Stranica 1 od 2

1.9 TiD

Poslato: 03 Sep 2013, 11:03
od AERO
Slika

Nepravedno izostavljena tema (sad primetih :uuc: )....

Kao i sa ostalim motorima koji se mogu sresti ispod haube Saab-a,i ova tema ce posluziti nasim clanovima da se bolje upoznaju sa ovim agregatom,prednostima i manama koje on ima,kao i sa generalnim stavom korisnika koji ce u ovoj temi dati svoj doprinos. :thumbup:

Eto :sr: - dakle pozivam Vas da upisete vasa saznanja,iskustva,neke tekstove na koje naletite na netu,slike,i sve ono sto bi jednom citaocu (clanu) pomoglo da donese neki sud o ovom agregatu ukoliko zeli da ga poseduje,a nama ostalima kao informator kako bi prosirili nasa znanja...

Hvala unapred :thumbup:

Slika

Slika

Slika

Re: 1.9 TiD

Poslato: 03 Sep 2013, 11:04
od AERO
Slika Slika Slika Slika

Re: 1.9 TiD

Poslato: 03 Sep 2013, 15:38
od Bagzi93
Evo nekih info iz prve ruke:
Presao 13000 kod mene bez nekih problema.
Motor kultivisan i za prosecnog korisnika taman snazan. Vozim onaj od 150 ks a probao sam i od 120 ks. Misljenja sam da i taj od 120 ks moze lepo da povuce. Jedina zamerka je manjak snage ispod 1800 rpm ali vidim po netu da je to problem svih turbodizelasa( naravno savremenika tid-a). Od 2000-3500rpm je bas zivahan. Na autoputu u 6-oj pri 150-160km se vrti na 2200 rpm.
Od kvarova samo grejaci. Cetiri komada Bosch, placeni 52 evra.
Potrosnja od 5,4-5,7l (bez klime-klima) na otvorenom, a u gradu 8- 8,5l uz napomenu da se vozi na 2000-2500 rpm.
Ulje ; U autu bila selenia wr 5w-40 a sad sipano (po savetu kolega forumasa @saabvolvo i @kd :drinks: )
mobil 1 new life 0w-40. Ulje ne trosi ni malo. :bravo mali:
Sto se tice DPF-a nije bilo problema. Na dijagnostici mi rekli da je dobar(70% propusnost) i da se samocisti. One silne dimove pomenute u tekstu( post iznad ) ja nisam primetio. Jednom sam video malo plavicastog dima i to je to. Auspuh je cistiji nego na benzincima. Bukvalno nula cadji. Do duse povremeno ga poteram
( na svakih 700-800 km ) na 3000 + rpm nekih 10-ak min i problema nema.
Sto se delova tice masa stvari odgovara od JTDm 1.9 ili od CDTi 1.9

[link_open=http://i.ebayimg.com/t/SAAB-9-3-9-5-1-9 ... ~60_12.JPG]klik[/link_open]

P.S.
Mnogo me nervira merac ulja ( ona spirala ) i mesto filtera ulja. Stavili ga ispod motora pa mu se jedva prilazi sa nekim krstovima a i prolije se ulja po auspuhu.

Re: 1.9 TiD

Poslato: 03 Sep 2013, 15:45
od AERO
Hvala Bagzi za post.... :thumbup:

Jel znas mozda koja je cena NOVOG EGR-a za tvoj motor.Cisto informativno pitam :thumbup:

Dobro je sto si setio da spomenes DPF.....kazu da ga lako gase....ako neko zna nesto o tome nek napise....

Tazz ,Kd - pisite par reci za ono shranje (swirl-o) ...ako Vas ne mrzi :thumbup:

Re: 1.9 TiD

Poslato: 03 Sep 2013, 15:55
od Bagzi93
Za DPF sam se raspitivo ( zlu ne trebalo ) kod nekih likova u BG-u i rekose da za 150-200 evra rade softversko + mehanicko uklanjanje a za egr sam imao negde cenu sad cu da iskopam.
Sto se onih swirl-ova,flapsova ili sta vec cuo sam da i njih uklanjaju uspesno. E sta i kako ne znam. To upuceniji clanovi nek objasne.

Re: 1.9 TiD

Poslato: 03 Sep 2013, 16:01
od Bagzi93
Evo cene nekih delova (egr,lambda sonda,protokomer )
[link_open=http://autosensori.net/index.php?cPath=24_86]cene[/link_open]
Evo i finog sajta sa milion delova za sve Saab motore
[link_open=http://www.partsforsaabs.com/]klik[/link_open]

Re: 1.9 TiD

Poslato: 03 Sep 2013, 16:06
od AERO
Tacno sam predosecao da ce tako biti...zato sam i pitao....Vidi ovo:

Slika

Nov OEM oko 300e(ovaj sa slike),.......polovan ali nov 150e.....oglas sto si okacio (nije oridjidji) 113e.....

Dakle original vise nego duplo skuplji od plagijata ..... :kgld:

Evo kompatibilisnosti ako nekad nekom zatreba:

OPEL ASTRA H - 1.9 CDTI
OPEL ASTRA H GTC - 1.9 CDTi
OPEL ASTRA H Kombi - 1.9 CDTI
OPEL ASTRA H TwinTop - 1.9 CDTi
OPEL SIGNUM - 1.9 CDTI
OPEL VECTRA C GTS - 1.9 CDTI
OPEL VECTRA C - 1.9 CDTI
OPEL VECTRA C Kombi - 1.9 CDTI
OPEL ZAFIRA - 1.9 CDTI
SAAB 9-3 (YS3F) - 1.9 TiD
SAAB 9-3 Cabriolet (YS3F) - 1.9 TiD
SAAB 9-5 (YS3E) - 1.9 TiD
SAAB 9-5 Kombi (YS3E) - 1.9 TiD

Re: 1.9 TiD

Poslato: 03 Sep 2013, 16:15
od Bagzi93
300 evrica :suprised:

Re: 1.9 TiD

Poslato: 03 Sep 2013, 16:17
od kd23se4
Jedno mi nije jasno? Sta znaci ovo "uklanjanje"? OK za DPF mi jasno, ali kako ove klapne "uklone"? Cime ih zamene?!?

Re: 1.9 TiD

Poslato: 03 Sep 2013, 16:26
od Bagzi93
@kd
Poznanik je na 159- ki jtdm nesto radio oko tih klapnica (pre god dana ) . Ovih dana cu da se raspitam sta i kako ali sam prilicno siguran da je nesto uklonio (njegove reci ) i resio problem.

Re: 1.9 TiD

Poslato: 03 Sep 2013, 16:38
od Bagzi93
Evo nekih iskustava sa swirl flaps :

"Ispostavilo se da su klapne na usisnoj grani motora. Nasao sam na nekom njemackom forumu da to rjesavaju tako sto odvoje klapne od elektromotora koji ih okrece (skine se samo polugica koja ih povezuje) a klapne se blokiraju u krajnje otvorenom polozaju.

"Nakon sto sam to uradio presao sam oko 20.000 km i za sada nema nikakvih problema. Jedini nedostatak je taj sto je alfa malo lena na nizim obrtajima, ne vuce vise od 1.500 kao nekada vec od 1.800-1.900 obrtaja. Obzirom koliko je usisna grana skupa, a to je jedino pravo rjesenje, ova solucija nije uopste losa. Ciscenje klapni ne vrijedi jer se lezista pojedu i to pravi problem a ne garez. U svakom slucaju nema vise problema."

Kad propadnu "swirl flaps" ležišta usisna grana počne da "pušta" - boost dostiže traženu vrednost sa malim kašnjenjem, a ne može da bude ni konstantan u dužem intervalu.

To se rešava skidanjem usisne grane, potpunim vađenjem "swirl flaps" i zatvaranjem otvora-ležišta. Usput se i sve lepo očisti..."

Re: 1.9 TiD

Poslato: 03 Sep 2013, 16:45
od kd23se4
Bagzi93 je napisao:@kd
Poznanik je na 159- ki jtdm nesto radio oko tih klapnica (pre god dana ) . Ovih dana cu da se raspitam sta i kako ali sam prilicno siguran da je nesto uklonio (njegove reci ) i resio problem.
Mrzim budzenje :ljut:

Re: 1.9 TiD

Poslato: 03 Sep 2013, 17:09
od Bagzi93
kd23se4 je napisao:Mrzim budzenje :ljut:
phpBB[video]

:smesko: :smesko: :smesko:

Re: 1.9 TiD

Poslato: 03 Sep 2013, 17:12
od AERO
Bagzi93 je napisao: swirl flaps :
[link_open=http://www.uksaabs.eu/UKS/viewtopic.php ... 69da261bf3]KLIK[/link_open]


SAAB 9 3 1.9 TID 2006 150ks SWIRL VALVE ACTUATOR FGP 55205127 700521

Slika

Re: 1.9 TiD

Poslato: 03 Sep 2013, 17:21
od kd23se4
Znam da su ljudi celu usisnu granu u nemackoj menjali za 240-280 EUR-a (znaci menjali ne "uklonili"), tako da mi ove cene zvuce malo SF

Re: 1.9 TiD

Poslato: 03 Sep 2013, 17:34
od Bagzi93
Iz onog Aeorovog linka
[link_open=http://download.ms-motor-service.com/xi ... en_web.pdf]klik[/link_open]
Ako moze za 300 evra da se zameni usisna grana onda i nije opasno. Negde procitah da je radni vek swirl flaps 150000 km.

