Dizel/Bosch pumpe
Poslato: 02 Nov 2012, 13:15
Ovih dana,kako pricamo o dizelima i benzincima kod saab-a,dotakli smo se u nekom razgovoru i "problematicne" elektronike na Bosch pumpi kod 2.2 TiD-a.
Sad ce me KD staviti "u top" sto sam rekao problematicne, ali bez zezanja,do pre par godina su se mnogi debelo naplacali novih pumpi,dok nije "provaljena fora" u cemu je trik....
KD je spomenuo ,da izvesni servis u Zemunu resava taj problem elektronike za nekih +- 800e,a ja bi na to dodao da resenje te muke u EU kosta duplo jeftinije.
Konkretno Englezi (posto imaji njihovog Vauxhall-a) to naplacuju od £250 (320e) do £350 (445e) u zavisvosti sa kog je motora pumpa (1.7 DI / 2.0 DTI / 2.2 DTI).Rade za ceo svet,daju TRAJNU garanciju,postarina u zavisnosti gde se salje (u lokalu kod njih je £8.90).....pa ako nekom ne daj Boze zatreba - imamo adresu,mail itd.....
Evo malo slika da vidimo kako taj "bauk" na Bosch VP44 pumpi - ustvari izgleda:
Presek pumpe:
Na vrhu pumpe ,nalazi se kuciste sa elektronikom.
Taj deo se zove Electronic Diesel Control unit ili (EDC)
On izgleda ovako:
Sam deo o kome pricamo,je u stvari modul koji nosi oznaku PSG5 i izgleda ovako:
Druga opcija (od 2000god 125ks) je PSG16 modul i on se za razlikuje od PSG5 po tome sto ima dupli dzek na ulazu,a samim tim i kompleskniju celu elektroniku unutra.Ima 16bit flash memorju gde su "engine management" mape spakovane.
Znate ono kad Tazz kaze: "...da mu puknem novu mapu,pa da vidim kako ce da ide ....."
E kod naftarice mu zakacite ovu (KLIK) "dzidzu" za 100 evrica,i od 125ks dobijete 159ks,ali vam i dalje fali 20ks da bi ste stigli naseg Bokija koji ima 177ks
Ako vam je pak i to malo,vi nastavite sa cipovanjem na vise.....a gde se nalazi "stop" dugme,recice vam Tazz.Mislim da ga je nasao
Dobro,ajd sad opet ozbiljno .......Evo razlike izmedju PSG5 i PSG16 :
Ok - sad kad smo skapirali ovo osnovno,idemo dublje u problematiku.Da bi ste ovaj problem resavali,majstor (elektronicar) vam trazi da mu dosenete pumpu.Oni je ne skidaju....
Kad mu je donesete,oni odvajaju elektronski deo od mehanickog i pristupaju intervenciji.
Dakle desava se ovo:
Otvaraju kuciste,i prizor je ovaj:
E sad obratite paznju....secate se da je KD spomenuo da se reparacija obavlja lemljenjem srebra.
Pazite sad - u 90% slucajeva problem lezi u naznacem delu.Ima ih dva (levo i desno),ali se sve u glavnom pre reparacije ispita........Dakle radi se ovaj deo - odnosno "vodovi" (veze) izmedju delova.
ovako izgleda fabricki:
A ovako izgleda uradjen posao:
E pa dragi drugari,to je taj "bauk" o kome se prica .
Ja sam licno bio svedok ,kada je komsija na svojoj Astri G (cini mi se 2.0dti),pre jedno 5 godina kupio NOVU pumpu za nekih 2/2.300e (auto je bio star par godina i on je bio 1. vlasnik),a majstori su konstatovali da je LOSE gorivo i prevelika osetljivost pumpe - uzrok kvara
Pa sad vi vidite koliko ovde ima odradjenih pumpi ,pa to puta 800e
P.S. - Ako sam nesto pogresio ,vicite odmah da ispravljamo