Wastegate (Rasteretni ventil turbokompresora) & Actuator

A turbo: Exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens, and you go faster."
(Turbine i sve oko njih....)
Korisnikov avatar
AERO
Postovi: 7136
Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
Lokacija: Beograd

Wastegate (Rasteretni ventil turbokompresora) & Actuator

Postod AERO » 19 Apr 2012, 21:52

Aplikacije koje zahtevaju dobre performanse kada je brzina motora mala, koriste manje turbokompresore. Iako su konstruisani da podnesu rotiranje osovine brzinom od 250000 o/m i da podnesu temparaturu izduvnih gasova od preko 1000 stepeni celzijusa, ipak postoji mogućnost da se mali turbokompresori preforsiraju prilikom većih brzina motora.

Da bi se ovo sprečilo, kod nekih turbokompresora se ugrađuje westegate ili ventil rasterećenja turbine. Ovo omogućava da kada pritisak dostigne maksimalnu dozvoljenu vrednost, dolazi do otvaranja ventila koji omogućava da višak izduvnih gasova “zaobiđe” turbinu i odlazi pravo u izduvni sistem.

Najprostiji oblik wastegate kontrole je pneumatski-pritisni ventil rasterećenja turbokompresora. Ventil je direktno povezan sa izduvom kompresora, tako da kada pritisak počinje da raste i da deluje na aktuator, opruga počinje da deluje na polugu koja potom otvara klapnu na kućištu turbine i deo izduvnih gasova odlazi direktno u izduvni sistem.

Slika

Pritisni Ventil
Komora ventila je podeljena na dva dela membranom. Sa porastom brzine i pritiska u turbokompresoru, raste i pritisak u komori ventila, sve do nivoa koji je dovoljan da pomeri oprugu klipa. Kod dizel aplikacija, pritisak otvaranja wastegate ventila je prilično veći nego na benzinskim aplikacijama.

Slika

Vakumski ventil
Vakumski ventil rasterećenja radi na sličnom principu kao i pritisni. Osnovna razlika je što ventilom upravlja centralna jedinica motora uz pomoć elektro magnetnih ventila i uz pomoć vakuma.

Kalibracija momenta otvaranja ventila se mora vrlo precizno podesiti, da bi rad motora bio normalan. Ako je kalibracija podešena isuviše nisko, usled čega turbo ne dostiže maksimalni dozvoljeni pritisak, performanse motora će u tom slučaju biti lošije, a ovo može da izazove dim na auspuhu motora i porast temparature kod diesel aplikacija.

Ako se kalibracija podesi da bude visoka, brzine unutar kompresora će biti više, usled čega može doći do određenih kvarova na turbokompresoru i štete na motoru i instalaciji za napajanje motora vazduhom.

Evo kako izgleda jedan rasklopljen ventil (zapravo zamena opruge) koji ide uz Garrett T25

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Korisnikov avatar
Carlsson
Postovi: 2756
Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
Lokacija: Banja Luka

Re: Wastegate (Rasteretni ventil turbokompresora) & Actuator

Postod Carlsson » 19 Apr 2012, 22:55

sad sam pamentiniji nego sto sam bio do danas Slika
dobar tekst Slika
[link_open=http://www.saabclubserbia.rs]SAAB CLUB SERBIA[/link_open]

Korisnikov avatar
AERO
Postovi: 7136
Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: Wastegate (Rasteretni ventil turbokompresora) & Actuator

Postod AERO » 19 Apr 2012, 22:59

Slika

Korisnikov avatar
san_šabacisko
Drug Član
Postovi: 1435
Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
Lokacija: Šabac

Re: Wastegate (Rasteretni ventil turbokompresora) & Actuator

Postod san_šabacisko » 01 Jan 2013, 18:40

ovako se opisuje, školski primer.
:9000CC: 1987.
:NG900Cab: 2002.
:9000CC: 1988.

Korisnikov avatar
Viggen 93
Postovi: 264
Pridružio se: 23 Okt 2013, 17:41
Lokacija: Arandjelovac

Re: Wastegate (Rasteretni ventil turbokompresora) & Actuator

Postod Viggen 93 » 29 Nov 2013, 20:13

Svaka čast.Veoma lepo i jasno objašnjenje. :rsp:
Zato se dešavaju greške kad se čipuje turbo motor(i dira wastegate), verovatno neiskusni tjuneri podese loše kalibraciju,pa dolazi do kvara turba.

Korisnikov avatar
san_šabacisko
Drug Član
Postovi: 1435
Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
Lokacija: Šabac

Re: Wastegate (Rasteretni ventil turbokompresora) & Actuator

Postod san_šabacisko » 28 Feb 2014, 15:39

jedna primedba na naslov, ovo što je u zagradi je wastegate, actuator je pomerač wastegatea (onaj balon sa polugom). daj da budemo precizni :rtfm: :)
:9000CC: 1987.
:NG900Cab: 2002.
:9000CC: 1988.

Korisnikov avatar
AERO
Postovi: 7136
Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: Wastegate (Rasteretni ventil turbokompresora) & Actuator

Postod AERO » 28 Feb 2014, 15:48

:wink:

Korisnikov avatar
TAZZ
Postovi: 2770
Pridružio se: 07 Jul 2013, 14:23
Lokacija: Beograd

Re: Wastegate (Rasteretni ventil turbokompresora) & Actuator

Postod TAZZ » 28 Feb 2014, 17:18

Ja ne kapiram...
WasteGate je rasteretni ventil turbokompresora, koji se sastoji od membrane, opruge, kucista, aktuatora, same klapne za protok gasova.

Sent from my LG-G2 with TapaTalk
B235R///Mackanized by TAZZ
400NM of torque! Spool it!

Korisnikov avatar
san_šabacisko
Drug Član
Postovi: 1435
Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
Lokacija: Šabac

Re: Wastegate (Rasteretni ventil turbokompresora) & Actuator

Postod san_šabacisko » 01 Mar 2014, 10:06

Aero :thumbup:
Tazz onda može da se kaže da i APC spada u to.
aktuator (pomerač) je sklop koji se sastoji od ta 3 dela koja si nabrojao (membr, opruga, kućište i još poluga sa navojem) i to je poseban, pomoćni deo koji upravlja tim ventilom.
klapna sa svojim kanalom čini ventil za rasterećenje tj.wastegate.
kad se priča uopšteno o uređajima pa se pomene i wastegate onda može da se podrazumeva da se sastoji od svega toga zajedno (ali onda je dovoljno da se kaže wastegate, bez actuator, ako se kaže wastegate actuator to je onda actuator a ne wastegate) ali kada proučavamo građu i f-ju samo tog uređaja onda se mora napraviti razlika i to razgraničiti, nismo seljaci polupismeni, ipak su ovo ozbiljni automobili a tu mora biti precizno i jasno :rli:
:9000CC: 1987.
:NG900Cab: 2002.
:9000CC: 1988.

Korisnikov avatar
TAZZ
Postovi: 2770
Pridružio se: 07 Jul 2013, 14:23
Lokacija: Beograd

Re: Wastegate (Rasteretni ventil turbokompresora) & Actuator

Postod TAZZ » 01 Mar 2014, 11:58

Apc Ne.spada u to...

Sent from my LG-G2 with TapaTalk
B235R///Mackanized by TAZZ
400NM of torque! Spool it!

Korisnikov avatar
san_šabacisko
Drug Član
Postovi: 1435
Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
Lokacija: Šabac

Re: Wastegate (Rasteretni ventil turbokompresora) & Actuator

Postod san_šabacisko » 01 Mar 2014, 14:16

ne spada ali po onoj logici može da spada jer između ostalog kontroliše i actuator
:9000CC: 1987.
:NG900Cab: 2002.
:9000CC: 1988.

Korisnikov avatar
TAZZ
Postovi: 2770
Pridružio se: 07 Jul 2013, 14:23
Lokacija: Beograd

Re: Wastegate (Rasteretni ventil turbokompresora) & Actuator

Postod TAZZ » 01 Mar 2014, 14:42

E....
Kako god.
Sve je to deo nekretnine zvana saab.

Sent from my LG-G2 with TapaTalk
B235R///Mackanized by TAZZ
400NM of torque! Spool it!


Povratak na “TURBO”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost