SAAB 9-5 (2010-....)
Poslato: 28 Dec 2011, 22:06
Početak nove ere za Saab
Progresivni skandinavski dizajn inspirisan Aero X konceptom i Saab nasleđem
• Projektovan sa vozačem u fokusu za predvodnika u segmentu sportskog doživljaja vožnje
• Odlikuje se odgovornim rešenjima za sigurnost i okolinu,
• Tehnički najnapredniji Saab uz 'high-tech' izgled
Potpuno novi Saab 9-5 Sedan označava početak nove ere za Saab brand. Elegantan, sofisticiran i nepogrešivo Saab, on kombinuje stand-out izgled sa naprednim tehnologijama i donosi svežu alternativu u segmentu premium limuzina.
Čist, skulpturalnog oblika, obuhvata čistoću skandinavskog dizajna i dramatičnog “wraparound” prozora oslikava Saab nasleđe u vazduhoplovstvu. Uz prednji deo inspirisan nagrađivanim Aero X konceptom, mišićave, niske siluete, novi 9-5 najavljuje uvođenje izražajnijeg dizajnerskog jezika.
Razvrstane high-tech opcije u ponudi uključuju: kao i u avionima Head-Up displej sa informacijama (Pilot HPD), prilagodljivo osvetljenje (Bi-Xenon Smart Beam); adaptivni regulator brzine; Saab DriveSense adaptivna šasija sa real-time nadzorom vešanja; ulazak bez ključa i pokretanje, tro-zonski klima uređaj, dinamična parking pomoć i Saab XWD sa zadnjim eLSD, vodeći all-wheel-drive sistem.
Celokupni-turbo line-up počinje sa 1,6 T i predvodi Saab-ovu strategiju pravog motora , koja se fokusira na odgovorne performanse kroz razvoj efikasnih i relativno malih četiri cilindra turbo motora. Postoji izbor od tri goriva - benzin, dizel i E85 bioetanol - i uz dizel snagu, novi 9-5 pruža emisije niske CO2 , čak od 139 g / km.
Dizajn budućnosti, koji neće zanemariti otkuda dolazi - sažima vizuelnu pojavu za potpuno novu Saab 9-5 limuzinu. "Dajemo svež pogled na neke od naših klasičnih dizajnerskih smernica," kaže Simon Padian, Saab Brand šef dizajna. "Uzeli smo vizuelne teme iz naših novijih koncept automobila, kao što su Aero X, koji su inspirisani skandinavskim dizajnom i vazduhoplovnom baštinom naše marke"
Lice novog 9-5 definisano je dubokom rešetkom hladnjaka zaokruženom “blok leda” svetlima. Celokupna stakla predstavljena su kao jedinstvena i sveobuhvatna celina, prikriveno vetrobransko staklo i bočni stupovi daju kabini Saabov jedinstveni potpis. Malo iskosa, te proporcije vetrobrana i krova podsećaju na klasični 900 model.
Gledano iz bilo kojeg ugla, novi 9-5 odaje jak i moćan stav. "Organska skulptura” niske pojave odražava čistu liniju, uredne linije sa prirodnim, punim oblikom. Brand dizajn je očigledan kroz 'hokej štap' bočnu liniju, snažne zadnje C-stubove, glatku površinu same karoserije. Veliki Saab logo u sredini rešetke karakteriše više deklarativan, samouvereni dizajnerski jezik.
Dinamičan karakter automobila naglašen je padajućom linijom krova koja kulminira zadnjim stubovima uvučenim u zadnje vetrobransko staklo. Latentna energija se prenesi blatobranima koji se suptilno izvlače pod točkove. Ispod te glatke, ravne zadnje “palube”, pune širine, ice-blok zadnja svetla nose potpis rasvete.
Novi 9-5 ukupnim proporcijama rastežu tradicionalnu “tri dela” silueta limuzine, dok izbegava kliše izgleda četverovratnog kupea .
Vozaču-fokusirana kabina
Unutar prostrane kabine, jednostavne forme definišu arhitekturu i dizajn kao odjek čistoći eksterijera. U odnosu na svog prethodnika, prostor za noge je povećan i spreda i straga. Izbor materijala, završne obrade, reflektuju kvalitet koji 9-5 predstavlja kao deo premium segmenta.
Vozaču-fokusiran kokpit je tradicionalan za Saab, a njegova izvedba potpuno nova. Duboka srednja konzola obuhvata ugao oko vozača vodeći prema glavnim info pokazivačima, a sve okruženo ventilacijskom zonom. Duboko uvučeni glavni instrumenti uključuju »visinomer “ brzine , koji upućuje na Saab vazduhoplovno nasleđe a sve preuzeto iz Aero X koncepta. Vozački pokazivači, uključuju i opcionalni head-up display (HUD Pilot) na vetrobransko staklo, uglavnom osvetljen u Saab zelenoj boji i sa plutajućim u prostoru efektom. Paljenje automobila, sada sa start / stop dugmetom, ostaje između prednjih sedišta, uz menjač.
Izbor zabave uključuje top-of-the-line harman / kardon surround audio sistem i 8-inčni eran osetljiv na dodir te navigacioni sistem sa hard disc-om za memorisanje podataka za kartu i 10 GB jukebox . Velika srednja konzola omogućuje slaganje i veze za nekoliko prenosnih uređaja preko USB i AUX porta uz 12V utičnicu.
Putnici na zadnjim sedištima mogu da koriste svoje audio uređaje ili gledaju DVD. Zabavna jedinica za zadnja sedišta u zadnjem delu središnje konzole sadrži audio kontrole i preklopne ekrane za gledanje koji su instalirani na prednjem sedištu-zadnji deo. Žične i bežične slušalice su za slušanje i gledanje. Zadnja sedišta - zabavna jedinica takođe uključuje dvostruke usisnike vazduha i nezavisne kontrlole temperature kao dodatak dvo-zonskom klima uređaju spreda.
Tehnologija šasije je usmerena na isporuku sportskog, zahvalnog iskustva u vožnji koje prevazilazi veličinu novog 9-5.
Saab XWD, vodeći all-wheel-drive sistem, već dostupan na Saab 9-3, ponuđen je sa svim motorima, osim 1,6-litarskim benzinskim te sa 160 KS turbo dizelom.
Na raspolaganju je i adaptivna kontrola donjeg postroja koje vozač bira odabirom Saab DriveSense, Bi-Xenon Smart Beam prilagodljivo osvetljenje i inteligentni tempomat. Tri različite kombinacije vešanja su fabrički opremljeni prema snazi motora, a takođe su dostupni sa predpostavljenim sportskim donjim postrojem.
Saab ima 30 godina iskustva u turbo motorima i celokupna linija u novom 9-5 je sa turbo-pogonskim motorima što dalje razvija Saab-ovu strategiju prave veličine motora. Na početku je, četiri cilindra benzinski motor sa 160 KS, 2,0-litarski turbo dizel motor sa emisijom CO2 od samo 139 g / km i 2,0-litarski benzinski turbo razvija 220 KS. Vrh ponude čini 2.8V6 turbo, koji generiše 300 KS i 400 Nm obrtnog momenta, nudi se isključivo sa Saab XWD sistemom.
Definisan i opremljen Saab, kao top-of-the-line kandidat u segmentu premium limuzine, novi 9-5 je tehnički najnapredniji automobil ikada proizveden od strane kompanije. On se proizvodi u Saab-ovoj fabrici u Trollhättan-u, gde je projektovan i uglavnom razvijen.
Dostupan u Linear, Vector i Aero specifikacijama.
Skandinavska jednostavnost nikada nije bila ovako napredna!