SAAB 9-4x (2010 - 2011)
Poslato: 20 Okt 2012, 20:36
Svoj prvi "Crossover" koncept "9-4X BioPower", Šveđani su predstavili javnosti 2008. na Salonu automobila u Detroitu.
Nakon mnoštva najava Saab je 2010. ozvaničio predstavljanje novog sportskog SUV crossovera – Saab 9-4X, a službeni debi novog 9-4X na predstojecem sajmu automobila u Los Anđelesu.
Švedski "Saab" je te godine na Salonu automobila u Los Anđelesu prvi put predstavio novi model "9-4X", a i ljubitelji automobila u Srbiji bili su u prilici da ga vide na tadasnjem Salonu automobila u Beogradu.
Unutrašnjost "9-4X" slična je kokpitu 9-5, kao što je, središnja konzola i dugme za paljenje na središnjoj konzoli. Ako se može reći da unutrašnjost ima ikakve sličnosti sa GM-ovim "SRX", luksuz u kabini je na znatno višem nivou, ali ipak sa jednom skandinavskom notom.
Preglednost instrument table je odlična, a volan sa ravnim dnom daje jednu sportsku notu automobilu. Ovaj švedski lepotan ima mali džojstik za ventilaciju vazduha, i jedinstvenu liniju vrata. Start/Stop dugme je između sedišta. Sedišta, imaju aktivne naslone za glavu (nešto što nećete pronaći u "SRX").
Ljudi prostor je dobar, napred/pozadi.
Nema treći red sedišta na raspolaganju.
U kabini nema puno pregrada za ostavljanje sitnica, osim pregrade ispod naslona za ruke i dva držača za čaše. Navigacioni ekran i grafika su identični onima u "SRX-u", a sistem je logika može biti poboljšana. Prekidači oko volana i na vratima, su međutim veoma dobro postavljeni. Na raspolaganju je i veliki, stakleni panorama krov, koji omogućava znatno osvetljavanje unutrašnjosti "9-4X".
"Saab 9-4X" ima mnogo toga zajedničkog sa "Cadilacom SRX" (a manju sličnost i sa "Chevrolet Equinox" i "GMC Terrain"), uključujući i svoju osnovnu platformu i standardne pogone, 3.0-litraV6 od 265 KS i 2.8-litra V6 sa turbo punjačem od 300 KS, sa šestobrzinskim automatskim menjačem. Iz "Saab-a" tvrde da njihovoj "zveri" treba 7,9 sekundi da ubrza 0-100 km / h i 8,4 sekundi s opcionim "all-wheel-drive" sistemom.
Zvanična prodaja "9-4X" pocela je 2010te godine u Evropi, a cena u Americi za osnovnu verziju sa prednjim pogonom počinje od 34.205, dok je "all-wheel-drive" verzija 36.700 dolara.Kod nas je ta cena bila 45.000 i 55.000 evra