kd23se4 je napisao: Fiat/Alfa motori nemaju te klapne tj. da imaju drugu konstrukciju usisa koja se ne kvari
Treba praviti razliku izmedju motora koji se nalazi u saab-u i onog standardnog sto slusamo - "to je fiatov motor" .
Jeste Fiatov,ali koji !?!?!
Fiat/Alfa motori JTD i JTDm sa 8v nemaju problem sa flapsevima jer ih nemaju.To je ova varijanta sto Kd kaze - druga konstrukcija
Idemo dalje....i kod 16to ventilskih motora isto imamo razlike....Imamo sa granom kao na gornjim slikama,ali imamo i modernizovanu varijantu gde je grana plasticna.
Sad bih probao (nama razumljivim jezikom) da objasnim sustinu ove problematike
U jednoj sredini (kao sto je usisna grana),svi pomicni delovi ce se nesmetano pomerati i funkcionisati ukoliko je ta regija CISTA.Sa povecanjem prljavstine (garezi),ti pomicni elementi imaju otezana kretanja.Ta garez,ima takvu moc koncetracije,da kada se grupise i slepi za zid usisne grane,postaje tako kompaktna (malte ne kao kamen - figurativno).
Medjutim....ta garez napada i osovinice flapseva,nihove siceve (lezista) i oni jednostavno pucaju.Sto od zamora materijala (starosti),sto od dodatnog opterecenja - garazi.
Glavni krivac garezi je EGR ventil....sve sto on propusti ulazi u usis....pa je onda tu u igri i DPF filter i tako redom....
Sad se vracam na pricu o usisnoj grani od plastike kod 16v motora.Vrlo cesto cete biti u prilici da procitate da je ta plasticna grana toliko modifikovana da kod nje ne postoji mogucnost pucanja flapseva i uopste slicne problematike.
Ja Vam odgovorno tvrdim da to nije tacno .....i kod plasticne ima pucanja.MANJE nego kod ove starije ali itekako ima.
Sad da objasnim sta je ustvari glavni problem.....Kada vam bilo koje parce (koje je puklo) ULETI gde netreba - pravi dar mar.Prvi su na udaru ventili .....Dakle uopste nije stvar naivna i u fazonu "ma ko ga hebe"
Sad neka rec oko gasenja flapseva .
Flaps,klapna,krilce,leptir su izrazi koji se koriste kod nas.Da Vas to ne zbuni....
Prosecan vek trajanja bez problema je nekih 150.000km.Ukoliko je vlasnik pedantan,vodi racuna o EGR i njegovom ciscenju (koliko moze),pa i samoj usisnoj grani....taj vek trajanja je moguce produziti.Oni koji nisu takvi,ili jednostavno masa kupaca polovnjaka koji se jednostavno nerazumeju a kupili su nesto iz uvoza sa (130.000km
),sigurno nailaze na ovaj problem.Prvi simptomi su povecanje dima na auspuhu.Sledeci simptom je mnogo lenj auto na nizim obrtajima (do 2000)....
U takvoj jednoj situaciji,neiskusan vozac prvo pomisli na zaprljan filter za naftu,pa kao on je uzrok...ali kad ode u servis,sledi iznenadjenje.Problem usis.....i to sa sve pratecim stvarima (grana,klapne,onaj motorcic sto vuce polugu za otvaranje,EGR ...i tako redom).
Neki servisi to ispitivanje rade sa alatkom koja se zove [link_open=
http://www.dodaj.rs/f/3O/4g/4dDbZbkN/br250-2.jpg]BOROSKOP[/link_open],gde je na jednom kraju mala kamerica a u ruci drzite monitor i gledate stanje u usisu bez skidanja.
U tim situacijama serviser trazi neki odlomljeni deo koji se mozda nalazi tu negde ......
Druga varijanta je klasika - skidanje usisa.
...mada se to vec zna prilikom skidanja onog creva sa usisa.
Ukoliko je taj ulaz ok sto se tice zaprljanosti,a vi proveru radite preventivno,onda je to OK.
Ovako izgleda jedan primer gde NIJE potrebno skidati usisnu granu na preventivnom pregledu [link_open=
http://postimg.org/gallery/71gisg6a/]KLIK[/link_open]
Idemo dalje.....dakle u servisu se zalite na "traljav" rad i lose ubrzanje do 2000 obrtaja.Majstor konstatuje potrosenost i predlaze dve stvari:
- Zamenu grane i egr-a !!!! Vi se raspitujete za cene i konstatujete da vam za ta dva dela iz originala treba oko 600e+ruke.
Pitate majstora za alternativu.On predlaze:
- neutralisanje flapseva,odnosno stavljenje njih van funkcije tako sto bi ih jednostavno izvadio odnosto ostavio u stalnom otvorenom polozaju.
Vas sunce obasjava jel imate resenje koje nije pogubno za novcanik i pribegavate toj varijanti.Naravno i EGR neutralisete (zatvarate ga).....i DPF ako imate i njega izbacujete i sve "sibate" na klasiku....
Sedate u auto - on prede....radi bolje nego sto je radio kada ste dolazili u servis.Nema brljavljenja,nema "knedle" na malom gasu.....Vi jednostavno zadovoljni.....i kazete sledece:
- Ja sam zatvorio ta "shranja" i auto mi ide bolje nego sto je isao sa njima....jel tako ????
A DALI VI ZNATE KOLIKO VLASNIKA Stila,Crome,Alfe,Lancije...pa i Saab-a, NEMA POJMA KAKO TI AUTOMOBILI IDU SA ISPRAVNIM SISTEMIMA KOJE NEUTRALISU ???
MNOGO !!!!
Razlog je naravno poznat.Retko ko od nas ima priliku da kupi neke od ovih dizel automobila sa nekih stotinak hiljada km,kada je sve besprekorno na njima.Ako pak ima takvih medju nama....sigurno ce bolje razumeti o cemu pricam.....i nikada nece izabrati varijantu "gasenja - neutralisanja",jer ono sto gube svaki dan na vecoj potrosnji,je upravo cena nove grane sa novim leptirima koji SVAKAKO imaju neku funkciju....
Znam ,recicete - aj ne sehri,to je samo ekologija ....ali ...dali je to bas tako
Ako klapna nije zatvorena na malom proju obrtaja,svo ubrizgano gorivo u cilindar NECE biti spaljeno (to je bitno).....a to sto to nespaljeno gorivo pravi dim na auspuh - to je ekologija ....i za to nas kao boli uvo
Kako god.....ako ste nanisanili neki 1.9Tid saab-ic,prvo sto radite je usis dole.Isti scenario kao sa benzincima gde je pravilo: karter dole......a dali cete izbacivati balansne osovine kod benzinca ili gasiti flapseve kod dizele,to je vec Vasa licna stvar i preporuka Vaseg majstora
Ajd
.....odo da trazim neke slike za ovu pricu
.....a i Vi bi mogli da ubacite ako naidjete na neke