Stranica 1 od 1

DPF-FAP-PARTIKULAR filter za čvrste čestice

Poslato: 05 Sep 2013, 11:54
od AERO
Da se odmah izjasnim.Moj stav po pitanju ove gluposti je Slika .....bez ikakve price i diskusije :sr:

A sad oficijalno objasnjenje....DPF imaju uglavnom svi turbo dizel motori EURO 4 standarda, što znači da mlađi turbo dizeli od 2002.-2003. uglavnom svi imaju. Prepoznaćete DPF odmah po davanju kontakta trebalo bi da vam na instrument tabli svetli lampica slična ovoj [link_open=http://www.dodaj.rs/f/d/ZD/2Nlhhm03/dpf4.jpg]KLIK[/link_open]

phpBB[video]


Sve veci broj uvezenih polovnih vozila ima ugradjen Diesel Particle Filter ili skraceno DPF (francuski FAP filtre à particules ), koji po prelasku na domace uslove eksploatacije, pocinju da stvaraju glavobolje svojim vlasnicima. Naime DPF filter se zapusi [link_open=http://www.dodaj.rs/f/3/15/2h79iZ1c/tra ... 000933.jpg]KLIK[/link_open], usled vise faktora medju kojima su i prljavo gorivo, predjena kilometraza, stil voznje itd. Ono sto karakterise vozilo koje ima zapusen partikular filter je drastican gubitak snage . Kako je ciscenje istog samo privremeno resenja a zamena prilazi cifri od 1000e ,najcesca opcija je gasenje DPF I FAP filtera (trajno uklanjanja filtera).Filter se ukloni fizicki sa izduvnog sistema, a softver motornog racunara se prilagodi da vise ne obraca paznju na senzore diferencijalnog pritisk'a na ulazu i izlazu iz filtera. Na taj nacin se izbegava mogucnost da auto u voznji padne u "safe ili limp home" mod u kojem ima smanjenu snagu.
Slika Slika SlikaSlika
Medjutim....tu sad postoji malo "sexa" jer samim uklanjanjem ovog "shranja" (ali bas shranja!!!!),vi prakticno nemate onaj isti pritisak u izduvnom sistemu koji je bio sa ovim filterom.Lako vi prevarite racunar i ugasite lampicu,ali stacemo sa turbinom??? Ona trpi :sr: .............ok - pricacemo o tome kasnije :wink:

Ajd da vidimo kako radi i cemu sluzi :sr:

Da bi smanjili štetne emisije, uz diesel motore se ugrađuje DPF - filter čestica čađi. Ukratko - čestice čađi se skupljaju u filteru. Ceo sistem pokušava da ih sagori na nekoliko načina kroz procese tzv. regeneracije. Prvi je tzv. pasivna regeneracija. Ona se odvija praktično stalno - ako stil i uslovi vožnje omoguće dovoljnu temperaturu za spaljivanje čestica. Kada količina čađi dostigne definisani nivo, aktivira se tzv. aktivna regeneracija. Sistem ubrizgava određenu količinu goriva kako bi podigao temperaturu i omogućio spaljivanje. Aktivna regeneracija traje, zavisno od raznih faktora, od 10-20 min (ovo je samo okvirno). Ako se regeneracija prekine (ugasi se motor recimo), sistem će kasnije probati ponovo. Ako DPF ne uspe da uspešno odradi aktivnu regeneraciju (kratke vožnje, stalno prekidanje aktivne regeneracije) tj. preciznije ako količina čađi pređe neki drugi zadati nivo, onda automobil upozori vozača tako što obično uključi DPF lampicu. Rešenje za to je da vozač mora, što pre, da vozi 10-ak minuta (zavisi od DPF rešenja u konkretnom automobilu) brzinom obično preko 40km/h i brojem obrtaja obično preko 2000. To je obično dovoljno da aktivna regeneracija odradi svoj posao. Ako se ni tada ne završi regeneracija tj. ako količina čađi pređe neki kritični nivo, sistem će limitirati snagu motora i signalizirati vozaču da mora što pre do servisa gde će pokušati da odrade regeneraciju. :sp:
U nekim slučajevima ovo neće biti moguće nego će biti neophodna zamena DPF-a što jako boli.

Aktivna regeneracija se uključuje na svakih 100-300km, zavisno od nekoliko parametara. Ako se vozi uglavnom po gradu uz hladno vreme i sl. ovaj interval silazi i na 120-130km. Kada auto krene u aktivnu regeneraciju, to možete da primetite po ozbiljnom skoku potrošnje goriva, stalno uključenom ventilatoru i karakterističnom mirisu (smradu) koji dolazi spolja.

Dakle skapirali ste sustinu.
Ako bih vam ja sad to preveo na nama razumljiv jezik,taj prevod bi izgledao ovako:
- Zeleni(ekologija) nalozili auto industriji da na auspuh mora da izlaze "cvetici" umesto dima.Ovi izmislili EGR koji gura sva "govna" u usis,a onda ista ta sagorela "govna" salje na auspuh.Tamo ga ceka ovo "shranje" koje ta sagorela "govna" precisti (satro sprzi) i onda na ausouhu nema dima nego izlaze cvetici ...
Aha :sp: ...,mozda prvih 150.000km......posle toga krece :dance2: :sx: ...... i onda se recimo pitamo - kako su riknule one klapne na 1.9TiD-u ....i jos ako ima ovaj DPF,stoli nece da ide......a trosi pa razbija..... :sr:

PA KAKO DA IDE KAD NEMOZE JADAN DA DISE !!!! :ljut:

Rekoh Vam na pocetku price - shranje nevidjeno :sr:

E da...jos i ovo da dodam (rekoh pricacemo kasnije) pa da ne zaboravim.Akrapovic (znate svi za njih) rade "imitaciju" ovog filtera koja sluzi za odrzavanje pritiska kada se DPF ukloni.Oni to zovu "blenda".Verovatno ima jos masa prizvodjaca koji rade tako nesto,ali to je svakako dobra stvar jer ima funkciju.Ja nisam mnogo ulazio u tu tematiku jer me nije zanimala (nikad nebih kupio auto sa DPF-om) ali verovatno ima na netu reci o tome.
Pogledacu, pa cu staviti ovde :thumbup:

Re: DPF-FAP-PARTIKULAR filter za čvrste čestice

Poslato: 05 Sep 2013, 12:28
od troll 9-5
Bolje obrazlozenje nisam u zivotu procitao :kss: :kss: :rsp: :bravo mali:

Re: DPF-FAP-PARTIKULAR filter za čvrste čestice

Poslato: 05 Sep 2013, 12:38
od Bagzi93
Sto rece jedan sa foruma : ,,Kad rikne DPF i ove klapnice i zaprlja se EGR lepo to iskupusamo i dobijemo Golfa 2 dizel " :bravo mali: . :dance2: I vise nema sikiriki :a?: :a?: :mrgreen:

Re: DPF-FAP-PARTIKULAR filter za čvrste čestice

Poslato: 05 Sep 2013, 13:18
od AERO
Bagzi93 je napisao:Kad rikne DPF .......... lepo to iskupusamo
Eeee ali nemisle svi tako :kgld:

Slika ......ili malo ozbiljnije [link_open=http://www.dpfservis.rs/]KLIK[/link_open]

Bas me zivo zanima KAKO izvesni serviser OCISTI ovo [link_open=http://www.dodaj.rs/f/9/lx/2T7RvE9D/221 ... 00x600.jpg]STANJE[/link_open] :think: ,a pritom ga nevidi jer je ovo otvoren DPF....

Vidi posto je nov kod Komnenovica [link_open=http://www.dodaj.rs/f/l/K4/1aLe200J/screenshot416.png]KLIK[/link_open] :kgld: :kgld:

Prvo kod nekog servisera da "on to popravi",pa onda kad posle mesec dana shvatis da je kratko trajalo,odes kod komnenovica da ti kaze "soma evradi" :lol: :lol: ,i onda ....znas kako lako radi brusilica
Slika
Kao kroz sir :smesko: :smesko: :smesko:

Slika

Re: DPF-FAP-PARTIKULAR filter za čvrste čestice

Poslato: 05 Sep 2013, 13:34
od Bagzi93
AERO je napisao: Slika
Kao kroz sir :smesko: :smesko: :smesko:
Ako mi rikne DPF (pu,pu,pu daleko bilo i da se pomerim s' mesta :smesko: ) ima da bude testerica.
P.S. Dobar nick onog sto cisti DPF- HIDROGEN :smesko: :smesko: :smesko:
P.S.S. Moj covek ovaj iz NS :whistling:

Re: DPF-FAP-PARTIKULAR filter za čvrste čestice

Poslato: 05 Sep 2013, 13:42
od AERO
Bagzi93 je napisao:Ako mi rikne DPF (pu,pu,pu daleko bilo i da se pomerim s' mesta :smesko: )
Ma ne zezaj da ga imas :eek: :eek: :eek: ......auuuu :kuuku:
Znam da vozis SS-a ali ne znam napamet godiste.....(a mrzi me sad da trazim :lol: :lol: )

Pa nista matori.....crevo i puska u dvoriste i za 5min gotova stvar [link_open=http://youtu.be/uWVW_Q4wyWU]KLIK[/link_open] :uuc: :kgld:

Re: DPF-FAP-PARTIKULAR filter za čvrste čestice

Poslato: 05 Sep 2013, 14:03
od AERO
Bagzi93 je napisao: Moj covek ovaj iz NS :whistling:
Vidi sta kaze TAJ covek :wink:

DPF ne možete tek tako da odsečete kao stari katalizator i da nastavite da vozite. Rad DPF-a kontrolišu t.z.v. senzori diferencialnog pritiska koji će onemogućiti rad motora ako uklonite DPF bez reprogramiranja računara.

U zadnje vreme sretao sam se sa jednim problemom koji su izazvali mehaničari u pokušaju da na svoj način reše problem začepljenog DPF-a. Mehaničari su burgijom razbušivali filter i na taj način uspevali da prevare senzor diferencijalnog pritiska. To je samo na prvi pogled dobro rešenje jer se time ne zaustavlja sama regeneracija. I kad se nakon nekoliko regeneracija otvori filter situacija je jako loša. Zbog temperature od više stotina °C oko rupe koju su mehaničari napravili počinje da se topi materijal od koga je napravljen DPF. Na kraju otopljeni materijal zaliva razbušenu rupu i čitav taj reon oko nje jer se struktura potpuno izdeformiše od visoke temperature (slika ispod). Ne treba da objašnjavam kakvu havariju ovo može da napravi. Pored toga rupa zbunjuje senzor pa se regeneracije pokreću potpuno nekontrolisano što može jako da poveća potrošnju. Zato zaboravite na takvo rešenje.


Slika

Kako god - samo tri opcije postoje sto se tice DPF-a

1. - Dijagnostikom pokrenuti regeneraciju u servisu. Ima najkraće dejstvo, oko 5-6 hiljada nakon intervencije problem se vraća.
2. - Zamena novim DPF-om. Trebalo bi da reši problem na duže vreme, međutim cena je od 800 do 2000€ pa se retko ko odluči za ovu soluciju.
3. - Uklanjanje DPF-a reprogramiranjem motornog računara i fizičkim uklanjanjem DPF-a sa izduvnog sistema. Trajno rešenje!

Re: DPF-FAP-PARTIKULAR filter za čvrste čestice

Poslato: 05 Sep 2013, 14:42
od Bagzi93
Glasam za opciju 3. :odl:

Re: DPF-FAP-PARTIKULAR filter za čvrste čestice

Poslato: 05 Sep 2013, 15:13
od AERO
:think: Miiiislis [link_open=http://youtu.be/XYL0_-Eoo8s]KLIK[/link_open] :smesko: :smesko: :smesko: :smesko:

Re: DPF-FAP-PARTIKULAR filter za čvrste čestice

Poslato: 05 Sep 2013, 15:14
od kd23se4
Moje licno misljenje na ovu temu je da nije problem u DPF-u nego u nama. Znam dosta ljudi koji kupuju sumnjiv dizel koji se krade sa brodova, uvozi kao loz ulje ili hidraulicno ulje i sl.

