Nisam našao,ili nisam dovloljno dugo tražio,nešto o karterima naših motora.
Zanima me kolikom silom se stežu šarafi i koju ste diht pastu koristili ili preporučate?
Naime,ja sam jednom odradio taj posao i vrlo očigledno sam nešto sjeeeeee**,pa sad,koristio sam Viktor Reinz pastu i nanio sam je u obliku špageta na površinu spoja na karteru.Stavio sam ga odmah na blok i pritezao do kraja.Dali se možda to radi tako da se ona razmaže u sloj pa montaža?
Nisam se sjetio (konj ) skidati šarafe kilo ključem i nisam znao kolka je sila potreban za stezanje pa sam stezao veoma "meko" i tu je očito diht pasta ostala slaba i ulje je probilo.
Molim nekoga da ako je to uspješno uradio na svojem ili nekom autu da savjetuje mene i sve koji će trebati dobar i vrijedan savjet.
Karter i sve o njemu.
- boresky
- Postovi: 419
- Pridružio se: 02 Jul 2014, 23:50
- Lokacija: Krizevci,Ex SR Hrvatska,EX SFRJ
Karter i sve o njemu.
SAAB 9-5 Wagon / SAAB 900i OG
- TAZZ
- Postovi: 2770
- Pridružio se: 07 Jul 2013, 14:23
- Lokacija: Beograd
Re: Karter i sve o njemu.
Diht pasta, masa... zavzaptivanje bilo cega...
Naneses na povrsinu, pustis da se osusi cca 15tak minuta~20...
Postavis na blok, pritegnes ovlas da se spoje, da se masa primi i na blok... ostavis ~15~20 min. Dotegnes cca 2,5~3kg recimo. Ne treba ko sivonja. Recimo ko svecice, pa malko jache.
Naneses na povrsinu, pustis da se osusi cca 15tak minuta~20...
Postavis na blok, pritegnes ovlas da se spoje, da se masa primi i na blok... ostavis ~15~20 min. Dotegnes cca 2,5~3kg recimo. Ne treba ko sivonja. Recimo ko svecice, pa malko jache.
B235R///Mackanized by TAZZ
400NM of torque! Spool it!
400NM of torque! Spool it!
- TAZZ
- Postovi: 2770
- Pridružio se: 07 Jul 2013, 14:23
- Lokacija: Beograd
Re: Karter i sve o njemu.
Dakle stativa sa momentalnim stavljanjem i stezanjem. Nema sta da dihtuje, sve si istisnuo napolje.
B235R///Mackanized by TAZZ
400NM of torque! Spool it!
400NM of torque! Spool it!
- GRIPEN
- Postovi: 3777
- Pridružio se: 15 Apr 2012, 00:00
Re: Karter i sve o njemu.
Ako mislis na b2x5 i b2x4 motore, pisao sam ja o tome [link_open=http://saabclubserbia.rs/forum/viewtopic.php?f=64&t=127]OVDE[/link_open], ali su slike nestale tako do cu da ponovim.
Za ove ove motore ide specificna diht masa za karter jer dihtung ne postoji. Naravno, verovatno moze bilo kojom da se zalepi ali preporuka kaze samo anaerobna cvrsta diht masa ili ti Loctite 518 ili Permatex 51817. Verovatno postoje i druge, ali ja znam za ove dve! Ja sam kupovao Permatex u Alti u Beogradu, u ulici Bulevar Despota Stefana 81. Jedna tubica od 6ml je dovoljna jer se nanosi u veoma tankom sloju i odma se lepi, ne ceka se nista!
Ja sam stavljao tanko kao na ovoj drugoj slici i sve drzi dobro! Po wis-u mislim da se steze na 22nm
Za ove ove motore ide specificna diht masa za karter jer dihtung ne postoji. Naravno, verovatno moze bilo kojom da se zalepi ali preporuka kaze samo anaerobna cvrsta diht masa ili ti Loctite 518 ili Permatex 51817. Verovatno postoje i druge, ali ja znam za ove dve! Ja sam kupovao Permatex u Alti u Beogradu, u ulici Bulevar Despota Stefana 81. Jedna tubica od 6ml je dovoljna jer se nanosi u veoma tankom sloju i odma se lepi, ne ceka se nista!
