Problem sa EGR ventilom
- dixon
- Postovi: 2
- Pridružio se: 29 Avg 2016, 12:07
- Lokacija: Podgorica
Problem sa EGR ventilom
Pozdrav ljudi,naime nedavno sam softverski otklonio problem sa EGR ventilom,softverski je blokiran,a iz iskustava drugih sam primijetio da auta dobijaju malo na snazi,kod mene je sasvim drugacije od kad sam ga blokirao meni je auto izgubilo na snazi nije sad nesto drasticno ali je primjetno,a inace radi se o saab-u 9-3 1.9 tid 150 ks 2007 god,pa bih molio nekoga ko se mozda susretao sa ovim problemom da me savjetuje sta bi moglo biti?
-
- Postovi: 32
- Pridružio se: 09 Okt 2017, 00:26
Re: Problem sa EGR ventilom
Zdravo svima,
Jedini problem koji mi se pojavio na autu je žuta lampica za motor i dijagnostikom sam utvrdio da je egr ventil problem. Skinuo sam egr ventil, dobro ga oprao sa wd-40 i hemijom za karburator.
Uopšte nije radio jer je bio zaglavljen i mnogo se zaprljao.
Vratio sam ventil i obrisao greške i sve je bilo u redu jedno 100km a onda se opet upalila lampica.
Da li mislite da je ventil skroz celo ili da opet treba da se očisti mada ne znam šta bih mu više radio od samog čišćenja?
Ima neko neki predlog?
Jedini problem koji mi se pojavio na autu je žuta lampica za motor i dijagnostikom sam utvrdio da je egr ventil problem. Skinuo sam egr ventil, dobro ga oprao sa wd-40 i hemijom za karburator.
Uopšte nije radio jer je bio zaglavljen i mnogo se zaprljao.
Vratio sam ventil i obrisao greške i sve je bilo u redu jedno 100km a onda se opet upalila lampica.
Da li mislite da je ventil skroz celo ili da opet treba da se očisti mada ne znam šta bih mu više radio od samog čišćenja?
Ima neko neki predlog?
- ahsirob
- Drug Član
- Postovi: 748
- Pridružio se: 08 Okt 2013, 20:06
- Lokacija: Beograd
Re: Problem sa EGR ventilom
Što kažu "da kucnem u drvo" za sada nemam problema sa tim, preventivno sam ga čistio par puta, pored toga što ga često "produvam" na autoputu. Ukoliko si siguran da si ga temeljno očistio možda je najbolje da potražiš mišljenje u servisu? Ja bih uradio tako.
- mirbul
- Drug Član
- Postovi: 21
- Pridružio se: 04 Apr 2015, 15:45
- Lokacija: Ruma
Re: Problem sa EGR ventilom
Ja sam kod mene pre godinu i vise resio problem zamenom egr ventila novim (11000 dinara Pierbuergov) i vise nije palio gresku niti sam imao problema. Auto je kod drugog vlasnika i on takodje nema problema sa njim. Pre kupovine novog sam ga detaljno ocistio i to je trajalo nekih 1500 km bez paljenja lampice, ali je povremeno auto trzao na niskim obrtajima. Kada je ponovo upalio lampicu opet sam ga detaljno ocistio ali nije dalo rezultata tako da sam ga tada zacepio dok nisam kupio drugi. Verovatno je bio problem u elektronskom delu egr-a. Za softversko iskljucivanje egr-a majstori su trazili oko 80 evra sto je mala razlika, a vise volim kada je sve fabricki na kolima.
-
- Postovi: 32
- Pridružio se: 09 Okt 2017, 00:26
Re: Problem sa EGR ventilom
Hvala mirbul. Logika ti je potpuno ispravna. EGR ventil je i tako lako zameniti pa je svakako bolje imati ga nego ga začepiti.
Reci mi da li ti je auto više trošio kad ti je EGR ventil bio pokvaren nego posle zamene i stavljanja novog?
Imam utisak da mi auto nešto više troši u gradu nego što bi trebalo jer mi EGR ventil ne radi kako treba.
Hvala još jednom
Reci mi da li ti je auto više trošio kad ti je EGR ventil bio pokvaren nego posle zamene i stavljanja novog?
Imam utisak da mi auto nešto više troši u gradu nego što bi trebalo jer mi EGR ventil ne radi kako treba.
Hvala još jednom
- mirbul
- Drug Član
- Postovi: 21
- Pridružio se: 04 Apr 2015, 15:45
- Lokacija: Ruma
Re: Problem sa EGR ventilom
Nije trosio vise. Jedino primetno kada sam ga zamenio novim je to sto je ugasio lampicu greske motora. Kada sam ga zacepio isao je dobro i prestao je da trza i gubi gas. Sa tim simptomima sam ga jako malo vozio, svega par kilometara tako da nisam mogao primetiti neku razliku u potrosnji. Kada sam kupio nov egr i zamenio ga, sam je ugasio gresku nakon par voznji u toku dana. Probaj i ti da ga zacepis sa malim parcetom lima i probaj da ga vozis neko vreme. Sijace ti greska motora, ali bi trebalo da ide normalno kao da je nov egr i ako bude sve kako treba kupi ga. Ako ne ide kako treba kada ga zacepis onda mozda imas jos neki kvar.
-
- Postovi: 32
- Pridružio se: 09 Okt 2017, 00:26
Re: Problem sa EGR ventilom
Hteo bih da vam prijavim jedan ispravan metod za čišćenje EGR ventila.
Ja sam ga testirao kod mene i konačno sam popravio svoj ventil i dosadna žuta lampica se konačno ugasila.
