Potenciometar ili u originalu ( fan speed control module ) je cesto kvarljiv kod saab-a.Vrlo cesto se kvar manifestuje tako sto ventilator radi ( i na najjacoj brzini) i kada je auto izgasen.Ukoliko bi se ovaj kvar ignorisao,neizbezno je crkavanje ventilatora kabine,jer vrti non-stop.Vazno je napomenuti da ovaj modul OBAVEZNO treba fiksirati prilikom zamene,a nikako ga ostaviti da visi na kablu jer ce opet brzo riknuti.
Evo zamene na 900/9-3I
POTENCIOMETAR VENTILATORA KABINE (zamena)
- AERO
- Postovi: 7136
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: POTENCIOMETAR VENTILATORA KABINE (zamena)
Ima uputstvo za popravku potenciometra - potrudicu se da ga prevedem, ako stignem za vikend! Popravka kosta 3€
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- AERO
- Postovi: 7136
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: POTENCIOMETAR VENTILATORA KABINE (zamena)
Regler se sastoji iz 3 komponente: kabla, aluminijumske plocice (koja je pricvrcena za aluminijumski hladnjak kabine) i plasticnog poklopca.
- odstraniti srafove
- sa dugim i tankim alatom (noz, srafciger i sl.) pazljivo odvojiti aluminijumsku plocu od plasticnog poklopca. Alat samo nabosti u ivice/coskove!
- Zatim toreksom skinuti sraf kojim je regler pricvrcen za aluminijumsku plocu
- Odlemiti regler (3 kontakta)
- Premeriti regler ohmmetrom u kiloohm oblasti:
a) ako je vrednost manja od beskonacnog – nastavite sa trazenjem uzroka
b) ako je merenjem izmedju kontakata vrednost beskonacna problem je mozda do kontakta na spojevima ili do samog upravljanja sa ACC kompjutera
Kada odlemite stari transistor i krenete da lemite novi vrlo je vazno da prilikom lemljenja novog obezbedite savrseno naleganje na aluminijumsku plocicu.
Probusite na novom tranzistoru rupu za sraf kao na starom.
Tamo gde se nalazi termalna pasta ocistite staru i stavite novu (pasta, ko ne zna je ona ista koja ide na procesore, i ima da se kupi u radnjama za kompjutere).
Pasta se nanosi jako-jako-jako tanko i treba da se posle nanosenja dalje vidi metal!
Prilikom lemljenja podmetnite nezapaljiv materijal ispod tranzistora kako bi ga pritiskalo na aluminijumsku plocicu – najvise gurajte nagore srednji kontakt!
Sad podaci tranzistora – model zavisi od godista, ali jedan je Tranzistor firme "FAIRCILD" (HUF75343G). Radi se o N-Channel MOSFET (Transistor). Model kucista je TO-247. U radio klubu ili nekoj radnji moze da se kupi IRFP064N HexFet tranzistor. On je jaci ca. 10%, na osnovu toga nece raditi ventilator brze, al ce zato da se manje greje od originala.
MOSFET transistor treba da ima srednji vek trajanja od 10.000 sati pri 175 C/h,
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 2 gosta