Re: 1.9 TiD

Poslato: 03 Sep 2013, 17:52
od kd23se4
Ma jbo te "novotarije" PD je zakon! :lol:

Re: 1.9 TiD

Poslato: 03 Sep 2013, 17:57
od AERO
Bagzi93 je napisao:Iz onog Aeorovog linka
[link_open=http://download.ms-motor-service.com/xi ... en_web.pdf]klik[/link_open].
:bravo:

Re: 1.9 TiD

Poslato: 03 Sep 2013, 18:42
od AERO
Bagzi93 je napisao: Ako moze za 300 evra da se zameni usisna grana onda i nije opasno. Negde procitah da je radni vek swirl flaps 150000 km.
Usisna grana kosta NOVA oko 300e i dolazi u kompletu sa dihtungom.
Brojevi delova su:
PIERBURG grana - 7.00373.12.0 (poboljsana varijanta)
REINZ dihtung - 71-36307-00

Slika SlikaSlika

Prilikom zamene usisne grane,OBAVEZNO se menja i elektronski modul (sa slike iz predhodnog posta),jer se on prilagodjava radu leptira u usisnoj grani.Kazu da stari modul i nova grana - oce da brljavi :sr:

Ova grana ide u:

- OPEL / VAUXHALL 1.9 CDTI,
- ALFA ROMEO 1.9 JTD / FIAT MULTIJET
- SAAB 1.9 TiD
(sa motorima: Z19DT, Z19DTJ, Z19DTH, 192 A5.000, 937 A5.000, 939 A1.000, 939 A2.000) :wink:

Dakle sledeci modeli konkretno:

ALFA ROMEO

147 1.9 JTD 16V 136 PS
147 1.9 JTDM 16V 150 PS
147 1.9 JTDM 8V 120 PS
156 1.9 JTD 150 PS
156 1.9 JTD 16V 150 PS
159 1.9 JTDM 16V 136 PS
159 1.9 JTDM 8V 120 PS
159 Sportwagon 1.9 JTDM 8V 120 PS
GT 1.9 JTD 150 PS

FIAT
Croma 1.9 D Multijet 150 PS
Croma 1.9 D Multijet 120 PS
Stilo 1.9 D Multijet 150 PS
Grande Punto 1.9 D Multijet 120 PS
Sedici 1.9 D Multijet 120 PS

OPEL / VAUXHALL
Astra H 1.9 CDTI 150 PS
Astra H 1.9 CDTI 16V 120 PS
Astra H GTC 1.9 CDTI 16V 120 PS
Zafira 1.9 CDTI 120 PS
Signum 1.9 CDTI 150 PS
Vectra C 1.9 CDTI 150 PS
Zafira 1.9 CDTI 150 PS

SAAB
9-3 1.9 TiD 150 PS
9-5 1.9 TiD 150 PS

Slika Slika Slika

Slika Slika Slika

Slika Slika Slika

Re: 1.9 TiD

Poslato: 03 Sep 2013, 19:01
od Bagzi93
:Good job:

Re: 1.9 TiD

Poslato: 04 Sep 2013, 03:42
od kd23se4
DPF da ugasis, ajde jos nekako, ali ovu usisnu granu da :murder: nekako mi ne zvuci kao dobra ideja........ali dobro, generalno su svi Common Rail agregati malo nezniji, gde ima tehnike ima i problema.
Jedini razlog koji bi me privukao ka CR motorima je nivo buke, mada ovaj 1,9 i nije bas nesto mnogo tisi od mog 2.2, a moram da priznam da sam sa godinama kako ga vozim zavoleo zvuk mog traktora, tako da nekada otvorim prozor kada vozim izmedju zgrada/parkiranih vozila i uzivam u "melodiji" :lol:

Jedini CR motor koji je stvarno tih je, po meni, 1.8 tdci (kada je ispravan) - jedan moj drugar uzeo pre par godina, stojim ispred auta sa upaljenim motorom, da ne znam sta je ispod haube mislio bih da je benzinac neki 1.4/1.6

Re: 1.9 TiD

Poslato: 04 Sep 2013, 12:59
od Bagzi93
Raspitao sam se danas u vezi sa uklanjanjem swirl flapsova. Ovaj poznanik je kupio Alfu 159 1.9 jtdm od nekog prijatelja a taj prvi vlasnik je pre dve-tri godine skinuo ove klapnice u BG-u preventive radi :sr: . Alfa je od tada presla 50000 km i nije bilo nekih problema. U slucaju da nekome zatreba ( ne daj boze ) mogu da stupim u kontakt sa prvim vlasnikom i dobijem vise detalja ( gde,sta,koliko ).

Re: 1.9 TiD

Poslato: 04 Sep 2013, 13:05
od AERO
:thk:Bagzi93 ....pogledajte sta nadjoh kod konkurencije [link_open=http://postimg.org/image/5oe7p9e35/]KLIK[/link_open]

Evo celog teksta ..




P.S.
Pobrisao sam one moje postove "ispale" :oops: ,da ne kvarimo temu :thumbup:

Re: 1.9 TiD

Poslato: 04 Sep 2013, 14:08
od kd23se4
Nego, ja sam citao na nemackim forumima da Fiat/Alfa motori nemaju te klapne tj. da imaju drugu konstrukciju usisa koja se ne kvari......navodno samo kod GM-a su imali drugu ideju....nemam iskustva, pisem ono sto sam i sam procitao :think:

Kada sam razmisljao da uzmem Lancia Lybru samo sam razmatrao 2,4jtd, a on je fenomenalan motor

Re: 1.9 TiD

Poslato: 04 Sep 2013, 16:23
od AERO
kd23se4 je napisao: Fiat/Alfa motori nemaju te klapne tj. da imaju drugu konstrukciju usisa koja se ne kvari
Treba praviti razliku izmedju motora koji se nalazi u saab-u i onog standardnog sto slusamo - "to je fiatov motor" .
Jeste Fiatov,ali koji !?!?!

Fiat/Alfa motori JTD i JTDm sa 8v nemaju problem sa flapsevima jer ih nemaju.To je ova varijanta sto Kd kaze - druga konstrukcija :thumbup:
Idemo dalje....i kod 16to ventilskih motora isto imamo razlike....Imamo sa granom kao na gornjim slikama,ali imamo i modernizovanu varijantu gde je grana plasticna.

Sad bih probao (nama razumljivim jezikom) da objasnim sustinu ove problematike :wink:

U jednoj sredini (kao sto je usisna grana),svi pomicni delovi ce se nesmetano pomerati i funkcionisati ukoliko je ta regija CISTA.Sa povecanjem prljavstine (garezi),ti pomicni elementi imaju otezana kretanja.Ta garez,ima takvu moc koncetracije,da kada se grupise i slepi za zid usisne grane,postaje tako kompaktna (malte ne kao kamen - figurativno).
Medjutim....ta garez napada i osovinice flapseva,nihove siceve (lezista) i oni jednostavno pucaju.Sto od zamora materijala (starosti),sto od dodatnog opterecenja - garazi.
Glavni krivac garezi je EGR ventil....sve sto on propusti ulazi u usis....pa je onda tu u igri i DPF filter i tako redom....

Sad se vracam na pricu o usisnoj grani od plastike kod 16v motora.Vrlo cesto cete biti u prilici da procitate da je ta plasticna grana toliko modifikovana da kod nje ne postoji mogucnost pucanja flapseva i uopste slicne problematike.
Ja Vam odgovorno tvrdim da to nije tacno .....i kod plasticne ima pucanja.MANJE nego kod ove starije ali itekako ima.

