Stranica 1 od 2

2.2TiD

Poslato: 23 Jul 2013, 21:16
od kd23se4
Posto u jedinoj temi koju imamo o ovom motoru on tesko dise, ajde i jednu lepu da otvorimo :lol:

Clan sa nemackog foruma iz Danske. Prvi motor, druga turbina (zamenjena polovnom). Sta reci? :rsp:

Slika

Re: 2.2TiD

Poslato: 23 Jul 2013, 21:52
od saabvolvo
KD...naravno,redovno i kvalitetno održavanje,stil vožnje,ulje je krv motora,zašto japanci žive sto godina...jedu zdravo,piju zdravo,misle zdravo..
tako i motor,ja sam pre 20 god.imao reno 25,prešao 700000 kad sam ga prodao,bio dobar kad sam ga kupio,čovek pre mene ga mazio...nego..reci ti meni,ovi 1.9 dizeli
imaš li info o potrošnji ulja,ja prešao 5000 sa mobil 0w40 i ulje stoji,malo mi neobično jer mi volvo pio 0,5 na 1000km,a i prešao doduše dosta...
šta kažu iskustva drugih :th_hi:

Re: 2.2TiD

Poslato: 23 Jul 2013, 22:31
od kd23se4
1,9TiD koliko znam nema nekih problema sa potrosnjom ulja - ako je sve kako treba.

Kod mog i curinog 9-3 (oba 2.2TiD) menjamo ulje na 10-12.000km (Mobil 1 0W40) i kod zamene nivo je negde na pola izmedju min. i max.
Ako je od min do max 0,5-0,7, znaci da nasi naftasi potrose 0,25-0,35 do zamene. Tako da sve je OK!

Predjena kilometraza.....ne znam sta je mnogo, moj ima blizu 260.000km, a njen 270.000km (oba imaju kompletne servisne od prvog vlasnika do danas, tako da bi trebalo da su toliko presli)

Re: 2.2TiD

Poslato: 23 Jul 2013, 22:42
od Bagzi93
@saabvolvo
Izgleda da stvarno ne trose. Ja sam imao problem sa viskom koji sam primetio na 3000km(da l je serviser sipao vise?-nije saab majstor )odvadio sam nekih 500-600 ml i ostavio na max. Trenutno gazim 11000 i dalje je na max.

Re: 2.2TiD

Poslato: 27 Jul 2013, 12:25
od saabvolvo
evo danas mi saab napisao"check engine oil level" :lp: kad sam pisao post o potrošnji bilo ok,danas ću proveriti,nije mi jasno :think: koliko stane od min do max KD :hvala:

Re: 2.2TiD

Poslato: 27 Jul 2013, 18:42
od kd23se4
Kod tebe je 1,9 u njega bi trebalo 4,6 litara da ide. U praksi sipas 4 litre pustis motor da radi, zagreje se, proveris nivo i po potrebi dosipas.

Kod 2.2 ide zvanicno 5,5 lit., ali sam ovih 5 godina koliko ga vozim doziveo da prilikom zamene stane sve od 4,8-6 litre :crazy: - srecom imam pazljivog majstora koji uvek naspe manje pa proverava ili meni kaze da dospem

Re: 2.2TiD

Poslato: 27 Jul 2013, 19:41
od saabvolvo
Evo malopre proverio nivo,sve ok,isti nivo od kad sam merio zadnji put,zašto me upozorava :kgld:

Re: 2.2TiD

Poslato: 27 Jul 2013, 23:42
od Bagzi93
@saabvolvo
U 1.9 tid od 150 ks ide 4,3 l ulja. Ta kolicina je navedena u onim knjizicama sto sam dobio uz auto. Trenutno mi je auto kod brata(1. avgusta se vraca sa odmora ) pa cu da proverim jos jednom i da potrazim je l ima negde kolika je kolicina ulja od min do max. Sto se ovoga upozorenja tice nadam se da je crkao merac pritiska ulja. :kgld:

Re: 2.2TiD

Poslato: 28 Jul 2013, 01:27
od kd23se4
Pa ako mu je nivo ulja OK, onda nema sta drugo da bude sem pokazivaca - nema sta da se nadamo i molimo :grin:
Eventualno vidi da nemas neki los kontakt u kablu ili da ti neko crevo ne cupa kablic koji vodi do tog senzora (koji bi trebalno da je negde u karteru)

Re: 2.2TiD

Poslato: 28 Jul 2013, 11:16
od Bagzi93
@kd
A je l ovaj senzor meri samo nivo ulja( kao plovak ili neka sonda) ili on meri priisak pa kad on padne upozorava na nivo ulja.

Re: 2.2TiD

Poslato: 28 Jul 2013, 11:26
od kd23se4
Samo nivo ulja! To je neka vrsta plovka kao sto si sam rekao.

