OIL SLUDGE ili zacepljenje saca - MULJ
Poslato: 14 Apr 2012, 02:26
Iskoristio bih priliku....pa cu samo načeti ovu temu koja je po meni jako bitna,a pritom je nisam nigde nasao na nekom od nama razumljivih jezika,te se tako mozemo smatrati medju prvima (ako ne i prvi ).
Koliko je stvar ozbiljna,govori podatak,da su 400.000 vozila (iz programa saab),svojevremeno bili na udaru ove opake "bolesti",pa su usledile reklamacije,produzeni garantni rokovi,zamene motora od strane fabrike itd.
Primera radi,od tih 400.000 saab-ova,95.000 je prodato u Swedskoj,od kojih je 4% zvanicno podleglo zameni motora u garantnom roku.Znaci,ni malo naivno i bezazleno......a pritom fabrika nikad nije htela da iznese podatak u javnost koliko je to u parama iznosilo.
Dakle,pricamo o losem podmazivanju,odnosno protoku ulja,ciji je uzrok "Oil sludge" ili ti po Srpski - MULJ.
Imajuci u vidu prilike u nasoj zemlji,plateznu moc kada je nabavka i odrzavanje auta u pitanju,smatram,da je ovo jako bitno za svakog buduceg i sadasnjeg vlasnika Saab-a,prvenstveno sa motorima B205 i B235.
Vrlo cesto smo ucesnici price (bar na nasim stranicama),kada razgovaramo i razmenjujemo misljenja i znanja oko pojedinih primeraka iz oglasa,ali ovu temu uvek (slucajno ili namerno) nekako preskocimo.Jedan OD simptoma nagomilavanja mulja,je svakako i promena u zvuku rada motora (Tazz ispravi me ako gresim),pogotovo u gornjem delu.
Sad cu vas podcetiti na jedan svez primer kod nas:
Secate li se "famoznog" Zrenjaninca!!!! Secate li se simptoma koji su navedeni:
Los turbo i cuju se hidro podizaci!!!
Ne kazem da jeste.....ali to su simptomi ove bolesti o kojoj pricamo (turbo je prvi na udaru kad nema dovoljno ulja)
Ok - sad cemo se podcetiti onoga sto su nas do sad Tazz i Kd23..naucili oko ovoga:
Kd23:
Saab je katalizator postavio ispod samog kartera, sto je odlicno resenje kada Vam je motor hladan. Problemi medjutim nastaju u rezimu gradske voznje kracem od 30 minuta. Vas katalizator je dostigao vec posle 5 minuta svoju optimalnu radnu temperatur, ali to nije bas omiljena temperatura Vasem ulju, koje se jos uvek nezagrejano krcka sa rostiljem (katalizatorom) ispod. Ulje u sebi sadrzi veliku kolicinu vode, sto je normalno, ali ta voda isparava kod vecine motora. Kod Saaba je problem u sistemu ventilacije kucista motora tzv. PCV koji od starta nije resen. Saab je ovde izbacivao toliko "update"-a da biste pomislili da se radi o verzijama Software-a, a ne dela koji treba da kupite.
Kao i svaka katastrofa uzrok nije samo jedan. Kombinovano sa losim odrzavanjem sto znaci zamena ulja na 20.000km (kako je Saab u pocetku preporucivao ) i kombinovano sa upotrebom ulja (uglavnom polu sintentickog 10W40) koja nisu pogodna za visoka termicka opterecenja kome je ulje u ovom motoru izlozeno.
Dolazi do zacepljenja saca koje se nalazi u karteru cime se prekida podmazivanje citavog motora, posledice su svakome jasne.
Tazz:
B205 i B235 motori, kao sto rekoh, su motori niske frikcije, da bi se zadovoljili sve veci zahtevi za cistim motorom. DA! Imaju problema sa koksanjem, ali se resava sa redovnim zamenama ulja, naravno kao sto kd23 rece kvalitetnim uljem, ugradnjom PCV update, koji kosta citavo bogatstvo, cca 50-80 evra. A to sve moze da se uradi u kucnoj radinosti sa svega 1000-2000 dinara!
Dalje ubacivanjem veceg filterra ulja, koji ima veci kapacitet.
Dalje, izbacivanjem BALANSNIH osovina iz motora i zachepljivanjem njihovih vodova za ulje, uklanja se ovo konstrukcisko resenje, dobija se veci pritisak ulja unutar samog motora, dobija se eksplozivniji motor, kao B202, koji se izuzetno brzo zavrti.
Dakle....kao sto vidite,pored redovne zamene ulja,jako je bitno na KOLIKO se to ulje menjalo,i KOJE je ulje sipano u eventualni primerak na koji ste se nameracili.
