DPF-FAP-PARTIKULAR filter za čvrste čestice
Poslato: 05 Sep 2013, 11:54
Da se odmah izjasnim.Moj stav po pitanju ove gluposti je .....bez ikakve price i diskusije
A sad oficijalno objasnjenje....DPF imaju uglavnom svi turbo dizel motori EURO 4 standarda, što znači da mlađi turbo dizeli od 2002.-2003. uglavnom svi imaju. Prepoznaćete DPF odmah po davanju kontakta trebalo bi da vam na instrument tabli svetli lampica slična ovoj [link_open=http://www.dodaj.rs/f/d/ZD/2Nlhhm03/dpf4.jpg]KLIK[/link_open]
Sve veci broj uvezenih polovnih vozila ima ugradjen Diesel Particle Filter ili skraceno DPF (francuski FAP filtre à particules ), koji po prelasku na domace uslove eksploatacije, pocinju da stvaraju glavobolje svojim vlasnicima. Naime DPF filter se zapusi [link_open=http://www.dodaj.rs/f/3/15/2h79iZ1c/tra ... 000933.jpg]KLIK[/link_open], usled vise faktora medju kojima su i prljavo gorivo, predjena kilometraza, stil voznje itd. Ono sto karakterise vozilo koje ima zapusen partikular filter je drastican gubitak snage . Kako je ciscenje istog samo privremeno resenja a zamena prilazi cifri od 1000e ,najcesca opcija je gasenje DPF I FAP filtera (trajno uklanjanja filtera).Filter se ukloni fizicki sa izduvnog sistema, a softver motornog racunara se prilagodi da vise ne obraca paznju na senzore diferencijalnog pritisk'a na ulazu i izlazu iz filtera. Na taj nacin se izbegava mogucnost da auto u voznji padne u "safe ili limp home" mod u kojem ima smanjenu snagu.
Medjutim....tu sad postoji malo "sexa" jer samim uklanjanjem ovog "shranja" (ali bas shranja!!!!),vi prakticno nemate onaj isti pritisak u izduvnom sistemu koji je bio sa ovim filterom.Lako vi prevarite racunar i ugasite lampicu,ali stacemo sa turbinom??? Ona trpi .............ok - pricacemo o tome kasnije
Ajd da vidimo kako radi i cemu sluzi
Da bi smanjili štetne emisije, uz diesel motore se ugrađuje DPF - filter čestica čađi. Ukratko - čestice čađi se skupljaju u filteru. Ceo sistem pokušava da ih sagori na nekoliko načina kroz procese tzv. regeneracije. Prvi je tzv. pasivna regeneracija. Ona se odvija praktično stalno - ako stil i uslovi vožnje omoguće dovoljnu temperaturu za spaljivanje čestica. Kada količina čađi dostigne definisani nivo, aktivira se tzv. aktivna regeneracija. Sistem ubrizgava određenu količinu goriva kako bi podigao temperaturu i omogućio spaljivanje. Aktivna regeneracija traje, zavisno od raznih faktora, od 10-20 min (ovo je samo okvirno). Ako se regeneracija prekine (ugasi se motor recimo), sistem će kasnije probati ponovo. Ako DPF ne uspe da uspešno odradi aktivnu regeneraciju (kratke vožnje, stalno prekidanje aktivne regeneracije) tj. preciznije ako količina čađi pređe neki drugi zadati nivo, onda automobil upozori vozača tako što obično uključi DPF lampicu. Rešenje za to je da vozač mora, što pre, da vozi 10-ak minuta (zavisi od DPF rešenja u konkretnom automobilu) brzinom obično preko 40km/h i brojem obrtaja obično preko 2000. To je obično dovoljno da aktivna regeneracija odradi svoj posao. Ako se ni tada ne završi regeneracija tj. ako količina čađi pređe neki kritični nivo, sistem će limitirati snagu motora i signalizirati vozaču da mora što pre do servisa gde će pokušati da odrade regeneraciju.
U nekim slučajevima ovo neće biti moguće nego će biti neophodna zamena DPF-a što jako boli.
Aktivna regeneracija se uključuje na svakih 100-300km, zavisno od nekoliko parametara. Ako se vozi uglavnom po gradu uz hladno vreme i sl. ovaj interval silazi i na 120-130km. Kada auto krene u aktivnu regeneraciju, to možete da primetite po ozbiljnom skoku potrošnje goriva, stalno uključenom ventilatoru i karakterističnom mirisu (smradu) koji dolazi spolja.
Dakle skapirali ste sustinu.
Ako bih vam ja sad to preveo na nama razumljiv jezik,taj prevod bi izgledao ovako:
- Zeleni(ekologija) nalozili auto industriji da na auspuh mora da izlaze "cvetici" umesto dima.Ovi izmislili EGR koji gura sva "govna" u usis,a onda ista ta sagorela "govna" salje na auspuh.Tamo ga ceka ovo "shranje" koje ta sagorela "govna" precisti (satro sprzi) i onda na ausouhu nema dima nego izlaze cvetici ...
Aha ...,mozda prvih 150.000km......posle toga krece ...... i onda se recimo pitamo - kako su riknule one klapne na 1.9TiD-u ....i jos ako ima ovaj DPF,stoli nece da ide......a trosi pa razbija.....
PA KAKO DA IDE KAD NEMOZE JADAN DA DISE !!!!
Rekoh Vam na pocetku price - shranje nevidjeno
E da...jos i ovo da dodam (rekoh pricacemo kasnije) pa da ne zaboravim.Akrapovic (znate svi za njih) rade "imitaciju" ovog filtera koja sluzi za odrzavanje pritiska kada se DPF ukloni.Oni to zovu "blenda".Verovatno ima jos masa prizvodjaca koji rade tako nesto,ali to je svakako dobra stvar jer ima funkciju.Ja nisam mnogo ulazio u tu tematiku jer me nije zanimala (nikad nebih kupio auto sa DPF-om) ali verovatno ima na netu reci o tome.
Pogledacu, pa cu staviti ovde
A sad oficijalno objasnjenje....DPF imaju uglavnom svi turbo dizel motori EURO 4 standarda, što znači da mlađi turbo dizeli od 2002.-2003. uglavnom svi imaju. Prepoznaćete DPF odmah po davanju kontakta trebalo bi da vam na instrument tabli svetli lampica slična ovoj [link_open=http://www.dodaj.rs/f/d/ZD/2Nlhhm03/dpf4.jpg]KLIK[/link_open]
Sve veci broj uvezenih polovnih vozila ima ugradjen Diesel Particle Filter ili skraceno DPF (francuski FAP filtre à particules ), koji po prelasku na domace uslove eksploatacije, pocinju da stvaraju glavobolje svojim vlasnicima. Naime DPF filter se zapusi [link_open=http://www.dodaj.rs/f/3/15/2h79iZ1c/tra ... 000933.jpg]KLIK[/link_open], usled vise faktora medju kojima su i prljavo gorivo, predjena kilometraza, stil voznje itd. Ono sto karakterise vozilo koje ima zapusen partikular filter je drastican gubitak snage . Kako je ciscenje istog samo privremeno resenja a zamena prilazi cifri od 1000e ,najcesca opcija je gasenje DPF I FAP filtera (trajno uklanjanja filtera).Filter se ukloni fizicki sa izduvnog sistema, a softver motornog racunara se prilagodi da vise ne obraca paznju na senzore diferencijalnog pritisk'a na ulazu i izlazu iz filtera. Na taj nacin se izbegava mogucnost da auto u voznji padne u "safe ili limp home" mod u kojem ima smanjenu snagu.
Medjutim....tu sad postoji malo "sexa" jer samim uklanjanjem ovog "shranja" (ali bas shranja!!!!),vi prakticno nemate onaj isti pritisak u izduvnom sistemu koji je bio sa ovim filterom.Lako vi prevarite racunar i ugasite lampicu,ali stacemo sa turbinom??? Ona trpi .............ok - pricacemo o tome kasnije
Ajd da vidimo kako radi i cemu sluzi
Da bi smanjili štetne emisije, uz diesel motore se ugrađuje DPF - filter čestica čađi. Ukratko - čestice čađi se skupljaju u filteru. Ceo sistem pokušava da ih sagori na nekoliko načina kroz procese tzv. regeneracije. Prvi je tzv. pasivna regeneracija. Ona se odvija praktično stalno - ako stil i uslovi vožnje omoguće dovoljnu temperaturu za spaljivanje čestica. Kada količina čađi dostigne definisani nivo, aktivira se tzv. aktivna regeneracija. Sistem ubrizgava određenu količinu goriva kako bi podigao temperaturu i omogućio spaljivanje. Aktivna regeneracija traje, zavisno od raznih faktora, od 10-20 min (ovo je samo okvirno). Ako se regeneracija prekine (ugasi se motor recimo), sistem će kasnije probati ponovo. Ako DPF ne uspe da uspešno odradi aktivnu regeneraciju (kratke vožnje, stalno prekidanje aktivne regeneracije) tj. preciznije ako količina čađi pređe neki drugi zadati nivo, onda automobil upozori vozača tako što obično uključi DPF lampicu. Rešenje za to je da vozač mora, što pre, da vozi 10-ak minuta (zavisi od DPF rešenja u konkretnom automobilu) brzinom obično preko 40km/h i brojem obrtaja obično preko 2000. To je obično dovoljno da aktivna regeneracija odradi svoj posao. Ako se ni tada ne završi regeneracija tj. ako količina čađi pređe neki kritični nivo, sistem će limitirati snagu motora i signalizirati vozaču da mora što pre do servisa gde će pokušati da odrade regeneraciju.
U nekim slučajevima ovo neće biti moguće nego će biti neophodna zamena DPF-a što jako boli.
Aktivna regeneracija se uključuje na svakih 100-300km, zavisno od nekoliko parametara. Ako se vozi uglavnom po gradu uz hladno vreme i sl. ovaj interval silazi i na 120-130km. Kada auto krene u aktivnu regeneraciju, to možete da primetite po ozbiljnom skoku potrošnje goriva, stalno uključenom ventilatoru i karakterističnom mirisu (smradu) koji dolazi spolja.
Dakle skapirali ste sustinu.
Ako bih vam ja sad to preveo na nama razumljiv jezik,taj prevod bi izgledao ovako:
- Zeleni(ekologija) nalozili auto industriji da na auspuh mora da izlaze "cvetici" umesto dima.Ovi izmislili EGR koji gura sva "govna" u usis,a onda ista ta sagorela "govna" salje na auspuh.Tamo ga ceka ovo "shranje" koje ta sagorela "govna" precisti (satro sprzi) i onda na ausouhu nema dima nego izlaze cvetici ...
Aha ...,mozda prvih 150.000km......posle toga krece ...... i onda se recimo pitamo - kako su riknule one klapne na 1.9TiD-u ....i jos ako ima ovaj DPF,stoli nece da ide......a trosi pa razbija.....
PA KAKO DA IDE KAD NEMOZE JADAN DA DISE !!!!
Rekoh Vam na pocetku price - shranje nevidjeno
E da...jos i ovo da dodam (rekoh pricacemo kasnije) pa da ne zaboravim.Akrapovic (znate svi za njih) rade "imitaciju" ovog filtera koja sluzi za odrzavanje pritiska kada se DPF ukloni.Oni to zovu "blenda".Verovatno ima jos masa prizvodjaca koji rade tako nesto,ali to je svakako dobra stvar jer ima funkciju.Ja nisam mnogo ulazio u tu tematiku jer me nije zanimala (nikad nebih kupio auto sa DPF-om) ali verovatno ima na netu reci o tome.
Pogledacu, pa cu staviti ovde