SAAB 900 Talladega "Wasaabi"projekat
Poslato: 28 Nov 2013, 19:00
Ovo je jedna veoma zanimljiva priča, i projekat za pamćenje.Radi se o SAAB-u 900(1997), specijalne edicije Talladega koja je dobila posebno mesto medju modifikovanim Saab-ovima.Još jedna stvar koja impresionira jeste što je ovaj projekat osvezenje, jer smo navikli da ekstremni SAAB-ovi stizu samo iz Skandinavije, a ovome je dom SAD.Iako projekat datira iz 2006(tad se pojavio u magazinu European CAR)i danas je naravno aktuelan, a ima i dosta prednosti što je radjen u Americi, jer pokazuje GM-u da SAAB-a nikada neće uništiti dok god ima ljudi koji vole SAAB, i to da su napravili veliku grešku ugasivši ga.
Čovek koji je započeo projekat Kevin Yankton je entuzijasta i ljubitelj SAAB-a koji je uz pomoć tuning kuće SQR stvorio unikatnu mašinu.Glavni akter u ovoj priči je srećni SAAB 900 Talladega coupe koji je svoj zivot i put ka savršenstvu počeo sa motorom od 2.0L i 185ks.Ono što ostavlja bez reči svakog ljubitelja SAAB-a, ali i svakog automobilskog entuzijaste, jeste to da se pod haubom danas nalazi taj isti SAAB-ov turbo motor od 2.0L iz kojeg se uz minorne promene izvuklo čitavih 500ks.
Do ove brojke se stiglo velikim radom, trudom i zeljom, a motor je modifikovan tako da u prvi plan izbaci kvalitet SAAB-ovih motora, te nije primenjivano klasično menjanje fabričkih komponenata motora.
Modifikacije:
Ono što je prvo radjeno jeste zamena starih lezajeva i prstenova sa novim, kao i balansiranje radilice,kako bi motor bio spreman za povećanje snage, a radilica na delovanje snaznijih sila pri radu.Došla je nova velika turbina Garrett GT30 uz izduvnu granu prečnika 3 inča koji preko ručno radjenog izduvnog sistema izbacuje toplotu.Glava motora je obradjena i polirana,a usisna grana je takodje prečnika 3 inča kako bi motor što bolje disao i primao dovoljnu količinu vazduha.Kao što znamo da je velika toplota nus proizvod svakog turbo motora(motora uopšte),potreba za što više hladnog vazduha je uobičajena pojava, te je ovaj motor dobio veliki interkuler marke BELL, koji veoma dobro hladi vazduh i šalje ga u motor.Kako bi se temperatura još dodatno spustila ugradjen je sistem Nitro Exspres-a koji ispušta nitro u cev interkulera i značajno snizava temperaturu vazduha.
O stanju pritiska turbine i stanju čitavog sistema, vode računa HKS SSQV(BOW)otpuštujući ventil i HKS "wastegate".Na motor je povezana transmisija sa SAAB-a 9-3 SS(2004)uz LSD diferencijal sa ograničenim proklizavanjem i sportskim SACHS kvačilom.Sve ove modifikacije i povećanje snage motora je nepotpuno bez ogibljenja pripremljenog za tu snagu i dodatno opterećenje koje ona nosi..Tako je ovde čitav sistem "zategnut" uz ručno pravljene anti-rol šipke napred i nazad(smanjuje uvijanje).Tu su i sportske opruge, proizvod iz čuvenog HiR-a, koje su uparene sa štelijućim Koni amortizerima.
Auto je zalepljen za asfalt, a ovo sportsko podešeno ogibljenje pruza veliko uzivanje tokom voznje na trkačkoj stazi.Sve zaokruzuju felne od 18 inča marke Antera Style 321, koje su obuvene u pneumatike Pirelli P-zero Rosso(dimenzije 225/45)kako bi se snaga što bolje prenela na asfalt.Kočnice napred su ojačane, a zadnje su od Viggen-a.
Na karoseriji nije bilo mnogo,čisto estetskih modifikacija,jer SAAB 900 kupe je lep automobil u fabričkom stanju, a dodati su neki upečatljivi detalji.To je naravno Viggen "body kit" koji je zaokruzio u celinu sve detalje koji su se našli na karoseriji.Tu su M fazon retrovizori sa integrisanim pokazivačima pravca, a prava egzotika je hauba,prednja maska i spojler pozadi koji su izradjeni od karbon-fibera.Sve ovo zapečatila je posebna zuta boja sa nijansom zelene(ova boja je bila dostupna uz SAAB 9-3 kabrio 2005)koja auto čini upečatljivim na ulici, gde privlači paznju, a mnogi se iznenade kada čuju da je to u stvari SAAB.
Ovaj projekat je stvoren da pokaze da je SAAB plemenit brend i da će ziveti sve dok postoje njegovi ljubitelji, a srećom ima ih, pa sa nadamo da će biti još ovakvih projekata.Mozda neki dodje iz našeg kluba.







Evo i slike iz časopisa u HD
[link_open=http://s9.postimg.org/7kr8cllv3/Euro_Car1_001.jpg]slika[/link_open]
[link_open=http://s9.postimg.org/rpksi2fov/Euro_Car2_001.jpg]slika[/link_open]
[link_open=http://s9.postimg.org/6en8dsxkf/Euro_Car2_002.jpg]slika[/link_open]
[link_open=http://s9.postimg.org/ms77wydpr/Euro_Car2_003.jpg]slika[/link_open]
[link_open=http://s21.postimg.org/rtgt5xjzr/Euro_Car2_004.jpg]slika[/link_open]
[link_open=http://s21.postimg.org/ob4t9jj3r/Euro_Car2_005.jpg]slika[/link_open]
Čovek koji je započeo projekat Kevin Yankton je entuzijasta i ljubitelj SAAB-a koji je uz pomoć tuning kuće SQR stvorio unikatnu mašinu.Glavni akter u ovoj priči je srećni SAAB 900 Talladega coupe koji je svoj zivot i put ka savršenstvu počeo sa motorom od 2.0L i 185ks.Ono što ostavlja bez reči svakog ljubitelja SAAB-a, ali i svakog automobilskog entuzijaste, jeste to da se pod haubom danas nalazi taj isti SAAB-ov turbo motor od 2.0L iz kojeg se uz minorne promene izvuklo čitavih 500ks.

Modifikacije:
Ono što je prvo radjeno jeste zamena starih lezajeva i prstenova sa novim, kao i balansiranje radilice,kako bi motor bio spreman za povećanje snage, a radilica na delovanje snaznijih sila pri radu.Došla je nova velika turbina Garrett GT30 uz izduvnu granu prečnika 3 inča koji preko ručno radjenog izduvnog sistema izbacuje toplotu.Glava motora je obradjena i polirana,a usisna grana je takodje prečnika 3 inča kako bi motor što bolje disao i primao dovoljnu količinu vazduha.Kao što znamo da je velika toplota nus proizvod svakog turbo motora(motora uopšte),potreba za što više hladnog vazduha je uobičajena pojava, te je ovaj motor dobio veliki interkuler marke BELL, koji veoma dobro hladi vazduh i šalje ga u motor.Kako bi se temperatura još dodatno spustila ugradjen je sistem Nitro Exspres-a koji ispušta nitro u cev interkulera i značajno snizava temperaturu vazduha.
O stanju pritiska turbine i stanju čitavog sistema, vode računa HKS SSQV(BOW)otpuštujući ventil i HKS "wastegate".Na motor je povezana transmisija sa SAAB-a 9-3 SS(2004)uz LSD diferencijal sa ograničenim proklizavanjem i sportskim SACHS kvačilom.Sve ove modifikacije i povećanje snage motora je nepotpuno bez ogibljenja pripremljenog za tu snagu i dodatno opterećenje koje ona nosi..Tako je ovde čitav sistem "zategnut" uz ručno pravljene anti-rol šipke napred i nazad(smanjuje uvijanje).Tu su i sportske opruge, proizvod iz čuvenog HiR-a, koje su uparene sa štelijućim Koni amortizerima.
Auto je zalepljen za asfalt, a ovo sportsko podešeno ogibljenje pruza veliko uzivanje tokom voznje na trkačkoj stazi.Sve zaokruzuju felne od 18 inča marke Antera Style 321, koje su obuvene u pneumatike Pirelli P-zero Rosso(dimenzije 225/45)kako bi se snaga što bolje prenela na asfalt.Kočnice napred su ojačane, a zadnje su od Viggen-a.
Na karoseriji nije bilo mnogo,čisto estetskih modifikacija,jer SAAB 900 kupe je lep automobil u fabričkom stanju, a dodati su neki upečatljivi detalji.To je naravno Viggen "body kit" koji je zaokruzio u celinu sve detalje koji su se našli na karoseriji.Tu su M fazon retrovizori sa integrisanim pokazivačima pravca, a prava egzotika je hauba,prednja maska i spojler pozadi koji su izradjeni od karbon-fibera.Sve ovo zapečatila je posebna zuta boja sa nijansom zelene(ova boja je bila dostupna uz SAAB 9-3 kabrio 2005)koja auto čini upečatljivim na ulici, gde privlači paznju, a mnogi se iznenade kada čuju da je to u stvari SAAB.
Ovaj projekat je stvoren da pokaze da je SAAB plemenit brend i da će ziveti sve dok postoje njegovi ljubitelji, a srećom ima ih, pa sa nadamo da će biti još ovakvih projekata.Mozda neki dodje iz našeg kluba.








Evo i slike iz časopisa u HD

[link_open=http://s9.postimg.org/7kr8cllv3/Euro_Car1_001.jpg]slika[/link_open]
[link_open=http://s9.postimg.org/rpksi2fov/Euro_Car2_001.jpg]slika[/link_open]
[link_open=http://s9.postimg.org/6en8dsxkf/Euro_Car2_002.jpg]slika[/link_open]
[link_open=http://s9.postimg.org/ms77wydpr/Euro_Car2_003.jpg]slika[/link_open]
[link_open=http://s21.postimg.org/rtgt5xjzr/Euro_Car2_004.jpg]slika[/link_open]
[link_open=http://s21.postimg.org/ob4t9jj3r/Euro_Car2_005.jpg]slika[/link_open]