Ovaj tekst je spreman kako bi ukazali da ono što mi svi ovde volimo ima neku vrednost i da je SAAB nešto posebno.
Evo ovde imate originalni link.[link_open=http://serbiancarfans.x10.mx/Serbian_Ca ... kat-black/]Tekst[/link_open]
Poseban na svoj način:SAAB 9-3 Viggen projekat "Black"
[/size]Kako su danas automobili napravljeni u maloj seriji veoma poštovani i čuvani među ljubiteljima automobila nemamo mnogo prilika da viđamo modifikovane primerke tih modela bilo koje marke. Razlog za to je naravno čuvanje automobila, novac, ali i zelja da auto ostane u fabričkom stanju. Projekat koji ćemo ovde opisati je među ljubiteljima SAAB automobila veoma poštovan, cenjen, pa čak i obozavan. Zašto je to tako najbolje govori to što se ovde radi o specijalnoj limitiranoj ediciji koja je napravljena u manje od 5000 primeraka i ovaj model je jako, jako redak. To je čuveni SAAB 9-3 Viggen, kako mu glasi puno ime i prezime, a evo mi ovde u Srbiji ga nazalost nemamo, što ipak ne znači da ga nećemo jednog dana videti i ovde. Pre nego što se osvrnemo na projekat, red je da pokazemo poštovanje i napišemo koju rečenicu o ovom automobilu.
SAAB 9-3 Viggen je nastao na osnovu koncepta SAAB 900 SVO(SAAB 900 "Coupe")koji je predstavljen 1997. sa motorom snage čitavih 250ks. Pravi sportista je bio u najavi pa se nestrpljivo čekala serijska verzija. SAAB 9-3 Viggen je dobio ime u čast jednog od najznačajnijih borbenih aviona koje je SAAB proizveo, a nosi naziv Viggen 37. Reč "Viggen" na švedskom jeziku znači munja, što je najbolji način da se jednom rečju opiše ova zver.
Prve godine proizvodnje(1999)motor je bio nešto slabiji nego u nastavku i imao je tad velikih 225ks, ali je snaga ubrzo povećana na 230ks i motor je doveden do savršenstva. Motor oznake B235R zapremine 2,3L sa dva bregasta vratila u glavi motora uz turbo punjač učinio je da SAAB 9-3 Viggen postane najbrzi i najsnazniji proizveden SAAB u to vreme i time je pretekao čuveni SAAB 9000 Aero. Isto tako, na trzište je doneo gomilu sofisticiranih i pametnih sistema kao što je Trionic 7, menadzment koji je pratio sve ključne parametre vezane za rad motora i predstavlja nešto što treba poštovati.
Ovu ediciju modela 9-3 mozemo posmatrati i na drugi, simboličan način jer predstavlja najbolje od SAAB-a u to vreme, a takođe to je poslednji model koji je u svom dizajnu sačuvao čuvenu "kombi-kupe" liniju i poslednji je sportski kupe koji je SAAB napravio. Što se izgleda tiče, kako bi se razlikovao od svoje braće Viggen je dobio malo modifikacija, ali sve što je na spoljašnjosti urađeno i promenjeno urađeno je tako da sve ima svoju svrhu i ulogu, tj. svrsishodno ulepšavanje. U ove modifikacije spadaju novi aerodinamični prednji i zadnji branici čvršće strukture, aerodinamične suknjice(sajtne) koje su poboljšavale protok vazduha kao i zadnji diskretni spojler koji je dodavao 50% dodatnog potiska na podlogu. Sve ovo dovelo je do toga da koeficijent otpora vazduhu bude samo 0,31cd što je jako dobar rezultat.
