Elektronsko ubrizgavanje
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Elektronsko ubrizgavanje
Ubrizgavanje je dozivelo premijeru u II svetskom ratu. Prvi pokusaji su krenuli kod BMW-a, zatim kod Mercedesa, ali je prava primena bila u Junkersovom Juno motoru koji je isao u svima nama poznati Messerschmitt Bf109.
Zatim je posle II svet. rata prvi put primenjeno kod Gutborda Superior i Goliatha kao dvotaktni, a zatim kod Mercedesa u 300SL Gullwingu.
Covek koji spaja sve ove marke i koji se smatra najzasluznijim za ideju je cika Hans Scherenberg koji je razvio resenje za Bf109 koje mu je omogucilo da se motor ne gasi usled ostrih zaokreta u vazduhu, problem koji su imali Spitfajeri sa karburatorima.
Posto je rec o elektronskom ubrizgavanju preskocicu dalji istorijat i preletecu u 1967 na Boschov prvi pokusaj da razvije sistem elektronskog ubrizgavanja poznat kao D-Jetronic.
D-Jetronic, L-Jetronic, Motoronic i drugi sistemi koje cemo pomenuti nemaju veze sa K-Jetronicom koji je mehanicki (a ne elektronski) jos uz to kontinualni sistem i zato mu ovde nije mesto - jer je princip rada drugaciji.
D-Jetronic je analogni sistem ubrizgavanja razvio Bosch i pojavio se sredinom 60ih - ime sistema potice od nemacke reci za pritisak - Druck. To je stoga sto se u usisnoj grani nalazi senzor za pritisak (MAP senzor) koji omogucava proracun duzine impulsa ubrizgavanja goriva.
Logika se bazira na tome da je kolicina potrebnog goriva upravno srazmerna kolicini usisanog vazduha. Takodje opet vazi da je raspoloziva kolicina vazduha proporcionalna kolicini vazduha koja moze da stane u usisnu granu posle leptira.
Kad je leptir zatvoren kolicina vazduh koji moze da udje je ogranicena i lako se izracuna. Ali kad je leptir otvoren stalno ulazi novi vazduh i dolazi do rasta pritiska u usisnoj grani. Ovu vrednost saopstava MAP senzor koji se nalazi u usisnoj grani i on podatak o pritisku prosledjuje racunaru/upravljackoj jedinici. Pomocu ovih informacija on regulise duzinu otvaranja dizni.
Podaci sa MAP senzora se racunaru prosledjuju preko dva kontakta koji se nalaze u razvodniku paljenja. Svaki od ova dva kontakta pali jednu grupu dizni koje ubrizgavaju gorivo u usisnu granu.
Radi ustede goriva pokusalo se u pocetku sa iskljucivanjem goriva kada je leptir zatvoren a broj obrtaja preko 1200 o/min. Nedostatak je kod motora sa vise predjenih kilometara jer se ulje gomilalo u cilindru i tek bi se izbacilo spaljivanjem kada se da gas - sto je uzrokovalo nastanak plavog dima.
Zato je ovaj sistem ustede goriva pre 1970 izbacen iz upotrebe.
Dalji problem sistema je sto se zbog specificnosti rada i duzina otvaranja dizni sistem za svaki motor morao individualno podesiti od eksperta - zato je napusten vec sredinom 70ih i prodat japanskim proizvodjacima Mitsubishi, Nissan i Toyota.
Japanci su vremenom resili nedostatke sistema i prebacili upravljanje sa analognog na digitalni racunar. Cak su ubacivanjem Lambda sonde koju su spojili sa racunarom uspeli da sistem upravljaju prema emisiji gasova.
Bosch je zbog problema sa elektronikom usmerio snage ka razvoju mehanickog sistema i tako je nastao K-Jetronic.