EGR ventil ima 2 dela - mahanički i električni. Mehanički svakako dobro čistite. Ono što ja nisam znao je da EGR ventil i u električnom delu ima pokretni deo i taj deo se zapravo zaglavljuje i on je problematičan.
Jednostavnim bušenjem plastične kapice i sa malo WD-40 i malo upornosti u razmrdavanju ventila on će biti popravljen. Čak ne morate ni da izbijate selenoid kao što je na slikama. Ja sam uspeo potpuno da ga učinim pokretljivim i samo sa wd-40 ali je doduše trebalo malo više vremena da se razradi kako treba i da sva čađ izađe napolje.
Sad radi perfektno.
how to clean egr new method (pictures)
http://i187.photobucket.com/albums/x...8/SP_A0271.jpg
obviously locate and remov e egr valve, not difficult at all
http://i187.photobucket.com/albums/x...8/SP_A0272.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x...8/SP_A0273.jpg
just a couple of pictures of valve when removed note the soot build up!
http://i187.photobucket.com/albums/x...8/SP_A0276.jpg
seperate the valve by undoing 4xtorx bolts
http://i187.photobucket.com/albums/x...8/SP_A0277.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x...8/SP_A0278.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x...8/SP_A0279.jpg
look how bad this looks!
http://i187.photobucket.com/albums/x...8/SP_A0280.jpg
drill a 3mm hole in top of valve as shown
http://i187.photobucket.com/albums/x...8/SP_A0281.jpg
gently tap punch through hole until the solenoid insides come out next pic
http://i187.photobucket.com/albums/x...8/SP_A0282.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x...8/SP_A0283.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x...8/SP_A0284.jpg
what you should have when you have tapped out insides of solenoid now you will see the real cause for the egr complaint these parts will be corroded and cause sticking, believe it or not its not the soot that jams the valve but this corrosion
http://i187.photobucket.com/albums/x...8/SP_A0286.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x...8/SP_A0287.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x...8/SP_A0288.jpg
clean up removed solenoid parts, i use a bench wheel, and reassemble in reverse of removal but lubricate all parts with a touch of grease or the like.
http://i187.photobucket.com/albums/x...8/SP_A0289.jpg
gently tap solenoid parts back into place until flush
http://i187.photobucket.com/albums/x...8/SP_A0290.jpg
you can now depress plunger and notice one hell of a difference. at this point you will have to clean the body of the valve in some form of cleaner.
http://i187.photobucket.com/albums/x...8/SP_A0291.jpg
spray some more grease etc into the 3mm hole
http://i187.photobucket.com/albums/x...8/SP_A0292.jpg
finally reassemble and refit to vehicle, trust me you will be very impressed with the results.
Ja sam ga testirao kod mene i konačno sam popravio svoj ventil i dosadna žuta lampica se konačno ugasila.
EGR ventil ima 2 dela - mahanički i električni. Mehanički svakako dobro čistite. Ono što ja nisam znao je da EGR ventil i u električnom delu ima pokretni deo i taj deo se zapravo zaglavljuje i on je problematičan.
Jednostavnim bušenjem plastične kapice i sa malo WD-40 i malo upornosti u razmrdavanju ventila on će biti popravljen. Čak ne morate ni da izbijate selenoid kao što je na slikama. Ja sam uspeo potpuno da ga učinim pokretljivim i samo sa wd-40 ali je doduše trebalo malo više vremena da se razradi kako treba i da sva čađ izađe napolje.
Sad radi perfektno.
how to clean egr new method (pictures)
http://i187.photobucket.com/albums/x...8/SP_A0271.jpg
obviously locate and remov e egr valve, not difficult at all
http://i187.photobucket.com/albums/x...8/SP_A0272.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x...8/SP_A0273.jpg
just a couple of pictures of valve when removed note the soot build up!
http://i187.photobucket.com/albums/x...8/SP_A0276.jpg
seperate the valve by undoing 4xtorx bolts
http://i187.photobucket.com/albums/x...8/SP_A0277.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x...8/SP_A0278.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x...8/SP_A0279.jpg
look how bad this looks!
http://i187.photobucket.com/albums/x...8/SP_A0280.jpg
drill a 3mm hole in top of valve as shown
http://i187.photobucket.com/albums/x...8/SP_A0281.jpg
gently tap punch through hole until the solenoid insides come out next pic
http://i187.photobucket.com/albums/x...8/SP_A0282.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x...8/SP_A0283.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x...8/SP_A0284.jpg
what you should have when you have tapped out insides of solenoid now you will see the real cause for the egr complaint these parts will be corroded and cause sticking, believe it or not its not the soot that jams the valve but this corrosion
http://i187.photobucket.com/albums/x...8/SP_A0286.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x...8/SP_A0287.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x...8/SP_A0288.jpg
clean up removed solenoid parts, i use a bench wheel, and reassemble in reverse of removal but lubricate all parts with a touch of grease or the like.
http://i187.photobucket.com/albums/x...8/SP_A0289.jpg
gently tap solenoid parts back into place until flush
http://i187.photobucket.com/albums/x...8/SP_A0290.jpg
you can now depress plunger and notice one hell of a difference. at this point you will have to clean the body of the valve in some form of cleaner.
http://i187.photobucket.com/albums/x...8/SP_A0291.jpg
spray some more grease etc into the 3mm hole
http://i187.photobucket.com/albums/x...8/SP_A0292.jpg
finally reassemble and refit to vehicle, trust me you will be very impressed with the results.
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: Problem sa EGR ventilom
Slike se ne vide!
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 5 gostiju