Ogibljenje je isto bilo modifikovano, tačnije, automobil je dobio sportske amortizere punjene gasom sa tvrđim oprugama, a odstojanje od tla je smanjeno radi boljeg upravljanja i stabilnosti pri sportskoj voznji, a kočnice su takođe poboljšane i dodatno unapređene sistemom "EDB" namenjenog za distribuciju kočione sile. Pošto je SAAB 9-3 Viggen bio specifičan po svemu, jedna stavka ga je po pitanju perfomansi stavljala među sam vrh segmenta, a to je naravno obrtni momenat. On je kod Viggen-a bio blago rečeno brutalan jer je prosto cepao pneumatike pri svakom naglom startu. To je otišlo toliko daleko da je SAAB limitirao dostupnost obrtnog momenta u prvoj i drugoj brzini kako se snaga ne bi rasipala, a takođe i dobrim delom kako bi se menjač sačuvao i kako bi ceo menjački sklop duze ziveo.
Uvedena je i kontrola trakcije "TCS" koja je sluzila za lakši start iz mesta bez prevelikog proklizavanja pogonskih točkova. Sa svim tim pomagalima koja su dobro povećala ukupnu masu automobila, SAAB 9-3 Viggen je i pored toga pruzao fantastične perfomanse. Ubrzanje iz mesta do 100km/č trajalo je 6,4 sekundi, a maksimalna brzina je limitirana na 250km/č. Ovo su perfomanse za svako poštovanje, a još više fascinira to što specifična snaga motora iznosi čak 102,5ks. To i više nije čudno jer je SAAB tokom svog postojanja uvek tezio inovacijama i hrabro se upuštao u nove tehnologije u kojima je danas jako iskusan. To je naravno turbo tehnologija koja je odgovorna za toliki uspeh i fantastične perfomanse SAAB-ovih motora. Ovo je bio kratak opis ove legende, pa koga zanima više neka poseti oficijalni sajt "SAAB Klub Srbija" gde mozete pročitati i naučiti nešto(sve što vas zanima)o ovom plemenitom brendu. Ovaj uvod sam napravio kako bi ljudi shvatili koliko je značajan ovaj model za automobilsku kulturu uopšte, a ne samo za SAAB, pa videti modifikovanu verziju ovog modela predstavlja pravo čudo , posebno sa aspekta kolekcionara i poštovaoca automobilske istorije i kultnih automobila koji su se na neki način izdvojili iz mase. Projekat o kojem je ovde reč nam dolazi iz daleke Amerike, u veoma retkoj crnoj boji karoserije i kupe izdanju.
Vlasnik automobila John Aldridge koji se odlučio za ovaj poduhvat objasnio je zašto je izabrao baš SAAB.
Njegovi argumenti su to da je SAAB u suštini jako redak automobil i u velikim narodnim masama se malo zna o njemu tako da osim što će biti jedninstven, njegov Viggen je modifikovan tako da gde god da se pojavi privlači paznju prolaznika.
Mnogi entuzijasti i tjuneri širom SAD-a koji su mislili da SAAB nije dostojan da bude poštovan i dobar tuning projekat, promenili su svoje mišljenje posle pojavljivanja ovog Viggena u magazinu posvećenom tuning projektima zvanom "Euro Tuner". Kao što sam rekao, crna boja, kupe izdanje, Viggen edicija, šta još dodati? E tu na scenu stupaju čuveni turbo benzinski motori koji izvlače neverovatnu snagu. Na ovom projektu se i krenulo baš u tom pravcu, izvući što više iz relativno male(za Amerikance)zapremine ovog turbo motora. Sa motorom oznake B235R pod haubom to i nije teško ali zapanjuje koliko malo ljudi zna da su SAAB-ovi motori što se snage i kvaliteta tiče u rangu sa čuvenim motorima iz Poršea. Takođe, vlasnik ovog Viggen-a je primetio da tjuneri iz ovih motora sa malim modifikacijama i skoro fabričkim "internals" komponentama uspevaju da razvijaju i preko 700ks, pa razmislite još jednom koliko poznajete SAAB i njegova dostignuća. Ovde u datom projektu se nije nešto preterivalo sa snagom, pa krenimo redom. Bregaste osovine su uzete sa SAAB-a 9000 Aero, a opruge ventila su zamenjene čvršćim.
Radilica i karike su takođe dodatno ojačane da izdrze veća opterećenja koju donosi veća snaga ali i da traju duze, a motor je dobio i kvalitetne, kovane "JE" klipove(90,5mm).
To su minorne izmene, skoro nikakve, a ono što SAAB već dugo neguje kroz svoju istoriju jeste turbo-tehnologija koja u podizanju snage kod ovih motora ima najveću ulogu.
Tako je zbog potrebe motora za jače nadpunjenje i više vazduha originalni Mitsubishi(TD04-HL15-5) turbo punjač zamenjen, a na njegovo mesto je došao Garrett GT30-71R čija je cev za dovod vazduha postavljena u malo viši polozaj u odnosu na standardni Viggen.
Za hlađenje motora se brine veliki hladnjak sa interkulerima koji dovode hladan vazduh. Svaki poznavalac SAAB-a zna da se ovde nalazi genijalna Trionic kontrolna jedinica koja igra veliku ulogu u svemu jer kontroliše paljenje, ubrizgavanje goriva i pritisak u turbopunjaču tako da je time veoma olakšan posao tjunerima koji preko toga formiraju ličnost svog SAAB-a. Ovo je jedan od upečatljivijih inovacija koje je SAAB uveo u svoje automobile i dan danas predstavlja pravo remek delo. Ubrizgavanje goriva je direktno sa novim brizgaljkama većeg protoka(630cc), a proizvod je Nordic/Taliaferro saradnje.
Tačnije, sve na ovom SAAB-u je urađeno u poznatoj kući "Geniun SAAB" koja sarađuje sa "Nordic Perfomance" tuning kućom. "Geniun SAAB" je porodičan servis koji je alternativa za zvanični SAAB-ov servis, a isto tako i mesto gde entuzijasti nabavljaju delove za povećavanje snage svojih ljubimaca. Treba dodati da su veoma poštovani od strane Saabista. Još jedan zanimljiv detalj ispod haube jeste otvarač za sipanje ulja na motoru koji izgleda prelepo.
Radi boljeg prenošenja snage na podlogu stigao je Qualife LSD diferencijal sa ograničenim proklizavanjem koji ovog Viggen-a čini pravim vikend trkačem jer se snaga koju petostepeni manuelni menjač šalje na prednju osovinu ne rasipa.
Za bolje odvođenje izduvnih gasova tu je izduvna grana prečnika 3 inča dok je auspuh izrađen od nerđajućeg čelika.Jako lep vizuelni detalj u motorskom prostoru jeste to što je u mat crnu boju obojen kolektor, turbo punjač i deo izduvne cevi.
Kada je završeno sa ovim malim(mehaničkim) modifikacijama na motoru usledilo je naravno ogibljenje koje je veoma značajno za osećaj i ponašanje automobila u voznji. Čim je snaga motora veća to automatski povlači veće sile koje deluju na čitavo ogibljenje i karoseriju(samonosiva)automobila te se zbog toga sve dodatno ojačava i učvršćuje. Auto je zalepljen točkovima za podlogu zahvaljujući "Taliaferro" sportskim štelujućim(coilover)amortizerima uz koje su došle i tvrde "Koni" opruge. Ovim poboljšanjima na ogibljenju se osigurava direktan osećaj na volanu, a kako bi sve bilo na vrhunskom nivou, auto je na svim osetljivim mestima ojačan ručno pravljenim šipkama za sprečavanje uvijanja dok je i nosač motora modifikovan kako bi trpeo veća opterećenja.
Za zaustavljanje se brinu sjajne prednje ventilisane disk kočnice, a zadnje su preuzete sa modela SAAB 9-5 Aero. Kočione čeljusti su ofarbane u crnu boju kao i petokrake "Viggen" felne od 17 inča koje upotpunjuju spoljašnji izgled automobila. Auto je obuven u "Hankook" pneumatike dimenzija 225/45 koji dobro obavljaju svoj zadatak.