Ja sam stavljao tanko kao na ovoj drugoj slici i sve drzi dobro! Po wis-u mislim da se steze na 22nm
All systems go, ready for takeoff!
- TAZZ
- Postovi: 2770
- Pridružio se: 07 Jul 2013, 14:23
- Lokacija: Beograd
Re: Karter i sve o njemu.
Moze, a ne mora sa ovim.
Prporuka naravno ovo sto kaze Grippy.
Ako nema ili nemeres naci ove paste... cuda, moze i silikonom, ali postupak ko sto sam ti napisao.
PS.
Svaka chast Grippy
Prporuka naravno ovo sto kaze Grippy.
Ako nema ili nemeres naci ove paste... cuda, moze i silikonom, ali postupak ko sto sam ti napisao.
PS.
Svaka chast Grippy
B235R///Mackanized by TAZZ
400NM of torque! Spool it!
400NM of torque! Spool it!
- boresky
- Postovi: 419
- Pridružio se: 02 Jul 2014, 23:50
- Lokacija: Krizevci,Ex SR Hrvatska,EX SFRJ
Re: Karter i sve o njemu.
E bas Vam hvala, momci! Skinuo sam karter i pajz sad ovo, sva masa je bila istisnuta s dosjedajucih povrsina, prakticki, nije bilo uopce zadihtano.Da rezimiramo, trebao bih namazati rub i ostaviti da se susi dvadestak minuta pa ga prihvatiti sarafima i nakon 15 tak minuta dotegnuti.Dali bi bilo neispravno pustiti nekoliko sati da se susi prije nego ga staviti na blok?
SAAB 9-5 Wagon / SAAB 900i OG
- TAZZ
- Postovi: 2770
- Pridružio se: 07 Jul 2013, 14:23
- Lokacija: Beograd
Re: Karter i sve o njemu.
Kako sam ti napisao... trebalo bi da bude ok.
Meni dihta.
Meni dihta.
B235R///Mackanized by TAZZ
400NM of torque! Spool it!
400NM of torque! Spool it!
- GRIPEN
- Postovi: 3777
- Pridružio se: 15 Apr 2012, 00:00
Re: Karter i sve o njemu.
Stvar je u tome sto je karter sastavni deo celog sklopa (menjaca i motora), tako da su zazori izuzetno mali, manji od 1mm (zato nisi ni imao nista mase kad si skinu karter Boresky, tako i treba da izgleda) i zato i ide ova cvrsta diht masa a ne silikonska i zato treba skroz malo diht mase!
All systems go, ready for takeoff!
- boresky
- Postovi: 419
- Pridružio se: 02 Jul 2014, 23:50
- Lokacija: Krizevci,Ex SR Hrvatska,EX SFRJ
Re: Karter i sve o njemu.
Tako je, Tazz, kako si rekao.Sjutra cemo ponoviti postupak ali ispravno. Prvi put sam se zaletio nepromisljeno umjesto da pitam Vas ovdje, sad kontam kako i zasto.Hvala svakom ponaosob za savjete i informacije!
SAAB 9-5 Wagon / SAAB 900i OG
- TAZZ
- Postovi: 2770
- Pridružio se: 07 Jul 2013, 14:23
- Lokacija: Beograd
Re: Karter i sve o njemu.
Ja bi ipak poslusao GRIPPYja...
Kupi LOCK TITE ili kako vec ovaj kojibti je naveo. Pa odradi sa tim.
Kad budem sebi radio na mom Aeru, uradicu sa ovim sto GRIPPY kaZE.
Kupi LOCK TITE ili kako vec ovaj kojibti je naveo. Pa odradi sa tim.
Kad budem sebi radio na mom Aeru, uradicu sa ovim sto GRIPPY kaZE.
B235R///Mackanized by TAZZ
400NM of torque! Spool it!
400NM of torque! Spool it!
- boresky
- Postovi: 419
- Pridružio se: 02 Jul 2014, 23:50
- Lokacija: Krizevci,Ex SR Hrvatska,EX SFRJ
Re: Karter i sve o njemu.
Neželim ispasti tvrdoglav ili sumljičav,slažem se da je Loctite klasa za stvari koje se spajaju i da su kvaliteta.Taj famozni viktor reinz su preporučili momci koji dosta rade mehaniku,što novijih automobila,što oldtimera za koje je često teško naći dihtung ili zadihtati nešto,znači:to radi.
Ujutro ću vidit čime presuditi glupom curenju dragocjenog fluida
Ujutro ću vidit čime presuditi glupom curenju dragocjenog fluida
SAAB 9-5 Wagon / SAAB 900i OG
- stevak
- Postovi: 455
- Pridružio se: 30 Jan 2014, 13:09
- Lokacija: Zemun
Re: Karter i sve o njemu.
Ako stavljaš silikon, pazi da ne preteraš sa količinom!!! Meni je to radio jedan mladi pomoćnik majstora koji, očigledno, nije znao kako treba pa me to njegovo neznanje koštalo novih ležajeva na radilici jer je višak silikona otpao i zapušio dovod ulja.
ex SAABotražitelj <9000CS>
- boresky
- Postovi: 419
- Pridružio se: 02 Jul 2014, 23:50
- Lokacija: Krizevci,Ex SR Hrvatska,EX SFRJ
Re: Karter i sve o njemu.
stevak..........dobro te malisa sredio.Posto je dosjed kartera s blokom veoma prisan, potrebno je vrlo malo diht paste.Uvjerio sam se sam u svojem slucaju.jucer sam za probu stavio malo paste na neku plocicu, bila se stegla nakon 20,25 min i licila je na vrlo mekanu gumu.Danas je to vec tvrdo i ne mrda nikud.Popodne akcija, sprjecen sam jutros.....
SAAB 9-5 Wagon / SAAB 900i OG
- stevak
- Postovi: 455
- Pridružio se: 30 Jan 2014, 13:09
- Lokacija: Zemun
Re: Karter i sve o njemu.
Zato i napisah. Ako sam ja platio školu, ne moraju drugiboresky je napisao:stevak..........dobro te malisa sredio
ex SAABotražitelj <9000CS>
- boresky
- Postovi: 419
- Pridružio se: 02 Jul 2014, 23:50
- Lokacija: Krizevci,Ex SR Hrvatska,EX SFRJ
Re: Karter i sve o njemu.
Danas je montiran karter.Diht pasta nanesena ravnomjerno na rub kartera,20 min odmora i gore na blok.Lagano detegao prstima i nakon opet 20 min pritegnuo sa 28 Nm.Ovaj put je rađeno na drugačiji način i očekujem dobar ishod,imam sutra za obaviti kraći put od 60tak kilometara pa ćemo vidit jel igra.
Svima koji će raditi to napomena da nisu svi šarafi iste dužine!Na dijelu spoja sa getribom su dvije rupe u koje idu kraći šarafi,pa da nebi zalutao neki duži.
Svima koji će raditi to napomena da nisu svi šarafi iste dužine!Na dijelu spoja sa getribom su dvije rupe u koje idu kraći šarafi,pa da nebi zalutao neki duži.
SAAB 9-5 Wagon / SAAB 900i OG
- boresky
- Postovi: 419
- Pridružio se: 02 Jul 2014, 23:50
- Lokacija: Krizevci,Ex SR Hrvatska,EX SFRJ
Re: Karter i sve o njemu.
Stvar rijesena, ovaj put je spoj zadihtan i sve je kako treba biti, ko barut!
Grafitna diht masa se pokazala dobro, koliko dugo ce biti postojana, vidjet cemo.
Zelim se zahvaliti na savjetima koji ce sigurno dobro doci i drugima.
Grafitna diht masa se pokazala dobro, koliko dugo ce biti postojana, vidjet cemo.
Zelim se zahvaliti na savjetima koji ce sigurno dobro doci i drugima.
SAAB 9-5 Wagon / SAAB 900i OG
- TAZZ
- Postovi: 2770
- Pridružio se: 07 Jul 2013, 14:23
- Lokacija: Beograd
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost