Rešenje za "blicanje" i grešku kod LED sijalica
Poslato: 08 Sep 2019, 23:18
Najčešći problem koji se javlja kod upotrebe LED sijalica je "blicanje" nakon što se svetla isključe (kratko, dugo, pozicije, žmigavci ... )
Zavisno od toga da li su sijalice canbus ili ne, neke će prijaviti grešku... Dok će svaka izazivati blicanje, barem sve one koje sam ja isprobao. Isprobavao sam "poništavače grešaka" i namenske otpornike (oni zlatni, puni su ih oglasi...) i ništa od toga nije rešilo blicanje koje se dešava nakon što se svetla isključe, ili otključa / zaključa auto, otvore / zatvore vrata itd... Ovo nekome možda i neće smetati ako su u pitanju pozicije ili osvetljenje tablica (meni nije smetalo), ali je bitno da se reši kod upotrebe led sijalica na kratkom ili dugom svetlu.
Povezivanjem releja sa 5 izvoda između sijalice i džeka sijalice se rešava blicanje kao i greška na SID-u (T10 sijalice za osvetljenje tablica i pozicije mi nisu izbacivale grešku, dok H7 za kratko ili dugo jeste, isto će izbaciti grešku i maglenke).
Rešenje koje sam pronašao na internetu sam izmenio kako bih dobio poništavanje greške na SID-u, pa ću sa tom izmenom i postaviti ovde:
Ovde je povezana H7 led sijalica na kratko svetlo, a relej ide između led sijalice i fabričkog džeka u faru, ali je primenljivo i kod drugih sijalica (dugo, maglenke, pozicije...)
Prvo ide šema, pa ću nakon toga detaljno objasniti postupak i moguće varijacije

- Izvode sa releja 85 i 30 međusobno povežete i spojite sa + kontaktom od fabričkog džeka u faru
- Na masu (minus žicu džeka od sijalice) treba povezati minus kontakt led sijalice i izvod 86 na releju.
- Plus kontakt led sijalice treba povezati na izvod 87 na releju.
- Izvod 87a je dovoljno povezati na + neke već postojeće halogene sijalice koja se nalazi na autu (recimo od dugog svetla, najbliža je)
* Ovaj korak rešava grešku na SID-u, jer u trenutku kada isključite svetla , led sijalica se više ne nalazi u kolu, već je preko releja u kolo povezana samo halogena H7 sijalica sa dugog svetla, koja će "pokupiti" impulse koje računar šalje i videće da je sve u redu...
Ovde su moguće razne varijante, ali smatram da je najjednostavnije koristiti već neku sijalicu koja se nalazi na autu, (manje dodatnih delova i žica - koristi se samo jedna žica koja ide od 87A do + kontakta na džeku ove sijalice)
Ko ne želi da koristi neku od već postojećih sijalica, potrebno je da doda halogenu H7 sijalicu ili opornik (ovde može onaj zlatni sa oglasa, pogodan zbog nosača za montiranje). Dodaje se isto kao što je nacrtano na šemi, samo što je potrebno da drugi kontakt sijalice (ili otpornika) povežete na masu (na izvod 86 na releju, ili negde drugo...)
Opet ističem da smatram da je ovo bespotrebno, s obzirom da samo dodavanjem jedne žice između 87a i postojeće sijalice preskačete sve ovo...
Naravno, ko bude stavljao led i na dugo svetlo, onda će biti potrebna druga sijalica ili otpornik za ovaj 87a izvod ...
Ko se odluči za sijalicu ili otpornik, ne treba da brine o zagrevanju ovih elemenata, jer oni nisu stalno priključeni na struju za razliku od slučaja kada paralelno dodajete halogenu sijalicu ili otpornik bez releja. Jedina uloga im je da pokupe slabe impulse struje kada isključite svetla, što traje 1-2 minuta.
Možda na prvi pogled izgleda da ima puno žica, ali instalacija je opet nekoliko puta manja od ksenona, tako da i pored svega ovoga, sve može da se spakuje unutar fara i da se far zatvori fabričkim poklopcem...
Ja sam koristio neki relej koji sam našao kod kuće, od 30 ampera... ali to je u suštini ovo:
http://internet-prodavnica.lavauto.rs/p ... 501-detail
Moj plan za dalje je da relej postavim na snop kablova od glavnog džeka koji ide ka faru, pomoću iste šeme, samo da se uzme izvod sa žice koja je zadužena za kratko svetlo, i drugi izvod za minus ... Onda u faru LED sijalica može da se poveže na džek normalno, kao i obična halogena... Ovo mi deluje dosta "urednije".
Težiću ka tome da ovo kod sebe napravim da bude "plug and play" (što je najverovantije ovo da se ubaci na glavni džek fara), pa kako budem radio tako ću i ovde ubacivati...
Zavisno od toga da li su sijalice canbus ili ne, neke će prijaviti grešku... Dok će svaka izazivati blicanje, barem sve one koje sam ja isprobao. Isprobavao sam "poništavače grešaka" i namenske otpornike (oni zlatni, puni su ih oglasi...) i ništa od toga nije rešilo blicanje koje se dešava nakon što se svetla isključe, ili otključa / zaključa auto, otvore / zatvore vrata itd... Ovo nekome možda i neće smetati ako su u pitanju pozicije ili osvetljenje tablica (meni nije smetalo), ali je bitno da se reši kod upotrebe led sijalica na kratkom ili dugom svetlu.
Povezivanjem releja sa 5 izvoda između sijalice i džeka sijalice se rešava blicanje kao i greška na SID-u (T10 sijalice za osvetljenje tablica i pozicije mi nisu izbacivale grešku, dok H7 za kratko ili dugo jeste, isto će izbaciti grešku i maglenke).
Rešenje koje sam pronašao na internetu sam izmenio kako bih dobio poništavanje greške na SID-u, pa ću sa tom izmenom i postaviti ovde:
Ovde je povezana H7 led sijalica na kratko svetlo, a relej ide između led sijalice i fabričkog džeka u faru, ali je primenljivo i kod drugih sijalica (dugo, maglenke, pozicije...)
Prvo ide šema, pa ću nakon toga detaljno objasniti postupak i moguće varijacije

- Izvode sa releja 85 i 30 međusobno povežete i spojite sa + kontaktom od fabričkog džeka u faru
- Na masu (minus žicu džeka od sijalice) treba povezati minus kontakt led sijalice i izvod 86 na releju.
- Plus kontakt led sijalice treba povezati na izvod 87 na releju.
- Izvod 87a je dovoljno povezati na + neke već postojeće halogene sijalice koja se nalazi na autu (recimo od dugog svetla, najbliža je)
* Ovaj korak rešava grešku na SID-u, jer u trenutku kada isključite svetla , led sijalica se više ne nalazi u kolu, već je preko releja u kolo povezana samo halogena H7 sijalica sa dugog svetla, koja će "pokupiti" impulse koje računar šalje i videće da je sve u redu...
Ovde su moguće razne varijante, ali smatram da je najjednostavnije koristiti već neku sijalicu koja se nalazi na autu, (manje dodatnih delova i žica - koristi se samo jedna žica koja ide od 87A do + kontakta na džeku ove sijalice)
Ko ne želi da koristi neku od već postojećih sijalica, potrebno je da doda halogenu H7 sijalicu ili opornik (ovde može onaj zlatni sa oglasa, pogodan zbog nosača za montiranje). Dodaje se isto kao što je nacrtano na šemi, samo što je potrebno da drugi kontakt sijalice (ili otpornika) povežete na masu (na izvod 86 na releju, ili negde drugo...)
Opet ističem da smatram da je ovo bespotrebno, s obzirom da samo dodavanjem jedne žice između 87a i postojeće sijalice preskačete sve ovo...
Naravno, ko bude stavljao led i na dugo svetlo, onda će biti potrebna druga sijalica ili otpornik za ovaj 87a izvod ...
Ko se odluči za sijalicu ili otpornik, ne treba da brine o zagrevanju ovih elemenata, jer oni nisu stalno priključeni na struju za razliku od slučaja kada paralelno dodajete halogenu sijalicu ili otpornik bez releja. Jedina uloga im je da pokupe slabe impulse struje kada isključite svetla, što traje 1-2 minuta.
Možda na prvi pogled izgleda da ima puno žica, ali instalacija je opet nekoliko puta manja od ksenona, tako da i pored svega ovoga, sve može da se spakuje unutar fara i da se far zatvori fabričkim poklopcem...
Ja sam koristio neki relej koji sam našao kod kuće, od 30 ampera... ali to je u suštini ovo:
http://internet-prodavnica.lavauto.rs/p ... 501-detail
Moj plan za dalje je da relej postavim na snop kablova od glavnog džeka koji ide ka faru, pomoću iste šeme, samo da se uzme izvod sa žice koja je zadužena za kratko svetlo, i drugi izvod za minus ... Onda u faru LED sijalica može da se poveže na džek normalno, kao i obična halogena... Ovo mi deluje dosta "urednije".
Težiću ka tome da ovo kod sebe napravim da bude "plug and play" (što je najverovantije ovo da se ubaci na glavni džek fara), pa kako budem radio tako ću i ovde ubacivati...