L-Jetronic (1974-1991) je sistem razvijen sredinom 70ih godina od strane kompanije Bosch i dobio je naziv po nemackom nazivu za vazduh Luft, otuda L-Jetronic. Sistem se bazira na merenju protoka vazduha i to pomocu protokomera tzv. MAF-a (Mass Airflow Senzor). Za razliku od D-Jetronica koristio je integrisano elektronsko kole sto je znacilo da je jeftiniji za izradu.
Postoje i podvarijante ovog sistema:
LE1-Jetronic, LE2-Jetronic i LE3-Jetronic (1981-1991) - ovo su sistemi sa vecim stepenom integrisanosti komponenti, gde je veza protokomera i racunara integrisana. Vrhunac integracije je LE3 gde je mali racunar integrisan u samo kuciste protokomera
LU-Jetronic - sistem slican LE2-Jetronicu samo sa razlikom da ima zatvoreno kolo lambda kontrole, pre svega namenjeno US trzistu
LH-Jetronic (1982-1998) opet je prevod sa nemackog i znaci Luft-Hitzedraht tj. vazduh preko uzarene zice. Sistem je najcesce koriscen kod skandinavskih proizvodjaca (prvi ga je uveo Volvo 1982) i kod proizvodjaca sportskih automobila sa malim serijama.
Najrasprostranjeniji je LH 2.2 koji koristi Intel 8049 (MCS-48) mikroprocesor i LH 2.4, koji koristi Siemens 80535 mikroprocesor (varijanta Intelovog 8051/MCS-51).
LH 2.4 izmedju ostalog ima adaptivnu Lambda kontrolu i jos niz naprednih funkcija ukljucujuci i obogacivanje smese usled temperature izduvnih gasova. Poslednje generacije su imale podrsku za OBD2 dijagnostiku i podrsku imobilajzera.
Nastavice se........
Zatim je posle II svet. rata prvi put primenjeno kod Gutborda Superior i Goliatha kao dvotaktni, a zatim kod Mercedesa u 300SL Gullwingu.
Covek koji spaja sve ove marke i koji se smatra najzasluznijim za ideju je cika Hans Scherenberg koji je razvio resenje za Bf109 koje mu je omogucilo da se motor ne gasi usled ostrih zaokreta u vazduhu, problem koji su imali Spitfajeri sa karburatorima.
Posto je rec o elektronskom ubrizgavanju preskocicu dalji istorijat i preletecu u 1967 na Boschov prvi pokusaj da razvije sistem elektronskog ubrizgavanja poznat kao D-Jetronic.
D-Jetronic, L-Jetronic, Motoronic i drugi sistemi koje cemo pomenuti nemaju veze sa K-Jetronicom koji je mehanicki (a ne elektronski) jos uz to kontinualni sistem i zato mu ovde nije mesto - jer je princip rada drugaciji.
D-Jetronic je analogni sistem ubrizgavanja razvio Bosch i pojavio se sredinom 60ih - ime sistema potice od nemacke reci za pritisak - Druck. To je stoga sto se u usisnoj grani nalazi senzor za pritisak (MAP senzor) koji omogucava proracun duzine impulsa ubrizgavanja goriva.
Logika se bazira na tome da je kolicina potrebnog goriva upravno srazmerna kolicini usisanog vazduha. Takodje opet vazi da je raspoloziva kolicina vazduha proporcionalna kolicini vazduha koja moze da stane u usisnu granu posle leptira.
Kad je leptir zatvoren kolicina vazduh koji moze da udje je ogranicena i lako se izracuna. Ali kad je leptir otvoren stalno ulazi novi vazduh i dolazi do rasta pritiska u usisnoj grani. Ovu vrednost saopstava MAP senzor koji se nalazi u usisnoj grani i on podatak o pritisku prosledjuje racunaru/upravljackoj jedinici. Pomocu ovih informacija on regulise duzinu otvaranja dizni.
Podaci sa MAP senzora se racunaru prosledjuju preko dva kontakta koji se nalaze u razvodniku paljenja. Svaki od ova dva kontakta pali jednu grupu dizni koje ubrizgavaju gorivo u usisnu granu.
