Uradi sam - Vadjenje/zamena/popravka brave zadnjih vrata Saab 9-3 SS - Drugi deo
Poslato: 19 Avg 2019, 20:35
Kako piše u naslovu, ovo je drugi deo teme u kojoj je korak po korak prikazana popravka brave zadnjih vrata na 9-3, od 2003 godišta. Ovaj deo popravke je malo komplikovaniji i ne bih ga preporučio svakome da radi!
U ovom delu biće objašnjena popravka same brave. Ako vas zanima kako se brava vadi iz vrata, taj deo imate objašnjen u prethodnoj temi pod nazivom:"Uradi sam - Vadjenje/zamena/popravka brave zadnjih vrata Saab 9-3 SS - Prvi deo".
Takodje pored mojih objašnjenja, potrudiću se da nadjem video snimak, koji je meni pomogao kad sam rastavljao bravu.
Napomena:
Koliko znam, postoje bar 2 tipa brava koje su se ugradjivali u 9-3. Jedna ima mehanizam sa jednim motorom, druga sa dva. Princip popravke je isti i za jednu i za drugu. Kod brave sa dva motora, jedan motor je zadužen za zaključavanje i otključavanje daljinskim putem i taj občno i pravi problem. Drugi motor služi za to da, kada se brava zaključa daljinskom komandom, ne dozvoli da se iz unutrašnjosti vozila otključa ručno(povlačenjem onog pipka na tapacirungu)
Od alata će vam biti potrebno sledeće:
-Bušilica (Neka manja, ako imate akumulatorsku, odlično)
-Burgija 3,00mm (Ili neka slična dimenzija, do 4,00mm)
-Ravni šrafciger (Po mogućstvu jedan širi i jedan uži)
-Manji čekić
-Šiveća igla ili nešto drugo malo i šiljato
-Fina šmirgla (Od P120 pa na gore)
-Etanol (Medicinski alkohol, kupuje se u apoteci)
-Maramice
Ne mora Paloma, mogu i neke druge
Korak 1:
Za početak, biće potrebno da razbušite kućište na 4 mesta, gde je zavareno. Na slici su ta 4 mesta označena crvenom bojom. Kada budete sklapali bravu nazad, možete zavrnuti male šrafove u te rupe
Korak 2:
Kada je kućište razbušeno, potrebno je ispraviti 2 metalna jezička, koji sprečavaju bravu da se rastavi. Ovde će vam dobro doći širi šrafciger(jači je), pošto je malo teže ispraviti metal
Igzgleda da sam drugi jezičak zaboravio da slikam, ali videćete ga već
Korak 3:
Posle toga kućište brave se drži još sa 4 plastične kopče (vide se samo 2 na slici, označene sa crvenom bojom), i sa jednim metalnim "zubom", označenim plavom bojom
Neku od plastičnih kopči ćete verovatno polomiti, s' obzirom da je plastika tu jako krhka i teško je rastaviti bravu, a ne polomiti je. U svakom slučaju i sve da ih polomite, nije strašno. Imam osećaj da su više stavljene za "ukras", nego što stvarno nešto drže
Korak 4:
Sada dolazi na red rastavljanje kućišta
Malo ćete se pomučiti dok ne rastavite, moguće da neki od onih varova, koje ste bušili na početku, još uvek malo drži, pa koristite šrafciger kao polugu. Takodje, desiće se verovatno da će vam smetati žuta žabica...
...pa ćete morati nju pomerati malo da bi se dva dela odvojila.
Ono što se takodje može desiti, jeste da dok rastavljate u jednom delu ostane ploča, sa jednim delom mehanizma, na koju se kači motor. Zbog toga pažljivo rastavljajte. Ploča na sebi ima 2 pina, koji ulaze u motor i upravo njih treba očistiti
Ako vam se to desi, jednostavno izvadite tu ploču iz te polovine brave
Crvenom bojoj je označena poluga, koja je deo mehanizma brave, koja ima 2 motora. Ako imate tu bravu i ako se desi da je ta poluga spala i ostala u dugoj polovini brave, jednostavno je vratite u položaj prikazan na slici.
Ta poluga služi da spreči ručno otključavanje vrata iznutra, kada je brava daljinski zaključana
Korak 5:
Sad da se vratimo ploči i motoru. Na sledećoj slici se vide 2 pina koja je potrebno očistiti
Probajte prvo alkoholom i maramicom da ih očistite, a ne bi bilo loše uzeti malo šmirgle i lagano ih istrljati. Na tim pinovima se skupi dosta masnoće i prljavštine, tako da kontakt nije dobar i motor ne radi svoje. Ono što još možete uraditi, !ali izuzetno oprezno!, je da blago pokrivite pinove, jedan ka drugom. To će poboljšati kontak sa motorom.
Još jednom, vodite računa ako ovo radite. Lako ih je polomiti, a onda pomoći baš i nema
Korak 6:
Kada ste završili sa pločom, sklonite je sa strane. Sada izvadite motor iz druge polovine brave
Motor se jednostavno izvuče iz ležišta.
Potrebno je očistiti i kontakte na motoru u koje ulaze pinovi sa kartice
Ovde će vam dobro doći igla. Videćete unutra dva metalna kontakta i trudite se da njih očistite od prljavštine. Možete kapnuti malo i etanola i produvati, bilo kompresorom, bilo ustima.
Kada ste zadovoljni kako izgleda, potrebno je vratiti motor nazad, gde je i bio. Možete ispod motora postaviti neko parče papira ili neke trake, da biste motor blago pomerili ka gore i time ostvarili bolji kontak sa pinovima.
Obratite pažnju na ovu oprugu da li stoji na mestu i da nije slučajno iskočila
Ako jeste vratite je na mesto. Jedan kraj se opruge se vidi kako treba da stoji, a drugi ima rupu u kućištu gde se ubacuje. Ako je iskočila iz te donje rupe, moraćete da skinete taj plastični deo, vratite nazad oprugu i onda vratite plastični deo i za njega zakačite oprugu. Ako sam malo zakomplikovao, pitajte da pojasnim.
Posle toga vratite i ploču, bez onog drugog dela brave. Budite sigurni da je sve lepo leglo i da ništa ne štrči van.
Kada je sve dobro leglo, vratite drugi deo brave nazad. U one rupe zavrnite male šrafove i iskrivite ponovo one metalne pipke. Posle toga, brava je spremna za ugradnju.
Napomena:
Brava neće raditi na daljinsku komandu, ako nije povezan tapacirung.
Takodje, kada sve vratite na svoje mesto, ne bi bilo loše skinuti klemu sa akumulatora, da se računar resetuje. Do duše, ako vam je radio ili navigacija kodirana, postoji mogućnost da će posle skidanja kleme tražiti kod da bi mogli da ga koristite. Ovo poslednje i nije potrebno uraditi, ali ono što se meni dešavalo, jeste da brava i dalje neće da reaguje odmah po završetku radova. Posle par sati ili posle kraće vožnje, brava je proradila
Evo za kraj i link sa video snimkom, gde momak objašnjava isto ovo što i ja. Verujem da će biti od dodatne pomoći.
https://www.bentasker.co.uk/documentati ... nit-repair
U ovom delu biće objašnjena popravka same brave. Ako vas zanima kako se brava vadi iz vrata, taj deo imate objašnjen u prethodnoj temi pod nazivom:"Uradi sam - Vadjenje/zamena/popravka brave zadnjih vrata Saab 9-3 SS - Prvi deo".
Takodje pored mojih objašnjenja, potrudiću se da nadjem video snimak, koji je meni pomogao kad sam rastavljao bravu.
Napomena:
Koliko znam, postoje bar 2 tipa brava koje su se ugradjivali u 9-3. Jedna ima mehanizam sa jednim motorom, druga sa dva. Princip popravke je isti i za jednu i za drugu. Kod brave sa dva motora, jedan motor je zadužen za zaključavanje i otključavanje daljinskim putem i taj občno i pravi problem. Drugi motor služi za to da, kada se brava zaključa daljinskom komandom, ne dozvoli da se iz unutrašnjosti vozila otključa ručno(povlačenjem onog pipka na tapacirungu)
Od alata će vam biti potrebno sledeće:
-Bušilica (Neka manja, ako imate akumulatorsku, odlično)
-Burgija 3,00mm (Ili neka slična dimenzija, do 4,00mm)
-Ravni šrafciger (Po mogućstvu jedan širi i jedan uži)
-Manji čekić
-Šiveća igla ili nešto drugo malo i šiljato
-Fina šmirgla (Od P120 pa na gore)
-Etanol (Medicinski alkohol, kupuje se u apoteci)
-Maramice
Ne mora Paloma, mogu i neke druge
Korak 1:
Za početak, biće potrebno da razbušite kućište na 4 mesta, gde je zavareno. Na slici su ta 4 mesta označena crvenom bojom. Kada budete sklapali bravu nazad, možete zavrnuti male šrafove u te rupe
Korak 2:
Kada je kućište razbušeno, potrebno je ispraviti 2 metalna jezička, koji sprečavaju bravu da se rastavi. Ovde će vam dobro doći širi šrafciger(jači je), pošto je malo teže ispraviti metal
Igzgleda da sam drugi jezičak zaboravio da slikam, ali videćete ga već
Korak 3:
Posle toga kućište brave se drži još sa 4 plastične kopče (vide se samo 2 na slici, označene sa crvenom bojom), i sa jednim metalnim "zubom", označenim plavom bojom
Neku od plastičnih kopči ćete verovatno polomiti, s' obzirom da je plastika tu jako krhka i teško je rastaviti bravu, a ne polomiti je. U svakom slučaju i sve da ih polomite, nije strašno. Imam osećaj da su više stavljene za "ukras", nego što stvarno nešto drže
Korak 4:
Sada dolazi na red rastavljanje kućišta
Malo ćete se pomučiti dok ne rastavite, moguće da neki od onih varova, koje ste bušili na početku, još uvek malo drži, pa koristite šrafciger kao polugu. Takodje, desiće se verovatno da će vam smetati žuta žabica...
...pa ćete morati nju pomerati malo da bi se dva dela odvojila.
Ono što se takodje može desiti, jeste da dok rastavljate u jednom delu ostane ploča, sa jednim delom mehanizma, na koju se kači motor. Zbog toga pažljivo rastavljajte. Ploča na sebi ima 2 pina, koji ulaze u motor i upravo njih treba očistiti
Ako vam se to desi, jednostavno izvadite tu ploču iz te polovine brave
Crvenom bojoj je označena poluga, koja je deo mehanizma brave, koja ima 2 motora. Ako imate tu bravu i ako se desi da je ta poluga spala i ostala u dugoj polovini brave, jednostavno je vratite u položaj prikazan na slici.
Ta poluga služi da spreči ručno otključavanje vrata iznutra, kada je brava daljinski zaključana
Korak 5:
Sad da se vratimo ploči i motoru. Na sledećoj slici se vide 2 pina koja je potrebno očistiti
Probajte prvo alkoholom i maramicom da ih očistite, a ne bi bilo loše uzeti malo šmirgle i lagano ih istrljati. Na tim pinovima se skupi dosta masnoće i prljavštine, tako da kontakt nije dobar i motor ne radi svoje. Ono što još možete uraditi, !ali izuzetno oprezno!, je da blago pokrivite pinove, jedan ka drugom. To će poboljšati kontak sa motorom.
Još jednom, vodite računa ako ovo radite. Lako ih je polomiti, a onda pomoći baš i nema
Korak 6:
Kada ste završili sa pločom, sklonite je sa strane. Sada izvadite motor iz druge polovine brave
Motor se jednostavno izvuče iz ležišta.
Potrebno je očistiti i kontakte na motoru u koje ulaze pinovi sa kartice
Ovde će vam dobro doći igla. Videćete unutra dva metalna kontakta i trudite se da njih očistite od prljavštine. Možete kapnuti malo i etanola i produvati, bilo kompresorom, bilo ustima.
Kada ste zadovoljni kako izgleda, potrebno je vratiti motor nazad, gde je i bio. Možete ispod motora postaviti neko parče papira ili neke trake, da biste motor blago pomerili ka gore i time ostvarili bolji kontak sa pinovima.
Obratite pažnju na ovu oprugu da li stoji na mestu i da nije slučajno iskočila
Ako jeste vratite je na mesto. Jedan kraj se opruge se vidi kako treba da stoji, a drugi ima rupu u kućištu gde se ubacuje. Ako je iskočila iz te donje rupe, moraćete da skinete taj plastični deo, vratite nazad oprugu i onda vratite plastični deo i za njega zakačite oprugu. Ako sam malo zakomplikovao, pitajte da pojasnim.
Posle toga vratite i ploču, bez onog drugog dela brave. Budite sigurni da je sve lepo leglo i da ništa ne štrči van.
Kada je sve dobro leglo, vratite drugi deo brave nazad. U one rupe zavrnite male šrafove i iskrivite ponovo one metalne pipke. Posle toga, brava je spremna za ugradnju.
Napomena:
Brava neće raditi na daljinsku komandu, ako nije povezan tapacirung.
Takodje, kada sve vratite na svoje mesto, ne bi bilo loše skinuti klemu sa akumulatora, da se računar resetuje. Do duše, ako vam je radio ili navigacija kodirana, postoji mogućnost da će posle skidanja kleme tražiti kod da bi mogli da ga koristite. Ovo poslednje i nije potrebno uraditi, ali ono što se meni dešavalo, jeste da brava i dalje neće da reaguje odmah po završetku radova. Posle par sati ili posle kraće vožnje, brava je proradila
Evo za kraj i link sa video snimkom, gde momak objašnjava isto ovo što i ja. Verujem da će biti od dodatne pomoći.
https://www.bentasker.co.uk/documentati ... nit-repair