Na kraju, ovaj SAAB 9-3 Viggen na točkovima isporučuje velikih 404ks i oko 600Nm obrtnog momenta. Merenja snage su vršena sa gorivom od 91 oktana.
U enterijeru nije bilo previše izmena jer je sve savršeno i u fabričkom stanju, ali tuning je tu da bi mi kreirali nešto kako mi zelimo i zamišljamo pa je vlasnik u enterijer dodao Kenwood DVD i modifikovao ozvučenje dodavanjem zvučnika i pojačala.
U celini, ovo je jedno pravo remek delo koje odudara od svega što često viđamo i ima neku svoju posebnost, neku draz koja nas privlači SAAB-u, a da pitate bilo kog pravog Saabistu zašto je to tako bilo bi suvišno jer se to ne moze objasniti. Za kraj citirao bih jednu rečenicu koju je izgovorio vlasnik ovog Viggen-a za magazin "Euro Tuner":"I wanted a car that was different and unassuming, but equally unique and a little quirky." Nadam se da sam ovim pokazao da je SAAB nešto posebno u svetu automobila i da je vredan paznje, a iako nije najpopularniji u svetu tuning projekata svakako zasluzuje veliko poštovanje od ljubitelja automobila.
Tehničke karakteristike za SAAB 9-3 Viggen(2000):
Motor: SAAB(B235R) redni četvorocilindarski zapremine 2,3L, DOHC-2 bregasta vratila iz SAAB-a 9000 Aero pogonjena lancem, 4 ventila po cilindru(16v), vodeno hlađenje, nadpunjenje se vrši uz novi Garrett GT30-71R turbo punjač, "JE" kovani klipovi(90,5mm), lezišta ventila ojačana jačim oprugama, karike i radilica dodatno ojačane, Trionic 7, direktno ubrizgavanje goriva uz brizgaljke većeg protoka(630cc), pumpa za gorivo Walboro 255, cev od turbine je postavljena u viši polozaj nego kod fabričkog Viggen-a, veći hladnjak sa interkulerima koji odvode hladan vazduh do motora, izduvna grana prečnika 3 inča i auspuh izrađen od nerđajućeg čelika, nosač motora ojačan, motor postavljen napred-poprečan polozaj
Transmisija: Petostepeni manuelni menjač koji snagu i obrtni momenat prenosi na prednju osovinu, ugrađen Qualife LSD diferencijal sa ograničenim proklizavanjem radi boljeg prenosa snage na podlogu bez gubitaka
Ogibljenje: Napred su Taliaferro-Koni štelujući(coilover)amortizeri sa Koni tvrdim oprugama, pozadi Koni amortizeri sa Koni tvrdim oprugama, ogibljenje ojačano šipkama za sprečavanje uvijanja i upornim polugama
Kočnice: Napred ventilisane dok su pozadi preuzete sa modela SAAB 9-5 Aero, kočione čeljusti su obojene u crnu boju
Snaga(fabričko stanje/projekat):230ks pri 5.500 obrtaja uz 342Nm obrtnog momenta u rasponu od 2.500 do 4.500 obrtaja/404ks uz 598Nm obrtnog momenta
Perfomanse: Maksimalna izmerena brzina iznosi preko 270km/č
Evo, ovo je automobil koji svojim izgledom ne bi nikada mogao da otkrije koju snagu krije pod haubom i perfomanse za koje je spreman.
Zato je ovaj SAAB tako poseban i veličanstven pa će pravi ljubitelji automobila ovo sigurno voleti i ceniti.
Ovaj tekst je spreman kako bi ukazali da ono što mi svi ovde volimo ima neku vrednost i da je SAAB nešto posebno.
Evo ovde imate originalni link.[link_open=http://serbiancarfans.x10.mx/Serbian_Ca ... kat-black/]Tekst[/link_open]