Radi ustede goriva pokusalo se u pocetku sa iskljucivanjem goriva kada je leptir zatvoren a broj obrtaja preko 1200 o/min. Nedostatak je kod motora sa vise predjenih kilometara jer se ulje gomilalo u cilindru i tek bi se izbacilo spaljivanjem kada se da gas - sto je uzrokovalo nastanak plavog dima.
Zato je ovaj sistem ustede goriva pre 1970 izbacen iz upotrebe.
Dalji problem sistema je sto se zbog specificnosti rada i duzina otvaranja dizni sistem za svaki motor morao individualno podesiti od eksperta - zato je napusten vec sredinom 70ih i prodat japanskim proizvodjacima Mitsubishi, Nissan i Toyota.
Japanci su vremenom resili nedostatke sistema i prebacili upravljanje sa analognog na digitalni racunar. Cak su ubacivanjem Lambda sonde koju su spojili sa racunarom uspeli da sistem upravljaju prema emisiji gasova.
Bosch je zbog problema sa elektronikom usmerio snage ka razvoju mehanickog sistema i tako je nastao K-Jetronic.
L-Jetronic (1974-1991) je sistem razvijen sredinom 70ih godina od strane kompanije Bosch i dobio je naziv po nemackom nazivu za vazduh Luft, otuda L-Jetronic. Sistem se bazira na merenju protoka vazduha i to pomocu protokomera tzv. MAF-a (Mass Airflow Senzor). Za razliku od D-Jetronica koristio je integrisano elektronsko kole sto je znacilo da je jeftiniji za izradu.
Postoje i podvarijante ovog sistema:
LE1-Jetronic, LE2-Jetronic i LE3-Jetronic (1981-1991) - ovo su sistemi sa vecim stepenom integrisanosti komponenti, gde je veza protokomera i racunara integrisana. Vrhunac integracije je LE3 gde je mali racunar integrisan u samo kuciste protokomera
LU-Jetronic - sistem slican LE2-Jetronicu samo sa razlikom da ima zatvoreno kolo lambda kontrole, pre svega namenjeno US trzistu
LH-Jetronic (1982-1998) opet je prevod sa nemackog i znaci Luft-Hitzedraht tj. vazduh preko uzarene zice. Sistem je najcesce koriscen kod skandinavskih proizvodjaca (prvi ga je uveo Volvo 1982) i kod proizvodjaca sportskih automobila sa malim serijama.
Najrasprostranjeniji je LH 2.2 koji koristi Intel 8049 (MCS-48) mikroprocesor i LH 2.4, koji koristi Siemens 80535 mikroprocesor (varijanta Intelovog 8051/MCS-51).
LH 2.4 izmedju ostalog ima adaptivnu Lambda kontrolu i jos niz naprednih funkcija ukljucujuci i obogacivanje smese usled temperature izduvnih gasova. Poslednje generacije su imale podrsku za OBD2 dijagnostiku i podrsku imobilajzera.
Nastavice se........
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- Slavisacs
- President Saab Club
- Postovi: 5014
- Pridružio se: 17 Okt 2012, 00:00
- Lokacija: Dobanovci
- Kontakt:
- dejansavicdusan
- Drug Član
- Postovi: 244
- Pridružio se: 08 Jan 2015, 22:02
- Lokacija: beograd
Re: Elektronsko ubrizgavanje
Moj auto je 900 og, 1990 g, 16 v, nt .. vidim da tu vrstu motora zovu ,, sisavac" :) Zbog cega? :)
- MAD SERB
- Postovi: 2362
- Pridružio se: 28 Jun 2013, 09:37
- Lokacija: BOR
- Kontakt:
Re: Elektronsko ubrizgavanje
Motore koji nisu turbo zovemo sisavcima
ŽIVOT JE 1, SAAB JE 2.0 T !
LIFE'S TOO SHORT TO DRIVE BORING CARS!!!
Cars are my drug, SAAB is my dealer !
Mog je SAABa, vozila baba
powered by Nordic performance
LIFE'S TOO SHORT TO DRIVE BORING CARS!!!
Cars are my drug, SAAB is my dealer !
Mog je SAABa, vozila baba
powered by Nordic performance
- Bagzi93
- Drug Član
- Postovi: 1349
- Pridružio se: 19 Feb 2013, 00:00
- Lokacija: Zvecan
Re: Elektronsko ubrizgavanje
Ma to se na racun atmosferaca sprdaju ovi nasi turbasi :)
Sent from my MB525 using Tapatalk 2
Sent from my MB525 using Tapatalk 2
- dejansavicdusan
- Drug Član
- Postovi: 244
- Pridružio se: 08 Jan 2015, 22:02
- Lokacija: beograd
Re: Elektronsko ubrizgavanje
:) A to je u pitnju :) Koja je razlika u potrosnji izmedju turbo i obicnog istog motora?
- TAZZ
- Postovi: 2770
- Pridružio se: 07 Jul 2013, 14:23
- Lokacija: Beograd
Re: Elektronsko ubrizgavanje
Mala... cca 15~20%
B235R///Mackanized by TAZZ
400NM of torque! Spool it!
400NM of torque! Spool it!
- stevak
- Postovi: 455
- Pridružio se: 30 Jan 2014, 13:09
- Lokacija: Zemun
Re: Elektronsko ubrizgavanje
Još su bili fini. Prvobitni predlog je bio da ih zovu slinavci. Ne moram da objašnjavam zašto?Bagzi93 je napisao:Ma to se na racun atmosferaca sprdaju ovi nasi turbasi :)
ex SAABotražitelj <9000CS>
- Slavisacs
- President Saab Club
- Postovi: 5014
- Pridružio se: 17 Okt 2012, 00:00
- Lokacija: Dobanovci
- Kontakt:
Re: Elektronsko ubrizgavanje
Ahahahaha
Sent from my Skate using Tapatalk 2
Sent from my Skate using Tapatalk 2
Saab 9-3 MY07
Saab 90 MY86
Saab 96 MY76
Saab 900T MY88
Saab 90 MY86
Saab 96 MY76
Saab 900T MY88
- dejansavicdusan
- Drug Član
- Postovi: 244
- Pridružio se: 08 Jan 2015, 22:02
- Lokacija: beograd
Re: Elektronsko ubrizgavanje
Hehe, dobri ste... znaci imam sisavca :))))
- san_šabacisko
- Drug Član
- Postovi: 1435
- Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
- Lokacija: Šabac
Re: Elektronsko ubrizgavanje
ja ću da unapredim to, zvaćemo ih slinavi sisavcistevak je napisao:Još su bili fini. Prvobitni predlog je bio da ih zovu slinavci. Ne moram da objašnjavam zašto?Bagzi93 je napisao:Ma to se na racun atmosferaca sprdaju ovi nasi turbasi :)
1987.
2002.
1988.
2002.
1988.
- san_šabacisko
- Drug Član
- Postovi: 1435
- Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
- Lokacija: Šabac
-
- Postovi: 1224
- Pridružio se: 17 Jan 2013, 00:00
- Lokacija: Novi Pazar
Re: Elektronsko ubrizgavanje
Lh 2.2
- san_šabacisko
- Drug Član
- Postovi: 1435
- Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
- Lokacija: Šabac
- san_šabacisko
- Drug Član
- Postovi: 1435
- Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
- Lokacija: Šabac
Re: Elektronsko ubrizgavanje
kada?kd23se4 je napisao: LH-Jetronic (1982-1998) opet je prevod sa nemackog i znaci Luft-Hitzedraht tj. vazduh preko uzarene zice. Sistem je najcesce koriscen kod skandinavskih proizvodjaca (prvi ga je uveo Volvo 1982) i kod proizvodjaca sportskih automobila sa malim serijama.
Najrasprostranjeniji je LH 2.2 koji koristi Intel 8049 (MCS-48) mikroprocesor i LH 2.4, koji koristi Siemens 80535 mikroprocesor (varijanta Intelovog 8051/MCS-51).
LH 2.4 izmedju ostalog ima adaptivnu Lambda kontrolu i jos niz naprednih funkcija ukljucujuci i obogacivanje smese usled temperature izduvnih gasova. Poslednje generacije su imale podrsku za OBD2 dijagnostiku i podrsku imobilajzera.
Nastavice se........
1987.
2002.
1988.
2002.
1988.
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: Elektronsko ubrizgavanje
nisam valjda jedini na forumu koji zna nesto da napise?san_šabacisko je napisao:kada?
Al ajde, zavrsicu pricu sa LH (B202) i spomenucu Motronic (B204i/B206) kad nadjem vremena i toliko od mene
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: Elektronsko ubrizgavanje
Posto mi pravi probleme da nastavim u izvornom postu idemo odavde dalje......
LH-Jetronic (1982-1998) opet je prevod sa nemackog i znaci Luft-Hitzedraht tj. vazduh preko uzarene zice. Sistem je najcesce koriscen kod skandinavskih proizvodjaca (prvi ga je uveo Volvo 1982) i kod proizvodjaca sportskih automobila sa malim serijama.
Najrasprostranjeniji je LH 2.2 koji koristi Intel 8049 (MCS-48) mikroprocesor i LH 2.4, koji koristi Siemens 80535 mikroprocesor (varijanta Intelovog 8051/MCS-51).
LH 2.4 izmedju ostalog ima adaptivnu Lambda kontrolu i jos niz naprednih funkcija ukljucujuci i obogacivanje smese usled temperature izduvnih gasova. Poslednje generacije su imale podrsku za OBD2 dijagnostiku i podrsku imobilajzera.
Takodje se na modelu Saab 900 2.1 koristio sistem LH 2.4.2 koji je u osnovi slican samo sto je za polozaj gasa/leptira koristio potenciometar (na starijim LH sistemima isao senzor koji je video samo 3 polozaja ler gas - 50% gasa - 100% gasa)
U osnovi radi se o sistemu koji potpuno elektronski meri kolicinu vazduha koja prodje kroz protokomer i salje informaciju u ECU. Takodje ECU prima informacije od drugih senzora u motoru i prema njima izracunava potrebnu kolicinu goriva koju regulise vremenom trajanja otvaranja dizne.
Kolicina vazduha se kontrolise preko leptira gasa odnosno senzora koji odredjuje njegov polozaj. Protokomer meri tacno kolicinu vazduha i salje informaciju o kolicini u vidu visine napona do ECU-a. Ecu ovu informaciju koristi da bi regulisao duzinu trajanja impulsa kod otvaranja dizne. Kako nijedan drugi faktor sem duzine trajanja otvaranja dizne ne bi uticao na kolicinu goriva postoji regulator pritiska goriva cija je uloga da pritisak bude konstantno isti, bez obzira na rezim rada.
Drugi signali koji uticu na duzinu otvaranja dizni su broj obrtaja, senzor temperature koji aktivita rezim hladnog starta i simulira rad sauha, senzor polozaja gasa signalizira sistemu da li motor radi na leru ili na punom gasu i lambda senzor salje informaciju koliko je efikasno sagorevanje (% CO tj. delimicno sagorelo gorivo).
AIC ili step motor kako ga mi zovemo dozvoljava da vazduh zaonbilaznim putem udje u motor kada je zatvoren leptir gasa.
Ovde kod Saaba postoje 2 resenja:
Izuzetak do 1991 - samo na LH 2.2 koji je ugradjivan za trzista bez katalizatora ili sa neregulisanim katalizatorom isao je air-aux ventil kao kod K-glave koji zapravo regulise samo protok vazduha u zavisnosti od temperature motora.
Uporedo su ugradjivani sistemi sa AIC gde je elektronski regulisan protok vazduha tzv. step motor - zavisno od trzista za koja su kola radjena.
Kod LH 2.4 moguce je kontrolisati otvaranje AIC-a kao i regulacija smese, sto znaci da ovaj sistem moze da kompenzuje manje promene do kojih je doslo sto zbog starosti motora ili zbog dr. manjih problema.
Takodje kod LH 2.4 funkcija u ECU regulise ponasanje prilikom oduzimanja gasa, koja se kod LH 2.2 vrsi mehanicki putem "pecurke" koja usporava polugu sa sajlom gasa.
Jos jedna prednost LH 2.4 je mogucnost isicitavanja greske preko instrument table, dok je kod starijih sistema ovo bilo samo moguce preko LH dijagnostike ili preko ISAT-a (Inteligent Saab Tester).
OVAKO IZGLEDA DIJAGNOSTIKA KOJU MOZETE SAMI DA NAPRAVITE
LH-Jetronic (1982-1998) opet je prevod sa nemackog i znaci Luft-Hitzedraht tj. vazduh preko uzarene zice. Sistem je najcesce koriscen kod skandinavskih proizvodjaca (prvi ga je uveo Volvo 1982) i kod proizvodjaca sportskih automobila sa malim serijama.
Najrasprostranjeniji je LH 2.2 koji koristi Intel 8049 (MCS-48) mikroprocesor i LH 2.4, koji koristi Siemens 80535 mikroprocesor (varijanta Intelovog 8051/MCS-51).
LH 2.4 izmedju ostalog ima adaptivnu Lambda kontrolu i jos niz naprednih funkcija ukljucujuci i obogacivanje smese usled temperature izduvnih gasova. Poslednje generacije su imale podrsku za OBD2 dijagnostiku i podrsku imobilajzera.
Takodje se na modelu Saab 900 2.1 koristio sistem LH 2.4.2 koji je u osnovi slican samo sto je za polozaj gasa/leptira koristio potenciometar (na starijim LH sistemima isao senzor koji je video samo 3 polozaja ler gas - 50% gasa - 100% gasa)
U osnovi radi se o sistemu koji potpuno elektronski meri kolicinu vazduha koja prodje kroz protokomer i salje informaciju u ECU. Takodje ECU prima informacije od drugih senzora u motoru i prema njima izracunava potrebnu kolicinu goriva koju regulise vremenom trajanja otvaranja dizne.
Kolicina vazduha se kontrolise preko leptira gasa odnosno senzora koji odredjuje njegov polozaj. Protokomer meri tacno kolicinu vazduha i salje informaciju o kolicini u vidu visine napona do ECU-a. Ecu ovu informaciju koristi da bi regulisao duzinu trajanja impulsa kod otvaranja dizne. Kako nijedan drugi faktor sem duzine trajanja otvaranja dizne ne bi uticao na kolicinu goriva postoji regulator pritiska goriva cija je uloga da pritisak bude konstantno isti, bez obzira na rezim rada.
Drugi signali koji uticu na duzinu otvaranja dizni su broj obrtaja, senzor temperature koji aktivita rezim hladnog starta i simulira rad sauha, senzor polozaja gasa signalizira sistemu da li motor radi na leru ili na punom gasu i lambda senzor salje informaciju koliko je efikasno sagorevanje (% CO tj. delimicno sagorelo gorivo).
AIC ili step motor kako ga mi zovemo dozvoljava da vazduh zaonbilaznim putem udje u motor kada je zatvoren leptir gasa.
Ovde kod Saaba postoje 2 resenja:
Izuzetak do 1991 - samo na LH 2.2 koji je ugradjivan za trzista bez katalizatora ili sa neregulisanim katalizatorom isao je air-aux ventil kao kod K-glave koji zapravo regulise samo protok vazduha u zavisnosti od temperature motora.
Uporedo su ugradjivani sistemi sa AIC gde je elektronski regulisan protok vazduha tzv. step motor - zavisno od trzista za koja su kola radjena.
Kod LH 2.4 moguce je kontrolisati otvaranje AIC-a kao i regulacija smese, sto znaci da ovaj sistem moze da kompenzuje manje promene do kojih je doslo sto zbog starosti motora ili zbog dr. manjih problema.
Takodje kod LH 2.4 funkcija u ECU regulise ponasanje prilikom oduzimanja gasa, koja se kod LH 2.2 vrsi mehanicki putem "pecurke" koja usporava polugu sa sajlom gasa.
Jos jedna prednost LH 2.4 je mogucnost isicitavanja greske preko instrument table, dok je kod starijih sistema ovo bilo samo moguce preko LH dijagnostike ili preko ISAT-a (Inteligent Saab Tester).
OVAKO IZGLEDA DIJAGNOSTIKA KOJU MOZETE SAMI DA NAPRAVITE
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- san_šabacisko
- Drug Član
- Postovi: 1435
- Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
- Lokacija: Šabac
Re: Elektronsko ubrizgavanje
ja sam to pitao zato što si sam napisao nastaviće sekd23se4 je napisao:nisam valjda jedini na forumu koji zna nesto da napise?san_šabacisko je napisao:kada?
1987.
2002.
1988.
2002.
1988.
- san_šabacisko
- Drug Član
- Postovi: 1435
- Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
- Lokacija: Šabac
Re: Elektronsko ubrizgavanje
nije mi baš najjasnije ovo oko dijagnostike što može da se napravi. šta se postiže onim prekidačem?
i gde bi mogao da se nabavi ISAT? voleo bih da imam to
i gde bi mogao da se nabavi ISAT? voleo bih da imam to
1987.
2002.
1988.
2002.
1988.
- Slavisacs
- President Saab Club
- Postovi: 5014
- Pridružio se: 17 Okt 2012, 00:00
- Lokacija: Dobanovci
- Kontakt:
Re: Elektronsko ubrizgavanje
Saab 9-3 MY07
Saab 90 MY86
Saab 96 MY76
Saab 900T MY88
Saab 90 MY86
Saab 96 MY76
Saab 900T MY88
- san_šabacisko
- Drug Član
- Postovi: 1435
- Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
- Lokacija: Šabac
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: Elektronsko ubrizgavanje
Omogucava ti da ocitas gresku tako sto pratis treptaje lampice i dobijes broj greske, kao morzovom azbukom.san_šabacisko je napisao:nije mi baš najjasnije ovo oko dijagnostike što može da se napravi. šta se postiže onim prekidačem?
i gde bi mogao da se nabavi ISAT? voleo bih da imam to
ISAT ne moze da se nabavi nov, samo polovan na ebay-u i sl., a u Srbiji pitanje da li ga je iko ikada imao.......u principu greske mogu da se i ocitaju sa Tech2 samo treba da se ima odgovarajuci adapter i SD kartica 44.000 (kartica koja ima podatke za 900/9000)
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- Slavisacs
- President Saab Club
- Postovi: 5014
- Pridružio se: 17 Okt 2012, 00:00
- Lokacija: Dobanovci
- Kontakt:
Re: Elektronsko ubrizgavanje
Zaebano je i za tech2...
Naprimer znam da Kiki ima tech i karticu, al nema adapter...
A Dimitrije ima Tech i adapter a nema karticu...
Trnavac nije mogao da nadje adapter, a karticu ne zna dal ima...i tako...
Uglavnom moze da se nadje i kupi al je dosta skup sport...Ako ti treba samo za Licne potrebe...
Послато са Lenovo A606
Naprimer znam da Kiki ima tech i karticu, al nema adapter...
A Dimitrije ima Tech i adapter a nema karticu...
Trnavac nije mogao da nadje adapter, a karticu ne zna dal ima...i tako...
Uglavnom moze da se nadje i kupi al je dosta skup sport...Ako ti treba samo za Licne potrebe...
Послато са Lenovo A606
Saab 9-3 MY07
Saab 90 MY86
Saab 96 MY76
Saab 900T MY88
Saab 90 MY86
Saab 96 MY76
Saab 900T MY88
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: Elektronsko ubrizgavanje
Kineska imperija nudi sada Tech2 za ca. 300-400eura, sto je naravno puno para, ali sala-komika spram onog koliko kostaju originalni uredjaji (oko 2500eura).
