Kao što sam već pisao ovde na forumu, imao sam problema sa bravama na mom autu. Kao što se vidi u naslovu, u pitanju je 9-3 SS, iz 2003 godine, sa Vector opremom. Od svih vrata, na daljinsku komandu ključa, reagovala su samo suvozačeva vrata, a povremeno i zadnja leva, mada više nisu radila, nego što jesu. Kako sam saznao u medjuvremenu, čest problem zbog kojeg brava ne reaguje je loš kontakt motorića (koji se nalazi unutar same brave) i ploče (kartice), preko koje dobija signal. Ovo ne mora uvek da bude uzrok, ali u najvećem broju slučajeva jeste.
Kao što piše u naslovu, ovo se odnosi na brave zadnjih vrata. Vozačeva vrata su nešto komplikovanija i njih nisam dirao. Što se suvozačevih tiče, trebalo bi da budu jako slična kao i zadnja, ali opet ne mogu da tvrdim 100% da jesu.
Odmah da napomenem:
Iako nekima od vas možda neće izgledati komplikovano, ne bih preporučio ovo svakome da radi! Potrebno je imati malo iskustva sa rastavljanjem i sastavljanjem sklopova, kao i sa radom sa ručnim alatima. Nije baš prikladan posao za nekog ko je početnik. Ako već imate malo iskustva, onda pratite korake i nećete imati problema. Postaviću na kraju i neke linkove sa video klipovima koji su meni pomogli, pa verujem da će pored svega ovoga biti od pomoći i vama.
Za početak, da biste izvadili bravu iz vrata, od alata će vam biti potrebno sledeće:
-Set gedora
Iz celog seta gedora biće vam potrebna jedna račna, dugački produžetak (može i kraći), zglobni nastavak, nastavak za OK glavu 10mm i torex nastavak TX30
-Ravni duži šrafciger
-Skalper
-Kombinirke
-Trim removal tool (Ovako to zovu ameri, a ja nisam siguran kako da prevedem, tako da ću je zvati jednostavno plastika )
Ako nemate taj alat kao sa slike, možete da koristite i neku drugu plastiku da sami napravite, kao što sam ja uradio
-Takodje, biće vam potreban i neki alat kao što je pinceta sa zakrivljenim vrhom ili nešto tome slično. Ja sam opet morao da budem domišljat, pa sam ekser savio kako mi je odgovaralo, jer ništa bolje nisam mogao da nadjem kući
Korak 1:
Skinite poklopac unutrašnje ručke vrata. Kao što je prikazano na slici, postavite plastiku na poziciju jedan i izbacite ga iz ležišta. Zatim postavite plastiku na poziciju 2 i uradite isto. Posle toga bi trebalo da možete lagano skinuti poklopac (Na obeleženim mestima se nalaze kopče, koje drže poklopac na mestu )
Korak 2:
Kada ste skinuli poklopac, unutar ručice se nalaze 2 Torex šrafa koja treba odviti
Korak 3:
Skinite tapacirung,krenite od donjeg ćoška.
Postavite plastiku (Trim removal tool) kao što se vidi na slici i trudite se da odvojite tapacirung od žabica. Ima ih oko 7-8, rasporedjenih duž celog tapacirunga, osim sa gornje strane. Kada uspete da odvojite prvu, posle možete koristiti i ruke i odvajati tapacirung. Prilikom svake žabice koja se odvoji, čuće se glasan zvuk. Nemojte se bojati da ste nešto polomoli, uglavnom su žabice jake. Ono što je važno je da vučete pravo prema sebi, ne prema gore ili dole ili u stranu. Na slici je obeleženo sa kojih strana se nalaze žabice
Kada ih odvojite dižite tapacirung na gore dok ga ne oslobodite skroz.
Korak 4:
Otkačite džekove koji se nalaze sa donje strane tapacirunga. Jedan ima plastični osigurač koji je potrebno zarotirati, a drugi samo kopču sa strane, kao što se vidi na slikama.
Kada njih otkačite, ostaje vam još samo sajla unutrašnje ručke za otvaranje vrata. Teže je za objasniti kako se otkačinje, ali verujem da se vidi na slici koji je princip. Inače, u praksi, lako ju je i otkačiti i zakačiti.
Korak 5:
Posle tapacirunga na red dolazi penasta izolacija. Kod nje morate biti pažljivi i strpljivi, da vam se ne bi desilo ovo:
Ovo je inače slika mojih vozačevih vrata, koja je već neko otvarao i baš uradio "dobar posao"
Elem, krenite da odlepljujete od jednog ćoška i pritom koristite skalper da sečete diht masu koja je drži na mestu. Trudite se da deo diht mase ostane na vratima, a deo na izolaciji. Nemojte žuriti. Neka traje koliko traje .
Ovako trebaju da izgledaju vrata kad se izolacija skine:
Korak 6:
Sada je potrebno otkačiti šipku koja spaja spoljnu ručku sa samom bravom. Pogledajte unutar vrata, ispod same ručke, i videćete ovakvu žutu žabicu:
E sad na red dolazi onaj moj ekser ili pinceta sa zakrivljenim vrhom, šta već imate. Ovo je možda najzeznutiji deo vadjenja brave.
Postavite vrh kao što je prikazano strelicom na slici i probajte da naterate žabicu da izadje iz drugog dela. Kada osetite da je popustila i malo krenula, tada je izvucite rukom (nemojte pokušavati skroz da je izvadite alatom, lakše je ovako) i time ćete osloboditi šipku, koju zatim pomerite u stranu i izbacite je komplet iz drugog dela žabice. Ne bi bilo loše da nosite rukavice, inače postoji velika mogućnost da ćete se izgrebati (pričam iz iskustva ).
Ovaj tip žabice je bio na mojoj bravi. Postoji bar još jedan koji je prikazan u video snimku, koji ću postaviti na kraju. Malo drugačije se otvara.
Korak 7:
Zatim odvrnite tri Torex šrafa koji drže samu bravu.
Kada ste ih odvrnuli, gurnite samu bravu prema dole, da biste dobili na prostoru koji će vam trebati da skinete spoljnu ručku. Za sada ne dirajte sajle i džek sa žicama koji su spojeni još uvek na samu bravu. Možete odvojiti jednu ili dve žabice, koje drže sajle, da bi vam bilo lakše da bravu spustite prema dole:
Korak 8:
Kada ste bravu spustili, dobili ste pristup ka 3 matice, koje drže spoljnu ručku.
Napomena: Kada odvijate matice, stavite malo one diht mase na OK nastavak, da vam matica ne bi upala u vrata kad je skinete, već da ostane zalepljena za njega
Za gornju maticu (obeležena crvenom bojom) biće vam potreban zglobni nastavak da biste mogli da je odšrafite.
Nakon sve 3 odvijene matice možete skinuti ručku. Na donjoj strani ima dve male žabice, tako da je potrebno je malo podići u vis i zatim izvaditi je skroz.
Na poslednjoj slici se vidi ona šipka koju smo vadili iz žabice.
Korak 9:
Vraćamo se na samu bravu.
Prvo otkačite džek od brave:
Zatim otkačite sajle, koje se drže sa 2 kopče:
Gurnite šrafcigerom te dve kopče iz ležišta.
Zapamtite da plava sajla ide gore, a zelena dole. To će vam biti potrebno prilikom sastavljanja i vraćanja nazad.(Inače plava sajla služi za otključavanje i zaključavanje vrata iznutra, a zelena je sajla koja ide na unutrašnju ručicu).
Ostalo je još da same sajle otkačite od brave. Princip je isti kao i za sajlu za unutrašnju ručku, kada ste skidali tapacirung.
Kada imaš lošu zaštitnu opremu, nije ni čudno što se izgrebeš
Takodje zapamtite da plava sajla ide u gornju rupu na ovoj polukružnoj poluzi.
Nakon toga, bravu izvadite kroz otvor gde je bila spoljna ručka. Uz malo okretanja i pronalaženja prave pozicije, brava će izaći napolje. Detaljnije o tome ima u video snimku ispod.
https://www.youtube.com/watch?v=cAhoQtGszcY&t=302s
Ovo je prvi deo priče i ovde ću završiti ovu temu, s' obzirom da sada ide malo komplikovaniji deo, a i da bi ovo bilo preglednije.
Ako recimo želite samo da zamenite bravu drugom, ovo je kraj i za vas. Ceo postupak vraćanja je obrnut od ovoga i važno je da idete ovim koracima unatraške.
Drugi deo, koji se tiče rastavljanja same brave i njene popravke, biće postavljen kasnije večeras ili sutra, kao druga tema.
Uradi sam - Vadjenje/zamena/popravka brave zadnjih vrata Saab 9-3 SS - Prvi deo
- sasa90
- Postovi: 73
- Pridružio se: 24 Feb 2019, 16:36
- Lokacija: Beograd, Borča
Povratak na “SAAB 9-3 SS MY 2003-”
Idi na
- ZA NOVE ČLANOVE FORUMA
- ↳ PRAVILNIK FORUMA SAAB CLUB SERBIA
- ↳ PREDSTAVLJANJE ČLANOVA - Introduce Yourself
- ↳ UPUTSTVA ZA KORIŠĆENJE FORUMA
- TREBA VAM SAVET,MISLJENJE,POMOC- PITAJTE OVDE
- ↳ SAAB 900OG/90/99/96 I STARIJI
- ↳ SAAB 900 OG
- ↳ SAAB 90
- ↳ SAAB 99
- ↳ SAAB 96
- ↳ OSTALI-STARIJI SAAB-OVI
- ↳ SAAB 9000
- ↳ SAAB 9000 CC
- ↳ SAAB 9000 CD
- ↳ SAAB 9000 CDE
- ↳ SAAB 9000 CS - E
- ↳ SAAB 9-3 I / 900NG
- ↳ SAAB 9-3 I
- ↳ SAAB 900NG
- ↳ SAAB 9-3 SS MY 2003-
- ↳ SAAB 9-5
- ↳ SAAB NOVI-POLOVNI DELOVI INFORMACIJE
- ↳ AUTO GAS, LPG, TNG
- ↳ SAAB SERVISI
- ↳ SAAB GARAŽA
- ↳ TUNING-TUNE YOUR SAAB
- ↳ SAAB 9000 - 900NG/9-3 I - TRIONIC 5
- ↳ SAAB 9-3I/9-5 TRIONIC 7
- ↳ SAAB 9-3SS - TRIONIC 8
- NAŠI LJUBIMCI
- ↳ AUTOMOBILI CLANOVA KOJI NISU SAAB
- SAAB CLUB CAFE
- ↳ SAAB CLUB CAFFE
- ↳ KLUPSKI SKUPOVI - PRIJATELJI KLUBA - KLUPSKI POPUSTI
- ↳ SKUPOVI
- ↳ KLUPSKI POPUSTI
- ↳ PRIJATELJI KLUBA
- ↳ NAŠA SAAB BIBLIOTEKA
- ↳ OPREMA U SAAB VOZILIMA
- ↳ Ukratko o opremi u SAAB-ovima kroz godine
- ↳ Linear
- ↳ Arc
- ↳ Vector
- ↳ Aero
- ↳ MOTORI
- ↳ MENJAČI
- ↳ UBRIZGAVANJE GORIVA
- ↳ TURBO
- ↳ ECU/UPRAVLJACKA JEDINICA MOTORA
- ↳ TRAP
- ↳ ELEKTRONIKA
- ↳ MUZIKA
- ↳ KLIMA I VENTILACIJA
- ↳ SAAB PROJEKTI
- ↳ SAAB TEHNICKA DOKUMENTACIJA
- ↳ O SAAB AUTOMOBILIMA I ISTORIJAT
- ↳ SAAB AUTOMOBILI ISTORIJAT
- ↳ SAAB MODELI AUTOMOBILA
- ↳ SAAB-SPECIJALNE EDICIJE
- ↳ SAAB 99
- ↳ SAAB 900OG
- ↳ SAAB 90
- ↳ SAAB 9000
- ↳ SAAB 900NG
- ↳ SAAB 9-3
- ↳ SAAB 9-3 II
- ↳ SAAB 9-5
- SAAB BERZA - OGLASI
- ↳ SAAB OGLASI
- ↳ AUTO OGLASI
- ↳ AUTO OPREMA - DELOVI
- ↳ OGLASI SAAB-OVA U SRBIJI
- ↳ OGLASI SAAB-OVA U INOSTRANSTVU
- ↳ OSTALI OGLASI
- ↳ AUTO OGLASI-NON SAAB
- ↳ MOTORI I MOTO OPREMA
- ↳ MALI OGLASI-RAZNO
- ↳ BELA-CRNA LISTA (POHVALE,UPOZORENJA...)
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 3 gosta