Stranica 1 od 2

SAAB 3.0V6

Poslato: 08 Maj 2012, 17:03
od AERO
Ako je neko raspolozen da napise par reci o ovom benzincu - bice nam drago Slika


Slika

Slika

Slika

Slika

Slika



Re: SAAB 3.0V6

Poslato: 08 Maj 2012, 18:28
od kd23se4
Motor se sto se tice Saaba pojavio prvi put u Saab 9000 Griffin, pre svega jer su neki kupci zeleli manje "reakcionaran" motor od 2.3 turbo, a sa slicnom snagom.

Da bi smanjili troskove GM je uzeo motor iz Holdena, dakle australijske divizije GM-a. Motor je specifican po asimetricnom turbo punjacu, koji se napaja samo sa jedne usisne grane.
Turbo je jako mali i ima ulogu da obezbedi snagu pri startu i nizim obrtajima, dok se snaga motora izvlaci iz zapremine.

Motor je jako robusan, trpi dosta torture, nema problema sa oil sludge-om.
Mane motora su da je jako zedan, potrosnja je 13-15 po gradu, ako se nagazi moze i 20, motor je nepristupacan za servisiranje, sto vazi i kod zamene svecica, a bogami i kaisa, koji za razliku od vecine Saab motora poseduje.
Motor nije omiljen medju ljubiteljima turbo motora jer ne daje onaj "kik" u ledjima kada ubrzava.

U svakom slucaju da nije srpskih haraca na kubikazu jako interesantan motor za "polovnjaka" jer sem sto prelazi puno bez picikato odrzavanja, nije osetljiv na oil sludge i nema nekih vecih problema sa plinom.


Re: SAAB 3.0V6

Poslato: 08 Maj 2012, 18:33
od AERO
Hvala KD23...

Znas li mozda bitne razlike izmedju njega i 2.8.....oba su V6 i Holden

Re: SAAB 3.0V6

Poslato: 08 Maj 2012, 21:39
od kd23se4
Mislim da nemaju veze, druga generacija. 2,8 ima ugao od 60 stepeni medju redovima dok je 3,0 imao 57 stepeni ugao, kao i svi Opelovi V6 agregati (2,5; 2,6; 3,2).

Ipak 2,5 ne treba brkati sa 3,0, nisu iste konstrukcije i bitna napomena da 3,0 nije imao probleme 2,5 sa dihtungom glave i izduvnom granom (umela da puca).

Re: SAAB 3.0V6

Poslato: 08 Maj 2012, 22:15
od TAZZ
Svojevremeno, saab je krenuo u pricu vece kubikaze, zarad usa trzista. Naslo se resenje u spajanju 2 B202 cini mi se motora. 4,0 zapremina, ma sve duplo u odnosu na b202. Finci su ga napravili, i za divno cudo motor je samo kljoknuo na svoje mesto bez nekih intervencija unutar motornog prostora. Zaboravih sada tacne spec. Ali bio je hitic za sisavca, sa zlom tjuning pricom mogucnosyi. Zamislite tlbiturbo... zlo! Ali GM tada krece da koci saab! Rekose, nema potrebe za tim, imamo mi motor... 3.0 V6. I tako saab ova prica V8 motora pade u vodu... Rodio se 3.0 V6.

Re: SAAB 3.0V6

Poslato: 08 Maj 2012, 22:21
od AERO
Mislis na ovaj motor V8

Slika

Slika

Re: SAAB 3.0V6

Poslato: 08 Maj 2012, 22:29
od kd23se4
Problem lezi u kucistu radilice i liniji za sklapanje motora. Jako skupo i niko ne voli da "baca pare" na to. Zato je Mercedes pravio V6 i V8 motore sa "pogresnim" uglom, jer su hteli mesto 2 da sve obave jednom linijom.
U tome su uspeli, al su dobili budjav V6 motor koji je ukinuo redni 6.

Nazalost nije samo GM sampion da pravi gluposti Slika

Re: SAAB 3.0V6

Poslato: 16 Jul 2012, 20:00
od Gost
Dobro,ovo sto ste sada pisali ima veze samo sa v6 motorom koji se ugradjivao u 9-5. Znaci sa turbinicom a sta je sa prvim v6 motorima koji su isli u 9k? Kolika im je potrosnja,jedu li menjace kao turbo modeli itd? Jel trajniji onaj ZF automatic sa ovim motorom,jel vozio ko,iskustva itd? Planiram da uzmem onog sa oglasa griffina pa se raspitujem Slika

Re: SAAB 3.0V6

Poslato: 16 Jul 2012, 20:27
od kd23se4
Pa mislim da smo vec naveli da se u principu radi o istom bloku kod 9-5 3.0 V6 i kod Griffina - dakle dobar motor, samo nema onu eksplozivnost koju ima 2.0/2.3 turbo pa zato nije toliko popularan kod ljubitelja brze voznje - vise je za neku gospodsku voznju. Mada kada ga moj majstor osine po gasu (ima 9-5 V6) nemam utisak da fali snage Slika

Re: SAAB 3.0V6

Poslato: 16 Jul 2012, 21:48
od TAZZ
200ks je 200ks...

Re: SAAB 3.0V6

Poslato: 09 Nov 2012, 09:04
od AERO
GRIPEN je napisao:

Re: SAAB 3.0V6

Poslato: 09 Nov 2012, 13:41
od Gost
Kolja je napisao:Dobro,ovo sto ste sada pisali ima veze samo sa v6 motorom koji se ugradjivao u 9-5. Znaci sa turbinicom a sta je sa prvim v6 motorima koji su isli u 9k? Kolika im je potrosnja,jedu li menjace kao turbo modeli itd? Jel trajniji onaj ZF automatic sa ovim motorom,jel vozio ko,iskustva itd? Planiram da uzmem onog sa oglasa griffina pa se raspitujem Slika
Ako SAAB 9000 nosi ZF 4HP22, onda taj motor sigurno nece razbiti menjac - ovaj je bulletprof, i radi i sa mnogo snaznijim motorima bez problema.

Re: SAAB 3.0V6

Poslato: 09 Nov 2012, 17:39
od Gost
Hp18 je isao u 9k. Golo hovno od menjaca

Re: SAAB 3.0V6

Poslato: 09 Nov 2012, 17:43
od Gost
Da, HP18 je los menjac, definitivno. I ja sam imao losa iskustva. Steta sto nisu isli na 22, fenomenalan je, gura E32 sedmicu kao da auto ima 600kg.

Re: SAAB 3.0V6

Poslato: 25 Apr 2013, 20:33
od GRIPEN

Re: SAAB 3.0V6

Poslato: 05 Mar 2014, 10:24
od Nemanja
Evo i ja da kazem nesto o tom 3.0, imam ga i prezadovoljan sam,trosi malo vise ali nije me dosad izdao nigde,trenutno je u dvoristu,nece da upali,a i ne zurim nesto posto su plavci uzeli dozvolu.Imam i safrana 3.0 ali ta dva auta ne mogu da poredim,Saabiste je iz druge galaksije.

Re: SAAB 3.0V6

Poslato: 01 Mar 2017, 06:45
od Slavisacs
Imam neko predskazanje za 2017... :)
Neki Griffin bi mi legao bas bas
Da li neko zna, posto ih relativno malo ima kod nas, kakvu muku tj kakve probleme najcesce imaju ovi motori?
Pucanje izduvne grane?
Turbina?
Neke cene odrzavanja?
Znam da registracija ubija, al Griffin je Griffin jbg :) a i moje neko misljenje je da se ovaj motor mozda i najbolje pokazao od svih motora u 9-5...
Ono sto bi me takodje zanimalo, vidim da se pricalo o nekoj velikoj potrosnji mozda cca 5-8litara vecoj od B234, kako podnosi alternativna goriva...posto B234 lepo podnosi plin i brzo mi se isplatio, al opet to su konstrukcijski totalno dva razlicita motora pa reko da pitam, mozda neko iskustvo ili saznanje?




Послато са Lenovo A606

Re: SAAB 3.0V6

Poslato: 01 Mar 2017, 10:36
od kd23se4
Jedini problem za koji znam jeste da ona turbina sto ide na jednu stranu hoce da se pokvari, ali nije neki masivan problem.
Kasete ne crkavaju cesto, ali su dosta skupe (Opelov motor nema kasete) i idu 2 komada (naravno ne mora da se menja u paru).
Nista na motoru sem bloka nije sa Opela, ali cini mi se da je set spanera i kaisa isti kao sa MV6 za Omegu.

Moj majstor Aca me svojevremeno pitao koji je najpouzdaniji benzinski motor kod Saaba i ja sam mu preporucio ovaj, posle mesec dana on ga kupio.
Ugradio plin i vozio ga godinu ili malo vise. Posle prodao ta kola nekom liku koji je dosao na genijalnu ideju da stavi vecu turbinu i napravio haos, sa do tada savrseno ispravnim autom.
Potrosnja plina (covek ima TESKU TESKU nogu) po gradu 15-16 litara

Po opremi je neprevazidjen.........npr. ne pamtim da sam video u drugoj 9-5ici grejace sedista pozadi

Mislim da je po startnosti Aero bolji, ali kao V6 ima onu snagu "iz bunara" koju licno obozavam.......prava mrcina od motora.

Re: SAAB 3.0V6

Poslato: 04 Mar 2017, 13:47
od Slavisacs
Odlicno, do kraja meseca ce biti neki za mene, ja se nadam ;) :)

Послато са Lenovo A606

Re: SAAB 3.0V6

Poslato: 04 Mar 2017, 19:21
od zodiac
Ja se iskreno nadam da se zajebavas.

Re: SAAB 3.0V6

Poslato: 04 Mar 2017, 19:36
od MAD SERB
Rekao bih da je ozbiljan i da mu 95 Griffin hvali za kolekciju :think: kako je krenuo otvoriće muzej vrlo brzo :rli:

Re: SAAB 3.0V6

Poslato: 04 Mar 2017, 19:40
od kd23se4
zodiac je napisao:Ja se iskreno nadam da se zajebavas.
Sto? Samo mu treba jedan invalid i da ga vidi bog :rli:

Re: SAAB 3.0V6

Poslato: 04 Mar 2017, 19:42
od MAD SERB
kd23se4 je napisao:
zodiac je napisao:Ja se iskreno nadam da se zajebavas.
Sto? Samo mu treba jedan invalid i da ga vidi bog :rli:
Bar je to lako naći...ako ga ne nadješ uvek možeš da ga napraviš [smehks]

Re: SAAB 3.0V6

Poslato: 04 Mar 2017, 19:44
od kd23se4
Kod mene je problem da ne mogu sve, mogu da placam ili racune za gorivo ili registraciju, ali oboje ne mogu :nmc:

Re: SAAB 3.0V6

Poslato: 04 Mar 2017, 20:02
od zodiac
Ma daj, ne ludujte. Kome treba to sranje, delova nigde, trosi kao Kraz, da platis registraciju treba prvo da ubedis sebe da verujes Vucicu da ce za dve godine biti bolje.