Za kartice ne znam, ali to su SD memorijske kartice......dal se moze kopirati, kupiti......nisam se interesovao.
Tech 2 mi trebao za obe 9-3ke mozda 4-5puta do sada, gde su mi Trnavci uvek priskakali u pomoc, tako da nisam nesto bio ni motivisan da nabavljam.
Nikola Ceprnja bi trebalo da ima neku karticu/kartice, jer nj. Tech2 bi trebalo da ima full pristup, bar za novije Saabove
E da, koga zanima, evo spisak kartica:
44.000 10 MB
SAAB 900 1990-1998 / 9000 1988-1998
135.000 32 MB
1998-2008 SAAB 9-3 (9400) 1998-2003 / 9-3 Sport (9440) 2003-2008 / 9-5 (9600) 1998-2008
136.000 32 MB
1998-2009 SAAB 9-3 (9400) 1998-2003 / 9-3 Sport (9440) 2003-2009 / 9-5 (9600) 1998-2009
143.000 32 MB
1998-2010 SAAB 9-3 (9400) 1998-2003 / 9-3 Sport (9440) 2003-2010 / 9-5 (9600) 1998-2010
146.000 32 MB
SAAB 9-3 (9400) 1998-2003 / 9-3 Sport (9440) 2003-2011 / 9-5 (9600) 1998-2010
148.000 32 MB
SAAB 9-3 (9400) 1998-2003 / 9-3 Sport (9440) 2003-2012 / 9-5 (9600) 1998-2010
Za kartice ne znam, ali to su SD memorijske kartice......dal se moze kopirati, kupiti......nisam se interesovao.
Tech 2 mi trebao za obe 9-3ke mozda 4-5puta do sada, gde su mi Trnavci uvek priskakali u pomoc, tako da nisam nesto bio ni motivisan da nabavljam.
Nikola Ceprnja bi trebalo da ima neku karticu/kartice, jer nj. Tech2 bi trebalo da ima full pristup, bar za novije Saabove
E da, koga zanima, evo spisak kartica:
44.000 10 MB
SAAB 900 1990-1998 / 9000 1988-1998
135.000 32 MB
1998-2008 SAAB 9-3 (9400) 1998-2003 / 9-3 Sport (9440) 2003-2008 / 9-5 (9600) 1998-2008
136.000 32 MB
1998-2009 SAAB 9-3 (9400) 1998-2003 / 9-3 Sport (9440) 2003-2009 / 9-5 (9600) 1998-2009
143.000 32 MB
1998-2010 SAAB 9-3 (9400) 1998-2003 / 9-3 Sport (9440) 2003-2010 / 9-5 (9600) 1998-2010
146.000 32 MB
SAAB 9-3 (9400) 1998-2003 / 9-3 Sport (9440) 2003-2011 / 9-5 (9600) 1998-2010
148.000 32 MB
SAAB 9-3 (9400) 1998-2003 / 9-3 Sport (9440) 2003-2012 / 9-5 (9600) 1998-2010
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- Slavisacs
- President Saab Club
- Postovi: 5014
- Pridružio se: 17 Okt 2012, 00:00
- Lokacija: Dobanovci
- Kontakt:
Re: Elektronsko ubrizgavanje
Da na Nikolu sam zaboravio.
..On ima karticu, al nema adapter.
..Tako da sam razmisljao da uzmem samo adapter, posto je on ocigledno problem...
Послато са Lenovo A606
..On ima karticu, al nema adapter.
..Tako da sam razmisljao da uzmem samo adapter, posto je on ocigledno problem...
Послато са Lenovo A606
Saab 9-3 MY07
Saab 90 MY86
Saab 96 MY76
Saab 900T MY88
Saab 90 MY86
Saab 96 MY76
Saab 900T MY88
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 5 gostiju