Senzor koji meri pritisak - on ti upali ovu lampicu na instrument tabliSlika
To je zapravo kuglica koja gura oprugu slicnu onoj u hemijskoj olovci i opruga je podesena da radi na pritiscima 0,4-1,2 bara zavisno od vozila - zato je uvek upaljena kad je motor ugasen.
Ako pritisak ulja nije dovoljno snazan da se odupre pitisku opruge onda se upali lampica, posto nastaje kontakt kuglice sa masom - princip je isti od Ferraria do Yuga

Re: 2.2TiD

Poslato: 28 Jul 2013, 12:05
od saabvolvo
Sad merio ulje,sve ok,juče išao uveče u vožnju 45 min,nije palio upozorenje :suprised: znači,ulja ima,a da slučajno on nema neki period od reseta čisto da ti kaže"AJD PROVERI ULJE,ČISTO ONAKO" jer da nešto nije u redu palio bi svaki put kad ga upalim i krenem :ppi:

Re: 2.2TiD

Poslato: 28 Jul 2013, 14:25
od kd23se4
Ja i dalje tipujem, ako uopste ima neki problem, da je bio neki kontakt kablic/dzek.

Jedini senzor koji sam cuo da ume da pravi problem kod 9-3II je onaj za nivo vode u cantari za brisace

Re: 2.2TiD

Poslato: 04 Sep 2013, 19:42
od AERO
Jeli Kd :think: ....nesto tamo pisem o nim klapnama na 1.9TiD-u,pa mi pade na pamet da vidim kako je to reseno na 2.2TiD.

U Na slici iz EPC-a vidim da i on ima neke leptire

Slika

Odem u onu temu "2.2 tesko dise"....i tamo vidim slike ,ali on izgleda ima klapne samo na usisnom vodu

Slika

Jel znas kako je to reseno na ovom motoru ?
Znam da ne pravi problem ali me zanima koncepcija resenja.
Sta pokrece ovu osovinicu na kojoj su klapne (kao sto je kod 1.9 ono shranje sto vuce onu sipkicu).
Vidim ovo oznaceno pod brojem 6.Jel mu to "engine za mrdanje" :lol: :lol: ...ili je to neki senzor?.....ima neki drugi princip rada celog sklopa ?

Jel znas to ..... :think:

P.S.

Baci pogled na ovo [link_open=http://www.uksaabs.co.uk/UKS/viewtopic.php?f=2&t=109189]KLIK[/link_open] :mrgreen: :mrgreen:

Re: 2.2TiD

Poslato: 05 Sep 2013, 03:27
od kd23se4
Stvarno ne znam taj deo, posto nije neki problem ne pominje se ni po forumima - isto kao ono ciscenje grane od cadji - to sam prvi put video ovde na forumu :sr:

Jedino sto moze da zeza kod 2.2 je AGR - bivsi vlasnik nemac mi je rekao da je menjao na 95.000km AGR (verovatno moglo samo da se ocisti, ali oni nece da se zezaju s tim), ja sam ga cistio kod Autosaba 2009 na nekih 170-180.000km i pre 2 meseca sam skinuo poklopcic da vidim stanje (ca. 259.000km) i bio je cist kao da je iz fabrike :suprised:

Ako dodje do najgoreg nov AGR ima da se nadje za 250-280EUR napolju, ovde kod nas spominju 400EUR-a po servisima, mada nisam se raspitivao ozbiljno po uvoznicima delova, ne bi me cudilo da nadjem deo jeftinije nego u nemackoj.
Originalni proizvodjac AGR-a za 2.2 je Mahle, ako se ne varam.

Re: 2.2TiD

Poslato: 05 Sep 2013, 06:32
od Bagzi93
Je l AGR=EGR ??? Citao sam negde da se zaprlja kad je losa nafta i kad se davi auto ( konstantno vozi na malim obrtajima ). Mada imam drugara koji vec 5 godina vozi Astru H 1.7 cdi na 1500 rpm ali bukvalno i nema nikakvih problema.

Re: 2.2TiD

Poslato: 05 Sep 2013, 07:32
od AERO
Bagzi93 je napisao:Je l AGR=EGR ???
Exhaust Gas Recirculation (EGR)

Re: 2.2TiD

Poslato: 05 Sep 2013, 07:58
od AERO
Bagzi93 je napisao: Citao sam negde da se zaprlja kad je losa nafta i kad se davi auto ( konstantno vozi na malim obrtajima ). Mada imam drugara koji vec 5 godina vozi Astru H 1.7 cdi na 1500 rpm ali bukvalno i nema nikakvih problema.
Pa cekaj - drugar ga davi vec 5 godina i bukvalno nista na EGR-u !!! :think: Da mu mozda ne prijaju ti manji obrtaji :wink:

"Princip rada je da se on otvara i omogucava recirkulaciju izduvnih gasova (citaj, ubacuje ih u usisnu granu) kao nedovoljno sagorelih. Drugim recima, pri brzoj voznji se on otvara i izduvni gasovi ulaze u granu i vracaju na ponovno sagorevanje. Ako se to desava cesto, onda ne gine njegovo ciscenje i ciscenje cele usisne grane...."

....a vrlo cesto ces procitati izjave korisnika dizela - "Ma samo pun gas - tako se on procisti"

Dakle samo sagledaj princip rada i sve ce ti biti jasno :sr:

Ako jedan savremeni dizel ima EGR,FAP i pritom je jos recimo problematican sa flapsevima kao Fiat(saab),BMW itd...,onda to sve ili RADI kako treba ili se sve BACA napolje i dovodi na parametre 1.6 dizela iz golfa 2 :mrgreen:

Re: 2.2TiD

Poslato: 05 Sep 2013, 08:07
od kd23se4
Ja se izvinjavam, ali posto nisam svestan koji jezik koristim, nesvesno se prebacim na nemacki, to je za mene AGR (Abgasruckführung), ali je u stvari EGR - sorry!
:ops:

E da, ja mog 2.2TiD vozim 90% vremena po Beogradu, jedino kada odem na put par puta godisnje za Austriju ili negde po srednjoj Evropi. Znam da su mi rekli da EGR ne voli voznju na tempomatu, dakle ravnomeran gas, vec vise promenljiiv rezim - eto jednom da i gradska voznja ima prednosti :mrgreen:

Za 1,7 nisam cuo da ima probleme sa EGR-om, ali taj motor nema veze sa 2.0/2.2 potpuno druga konstrukcija (radili ga Opel i ISUZU) i verovatno ima mehanicki EGR

Re: 2.2TiD

Poslato: 05 Sep 2013, 08:49
od Bagzi93
kd23se4 je napisao:
Za 1,7 nisam cuo da ima probleme sa EGR-om, ali taj motor nema veze sa 2.0/2.2 potpuno druga konstrukcija (radili ga Opel i ISUZU) i verovatno ima mehanicki EGR
Vidis o tome nisam razmisljao :crazy: Ja po difoltu skontao da je sve isto posto je i 1.7cdi derivat jtd-a. U stvari to je 1.9 cdi samo hilznovan.
AERO je napisao:


Ako jedan savremeni dizel ima EGR,FAP i pritom je jos recimo problematican sa flapsevima kao Fiat(saab),BMW itd...,onda to sve ili RADI kako treba ili se sve BACA napolje i dovodi na parametre 1.6 dizela iz golfa 2 :mrgreen:
:clap: :clap: :clap:

Re: 2.2TiD

Poslato: 05 Sep 2013, 09:04
od AERO
Bagzi93 je napisao: :clap: :clap: :clap:
Znam - aplaudiras jer sam rekao da se sve BACA napolje.....znam te liiiijo :a?: :smesko: :smesko: :smesko:
kd23se4 je napisao:Stvarno ne znam taj deo, posto nije neki problem ne pominje se ni po forumima - isto kao ono ciscenje grane od cadji - to sam prvi put video ovde na forumu :sr:
:yss: Uspeo sam sam matori da nadjem onaj deo (br.6).Gledaj film od 10:30 do 11:00 [link_open=http://youtu.be/uZG9qFC1p_o]KLIK[/link_open]

Jest da je (motor Y20DTH) ali stanje je na 300.000 km pa je to interesantno za nas

Re: 2.2TiD

Poslato: 05 Sep 2013, 09:16
od Bagzi93
:lol: :lol: :lol:
A vidi ovog :
[link_open=http://youtu.be/gjlmDt0Np-M]KLIK[/link_open]

Re: 2.2TiD

Poslato: 05 Sep 2013, 09:41
od kd23se4
Ovako nesto
phpBB[video]
:mrgreen:

Re: 2.2TiD

Poslato: 05 Sep 2013, 13:46
od AERO
@Kd.....u cemu je ovde ideja :think: ....HHO :confused: .....A? To sad ide na vodu - jel?? :mrgreen: :mrgreen:

Slika Slika Slika

Slika Slika Slika

Slika Slika Slika

Slika Slika Slika

Re: 2.2TiD

Poslato: 05 Sep 2013, 14:58
od kd23se4
Ma citao sam o tome, to navodno moze da se ugradi u svaki motor benzinac/dizel, generise vodonik koji sagoreva sa gorivo i time nadomesti odredjeni deo goriva.

Licno mislim da je obicna prevara, posto kada gledam proizvodjace koji ulazu milione da smanje potrosnju za 2-3%, a ovo je navodno jos efikasnije (preko 10%) zapitam se kako da to niko ne nudi iz fabrike? :sr:

Tako su bili magneti, pa univerzalni modifikator.......ispadne ako "napadnemo" kola sa svim tim 50% manja potorsnja