Kontrola pritiska ulja
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Kontrola pritiska ulja
Jedan od problema kod Saaba 900OG i donekle 9000 je previse nizak kontrolni pritisak u davacu pritiska. Fabricki davac vam signalizira da imate problem sa podmazivanjem tek kada padne na 0,3 bara, sto je dosta nisko i cesto je vec kasno.
Narocito je problem izrazen kod modela 900OG pre 91 godista, gde fabricka pumpa za ulje ima samo jedan zubic koji vezuje zupcanike za radilicu - kad se ovaj zupcanik izlize nema radilica "zdrav deo" da povuce i pumpa krece da slabije podmazuje sve dok skroz ne stane.
Iz ovih razloga mnogi vlasnici ugrade sat koji meri pritisak ulja. Ako iz nekog razloga ne zelite da ugradite satic (nemate mesta, skupo vam, komplikovano, znate da necete gledati.....) imate drugo resenje - mozete zameniti fabricki/serijski davac sa drugim koji ima nazivni pritisak 0,5-0,75bar-a.
Deo proizvodi nemacka Hella i navoj je isti kao kod Saaba (M14 x 1,5)
Model je Hella 6ZL003259201 - ima da se poruci (cekao 4 dana) u Shopinvest-u u 27.marta i kosta 850 RSD
Narocito je problem izrazen kod modela 900OG pre 91 godista, gde fabricka pumpa za ulje ima samo jedan zubic koji vezuje zupcanike za radilicu - kad se ovaj zupcanik izlize nema radilica "zdrav deo" da povuce i pumpa krece da slabije podmazuje sve dok skroz ne stane.
Iz ovih razloga mnogi vlasnici ugrade sat koji meri pritisak ulja. Ako iz nekog razloga ne zelite da ugradite satic (nemate mesta, skupo vam, komplikovano, znate da necete gledati.....) imate drugo resenje - mozete zameniti fabricki/serijski davac sa drugim koji ima nazivni pritisak 0,5-0,75bar-a.
Deo proizvodi nemacka Hella i navoj je isti kao kod Saaba (M14 x 1,5)
Model je Hella 6ZL003259201 - ima da se poruci (cekao 4 dana) u Shopinvest-u u 27.marta i kosta 850 RSD
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- nik 900t
- Drug Član
- Postovi: 1774
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Vojka
- san_šabacisko
- Drug Član
- Postovi: 1435
- Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
- Lokacija: Šabac
Re: Kontrola pritiska ulja
da li on kod saaba služi samo da ugasi lampicu ulja na tabli (stanje 0 i 1) ili pored toga može da pošalje kontinualni signal pritiska ulja? pali mi se nekad CHECK oil level u vožnji. mislio sam da je opao nivo ulja u motoru pa sam proveravao, dolivao da bude bliže MAX pa se ugasi pa ponovo upali pa ugasi i nikad ne znam kada će. da li to ima veze sa pritiskom ulja u motoru ili je možda zbog nivoa nekog drugog ulja se palilo? senzor nivoa ulja menjača mislim da nema.
možda je to zbog onih žica se spajalo negde pa lažan signal davalo ili od ulja motora ili kočnica kad završim sređivanje instalacije videćemo da li će opet biti
možda bi bilo pametno da privremeno povežem merač pritiska ulja u motoru umesto davača pa da pratim nezavnisno od ovoga svega, čisto da izmerim tačne vrednosti jer je motor dosta star?
možda je to zbog onih žica se spajalo negde pa lažan signal davalo ili od ulja motora ili kočnica kad završim sređivanje instalacije videćemo da li će opet biti
možda bi bilo pametno da privremeno povežem merač pritiska ulja u motoru umesto davača pa da pratim nezavnisno od ovoga svega, čisto da izmerim tačne vrednosti jer je motor dosta star?
1987.
2002.
1988.
2002.
1988.
- black
- Postovi: 81
- Pridružio se: 30 Okt 2014, 09:45
Re: Kontrola pritiska ulja
stime bi odma i video dali ti je pritisk ulja u redu i je krivac senzor ili je nešto drugo u pitanjusan_šabacisko je napisao:
možda bi bilo pametno da privremeno povežem merač pritiska ulja u motoru umesto davača pa da pratim nezavnisno od ovoga svega, čisto da izmerim tačne vrednosti jer je motor dosta star?
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: Kontrola pritiska ulja
Ovaj prekidac u temi je samo 0-1 stanje - tj. ako je pritisak u senzoru preko 0,7 bara on sabija oprugu i prekida masu i lampica se gasi.
Davac za nivo ulja izgleda ovako
Davac za nivo ulja izgleda ovako
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- san_šabacisko
- Drug Član
- Postovi: 1435
- Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
- Lokacija: Šabac
Re: Kontrola pritiska ulja
pronašao sam krivca baš dovodna žica oštećena i zavučena i dodirivala je negde masu i zato se palilo, sada nema togablack je napisao:stime bi odma i video dali ti je pritisk ulja u redu i je krivac senzor ili je nešto drugo u pitanjusan_šabacisko je napisao: možda bi bilo pametno da privremeno povežem merač pritiska ulja u motoru umesto davača pa da pratim nezavnisno od ovoga svega, čisto da izmerim tačne vrednosti jer je motor dosta star?
1987.
2002.
1988.
2002.
1988.
- san_šabacisko
- Drug Član
- Postovi: 1435
- Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
- Lokacija: Šabac
Re: Kontrola pritiska ulja
da da to sam i mislio al bolje da proverim da li je i ovde tako.kd23se4 je napisao:Ovaj prekidac u temi je samo 0-1 stanje - tj. ako je pritisak u senzoru preko 0,7 bara on sabija oprugu i prekida masu i lampica se gasi.
