SAAB 9-3 (1998-2003)

SAAB 900 OG, SAAB 9000 CC, SAAB 9000CS, SAAB 9-3 OG, SAAB 9-3 SportSedan, SAAB 9-5, SAAB 9-4X, SAAB 9-7
Korisnikov avatar
nik 900t
Drug Član
Postovi: 1774
Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
Lokacija: Vojka

Re: SAAB 9-3 (1998-2003)

Postod nik 900t » 02 Jan 2012, 00:15

tako sam i ja sabirao 25 do 30 hiljada godisnje
Saab 900og

Korisnikov avatar
AERO
Postovi: 7136
Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: SAAB 9-3 (1998-2003)

Postod AERO » 02 Jan 2012, 00:16

Samo se ti ukljuci Slika ....ti nam i trebas!
Nik....jel ima auto turbinu pod haubom?....i sta si sabrao?...11g x 30.000km = 160.000 Slika

Korisnikov avatar
nik 900t
Drug Član
Postovi: 1774
Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
Lokacija: Vojka

Re: SAAB 9-3 (1998-2003)

Postod nik 900t » 02 Jan 2012, 00:19

Mislis da sam gledao .....ja se XXX u gace kakav je auto,..... sta ces prvi saab koji sam otisao da vidim mislim na 9-3.Jel to cudo ima turbinu barem po slici da se pozna.
Saab 900og

Korisnikov avatar
AERO
Postovi: 7136
Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: SAAB 9-3 (1998-2003)

Postod AERO » 02 Jan 2012, 00:27

Nemoj da psujes Slika ........auto od 150ks ima turbo,ali ima i skazaljku za isti - ovaj nema skazaljku u tabli
Slika

.....a to sto si se ti odusevio ...to pusti.Bolje sad da se odusevljavas dok je u njihovom dvoristu,da ne bi plakao kad dodje u tvoje....
kd23se4 je napisao: 1) normalno je da je dizana kilometraza za carinjenje, to rade svi, kilometraza se dize tacno prema katalozima, posto se za toliko umanjuje vrednost kola, pa je samim tim carina niza
To NIJE normalno kd23....to je samo pokazatelj s kim imas posla.Na kilometrazi se stedi 5% od iznosa.Ako usvojimo da je carina 500e usteda je 25.Toliko ga kosta vracanje i dizanje kilometraze.Posto ga nije uvezao na tockovima,nego na kamionu ,kao grupni uvoz.....onda cela matematika ima totalno drugu pricu....ali svakako ako me poslusa i pogleda dekleraciju,sve lepo pise:
Kad je usao
Kako je usao
Kolika je km bila
I servisna u 99,99% slusajeva fals

Korisnikov avatar
nik 900t
Drug Član
Postovi: 1774
Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
Lokacija: Vojka

Re: SAAB 9-3 (1998-2003)

Postod nik 900t » 02 Jan 2012, 00:38

ma necu ni da idem da ga gledam ponovo, ja cu da kupim saab za jedno 2god kako je krenulo.
Saab 900og

Korisnikov avatar
kd23se4
Site Admin
Postovi: 5531
Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: SAAB 9-3 (1998-2003)

Postod kd23se4 » 02 Jan 2012, 00:39

ne bih sad da ulazim u pricu jer je vise za off, al aj ovako da srocim......ja sam licno kupio napolju, dovezo i uvezo svoj auto i usteda je malo vise od toga Slika

Korisnikov avatar
nik 900t
Drug Član
Postovi: 1774
Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
Lokacija: Vojka

Re: SAAB 9-3 (1998-2003)

Postod nik 900t » 02 Jan 2012, 00:42

to je tacno tako je najbolje e sad kako bih ja to izveo dal bih smeo da se usudim sam....
Saab 900og

Korisnikov avatar
kd23se4
Site Admin
Postovi: 5531
Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: SAAB 9-3 (1998-2003)

Postod kd23se4 » 02 Jan 2012, 00:44

@nik 900t - ako kupujes benzinca imas puno stvari na koje treba da obratis

1) poslusaj savet Aero-a i trazi srecu napolju
2) izbegavaj dilere i oglase gde pise komentar Export (narocito "kod veselog Hasana" i tu ekipu), kupi od vlasnika iskljucivo sa servisnom knjizicom
3) U servisnoj knjizici proveri da su svi servisi radjeni na 10.000 maksimalno 12-13.000km

Ako ne mozes da proveris servise tj. ako se zaletis na kola bez knjizice obavezno na servis i ispusti ulje, a onda dole karter ili nabavi neku kameru koja moze da se provuce na otvor kartera da vidis jel ima mulja - ako ima mulja moze da ti pokloni auto pa pitanje dal se isplati

Korisnikov avatar
AERO
Postovi: 7136
Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: SAAB 9-3 (1998-2003)

Postod AERO » 02 Jan 2012, 00:48

Niiiik .....samo bez nervoze.
Ima neke stvari koje znas,ima neke stvari koje ne znas,ali ima i nekih stvari koje te nisu zanimale sve do sad,iz prostog razloga sto te nisu doticale...
Sad si u situaciji da ispred sebe imas situaciju kada neke stvari treba da pogledas malo drugacijim ocima nego sto si ih gledao do sada.......znaci:
Pravilo boj 1
- zemlja srbija,kupovina kola = problem u najavi
Pravilo broj 2
- ako ne znas,pitaj.Neko ce vec znati.
Pravilo broj 3
- ne zaleci se i ne trci ,jel kad padnes....bolece jako.

