1,75 & 1,85
Poslato: 18 Nov 2012, 22:11
Evo u novom broju "Motor Klassik"-a izasla je prica o Saab-u 99 gde su naveli dosta interesantnih detalja o tome kako je nastao, ko je sta radio i sl. Npr. naveli da se Saabovi inzenjeri nisu mogli odluciti do kraja dali da stave u suncobran ogledalce ili ne - plasili su se bezbednosti u slucaju udesa tj. sta ako staklo pukne
Elem, ne pisem zato vec o motoru. Motor od 1,75 NIJE TRIUMPH-ov!!!
Motor je radila britanska inzinjerska kompanija RICARDO ENGINEERS, dok su ga do serijske proizvodnje doveli individualno inzenjeri Saab-a tj. BLMC-a (ge izmedju ostalog spada i Triumph).
Britanski partner (BLMC) je trebalo da proizvede motore i prvi krene da ih koristi u svojim vozilima, ali do toga nije doslo, mada je tako bilo predvidjeno ugovorom.
Prvi motor je imao 1700ccm i 80ks sa Zenith-Stromberg-ovim karburatorom. Mada je auto razvijao solidnih 155km/h Saab je vec krenuo da samostalno razvija model sa 1,85ccm
Elem, ne pisem zato vec o motoru. Motor od 1,75 NIJE TRIUMPH-ov!!!
Motor je radila britanska inzinjerska kompanija RICARDO ENGINEERS, dok su ga do serijske proizvodnje doveli individualno inzenjeri Saab-a tj. BLMC-a (ge izmedju ostalog spada i Triumph).
Britanski partner (BLMC) je trebalo da proizvede motore i prvi krene da ih koristi u svojim vozilima, ali do toga nije doslo, mada je tako bilo predvidjeno ugovorom.
Prvi motor je imao 1700ccm i 80ks sa Zenith-Stromberg-ovim karburatorom. Mada je auto razvijao solidnih 155km/h Saab je vec krenuo da samostalno razvija model sa 1,85ccm