Davac za nivo ulja izgleda ovako
nisam gledao po prodavnicama da li ima merač ali neki koji bi služio kao alatka a ne da ga ostavim? mada mogao bih i to.
moram spakovati neki sklop da proverim na kom pritisku gasi davač sa mog auta i da li je ispravan uopšte jer počela je lampica kasnije da se gasi, nekad čak zaostane kratko upaljena i kad motor upali.
još jedno pitanje, senzor nivoa ulja meri nivo kad daš kontakt, pre nego što upališ auto da znaš da li ima dovoljno. šta je sa tim signalom u vožnji? da li i tada meri? tada je drugačiji nivo ulja... ne vidim na slici jel i njemu stanje 0 i 1 ili može kao merač goriva da ima promenljiv signal?
1987.
2002.
1988.
2002.
1988.
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: Kontrola pritiska ulja
Meri stalno, to je davac koji radi na struju sa kontakta. Isto resenje imas kod mnogih motocikala, a i kod 9-3 2.2 TiD.
Ima digitalni princip - dakle 0 i 1, cim padne ispod nekog nivoa pravi spoj i pali upozorenje.
Dakle ako u voznji bude manje ulja upali se bez problema.
Ima digitalni princip - dakle 0 i 1, cim padne ispod nekog nivoa pravi spoj i pali upozorenje.
Dakle ako u voznji bude manje ulja upali se bez problema.
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- san_šabacisko
- Drug Član
- Postovi: 1435
- Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
- Lokacija: Šabac
Re: Kontrola pritiska ulja
ok ok. a čekaj, kažeš kod 9 3 je tako. zar nije kod svih isto? sabova
1987.
2002.
1988.
2002.
1988.
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: Kontrola pritiska ulja
Kazem kod 9-3 dizela je tako, za B205 koliko se secam iz uputstva nema nivo ulja (jer je u uputstvu za 9-3 pisalo da samo 2.2 TiD na SID-u izbacuje poruku ako padne nivo ulja), ali ima ovde na forumu dovoljno vlasnika pa bolje oni da kazu ima/nema
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- san_šabacisko
- Drug Član
- Postovi: 1435
- Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
- Lokacija: Šabac
Re: Kontrola pritiska ulja
OK, shvatio sam te da je kod nekih nekako drugačije urađeno. znam da na nekima nema uopšte taj merač. ostali članovi su odsutni, teško da će odg
1987.
2002.
1988.
2002.
1988.
-
- Postovi: 1224
- Pridružio se: 17 Jan 2013, 00:00
- Lokacija: Novi Pazar
Re: Kontrola pritiska ulja
Moj CC je imao taj merac ali je bio raskacen i za divno cudi nije palio check oil level. 94 ili 95 su izbacili oil level
- san_šabacisko
- Drug Član
- Postovi: 1435
- Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
- Lokacija: Šabac
Re: Kontrola pritiska ulja
pa bolje da pali kad je raskačen jer to ti kaže da nije u funkciji a ti očekuješ da jeste.
što su izbacili to?
što su izbacili to?
1987.
2002.
1988.
2002.
1988.
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: Kontrola pritiska ulja
VW je dao ove godine nagradu radniku koji se setio da bi kupcima Golfa i Tiguana mogli da mesto metalnog prstena dakle ovogsan_šabacisko je napisao:što su izbacili to?
mogli da predaju kljuceve vezani vezicom za kablove, dakle ovo
Samo na Golfovim i Tiguanima je godisnja usteda 193.000 EUR
Jel sada sve jasno?
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- san_šabacisko
- Drug Član
- Postovi: 1435
- Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
- Lokacija: Šabac
- nordic
- Drug Član
- Postovi: 459
- Pridružio se: 20 Maj 2013, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: Kontrola pritiska ulja
tacno bih zapalio vec omrazenog golfa da mi neko isporuci nov auto od 15k+ evra sa vezicom od cca 100 din 200 komada... ja time ni paradajz ne vezujem...
Svadjanje na forumu je kao ucestvovanje na specijalnoj olimpijadi...Cak i ako pobedis opet si retardiran!
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: Kontrola pritiska ulja
Trenutno citam knjigu "Spirit of Saab" koja je puna blesavih prica o Saabu.
1957 hteli da vide u Saabu da li mogu da ustede na izradi 93-ke. Unajme nekog britanca eksperta iz autoindustrije - ovaj im predlozi da smanje debljinu limova za krov i pod na 1,2mm.
Kada je Carlson te godine bio na nekoj reli voznji sa kolim on malo prebrzo prodje neku deonicu i auto se odlepi od zemlje.
Kada je to shvatio Carlson je ocekivao da ce da slomi tockove prilikom prizemljenja - medjutim osovine su probile pod i kola su zavrsila u jarku, a Carlson u cudu.
Epilog price: britancu su se zahvalili na saradnji, nikad vise nisu kompromitovali bezbednost i vise nisu koristili tanke limove
1957 hteli da vide u Saabu da li mogu da ustede na izradi 93-ke. Unajme nekog britanca eksperta iz autoindustrije - ovaj im predlozi da smanje debljinu limova za krov i pod na 1,2mm.
Kada je Carlson te godine bio na nekoj reli voznji sa kolim on malo prebrzo prodje neku deonicu i auto se odlepi od zemlje.
Kada je to shvatio Carlson je ocekivao da ce da slomi tockove prilikom prizemljenja - medjutim osovine su probile pod i kola su zavrsila u jarku, a Carlson u cudu.
Epilog price: britancu su se zahvalili na saradnji, nikad vise nisu kompromitovali bezbednost i vise nisu koristili tanke limove
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 2 gosta