Osnovna razlika Euro 3,4,5 ili kako ga vec krste u odnosu na ostale dizele je u ppm tj. broju cestica po jedinici zapremine. Euro 4, koji je u EU na snazi od 2006 ima vrednost <50ppm, dok za loz ulje standardi variraju od zemlje do zemlje, nemacka ima Bio-loz ulje sa max. 50ppm, ali se u dr. zemljama tolerise 2.000ppm.

Posto ne verujem da se ovde pravi nemacko bio ulje bicemo blize ovoj dr. granici, tako da pazite od koga kupujete i sta kupujete, jer DPF nije pravljen da toliku kolicinu preradi odjednom i mora da se zapusi.
Zar nije cudno da kola rade dobro dok ne krenu ovde da se voze?

Re: DPF-FAP-PARTIKULAR filter za čvrste čestice

Poslato: 05 Sep 2013, 15:47
od AERO
Pa sve si u pravu....ali gde Srbin da ga vozi osim ovde i sta da mu sipa osim nas dizel (euro) :sr:
Zanemari ove varijante sa brodova itd....gledaj samo nase pumpe......Kakav crni DPF matori kad je ono smejurija od euro dizela sto prodaju :sr:

Ja na nevidjeno potpisujem da ti koji sipas naftu samo na NIS-u,kad natankujes rezervoar u Becu i dodjes ispred zgrade (kuci) da necujes kako auto radi na leru......samo "sapuce".....preporodio se :sr:

Re: DPF-FAP-PARTIKULAR filter za čvrste čestice

Poslato: 05 Sep 2013, 15:51
od kd23se4
Nasem dizelu na cestitim pumpama (NIS, Lukoil, Mol, OMV) nista ne fali, problem su male pumpe i "kombinacije"

Re: DPF-FAP-PARTIKULAR filter za čvrste čestice

Poslato: 05 Sep 2013, 15:55
od AERO
Ajd kad kazes :nmc: .....ali ja ne mislim tako :sr:

Re: DPF-FAP-PARTIKULAR filter za čvrste čestice

Poslato: 05 Sep 2013, 15:59
od kd23se4
Ja sipam na NIS-u (Dejton) od 2008 i nemam ama bas nikakvih problema, sipao sam gorivo sirom Evrope i nisam primetio ama bas nikakvu razliku.

Re: DPF-FAP-PARTIKULAR filter za čvrste čestice

Poslato: 05 Sep 2013, 16:07
od AERO
Slika :drinks:

Re: DPF-FAP-PARTIKULAR filter za čvrste čestice

Poslato: 05 Sep 2013, 18:17
od AERO
DPF cleaner
Slika
U cilјu da ponudi rešenje za svoje profesionalne kupce, BARDAHL je razvio partikularni filter čistač, kompatibilan sa bilo kojim tipom motora opremlјen DPF-om.



Bardahl DPF Cleaner deluje:

• Smanjuje temperaturu sagorevanja radi elimisanja čađi: normalno dizel čestica se spaljuje kada je temperatura iznad 600 ° C postignuta. Ali u vreme kada stignu do filtera, temperature su do 300-350 ° C, što dovodi do akumulacije nesagorelih depozita na filteru. Zbog svojog aktivnog sastojka, ovaj proizvod smanjuje temperaturu na kojoj će se čestica spaliti i time uklanjanje nagomilavanje depozita u filteru.

• Zaustavlјa začeplјenje filtera usled nagomilavanja čađi.

• Izbegava oštećenje određenih komponenti koje omogućavaju spalјivanje štetnih čestica.

• Sprečava povećanje potrošnje, gubitak snage i zamenu skupih delova izazvanih 'začeplјenjem filtera " i nastalih depozita izduvnih gasova koji se akumuliraju u motoru.

• Sagoreva i uništava čađi nagomilane unutar filtera.

• Produžava vek trajanja i dobro funkcionisanje partikularnog filtera

Uputstvo za upotrebu

Sipajte sadržaj u rezervoar (1L na 30 – max 60 L goriva). Voziti bez dosipanja dok ne potrošite gorivo tretirano DPF cleaner-om. Najbolji savet - tretman bi trebalo ponoviti svakih 7000km ili 2 puta godišnje.

Šifra proizvoda1042

Sadržaj 1 Lit