Stranica 1 od 1

SAAB 9000 Aero

Poslato: 15 Okt 2012, 19:29
od AERO
Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Ovo je prica o saab-ovom modelu koji budi velike uzdahe,ako ne svih sa ovog foruma,onda bar velike vecine....
To je prica o modelu (aero) koji je slobodno mozemo reci - izveo "revoluciju" na automobilskoj sceni (u to vreme),i nikako nije ostavio auditorijum ravnodusnim.

Slika



Prica o njemu pocinje prakticno kao nastavak price o 900 Aero modelu,ali kako je i auto i rukovodstvo totalno drugacije od onoga kako smo upoznali OG saab-a,onda je moramo ispricati od pocetka,a ona odprilike glasi ovako:

SUV - sta vam prvo padne na pamet kada se susretnete sa ovim izrazom? Verovatno visoko vozilo bazirano na kamionetu prekriveno robusnom plastikom; verovatno sa zednim 6 ili 8 cilindricnim motorom, i gepek koji mada prostran tesko da moze da se poredi sa samom velicinom vozila. Dok su visestrani u ulogama, tesko da podpadaju pod definijicu “sportskih” nekog auto entuzijaste.
Danasnja Saab paleta ukljucuje 9-7X,9-4x - vozila koja odgovaraju tradicionalnoj definiciji SUV-a, ali pre 15tak godina, GM-ova najkreativnija divizija je prodavala premium vozilo koje je stvorilo sopstvenu definiciju:
9000 Aero

Kada je Saab debitovao sa svojim novim “velikim” kolima 1985te, visoko klasnim 9000 sa 5 vrata, to je bila kulminacija 11 godisnjeg planiranja i medjunarodne saradnje. Nova 900 je jos uvek bila 5 godina udaljena kada su Saabovi inzenjeri krenuli da planiraju preuzimanje branda koji je tada jos radio 99 i Sonet III – uporedo sa vecim i prostranijim i jacim vozilima. 900 ce biti jaci i prestizniji od 99, narocito kao turbo, ali je njegov uzduzni motor i menjac ogranicavao proctor raspoloziv za putnike.
Prostorno efikasni poprecni motor/prednja vuca kod 9000ke je bio rezultat medjunarodne alianse, tradicionalno male svedke kompanije sa ogranicenim razvojnim budezetom Saab Automobile upareni sa italianskim Fiat-om da se dizajnira nova Typ 4 platforma koja ce podrzati 9000, Lanciu Thema, Fiat Chroma i Alfu 164. Svedsko –italijanska kooperacija je bila limitirana na strukturalnu analizu i razvoj podsklopa, ali je Saab dobio malo italijanskiog flera zahvaljujuci nj. Aerodinamicnom stylingu od strane cuvenog dizajnera tada sefa dizajna kod Lancia-e, Giorgetta Giugaira

Poput ostalih Saab-ova,verzija ove platforme kombinovala je predhodno pomenuti transferzalni pogon sa 105,2 inchnim medjuosovinskim rastojanjem (za razliku od 99,1 kod 900) i tockovima gurnutim u coskove radi dobijanja maksimalnog prostora za putnike. Vodeci se tradicijom Saaba 99/900 i sa njihovim karavanskim zadnjim krajem novi 9000 je debitovao kao hatchback sa 5 vrata sa deljivim sedistima, nudeci proctor karavana, zadrzavajuci koso zadnje staklo, mada je 9000 bio kraci od svog “kolege” 900 bio je prostraniji unutra sa 123 kubnih feeta unutrasnjieg prostora (23,5 gepek, 56,5 sa preklopljenim zadnjim sedistima), time se kvalifikujuci kao “veliki” auto po EPA kriteriujumima – inace obelezje koje je jos samo imao tadasnji Rolls Royce u Americi

9000 je imao izuzetne performance od prvog dana, posto je predstavljen sa tada najacim Saabovim motorom, 2.0 od cetiori cilindra sa turbo punjacem, intercoolerom koji je davao 160ks i 188 lbs.ft obrtnog momenta zajedno sa petostepenim rucnim menjacem. Dalje pojacana pojave nastala je sa novim dvostrukim kontra tegovima, DOHC glava sa 2,3 litarskim turbo motorom koji se pojavio 1991, i ovi turbo modeli povecali su performance znacajno sa 200ks i 244 lbs.ft obnr. momenta

Saab nikad nije bio proizvodjac koji je menjao nesto samo radi promene, tako da sve do 1993, 9000 nije dobio vece izmene, i mada slican ranijim modelima srednji deo vozila je ojacan kako bi ispunio buduce standarde o bocnom udaru, dok su prednji i zadnji deo redizajnirani, unapredjujuceg izgleda sa malo vitkijom formom. Novi branici, spojili su sa nizim hladnjakom i farovima, dok je hatchback izgubio svoja 3 bocna stakla i dobio duzi zaobljeniji zadnji kraj. Ovi modeli dizajnirani 1993 nazvani su CS/CSE i negde sredinom te godine uveden je i 9000 Aero za "tricavih" $ 48,600 .
Primera radi:
(9000 CS 36,400)
(9000 CSE 45,500)
(9000 CDE 47,000)

KLIK

Dakle 12.000 dolara skuplji od baznog modela Slika

Novi top model Saab-ove game je bilo pravo luksuzno/sportsko vozilo i dobilo je brojnu opremu koja je trebalo da ga odvoji od standardnog 200ks 9000CSE Turba. Aerov 2,3 litarski motor je pojacan sa vecim vodeno hladjenim turbopunjacem, novo kalibrisanim Trionicom i APC-om, kako bi prilagodio nadpritisak na bazi kvaliteta goriva i oktanskoj (za vrhunske performance se preporucivalo najbolje gorivo) vrednosti, imao je 225ks pri 5.500 o/min. i 258 lbs ft. obrtni moment pri 1950 o/min. Ovaj motor je stvarao ludacke naslove “5-stepeni Saab 9000 Aero ce brze da ubrza od 50 do 75milja na cas nego Ferrari testarossa ili Porsche Carrera 4”. Pisuci za Automagazin David E. Davis je zakljucio nj.- performance sledecim recima: “gledam u specifikacije koje sam naveo i nigde me nesto ne zapanjuje kao sto to cini kada u kolima prebacite u 3. brzinu i nagazite da preteknete nekog ko je mislio da ide dosta brzo. 9000Aero su kola za entuzijaste, tacka. Ima vece performance nego sto su vam potrebne, al to je ustvari ono sto ste zaista i hteli”.

Posto Saab-ov cetvoristepeni ZF automatic nije mogao da izadje na kraj sa obrtnim momentom motora od 225ks, Aero modeli sa automatikom koriste standardni CSE Turbo motor sa 200ks i 238lbs.ft obr.momenta. U svakom slucaju su bili za iznenadjujuce pogodni za duze etape sa potrosnjom od 20/28mpg (grad/autopu) kod rucnog i 18/24 kod automatika. Izmene na vesanju su podrazumevali ojacana prednja ramena, prednje i zadnje torzione sipke/stabilizatore i opruge, spustenu sasiju, trokrake dvobojne 16 x 6,5 inchne Aero alufelne koje su prenete iz 1991-92 ali su sada imale 205/55 ZR16 od Michelina sa 5% jacim bocnim zidovima. Prednji ventilirajuci 11´´ diskovi i zadnji puni 10,2´´ diskovi su potpomognuti ABS-om

Remeteci crni trim na prozorima i liniju pojasa, aero je dobio aerodinamicke komponente u boji karoserije koje su smanjile uzgon sa 10% i dale mu agresivniji izgled; produzenje panela, rubova tockova, drugi prednji i zadni branicii spojleri su bili deo paketa. Takodje se razlikovao po full koznom enterijeru. 4-sedna Recaro garniture je davala nizi i agresivniji izgled kao i umetci od koze protiv klizanja u ostrim krivinama. Koza u tonu je koriscena i na vratima, volanu i rucici menjaca i gepeku. Elektricni krov je bio standarna oprema kao i grejanje prednjih sedista, el. Prozori, centralna brava i automatska klima.

Aero modeli proizvedeni prvih 6 meseci su poznati da imaju unikatne detalje, kao i brojne dodatke za tu godinu; neoborivu kontrolu proklizavanja kao standard (oboriva verzija je postajala kao opcija 94 i 95, ali je prekinuta za 96 i 97) i rucni menjac se razlikuje od onih posle. Suvozacki airbag je uzeo mesto kaseti 1994 kod Aero-a i sveze trokrake Super Aero felne davale su sportskiji izgled.
Malopre pomenuti rucni menjac imao je redizajnirane sinhrone za laksu promenu brzina i izemenjen software motora koji je menjao obrtni moment do 252lbs.ft na 1800 o/min.
Dodatna poboljsanja su Aero 1995 ucinile jos prijatnijim; Instrument tabla od orahovine, Stereo system Harmon/Kardon sa 10 zvcucnika, teleskopski volan, centralna konzola sa zakljucavanjem i daljinsko otkljucavanje su bili novi kao i novo podeseno vesanje. 1996 je imala izmenjenou unutrasnjost sa zadnjim cup-holderima, dzepovima za odlaganje u sedistima i cvrsto kuciste za odlaganje dokumenata kod nogu putnika; jedina promena zadnje godine je bila “2,3 turbo” znacka iznad zadnjeg desnog svetla.
9000 Aero je bio kompleksan auto svojevremeno, ali pored toga mnnogi ljubitelji i entuzijasti su uzivali da srafe na njemu, a ima brojnih specijalista za Saabove koji vole Aero. Ono sto pazljivi vlasnici treba redovno da provere je mali hladnjak (zivotni vek oko 70.000 milja), DI kasetu (80.000), nosaci motora (110.000) i dihtung glave (zavisno od odrzavanja). Kontrola proklizavanja TCS od 1993-1995 je poznata kao hronican problem koji moze da negativno utice na vozne karakteristike vozila, ali mnogi 9000 specijalisti znaju kako da zaobidju system. Ako znate sami da radite onda ima puno online pomoci i prirucnika, a ko ste manje vesti ima puno Saab specijalista koji Vam mogu pomoci

Re: SAAB 9000 Aero

Poslato: 16 Okt 2012, 18:34
od Godfather
Auto je prelep, mnogi od nas se i dan danas odusevljavaju ovim autom a zamislite sta je on bio u to vreme. Za svaku pohvalu, kupujem ga cim budem naleteo na dobrog kod nas Slika .

Re: SAAB 9000 Aero

Poslato: 17 Okt 2012, 00:02
od AERO
NEIZMERNO HVALA CLANU kd23se4 KOJI JE SVOJIM PREVODJENJEM TEKSTA ULEPSAO OVAJ TOPIC

Slika

Re: SAAB 9000 Aero

Poslato: 17 Okt 2012, 00:16
od TAZZ
Isuse kak je krasan...

Taj auto treba doziveti...

Re: SAAB 9000 Aero

Poslato: 17 Okt 2012, 00:31
od kd23se4
Inace mislim da su ista ili jako-jako slicna sedista isla u Alfu 164 Q4. Imao drugar nekad.

Re: SAAB 9000 Aero

Poslato: 17 Okt 2012, 00:45
od Gost
Fenomenalan text,svaka cast

Re: SAAB 9000 Aero

Poslato: 17 Okt 2012, 17:31
od AERO
kd23se4 je napisao:Inace mislim da su ista ili jako-jako slicna sedista isla u Alfu 164 Q4. Imao drugar nekad.
Mm .... Slika
Ma nemaju pojma sa ovim nasim Slika

Slika

Re: SAAB 9000 Aero

Poslato: 17 Okt 2012, 23:01
od kd23se4
ma dobar je i taj Slika

Slika

Re: SAAB 9000 Aero

Poslato: 19 Okt 2012, 00:49
od AERO
Slika

Slika

Re: SAAB 9000 Aero

Poslato: 19 Okt 2012, 02:01
od Carlsson
crveni je cjenim...za mene Slika
daj jos koju sliku Slika

Re: SAAB 9000 Aero

Poslato: 19 Okt 2012, 02:03
od AERO
...pa nemam - znas da bih Slika

Re: SAAB 9000 Aero

Poslato: 19 Okt 2012, 02:04
od Carlsson
ma daj bjezi tamo...totalno si neozbiljan Slika