Sad da objasnim sta je ustvari glavni problem.....Kada vam bilo koje parce (koje je puklo) ULETI gde netreba - pravi dar mar.Prvi su na udaru ventili .....Dakle uopste nije stvar naivna i u fazonu "ma ko ga hebe" :sr:

Sad neka rec oko gasenja flapseva .
Flaps,klapna,krilce,leptir su izrazi koji se koriste kod nas.Da Vas to ne zbuni....
Prosecan vek trajanja bez problema je nekih 150.000km.Ukoliko je vlasnik pedantan,vodi racuna o EGR i njegovom ciscenju (koliko moze),pa i samoj usisnoj grani....taj vek trajanja je moguce produziti.Oni koji nisu takvi,ili jednostavno masa kupaca polovnjaka koji se jednostavno nerazumeju a kupili su nesto iz uvoza sa (130.000km :mrgreen: ),sigurno nailaze na ovaj problem.Prvi simptomi su povecanje dima na auspuhu.Sledeci simptom je mnogo lenj auto na nizim obrtajima (do 2000)....
U takvoj jednoj situaciji,neiskusan vozac prvo pomisli na zaprljan filter za naftu,pa kao on je uzrok...ali kad ode u servis,sledi iznenadjenje.Problem usis.....i to sa sve pratecim stvarima (grana,klapne,onaj motorcic sto vuce polugu za otvaranje,EGR ...i tako redom).
Neki servisi to ispitivanje rade sa alatkom koja se zove [link_open=http://www.dodaj.rs/f/3O/4g/4dDbZbkN/br250-2.jpg]BOROSKOP[/link_open],gde je na jednom kraju mala kamerica a u ruci drzite monitor i gledate stanje u usisu bez skidanja.
U tim situacijama serviser trazi neki odlomljeni deo koji se mozda nalazi tu negde ......
Druga varijanta je klasika - skidanje usisa. :sr: ...mada se to vec zna prilikom skidanja onog creva sa usisa.
Ukoliko je taj ulaz ok sto se tice zaprljanosti,a vi proveru radite preventivno,onda je to OK.
Ovako izgleda jedan primer gde NIJE potrebno skidati usisnu granu na preventivnom pregledu [link_open=http://postimg.org/gallery/71gisg6a/]KLIK[/link_open]

Idemo dalje.....dakle u servisu se zalite na "traljav" rad i lose ubrzanje do 2000 obrtaja.Majstor konstatuje potrosenost i predlaze dve stvari:
- Zamenu grane i egr-a !!!! Vi se raspitujete za cene i konstatujete da vam za ta dva dela iz originala treba oko 600e+ruke.
Pitate majstora za alternativu.On predlaze:
- neutralisanje flapseva,odnosno stavljenje njih van funkcije tako sto bi ih jednostavno izvadio odnosto ostavio u stalnom otvorenom polozaju.
Vas sunce obasjava jel imate resenje koje nije pogubno za novcanik i pribegavate toj varijanti.Naravno i EGR neutralisete (zatvarate ga).....i DPF ako imate i njega izbacujete i sve "sibate" na klasiku....
Sedate u auto - on prede....radi bolje nego sto je radio kada ste dolazili u servis.Nema brljavljenja,nema "knedle" na malom gasu.....Vi jednostavno zadovoljni.....i kazete sledece:
- Ja sam zatvorio ta "shranja" i auto mi ide bolje nego sto je isao sa njima....jel tako ????

A DALI VI ZNATE KOLIKO VLASNIKA Stila,Crome,Alfe,Lancije...pa i Saab-a, NEMA POJMA KAKO TI AUTOMOBILI IDU SA ISPRAVNIM SISTEMIMA KOJE NEUTRALISU ???
MNOGO !!!! :CICA:

Razlog je naravno poznat.Retko ko od nas ima priliku da kupi neke od ovih dizel automobila sa nekih stotinak hiljada km,kada je sve besprekorno na njima.Ako pak ima takvih medju nama....sigurno ce bolje razumeti o cemu pricam.....i nikada nece izabrati varijantu "gasenja - neutralisanja",jer ono sto gube svaki dan na vecoj potrosnji,je upravo cena nove grane sa novim leptirima koji SVAKAKO imaju neku funkciju....
Znam ,recicete - aj ne sehri,to je samo ekologija ....ali ...dali je to bas tako :wink:
:sap: Ako klapna nije zatvorena na malom proju obrtaja,svo ubrizgano gorivo u cilindar NECE biti spaljeno (to je bitno).....a to sto to nespaljeno gorivo pravi dim na auspuh - to je ekologija ....i za to nas kao boli uvo :sr:

Kako god.....ako ste nanisanili neki 1.9Tid saab-ic,prvo sto radite je usis dole.Isti scenario kao sa benzincima gde je pravilo: karter dole......a dali cete izbacivati balansne osovine kod benzinca ili gasiti flapseve kod dizele,to je vec Vasa licna stvar i preporuka Vaseg majstora

Ajd :drinks: .....odo da trazim neke slike za ovu pricu :thumbup: .....a i Vi bi mogli da ubacite ako naidjete na neke :ljut: