DI KASETA
Poslato: 14 Apr 2012, 04:46
Odlucio sam se da stavim ovu temu ovde (u garazu),a ne u temu ECU I ELEKTRONIKA,samo iz jednog razloga:
-mislim da je ovako preglednije kada na jednom mestu ima vise skakljivih prica.
Ako se ne slazete,samo recite, i odmah cemo Tazz-a da ...... a temu da premestimo
Pa da krenemo....
Idealan nacin za ubijanje Trionica je voznja sa pogresnom kasetom
Jedna od vecih promena koja je obelezila stvaranje Saab-ovih motora u eri pocetka sve strozijih ekoloskih normi,je i uvodjenje sistema paljenja TRIONIC.Sta se dobilo za konacni rezultat,najbolje se vidi na OVOM snimku.
Dakle -sistem paljenja Trionic, je eliminisao klasican sistem razvodna kapa - kablovi - svecica, vec je visokonaponska struja nastajala direktno iznad svecice - zato direct ignition (DI). Ovo je omoguceno tzv. kasetom u koju dolazi niskonaponska struja koja nije zahtevala debele i osetljive kablove za svecice za prenos kao sto je do sada bio slucaj
Ok,u to vreme smo dobili nesto novo,revolucionarno,ali taj sistem se zadrzao dugo,te su tako njim zahvaceni i nama interesantni modeli saab-a,pa shodno tome,moramo znati neke osnovne smernice i nacela te price.
Dakle,prva i osnovna razlika (odmah uocljiva) je u boji DI kaseta (crvena T5 i crna T7).
Postoji jos i plava kaseta(nama ne bitna),koja je servisna kaseta, ustvari, to je crvena kaseta koja je prosla sve testove i poseduju je samo SAAB servisi.
Ako budete imali prilike da je snimite negde - znaci da je bilo
Razvojem kroz vreme,i sve ostrijim zahtevima "zelenih" za ocuvanje zivotne sredine,nastaje
Trionic 7 (crna DI),koja je tome uspela da odgovori....
Te dve kasete (crvena i crna) se ne razlikuju samo po boji,vec i njihovim referentnim vrednostima (sto ce objasniti neko ko zna bolje),a ja cu samo naglasiti,da na unutrasnjoj strani kasete (gledano na motor),svaka kaseta ima markicu sa oznakom koja je od sustinske razlike.Tako cemo se na ovom primeru sresti sa oznakama TK 3.7 i TK 3,2
...ili ovako
TK 3.4 ima konstrukcijsku gresku i zna da crkne bez najave
TK 3.6 ne nosi te slabosti , za razliku od TK3.2 (Crvene DI/Trionic 5) jonska sensing kola su izmestena u Trionic i nisu izlozena grejanju.
Ono sto je od vitalnog znacaja,je da CRNA kaseta nema u sebi kola za jonizaciju jer se od Trionica 7 (pa na dalje) ta kola nalaze u trionic jedinici a ne u kaseti.
Uzgred,negde sam procitao,da DI kasetu NE valja okretati suprotno od njenog polozaja na motoru.U slucaju da je okretana, 12-24 sata MORA biti u polozaju montiranja - pre upotrebe iste.
Dali je to tacno ili ne,to ce nam reci neko pametniji .
Ok,ajmo dalje.....Kako u krugovima NE ljubitelja ove marke vazi uvrezeno misljenje da je ovaj deo "jako" skup,red je reci nesto o njegovom sacuvanju od muka koje ga mogu snaci.Diskutabilno je pricati o ceni polovnog dela (jer to je relativna stvar),ali najgora situacija koja moze da vas zadesi je 250e.
Prilikom zamene box-a,potrebno je znati godiste i tip motora (VIN) i uz pomoc TECH2 se lako venca sa sistemom (reaktivacija IMO funkcije u novom hardware okruzenju).
OPREZ !!! - postoje i Kineske kasete,koje nemaju izliven SAAB zig,i nalepnicu,a ako se zadese sa nalepnicom,obicno je neka "budjava" BEZ laka.U svakom slucaju ZAOBICI IH
Sad cemo malo o spasenju DI kasete....a vi na celu sa Tazz-om cete nastaviti,i naravno ispraviti me ako sam nesto pogresno rekao
Kada pricamo o DI kaseti,znaci da pricamo o struji na kolima,a to znaci da akumulator i svecice moraju da budu za
.......Vazno je napomenuti:
Ne za DEVET........nego za DESET !!!!!
I onda kada mislimo da su nam ove dve komponente dobre,moramo se uveriti da su ODLICNE.
U suprotnom,na paljenju auta ce biti "..aj cao ... "
O bateriji (u odnosu na DI kasetu) kao izvoru nema puno da se prica - to je poznato (Najveci neprijatelj joj je zimski start sa niskim naponom u akumulatoru prilikom opterecenja za vreme starta jer se odrazava sa povecanjem struje u elektronici - preko 50 AMP).
....ali o svecicama bi trebalo da kazemo nesto.
Prvo i osnovno,ne moz' one koje VI 'ocete,nego one koje su propisane za taj motor.Mozete da birate proizvodjaca,ali nema potrebe da izmisljamo toplu vodu,kada je bojler odavno izmisljen
P.S. - Treba voditi racuna kod motora B205 (u 9-5) koji je dignut na 192Ks (SAAB Tuning kit-om) o boji :
Kod zelenih idu NGK PFR6 H10
Kod crvenih idu NGK BCPR6 ES11
Ajmo dalje....dakle o cemu treba povesti racuna kod svecica:
Sve svecice dobiju zuckastu boji posle izvesnog vremena a to je ono sto ne valja. Preko tog zuckastog sloja hoce da curi napon prema masi i zato se keramika i premazuje mascu za izolaciju.Kod DI sistema je na svu srecu eliminasan veliki (ako ne i najveci) problem a to su kablovi ali ostaje da je moguce preskakanje preko keramike. Kod Saab-a svecica ne sluzi samo za paljenje nego i kao sonda za merenje ionizacije pa je bilo kakav nesklad nedopustiv. Kazu da crkava bas taj deo koji salje taj signal (nesto ispod 100v) za proveru stanja smese u cilindru a ne same bobine. Razloga ima uglavnom dva. Probijanje preko keramike i preveliki zazor. Temperatura je manji razlog za crkavanje DI kasete ali je jedan od razloga za njeno starenje (stare kondenzatori). DI kaseta ima svoj vek trajanja a ovde govorimo o crkavanju pre tog vremena.Glazura na keramickim izolatorima ima jako veliku ulogu jer sprecava upijanje vlage u slojeve ispod koji su vise porozni. Taj zuti sloj je upravo porozan i na njega se moze zalepiti prasina koja je provodna. Kriticni momenti su kad je auto napolju nocu i pada kisa da varnici ujutru prilikom prvog starta dok se ne ugreju i osuse svecice i sve oko njih. Sve u svemu taj zuti sloj od sagorele prljavstine stvara gubitke a to je jako lose pogotovo za LPG. Jako je bitno da ako su svecice duboko u glavi ...
...da tamo nema ni kapi ulja ili bilo cega sto ce sagorevati ili se dimiti jer se upravo taj smog lepi za keramicki izolator jer je on jos vise vruc i sagoreva na njemu. Zbog bele boje to se vidi a toga ima svuda. To mesto je takodje podlozno prikupljanju prasine zbog samog ionizacijskoh dejstva zbog jako visokog napona (isto kao ona crna prasina iz televizora ili monitora). Crna je zato jer sadrzi METALNE cestice a zbog toga se i lakse privlaci. Takodje je preporuka da se mast nanosi u jako tankom sloju.
Znaci - vodite racuna o svecicama i bateriji,jer tako i samo tako cuvate vasu DI kasetu.
P.S.
- Tazz ()....aj malo:
TECH 2 ,missfire, knock counter, ION sensing/Trionic box, i ovo/ono sto je bitno za DI
-mislim da je ovako preglednije kada na jednom mestu ima vise skakljivih prica.
Ako se ne slazete,samo recite, i odmah cemo Tazz-a da ...... a temu da premestimo
Pa da krenemo....
Idealan nacin za ubijanje Trionica je voznja sa pogresnom kasetom
Jedna od vecih promena koja je obelezila stvaranje Saab-ovih motora u eri pocetka sve strozijih ekoloskih normi,je i uvodjenje sistema paljenja TRIONIC.Sta se dobilo za konacni rezultat,najbolje se vidi na OVOM snimku.
Dakle -sistem paljenja Trionic, je eliminisao klasican sistem razvodna kapa - kablovi - svecica, vec je visokonaponska struja nastajala direktno iznad svecice - zato direct ignition (DI). Ovo je omoguceno tzv. kasetom u koju dolazi niskonaponska struja koja nije zahtevala debele i osetljive kablove za svecice za prenos kao sto je do sada bio slucaj
Ok,u to vreme smo dobili nesto novo,revolucionarno,ali taj sistem se zadrzao dugo,te su tako njim zahvaceni i nama interesantni modeli saab-a,pa shodno tome,moramo znati neke osnovne smernice i nacela te price.
Dakle,prva i osnovna razlika (odmah uocljiva) je u boji DI kaseta (crvena T5 i crna T7).
Postoji jos i plava kaseta(nama ne bitna),koja je servisna kaseta, ustvari, to je crvena kaseta koja je prosla sve testove i poseduju je samo SAAB servisi.
Ako budete imali prilike da je snimite negde - znaci da je bilo
Razvojem kroz vreme,i sve ostrijim zahtevima "zelenih" za ocuvanje zivotne sredine,nastaje
Trionic 7 (crna DI),koja je tome uspela da odgovori....
Te dve kasete (crvena i crna) se ne razlikuju samo po boji,vec i njihovim referentnim vrednostima (sto ce objasniti neko ko zna bolje),a ja cu samo naglasiti,da na unutrasnjoj strani kasete (gledano na motor),svaka kaseta ima markicu sa oznakom koja je od sustinske razlike.Tako cemo se na ovom primeru sresti sa oznakama TK 3.7 i TK 3,2
...ili ovako
TK 3.4 ima konstrukcijsku gresku i zna da crkne bez najave
TK 3.6 ne nosi te slabosti , za razliku od TK3.2 (Crvene DI/Trionic 5) jonska sensing kola su izmestena u Trionic i nisu izlozena grejanju.
Ono sto je od vitalnog znacaja,je da CRNA kaseta nema u sebi kola za jonizaciju jer se od Trionica 7 (pa na dalje) ta kola nalaze u trionic jedinici a ne u kaseti.
Uzgred,negde sam procitao,da DI kasetu NE valja okretati suprotno od njenog polozaja na motoru.U slucaju da je okretana, 12-24 sata MORA biti u polozaju montiranja - pre upotrebe iste.
Dali je to tacno ili ne,to ce nam reci neko pametniji .
Ok,ajmo dalje.....Kako u krugovima NE ljubitelja ove marke vazi uvrezeno misljenje da je ovaj deo "jako" skup,red je reci nesto o njegovom sacuvanju od muka koje ga mogu snaci.Diskutabilno je pricati o ceni polovnog dela (jer to je relativna stvar),ali najgora situacija koja moze da vas zadesi je 250e.
Prilikom zamene box-a,potrebno je znati godiste i tip motora (VIN) i uz pomoc TECH2 se lako venca sa sistemom (reaktivacija IMO funkcije u novom hardware okruzenju).
OPREZ !!! - postoje i Kineske kasete,koje nemaju izliven SAAB zig,i nalepnicu,a ako se zadese sa nalepnicom,obicno je neka "budjava" BEZ laka.U svakom slucaju ZAOBICI IH
Sad cemo malo o spasenju DI kasete....a vi na celu sa Tazz-om cete nastaviti,i naravno ispraviti me ako sam nesto pogresno rekao
Kada pricamo o DI kaseti,znaci da pricamo o struji na kolima,a to znaci da akumulator i svecice moraju da budu za
.......Vazno je napomenuti:
Ne za DEVET........nego za DESET !!!!!
I onda kada mislimo da su nam ove dve komponente dobre,moramo se uveriti da su ODLICNE.
U suprotnom,na paljenju auta ce biti "..aj cao ... "
O bateriji (u odnosu na DI kasetu) kao izvoru nema puno da se prica - to je poznato (Najveci neprijatelj joj je zimski start sa niskim naponom u akumulatoru prilikom opterecenja za vreme starta jer se odrazava sa povecanjem struje u elektronici - preko 50 AMP).
....ali o svecicama bi trebalo da kazemo nesto.
Prvo i osnovno,ne moz' one koje VI 'ocete,nego one koje su propisane za taj motor.Mozete da birate proizvodjaca,ali nema potrebe da izmisljamo toplu vodu,kada je bojler odavno izmisljen
P.S. - Treba voditi racuna kod motora B205 (u 9-5) koji je dignut na 192Ks (SAAB Tuning kit-om) o boji :
Kod zelenih idu NGK PFR6 H10
Kod crvenih idu NGK BCPR6 ES11
Ajmo dalje....dakle o cemu treba povesti racuna kod svecica:
Sve svecice dobiju zuckastu boji posle izvesnog vremena a to je ono sto ne valja. Preko tog zuckastog sloja hoce da curi napon prema masi i zato se keramika i premazuje mascu za izolaciju.Kod DI sistema je na svu srecu eliminasan veliki (ako ne i najveci) problem a to su kablovi ali ostaje da je moguce preskakanje preko keramike. Kod Saab-a svecica ne sluzi samo za paljenje nego i kao sonda za merenje ionizacije pa je bilo kakav nesklad nedopustiv. Kazu da crkava bas taj deo koji salje taj signal (nesto ispod 100v) za proveru stanja smese u cilindru a ne same bobine. Razloga ima uglavnom dva. Probijanje preko keramike i preveliki zazor. Temperatura je manji razlog za crkavanje DI kasete ali je jedan od razloga za njeno starenje (stare kondenzatori). DI kaseta ima svoj vek trajanja a ovde govorimo o crkavanju pre tog vremena.Glazura na keramickim izolatorima ima jako veliku ulogu jer sprecava upijanje vlage u slojeve ispod koji su vise porozni. Taj zuti sloj je upravo porozan i na njega se moze zalepiti prasina koja je provodna. Kriticni momenti su kad je auto napolju nocu i pada kisa da varnici ujutru prilikom prvog starta dok se ne ugreju i osuse svecice i sve oko njih. Sve u svemu taj zuti sloj od sagorele prljavstine stvara gubitke a to je jako lose pogotovo za LPG. Jako je bitno da ako su svecice duboko u glavi ...
...da tamo nema ni kapi ulja ili bilo cega sto ce sagorevati ili se dimiti jer se upravo taj smog lepi za keramicki izolator jer je on jos vise vruc i sagoreva na njemu. Zbog bele boje to se vidi a toga ima svuda. To mesto je takodje podlozno prikupljanju prasine zbog samog ionizacijskoh dejstva zbog jako visokog napona (isto kao ona crna prasina iz televizora ili monitora). Crna je zato jer sadrzi METALNE cestice a zbog toga se i lakse privlaci. Takodje je preporuka da se mast nanosi u jako tankom sloju.
Znaci - vodite racuna o svecicama i bateriji,jer tako i samo tako cuvate vasu DI kasetu.
P.S.
- Tazz ()....aj malo:
TECH 2 ,missfire, knock counter, ION sensing/Trionic box, i ovo/ono sto je bitno za DI