Neispravnost ili nepravilan rad ovog ventila dovode do nemogućnosti ostvarivanja maksimalnog boost-a ili do naglog pada boost-a, odnosno dovešće do lošijeg ubrzanja ili do pada snage tokom ubrzanja.
Može se lako testirati i po potrebi očistiti ako je zaprljanost razlog njegovog nepravilnog rada. Problem se manifestuje ne samo po slabom ubrzanju, već se može videti da turbo kazaljka na tabli , na punom gasu, ne ide do crvene linije već se zaustavlja 2-3 crtice pre toga...
Dobro bi bilo koristiti neku dijagnostiku, čak je i ona blutut za mobilni telefon od 3$ dovoljna... samo vam treba da pratite podatke sa MAP senzora...
Dok je problem prisutan, turbo kazaljka neće ići do crvene linije, biće dostupan samo "osnovni boost", odnosno na dijagnostici senzor pritiska će pokazivati najviše 1.4 - 1.45 bara ukupnog pritiska.
Ventil se nalazi između motora i požarnog zida, lako dostupan
Prvo što možete probati jeste da otkačite crevo koje ide od ventila ka wastegate-u (crveno na slici)
Sada ne treba preterivati i odmah stisnuti pun gas, treba samo da vidite da li će ići bolje nego ranije, što je dovoljno i sa 70-80% gasa... (ako je problem do ventila, turbo kazaljka će ići do crvene linije a pogledom na dijagnostiku, pritisak u usisnoj grani će ići preko 2 bara). Teorija kaže da ako pređete 2.5 bara ukupnog pritiska doći će do fuel cut-a (ja to nisam isprobao)
Kada skinete ventil (otkačite džek i 3 creva) treba proveriti sledeće stvari:
1. Izmeriti otpor unimerom na kontaktima ventila , trebao bi biti između 22 i 24 oma
2. Nađite neki izvor napajanja od 12 volti (ispravljač, punjač laptopa, računarsko napajanje) i spojite na kontakte ventila - plus i minus su označeni na samom ventilu. Meni je najzgodnije bilo računarsko napajanje zbog tankih priključaka i uskih i zbijenih pinova na ventilu, samo je bilo potrebno izvući dve žice iz nekog od onih belih džekova sa napajanja ...
Kada uključite napajanje, odnosno ventil dobije struju, treba da se čuje "ck" i da tako ostane dok ne isključite struju, kada će se vratiti u početni položaj. Meni je najlakše bilo da napajanje uključim na produžni kabl, pa bih struju ventila "otvarao/zatvarao" preko prekidača na produžnom kablu...
Priključci na ventilu su označeni ovako:
C je ulaz i tu dolazi vazduh sa turbine
W je izlaz ka wastegate-u
R je izlaz koji ide nazad na usisno crevo, iza protokomera
Sada ventil možete testirati sa nekim kompresorom, pumpom ili prostim duvanjem kao da hoćete da naduvate balon (dovoljno je malo vazduha, tako da pazite sa jakim kompresorom)
Sa isključenom strujom, kada duvate u C priključak, sav vazduh treba da prolazi kroz W
Sa puštenom strujom, ako duvate kroz C onda kroz W više ne bi smeo da prolazi vazduh. Sada, kada je struja uključena, W i R bi morali da budu povezani, a to možete da proverite tako što ćete vazduh dovesti na recimo W i on bi trebao da izlazi kroz R, ili obrnuto ...
Ako vazduh malo teže ide kroz R, to je razlog zašto imate nedostatak boost-a, jer ventil onda ne može da rastereti pritisak ka wastegate-u i on predugo ostaje otvoren ... kako god vam se činilo, treba pokušati čišćenje ventila na sledeći način:
Ja sam koristio čistač za protokomer (može i brake ili carb cleaner) i mali kompresor. Ovo za protokomer sam već imao kod sebe a i brzo isparava, ne ostavljajući ostatak, što je i razlog zašto sam se odlučio za njega... Na kraju sam ipak uradio jednom i sa brake cleaner-om
Najbolje je da cleaner prskate kroz W priključak i onda uključujete i isključujete struju nekoliko puta po par sekundi...
Kad je struja isključena, tečnost će izlaziti na C, a kada uključite struju onda će na R.
U mom slučaju, kroz R je izlazilo nešto prljavštine u početku...
Onda kompresorom izduvavajte na isti način (na W dovodite vazduh), pa uključujte/isključujte struju kako bi se menjao smer izlaska vazduha kroz druga dva izlaza...
Ja sam oba postupka ponovio po nekoliko puta. Slobodno na kraju posvetite malo više vremena izduvavajući kako bi se svi izlazi lepo osušili...
Kod mene se pojavio taj nedostatak boost-a i turbo kazaljka se zaustavljala 3 crtice pre crvene, kada sam ovaj ventil očistio situacija se odmah popravila i sada na punom gasu dođe tačno na crvenu crticu i drži tako bez greške. Naravno, ubrzanje se osetno popravilo.
p.s.
Kod klapne gasa ima sličan (isti) ovakav ventil koji deli pritisak pre i posle klapne onog trenutka kada otpustite gas, kako bi ublažio šokove nakon ponovnog otvaranja klapne zbog razlike u pritisku ... Prema WIS-u, njihov rad je povezan i jedan učestvuje u korekciji onog drugog (nisam baš detaljno istraživao) ... Uglavnom, ono što sam hteo da kažem je, da me nije mrzelo da skinem i očistim i njega, za svaki slučaj.
Provera / čišćenje BPC ventila - solenoid ventil za regulaciju pritiska turbine
- alonso
- Postovi: 251
- Pridružio se: 15 Jan 2019, 00:16
- Lokacija: Beograd
- sasa90
- Postovi: 73
- Pridružio se: 24 Feb 2019, 16:36
- Lokacija: Beograd, Borča
Re: Provera / čišćenje BPC ventila - solenoid ventil za regulaciju pritiska turbine
Koji motor je kod tebe u pitanju? Moj je B207L, benzinac 2.0t, 175ks.
Ja imam sličan problem, ali je problem u drugom ventilu (overboost-u, bar mi tako rekoše). Membrana u tom ventilu je malo popustila, pa ne može da nabije dovoljan pritisak. On se kod mene nalazi skroz iza motora, direktno na kućištu turbine i do njega je malo teže doći. Problem koji se javlja kod mene je da neki put uopšte neće da digne pritisak, krene i stane na 3 ili 4 crtici od početka, ne dodje ni do pola. Tako u prvoj i drugoj brzini, a onda od treće kreće da vuče lepo, ide do crvenog kazaljka pritiska. Onda ugasim auto, opet upalim i krene da radi normalno. To se do duše retko dešava. Ono što je češći problem, je da na dodavanje gasa, prvo nabije pritisak normalno, a onda krene da gubi i kad bi trebao još da ubrza, ne može.
Mada sad si me naterao da se zamislim...
Probaću i ja sa čišćenjem tog ventila prvo, pa ću javiti utiske sledeće nedelje.
Uzgred svaka čast što si ovo postavio. Na sledećem skupu imaš pivo, ako rešim problem
Ja imam sličan problem, ali je problem u drugom ventilu (overboost-u, bar mi tako rekoše). Membrana u tom ventilu je malo popustila, pa ne može da nabije dovoljan pritisak. On se kod mene nalazi skroz iza motora, direktno na kućištu turbine i do njega je malo teže doći. Problem koji se javlja kod mene je da neki put uopšte neće da digne pritisak, krene i stane na 3 ili 4 crtici od početka, ne dodje ni do pola. Tako u prvoj i drugoj brzini, a onda od treće kreće da vuče lepo, ide do crvenog kazaljka pritiska. Onda ugasim auto, opet upalim i krene da radi normalno. To se do duše retko dešava. Ono što je češći problem, je da na dodavanje gasa, prvo nabije pritisak normalno, a onda krene da gubi i kad bi trebao još da ubrza, ne može.
Mada sad si me naterao da se zamislim...
Probaću i ja sa čišćenjem tog ventila prvo, pa ću javiti utiske sledeće nedelje.
Uzgred svaka čast što si ovo postavio. Na sledećem skupu imaš pivo, ako rešim problem
- alonso
- Postovi: 251
- Pridružio se: 15 Jan 2019, 00:16
- Lokacija: Beograd
Re: Provera / čišćenje BPC ventila - solenoid ventil za regulaciju pritiska turbine
Probaću da ti pomognem kolko god mogu Za početak, moj je B207R (Aero) ... mislim da je situacija ista (ili skoro ista) s obzirom da uputstva u WIS-u ne pominju da je samo za određenu verziju... To što si pomenuo je "dijafragma" koja se nalazi ispod svega ovoga (vidi sliku) ?
Ovo je povezano sa onim solenoid ventilom kod klapne, koji sam pomenuo na kraju mog posta... Tako se oslobađa pritisak nakon što se pusti gas i zaslužno je za onaj zvuk kao da imamo blow off ventil
E sad, ako je membrana oštećena, onda tu "beži" vazduh umesto da ide na usisnu granu, ali ti bi onda uvek imao problem a ne povremeno, kao što se i kod mene dešavalo...
Ovo može da se proveri, skine se crevo sa te kutije i zakačiš na neku pumpu ili manji kompresor, ako je membrana zdrava, moralo bi da drži i vakum i pritisak ... Da ne bi rizikovao sa kompresorom, najbolje je možda da skineš pa isprobaš sa svojim plućima da li drži pritisak kad duvaš, kao i da li drži vakum ako uvučeš... Ja imam onaj inhalator, to je jako slab kompresor ali idealan za ovakve stvari... (sa njim sam probavao i ove ventile iz prvog posta)
Da li je tvoj automatik ? Automatici valjda imaju limit što se obrtnog momenta tiče u prve dve brzine... Ali ako kod tebe nekad hoće do crvene a nekad neće, onda nije to slučaj... (mada ne znam da li je automatik, zato te i pitam )
E sad, kako još možeš da testiraš ceo sistem na "curenje"... Pretpostavljam da kao ni ja nemaš neku sofisticiranu mašinu za traženje boost / vakuum "curenja" ali možeš da napraviš ja sam to uradio sa kompresorom i žutom gumenom rukavicom ... Jedan prst isečeš i tu ubaciš crevo sa kompresora (pištolj za gume, šta god imaš...). Stegneš šelnom, zalepiš .. napraivš da tu ne može da curi vazduh...
Otkačiš plastično crevo koje ide sa filtera vazduha na turbinu i na njega navučeš rukavicu.
Počneš polako da praviš pritisak, mislim da je pumpa za biciklo idealna za ovako nešto, jer sam ja sa kompresorom samo po malo pritiskao pištolj kako ne bih preterao sa pritiskom... Videćeš kad napuniš sistem pritiskom, rukavica će se naduti... E sad, trebalo bi da je normalno da po malo ispušta, ali ne bi smela brzo i odjednom... moralo bi da drži kolko tolko bar neko vreme... Onda sapunicom možeš tražiti curenja na toj dijafragmi koju si pomenuo, na vakum crevima, na ulazu i izlazu sa interkulera itd... Ja ništa nisam našao, tj nije bilo curenja... Ako je membrana dijafragme oštećena, ovako bi trebalo da vidiš bez skidanja...
A ako hoćeš da je skineš, ti si rekao da je teško, ali koliko se sećam samo izgleda da je tako, ustvari ima tri šrafa i kad im znaš pozicije trebalo bi da je lako skinuti...
Takođe, pokazaću ti kako izgleda grafik "pritiska" u usisnoj grani u tom periodu dok me je zezao.. Kod mene je problem bio zapušen katalizator i zaprljan onaj ventil, šta je tačno koji problem izazivalo, ne znam, ali bila je kombinacija oba... Npr, pre čišćenja katalizatora, auto je imao "izletanja" do crvene, uspevao sam da ga nateram da dođe do crvene ako je bila malo oštrija vožnja na otvorenom pre toga, pa je malo "produvan" pre toga... Nakon čišćenja, uopšte nije hteo da dođe ni blizu crvene, dok nisam očistio ventil...
Ovo je bilo pre čišćenja katalizatora i ventila, dok je zezao... Kriva pokazuje pritisak u usisnoj grani, na punom gasu...
Viidš kako na prvoj slici, ima taj "pik" nakon koga pritisak naglo opadne, i ne može da ga vrati na gornju vrednost... To je tačno taj trenutak kada osetim da on popusti sa ubrzanjem, odnosno izgubi taj tempo koji bi očekivao da imaš... Ni druga slika nije idealna, ali to je bilo kada je imao te "izlete" do crvene kada je kolko tolko išao kako treba...
Prva slika može da znači da wastegate ostaje predugo otvoren - problem do ventila (dok se ne otvori turbo ostvaruje željeni pritisak, ali nakon otvaranja ne uspeva da ga zatvori u trenutku kada treba da bude zatvoren)
Ali takođe može i zbog katalizatora koji ne dozvoljava da se turbo vrti koliko treba da bi postigao taj pritisak...
Ostaje da se igraš sa ovim stvarima, pa javi šta si uradio, ali ja bih krenuo od provere i čišenja ventila iz prvog posta
Ovo je povezano sa onim solenoid ventilom kod klapne, koji sam pomenuo na kraju mog posta... Tako se oslobađa pritisak nakon što se pusti gas i zaslužno je za onaj zvuk kao da imamo blow off ventil
E sad, ako je membrana oštećena, onda tu "beži" vazduh umesto da ide na usisnu granu, ali ti bi onda uvek imao problem a ne povremeno, kao što se i kod mene dešavalo...
Ovo može da se proveri, skine se crevo sa te kutije i zakačiš na neku pumpu ili manji kompresor, ako je membrana zdrava, moralo bi da drži i vakum i pritisak ... Da ne bi rizikovao sa kompresorom, najbolje je možda da skineš pa isprobaš sa svojim plućima da li drži pritisak kad duvaš, kao i da li drži vakum ako uvučeš... Ja imam onaj inhalator, to je jako slab kompresor ali idealan za ovakve stvari... (sa njim sam probavao i ove ventile iz prvog posta)
Da li je tvoj automatik ? Automatici valjda imaju limit što se obrtnog momenta tiče u prve dve brzine... Ali ako kod tebe nekad hoće do crvene a nekad neće, onda nije to slučaj... (mada ne znam da li je automatik, zato te i pitam )
E sad, kako još možeš da testiraš ceo sistem na "curenje"... Pretpostavljam da kao ni ja nemaš neku sofisticiranu mašinu za traženje boost / vakuum "curenja" ali možeš da napraviš ja sam to uradio sa kompresorom i žutom gumenom rukavicom ... Jedan prst isečeš i tu ubaciš crevo sa kompresora (pištolj za gume, šta god imaš...). Stegneš šelnom, zalepiš .. napraivš da tu ne može da curi vazduh...
Otkačiš plastično crevo koje ide sa filtera vazduha na turbinu i na njega navučeš rukavicu.
Počneš polako da praviš pritisak, mislim da je pumpa za biciklo idealna za ovako nešto, jer sam ja sa kompresorom samo po malo pritiskao pištolj kako ne bih preterao sa pritiskom... Videćeš kad napuniš sistem pritiskom, rukavica će se naduti... E sad, trebalo bi da je normalno da po malo ispušta, ali ne bi smela brzo i odjednom... moralo bi da drži kolko tolko bar neko vreme... Onda sapunicom možeš tražiti curenja na toj dijafragmi koju si pomenuo, na vakum crevima, na ulazu i izlazu sa interkulera itd... Ja ništa nisam našao, tj nije bilo curenja... Ako je membrana dijafragme oštećena, ovako bi trebalo da vidiš bez skidanja...
A ako hoćeš da je skineš, ti si rekao da je teško, ali koliko se sećam samo izgleda da je tako, ustvari ima tri šrafa i kad im znaš pozicije trebalo bi da je lako skinuti...
Možeš li ovo malo bolje opisati, jer mislim da je kao što se meni dešavalo... Kod mene ništa nisi mogao da primetiš u nekoj normalnoj vožnji, na malo dodavanje gasa je potezao kako treba... Ali na punom gasu, video se problem... Dodaš gas, on krene da ubrzava ali onda naglo popusti, odnosno bolje reći "stane" - ne nastavlja da ubrzava kao što je krenuo, kao što bi očekivao. Ovo se na tabli moglo primetiti tako što turbo dođe na crvenu, ali se onda vrati jednu, dve, tri crtice nazad...Ono što je češći problem, je da na dodavanje gasa, prvo nabije pritisak normalno, a onda krene da gubi i kad bi trebao još da ubrza, ne može.
Takođe, pokazaću ti kako izgleda grafik "pritiska" u usisnoj grani u tom periodu dok me je zezao.. Kod mene je problem bio zapušen katalizator i zaprljan onaj ventil, šta je tačno koji problem izazivalo, ne znam, ali bila je kombinacija oba... Npr, pre čišćenja katalizatora, auto je imao "izletanja" do crvene, uspevao sam da ga nateram da dođe do crvene ako je bila malo oštrija vožnja na otvorenom pre toga, pa je malo "produvan" pre toga... Nakon čišćenja, uopšte nije hteo da dođe ni blizu crvene, dok nisam očistio ventil...
Ovo je bilo pre čišćenja katalizatora i ventila, dok je zezao... Kriva pokazuje pritisak u usisnoj grani, na punom gasu...
Viidš kako na prvoj slici, ima taj "pik" nakon koga pritisak naglo opadne, i ne može da ga vrati na gornju vrednost... To je tačno taj trenutak kada osetim da on popusti sa ubrzanjem, odnosno izgubi taj tempo koji bi očekivao da imaš... Ni druga slika nije idealna, ali to je bilo kada je imao te "izlete" do crvene kada je kolko tolko išao kako treba...
Prva slika može da znači da wastegate ostaje predugo otvoren - problem do ventila (dok se ne otvori turbo ostvaruje željeni pritisak, ali nakon otvaranja ne uspeva da ga zatvori u trenutku kada treba da bude zatvoren)
Ali takođe može i zbog katalizatora koji ne dozvoljava da se turbo vrti koliko treba da bi postigao taj pritisak...
Ostaje da se igraš sa ovim stvarima, pa javi šta si uradio, ali ja bih krenuo od provere i čišenja ventila iz prvog posta
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost