Stranica 1 od 1

Wastegate (Rasteretni ventil turbokompresora) & Actuator

Poslato: 19 Apr 2012, 21:52
od AERO
Aplikacije koje zahtevaju dobre performanse kada je brzina motora mala, koriste manje turbokompresore. Iako su konstruisani da podnesu rotiranje osovine brzinom od 250000 o/m i da podnesu temparaturu izduvnih gasova od preko 1000 stepeni celzijusa, ipak postoji mogućnost da se mali turbokompresori preforsiraju prilikom većih brzina motora.

Da bi se ovo sprečilo, kod nekih turbokompresora se ugrađuje westegate ili ventil rasterećenja turbine. Ovo omogućava da kada pritisak dostigne maksimalnu dozvoljenu vrednost, dolazi do otvaranja ventila koji omogućava da višak izduvnih gasova “zaobiđe” turbinu i odlazi pravo u izduvni sistem.

Najprostiji oblik wastegate kontrole je pneumatski-pritisni ventil rasterećenja turbokompresora. Ventil je direktno povezan sa izduvom kompresora, tako da kada pritisak počinje da raste i da deluje na aktuator, opruga počinje da deluje na polugu koja potom otvara klapnu na kućištu turbine i deo izduvnih gasova odlazi direktno u izduvni sistem.

Slika

Pritisni Ventil
Komora ventila je podeljena na dva dela membranom. Sa porastom brzine i pritiska u turbokompresoru, raste i pritisak u komori ventila, sve do nivoa koji je dovoljan da pomeri oprugu klipa. Kod dizel aplikacija, pritisak otvaranja wastegate ventila je prilično veći nego na benzinskim aplikacijama.

Slika

Vakumski ventil
Vakumski ventil rasterećenja radi na sličnom principu kao i pritisni. Osnovna razlika je što ventilom upravlja centralna jedinica motora uz pomoć elektro magnetnih ventila i uz pomoć vakuma.

Kalibracija momenta otvaranja ventila se mora vrlo precizno podesiti, da bi rad motora bio normalan. Ako je kalibracija podešena isuviše nisko, usled čega turbo ne dostiže maksimalni dozvoljeni pritisak, performanse motora će u tom slučaju biti lošije, a ovo može da izazove dim na auspuhu motora i porast temparature kod diesel aplikacija.

Ako se kalibracija podesi da bude visoka, brzine unutar kompresora će biti više, usled čega može doći do određenih kvarova na turbokompresoru i štete na motoru i instalaciji za napajanje motora vazduhom.

Evo kako izgleda jedan rasklopljen ventil (zapravo zamena opruge) koji ide uz Garrett T25

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Re: Wastegate (Rasteretni ventil turbokompresora) & Actuator

Poslato: 19 Apr 2012, 22:55
od Carlsson
sad sam pamentiniji nego sto sam bio do danas Slika
dobar tekst Slika

Re: Wastegate (Rasteretni ventil turbokompresora) & Actuator

Poslato: 19 Apr 2012, 22:59
od AERO
Slika

Re: Wastegate (Rasteretni ventil turbokompresora) & Actuator

Poslato: 01 Jan 2013, 18:40
od san_šabacisko
ovako se opisuje, školski primer.

Re: Wastegate (Rasteretni ventil turbokompresora) & Actuator

Poslato: 29 Nov 2013, 20:13
od Viggen 93
Svaka čast.Veoma lepo i jasno objašnjenje. :rsp:
Zato se dešavaju greške kad se čipuje turbo motor(i dira wastegate), verovatno neiskusni tjuneri podese loše kalibraciju,pa dolazi do kvara turba.

Re: Wastegate (Rasteretni ventil turbokompresora) & Actuator

Poslato: 28 Feb 2014, 15:39
od san_šabacisko
jedna primedba na naslov, ovo što je u zagradi je wastegate, actuator je pomerač wastegatea (onaj balon sa polugom). daj da budemo precizni :rtfm: :)

Re: Wastegate (Rasteretni ventil turbokompresora) & Actuator

Poslato: 28 Feb 2014, 15:48
od AERO
:wink:

Re: Wastegate (Rasteretni ventil turbokompresora) & Actuator

Poslato: 28 Feb 2014, 17:18
od TAZZ
Ja ne kapiram...
WasteGate je rasteretni ventil turbokompresora, koji se sastoji od membrane, opruge, kucista, aktuatora, same klapne za protok gasova.

Sent from my LG-G2 with TapaTalk

Re: Wastegate (Rasteretni ventil turbokompresora) & Actuator

Poslato: 01 Mar 2014, 10:06
od san_šabacisko
Aero :thumbup:
Tazz onda može da se kaže da i APC spada u to.
aktuator (pomerač) je sklop koji se sastoji od ta 3 dela koja si nabrojao (membr, opruga, kućište i još poluga sa navojem) i to je poseban, pomoćni deo koji upravlja tim ventilom.
klapna sa svojim kanalom čini ventil za rasterećenje tj.wastegate.
kad se priča uopšteno o uređajima pa se pomene i wastegate onda može da se podrazumeva da se sastoji od svega toga zajedno (ali onda je dovoljno da se kaže wastegate, bez actuator, ako se kaže wastegate actuator to je onda actuator a ne wastegate) ali kada proučavamo građu i f-ju samo tog uređaja onda se mora napraviti razlika i to razgraničiti, nismo seljaci polupismeni, ipak su ovo ozbiljni automobili a tu mora biti precizno i jasno :rli:

Re: Wastegate (Rasteretni ventil turbokompresora) & Actuator

Poslato: 01 Mar 2014, 11:58
od TAZZ
Apc Ne.spada u to...

Sent from my LG-G2 with TapaTalk

Re: Wastegate (Rasteretni ventil turbokompresora) & Actuator

Poslato: 01 Mar 2014, 14:16
od san_šabacisko
ne spada ali po onoj logici može da spada jer između ostalog kontroliše i actuator

Re: Wastegate (Rasteretni ventil turbokompresora) & Actuator

Poslato: 01 Mar 2014, 14:42
od TAZZ
E....
Kako god.
Sve je to deo nekretnine zvana saab.

Sent from my LG-G2 with TapaTalk