Evo zasto:
Ovo je stanje na na 9-3 iz 2002ge godine ciji je vlasnik obavljao redovne zamene na deset hiljada ALI sa polusintetikom.Ishod je ovaj:
Ovaj primer sam naveo,iz prostog razloga,ako se nadjete u prilici da kupujete saab-a kome imate uvid u servisnu istoriju,OBAVEZNO ispratite sta je od ulja korisceno za svo to vreme.Ukoliko nemate uvid u istoriju,iako smo naucili
-od Kd-a23 za lampu i snimanje kartera
-od Tazz-a ,da skidanjem poklopca ventila isto mozemo da znamo kakva je situacija dole...
...ja bih dodao sledece:Pre nego izbrojite lovu za neki saab (sa ovim motorima),vi blago meni - skinite karter,pa makar to bilo i na 9-5ici kome ide pola trapa dole,jel to je jedina 100% sigurna varijanta.
Verovatno ce sad mnogi od vas kolutati ocima ( ) u fazonu:
-...pa kako da skinem karter ako sam na nekom placu u Becu,Milanu,Minhenu,Beogradu ili Novom Sadu.....ili sta ce mi reci potencijalni prodavac u privatnoj reziji ako mu predlozim tako neku varijantu......
Ok drustvo,svega sam ja toga svestan,ali jedini argument kao odgovor koji imam da vam dam je ovaj - u slici,da bi bilo jasnije:
-OVO je lose stanje u karteru
To lose stanje,daje za posledicu lose podmazivanje, koje za sobom povlaci "lom" pojedinih delova motora:
Sa OVAKVIM stanjem u karteru se ne moze stici daleko sa mesta kupovine,pa makar nam ga dali i dzabe. Slazete se ,zar ne ?
Kako god,dodjosmo do toga,da nije stvar za zezanje,ali posto sam na pocetku rekao da samo NACINJEM temu,molio bih naseg vodju Tazz-a ( ),da zrtvuje pola sata vremena,i da nam potanko objasni (u slici i reci),lek priv ove bolesti.
Pod tim podrazumevam rad na zameni sita,stavljanjem propustljivijeg (da ili ne ), i koriscenje raznih PCV kit-ova:
Eto.....ajd sad vi malo .....a do tad,ovo moramo da zapamtimo kao pesmicu:
Full sintetike sto znaci Castrol RS ili Mobil 1 i to iskljucivo 0W40
Koliko je stvar ozbiljna,govori podatak,da su 400.000 vozila (iz programa saab),svojevremeno bili na udaru ove opake "bolesti",pa su usledile reklamacije,produzeni garantni rokovi,zamene motora od strane fabrike itd.
Primera radi,od tih 400.000 saab-ova,95.000 je prodato u Swedskoj,od kojih je 4% zvanicno podleglo zameni motora u garantnom roku.Znaci,ni malo naivno i bezazleno......a pritom fabrika nikad nije htela da iznese podatak u javnost koliko je to u parama iznosilo.
Dakle,pricamo o losem podmazivanju,odnosno protoku ulja,ciji je uzrok "Oil sludge" ili ti po Srpski - MULJ.
Imajuci u vidu prilike u nasoj zemlji,plateznu moc kada je nabavka i odrzavanje auta u pitanju,smatram,da je ovo jako bitno za svakog buduceg i sadasnjeg vlasnika Saab-a,prvenstveno sa motorima B205 i B235.
Vrlo cesto smo ucesnici price (bar na nasim stranicama),kada razgovaramo i razmenjujemo misljenja i znanja oko pojedinih primeraka iz oglasa,ali ovu temu uvek (slucajno ili namerno) nekako preskocimo.Jedan OD simptoma nagomilavanja mulja,je svakako i promena u zvuku rada motora (Tazz ispravi me ako gresim),pogotovo u gornjem delu.
Sad cu vas podcetiti na jedan svez primer kod nas:
Secate li se "famoznog" Zrenjaninca!!!! Secate li se simptoma koji su navedeni:
Los turbo i cuju se hidro podizaci!!!
Ne kazem da jeste.....ali to su simptomi ove bolesti o kojoj pricamo (turbo je prvi na udaru kad nema dovoljno ulja)
Ok - sad cemo se podcetiti onoga sto su nas do sad Tazz i Kd23..naucili oko ovoga:
Kd23:
Saab je katalizator postavio ispod samog kartera, sto je odlicno resenje kada Vam je motor hladan. Problemi medjutim nastaju u rezimu gradske voznje kracem od 30 minuta. Vas katalizator je dostigao vec posle 5 minuta svoju optimalnu radnu temperatur, ali to nije bas omiljena temperatura Vasem ulju, koje se jos uvek nezagrejano krcka sa rostiljem (katalizatorom) ispod. Ulje u sebi sadrzi veliku kolicinu vode, sto je normalno, ali ta voda isparava kod vecine motora. Kod Saaba je problem u sistemu ventilacije kucista motora tzv. PCV koji od starta nije resen. Saab je ovde izbacivao toliko "update"-a da biste pomislili da se radi o verzijama Software-a, a ne dela koji treba da kupite.
Kao i svaka katastrofa uzrok nije samo jedan. Kombinovano sa losim odrzavanjem sto znaci zamena ulja na 20.000km (kako je Saab u pocetku preporucivao ) i kombinovano sa upotrebom ulja (uglavnom polu sintentickog 10W40) koja nisu pogodna za visoka termicka opterecenja kome je ulje u ovom motoru izlozeno.
Dolazi do zacepljenja saca koje se nalazi u karteru cime se prekida podmazivanje citavog motora, posledice su svakome jasne.
Tazz:
B205 i B235 motori, kao sto rekoh, su motori niske frikcije, da bi se zadovoljili sve veci zahtevi za cistim motorom. DA! Imaju problema sa koksanjem, ali se resava sa redovnim zamenama ulja, naravno kao sto kd23 rece kvalitetnim uljem, ugradnjom PCV update, koji kosta citavo bogatstvo, cca 50-80 evra. A to sve moze da se uradi u kucnoj radinosti sa svega 1000-2000 dinara!
Dalje ubacivanjem veceg filterra ulja, koji ima veci kapacitet.
Dalje, izbacivanjem BALANSNIH osovina iz motora i zachepljivanjem njihovih vodova za ulje, uklanja se ovo konstrukcisko resenje, dobija se veci pritisak ulja unutar samog motora, dobija se eksplozivniji motor, kao B202, koji se izuzetno brzo zavrti.
Dakle....kao sto vidite,pored redovne zamene ulja,jako je bitno na KOLIKO se to ulje menjalo,i KOJE je ulje sipano u eventualni primerak na koji ste se nameracili.
Evo zasto:
Ovo je stanje na na 9-3 iz 2002ge godine ciji je vlasnik obavljao redovne zamene na deset hiljada ALI sa polusintetikom.Ishod je ovaj:
Ovaj primer sam naveo,iz prostog razloga,ako se nadjete u prilici da kupujete saab-a kome imate uvid u servisnu istoriju,OBAVEZNO ispratite sta je od ulja korisceno za svo to vreme.Ukoliko nemate uvid u istoriju,iako smo naucili
-od Kd-a23 za lampu i snimanje kartera
-od Tazz-a ,da skidanjem poklopca ventila isto mozemo da znamo kakva je situacija dole...
...ja bih dodao sledece:Pre nego izbrojite lovu za neki saab (sa ovim motorima),vi blago meni - skinite karter,pa makar to bilo i na 9-5ici kome ide pola trapa dole,jel to je jedina 100% sigurna varijanta.
Verovatno ce sad mnogi od vas kolutati ocima ( ) u fazonu:
-...pa kako da skinem karter ako sam na nekom placu u Becu,Milanu,Minhenu,Beogradu ili Novom Sadu.....ili sta ce mi reci potencijalni prodavac u privatnoj reziji ako mu predlozim tako neku varijantu......
Ok drustvo,svega sam ja toga svestan,ali jedini argument kao odgovor koji imam da vam dam je ovaj - u slici,da bi bilo jasnije:
-OVO je lose stanje u karteru
To lose stanje,daje za posledicu lose podmazivanje, koje za sobom povlaci "lom" pojedinih delova motora:
Sa OVAKVIM stanjem u karteru se ne moze stici daleko sa mesta kupovine,pa makar nam ga dali i dzabe. Slazete se ,zar ne ?
Kako god,dodjosmo do toga,da nije stvar za zezanje,ali posto sam na pocetku rekao da samo NACINJEM temu,molio bih naseg vodju Tazz-a ( ),da zrtvuje pola sata vremena,i da nam potanko objasni (u slici i reci),lek priv ove bolesti.
Pod tim podrazumevam rad na zameni sita,stavljanjem propustljivijeg (da ili ne ), i koriscenje raznih PCV kit-ova:
Eto.....ajd sad vi malo .....a do tad,ovo moramo da zapamtimo kao pesmicu:
Full sintetike sto znaci Castrol RS ili Mobil 1 i to iskljucivo 0W40