skuvo kahvu...
Namirio dete...
Napravio CeDeViTu...
Ajd vako...
B234L, prvi motor na novom konceptu ... Unapredjenje B202 motora po pitanju mirnog rada, (Balansne osovine) Ubacene brizgaljke za hladjenje klipova, dobijen 2.3 motor zahvaljujuci duzem hodu klipa.
Te famozne Balansne osovine...
Nije to tolika fama, samo ovde NEMAMO auta koja su odrzavana kako treba, i koliko treba...
Balansne osovine su pogonjene direktno sa radilice posebnim malim lancem, i imaju neku masu... koja nije mala... Svi mi znamo kada se ratosiljamo rotirajucih masa u motoru, dobijamo vecu snagu, lakse se vrti motor. Eksplozivniji je.
Da ljudi odrzavaju auta kako treba, tacnije ulje koje treba, na kilometrazama kojim treba, jer nije isto recimo mojih 10.000km i recimo Bokijevih 10.000... ili Kd-ovih...
Svi mi vozimo drugacije, na drugacijim rezimima, na drugacijim putevima, mislim iskljucivo, Otvoren drum 7500 grad 2500 ili obrnuto... Velika je razlika... Do pre godinu ipo, menjao sam ulje na cca 20-25000 ali iskljucivo MOBIL 1...
Dnevno sam prelazio 160km, po OTVORENOM drumu sa cca 120 km/h. Znaci upalim, vozim 80tak km i iskljucim auto... neko za ovu kilometrazu upali auto 10 puta...
Startovi, zagrevanje pa hladjenje ulja... Ludilo...
E onda tu dolazimo do priche opadanje kvaliteta ulja, propadanja lezajeva...
E tu smo sad...
Propadanje lezajeva...
Ne na radilici ...
Ovog puta mislim na Balansne osovine, koje se rotiraju DUPLO BRZE nego radilica, a one leze na lezajevima, koji se podmazuju naravno... vidi chuda istim uljem kojim i motor...
E sad kad dodje auto sa PRAVIH
150k km... ljudi pristupe onome vidi super auto(na SAABu je izuzetno lako sakriti km), malko kilometara... a on zgazio 350k km... Ceo auto plache za ulaganjima, MOTOR se UMORIO i SMORIO(BOKI ©®) pre 50.000km...
I onda nastupe problemi.
Pravi servis, pravo ulaganje bi bilo...
GLAVA skidanje i obrada i sredjivanje ventila( mnogo se vidi kad se skine glava)
NOVI DIHTUNG
Nov LANAC veliki ako treba
Premeriti Pritisak ulja na leeru i na 2.000 rpm sa 5-40 uljem recimo
Skidanje kartera na B2X4/5 motorima
Pregledavanje TurBine
Ispiranje IC-a
Izmena SVIH technosti...
DA DA DA... i Ulja u kochnicama...
merenjem pritiska ulja moze se ustanoviti da li ima oscilacija...
Na 350.000 km teba sigurno zameniti lezajeve Balansnih osovina, a to NIKO kod nas NE ZNA da uradi kako treba jer nema potreban ALAT...
Dovoljno je 1/4mm da se fuljne mesto ili rotacija lezaja, i eto belaja pre neko shto smo presli 1.000km...Dalje... I balansne osovine se ZUPCHE... pogresi za zub... i imacete GOMILU VIBRACIJA nenormalnih, koje samo Ebu nosache motora, preopterecuju motor... Transmisiju... SVE...
Pritom lezajevi su skupi u KRV... cca 40-50 evra komad... mislim ... za dva komada cca 100tinak evra i nije mnogo, samo nam treba i ALAT!
E sad resenje ovog Konstrikcionog #$%%^$$##, koje SAMO i SAMO umiruje motor je vadjenje Balansnih osovina, chepovanje uljnih kanala koji napajaju balansne osovine, a napajaju se sa 3-ceg lezeceg lezaja.
Eto nama onda B202 motora maltene na TRIONIC platformi. Motor se vrti opusteno, povisi se pritisak malko, jos se doda recimo i cini mi se Filter ulja od Golfa III... TDI... Poveca se i zapremina ulja za 0.5L...
Dobije se Eksplozivnost, u gradskim uslovima i smanji potroshnja malko, mooooooooozda i malko promeni zvuk, onako... siroviji je...
Ako su DOBRI nosachi motora... maltene i nema vibracija...
Moj sivi CS koji je sad kod caleta, video ga BOKI i vozio se u njemu... NEMA balansne osovine... Bachene...
Motor koji mi je boleshljiv malko(moja glupost) nema balansne osovine... BACHENE
I ovaj HIRSCH motor kad ga budem otvarao i sredjivao... podmladjivao, NECE imati balansne osovine... Bice BACHENE...
Meni to NE TREBA... To je vishak...
Nastavice se ako se setim jos nechega...