SAAB 9-2X (2004-2006)
Poslato: 08 Okt 2012, 10:55
Izgradnja ovog modela vršena je uz pomoć kompanije Fuji Heavy Industries, tačnije kompanijom Subaru, koja predstavlja deo Fuji-ja u automobilskoj industriji. Podsetimo,tada je General Motors bio vlasnik kompanije Saab Automobile, a posedovao i 20 posto akcija Fuji Heavy Industries pa je kreiranje Saab 9-2X-a logičan redosled stvari u pokušaju GM-a da otvori nova tržišta.
Sportski model Saab 9-2X nastavlja jednu od najvećih ofanziva na tržištu švedskog proizvoðača koji je ulazak u nove segmente tržišta opisao kao "svež pokušaj izgradnje Saab-ove tradicionalne reputacije s kombinacijom uživanja u vožnji i lakoće upravljanja".Po veličini, ovaj model je nešto manji od prethodnog modela 9-3 Sport Sedan i predstavlja početak proizvodnje modela s pogonom na sva četiri točka. Saab 9-2X se prodavao u dve verzije, obe sa petoro vrata i pogonom na sva četiri točka kao standardom.Kako je to ustvari bila "Subaru Impreza hatchback" sa saab-ovom znackom,vrlo brzo po pojavljivanju je usledio nadimak "SABARU".
Pored znacke (saab),koja je krasila ovaj auto,klasicni Subaru (iako se tada jos uvek proizvodio u Japanu),pretrpeo je manje izmene.Prednji branik sa maskom,prednja hauba,zadnje staklo,aktivni nasloni za glavu.Instrument tabla je ostala ista uz izmenu sitnih estetskih detalja.Zadnje vesanje je bilo "isto" kao kod subarua-a,s tim sto je koriscen drugi materijal (zbog mase),i dobro poznate saab-ove caure i amortizeri.
Ono što je zanimljivo je da je 9-2X Aero bolji auto od štok Subaru Impreza WRX karavana na osnovu koje je i napravljen. Mnogo bolji u stvari… Toliko bolji da su šefovi Subaru-a zadržali u Japanu Saab-ovog šefa za razvoj suspenzija kada su videli kako leži 9-2X. Upravljacki mehanizam je uradjen jos preciznije.
Verzije za USA su 2.5l bokser sa 165ks i 2.0l turbo 227ks Aero modeli.Bio je namenjen prvenstveno mladjoj populaciji.....
Uprkos ideji GM-a da "razvali" trziste Severne Amerike u ovom segmentu,realnost se pokazala sasvim suprotno.Prodaja je krenula izuzetno lose i u prvih par meseci prodato je samo (cini mi se) oko 400 jedinica ovog modela.SAAB klijentela ocigledno nije imala sluha za ovakve eksperimente koji nisu imali veze sa tradiciojom koja je pratila saab automobile.Prakticno na samom pocetku prodaje ovog modela,kada je GM uvideo sta ga ceka,odlucuje da akcije koje je posedovao u Subaru-u,proda Toyoti,sto je rezultiralo jako kratkim vremenskim periodom prisustva ovog modela na trzistu.
Iako su pokusali sa tri paketa opreme da se dodvore kupcima,iako je paleta motora (3) bila u opticaju......ipak je saab 9-2x ostao u losem secanju sa akonomske tacke gledista.
Nasuprot svim ovim "losim" aspektima,saab 9-2x je uspeo da okupi svoje zaljubljenike (mahom mladje),koji se ujedinjuju po raznim drustvenim mrezama i skupovima,i na taj nacin cuvaju uspomene na ovaj model.