APC je napravljen od strane Saab-a sa ciljem da se rad motora prilagodi promeni parametara usled stila voznje, kvaliteta goriva, stanja motora.....
Problem koji se javio kod Turbo motora je sto je kod upotrebe niskooktanskog goriva dolazilo do lupanja motora prilikom "zustrije voznje". Posledica je bilo lupanje ili tzv. Knocking gde je zbog niskog oktanskog broja goriva u nekim zemljama dolazilo do prerane detonacije sto je dugorocno imalo stetan efekat po motor.
Posto u Evropi gorivo nije bilo standardizovano ovo je bio velik problem. Problem je resavan tako sto se kod turbo motora smanjivao stepen kompresije sa 9-9,5 na 8-8,5 kako bi se smanjila mogucnost detonacije usled loseg goriva.
APC sistem je omogucio "i jare i pare" dakle turbo punjac na motoru i zadrzavanje stepena kompresije od preko 9.
Ovo je bilo omoguceno instalacijom nekoliko sistema:
Knock senzor - je obican mikrofon koji meri frekvenciju, kada ova predje neki opseg kutija daje elektromagnetnom ventilu da prekine dotok pritiska do aktuatora koji otvara wastegate i smanjuje pritisak.
Senzor za kocnicu - aktivira el. mag. ventil kada se aktivira kocnica
Ventil za pritisak - ako dodje usled kvara do prevelikog pritiska on dovodi do tzv. "fuel cut"-a tj. kratkog prekida dotoka goriva kojim se rad motora vraca na normalu.
Tacan opis sledi dole.

Lopatica turbine (zuto) stvara pritisak (zeleno) dok APC ventil sprecava nastanak previsokog pritiska preko otvora A. L i M su stalno otvoreni!
Otvaranje ventila/dizne A znaci da Wastegate ostaje zatvoren i da pritisak Turba raste.
Zatvaranjem dizne A pritisak u membrani raste i pritiska osovinicu koja je otvara Wastegate i pritisak se smanjuje.
Cest problem je sto prikljucak hoce da spadne sa APC kutije (ona crna kutija) to treba prvo ispitati.
Test APC Ventila
1. Iscupati kabl za struju sa APC Ventila
2. Iscupati crevo sa usisne grane koje ide u otvor A – duvati u crevo – kada nema struje ne bi smelo da moze da se duva kroz A
3. povezati kontakte APC Ventila sa akumulatorom – sada A treba da je otovreno
Test sistema
Povezati sijalicu od 12V na steker kod APC ventila i staviti sijalicu u vidno polje (npr. Zakaciti za brisac).
1. Kretanje i ubrzavanje – Lampica stalno gori
Otvor A treba da je sada stalno otvoren pritisak koji pristize preko L ne ulazi u Wastegate vec se odvodi preko A, tako da on ostaje zatvoren
2. Kratko pre dostizanja krajnje brzine – lampica treperi
APC Ventil sada treba da klacka kao telegraf
3. Krajnja brzina dostignuta – Lampica treba da bude ugasena
A je zatvoreno, pritisak iz L ide preko M u membranu (posto ne moze da pobegne preko A)
Ovako izgleda kompletan APC-kit kao i nj. instalacija:




