Ako ce postovanje ovih pravila da traje 2 godine - pa nek traje.....ali nije ni blizu toga.
Sve ce da resimo brzo.Imas kd23...,Tazz-a za mehaniku,ja cu da pomognem za logistiku,ti ces da kazes hvala...i da se vozis kao mali buda.Sta tu sad ima sporno - zivota ti??

EDIT:...sad videh sta kd23 kaze....
E to je glavna fora.....kako ja da objasnim Niku,da NE SME da kupi saab-a ovde bez skidanja kartera.Ajde....kako???.....ima da me gleda kao Slika

Korisnikov avatar
kd23se4
Site Admin
Postovi: 5531
Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: SAAB 9-3 (1998-2003)

Postod kd23se4 » 02 Jan 2012, 00:57

ne sme nigde Slika

Samo ako mu holandjanin/nemac/svajcarac-ko god u ruke stisne knjizicu gde je svaki servis zabelezen onda.

Inace, ako kupujes u nemackoj mozes da oteras auto u TÜV na vestacenje - za 80€ dobice najtemeljniji pregled koji je imao u zivotu, a ti ces se spasiti potencijalne katastrofe - znaci za te pare - pregled motora, izduvnih gasova, trapa, kocnica, elektrike, interijer - SVE!!!
Ako tako gledas na stvari dzabe!

Korisnikov avatar
AERO
Postovi: 7136
Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: SAAB 9-3 (1998-2003)

Postod AERO » 02 Jan 2012, 01:04

To ti kazem....a ne ovi nasi - "fiksno 3000e"....pa za sta ZEMLJACE 3k......
A ne daj boze da se udubimo malo vise u taj auto,pa po papirima nadjemo gde je kupljen,pa ih pozovemo(Holandeze) da nam kazu sta i kako je bilo za taj auto......

Korisnikov avatar
kd23se4
Site Admin
Postovi: 5531
Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: SAAB 9-3 (1998-2003)

Postod kd23se4 » 02 Jan 2012, 01:11

inace ovo sto ti pisem(o) vazi ne samo za Saab, nego za bilo koji auto koji odlucis da kupis - naravno sem onog za karter to je boljka Saaba benzinca koja je narocito izrazena sa Trionic 7 (a njega moras uzeti jer je Euro 3).

Ako se ipak odlucis da kupis kola koja su ovde, onda kupi:

1) auto bez plina (jer ima sanse da je predjena km-treza koliko-toliko tacna)
2) obavezno od vlasnika koji vozi kola bar 3 godine i ako treba povedi psihologa ili profesionalnog pokerasa da ga posmatra dok ga pitas sto prodaje kola Slika

Korisnikov avatar
AERO
Postovi: 7136
Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: SAAB 9-3 (1998-2003)

Postod AERO » 02 Jan 2012, 01:18

NE MORA DA IMA SKAZALJKU U SATU Slika ....sad sam gledao

Nik...jos jedna stvar.Malopre smo spominjali turbinu.
U temi "tehnicka dokumentacija 9-3 OG" imas manuals-e (uputstva) za 2000to,01.vo i 02.go.....klikni,sacekaj da se ucita i studiraj.....gledaj slike samo ako ne razumes,pa ces dosta toga pokapirati.
Mnogo ce ti znaciti kad budes gledao saab-ove Slika

Pitanje za kd23 i ostale doktore...
Ono sta sam snimio,a ja licno taj deo ne znam,je sledeca stvar....uocio sam da 2000to NEMA a 2001vo IMA
sus-pleh preko turbine,i jos neke razlike(kuciste filtera itd).....jel to samo graficki prikaz takav,ili je tako i na terenu?
Dalje pitanje...ako usvojimo da je neka prosecna kilometraza 25k/god....onda na nekih 250/300 hiljada ,ta turbina ili je za bacanje ili je tek zamenjena...jel se slazete?
Posto kaze ovako lektira:
Turbochargers used:
B204E, B204L & B204R:Garrett T25
B205E:Garrett T17
B205R & B235R:MHI TD04HL-15G
.....pitanje glasi: jel konkretno u ovom slucaju o kome pricamo....mora da zateknemo T17 pod haubom ili nema veze koja je?

Evo grafikona sto spomenuh malopre:
2000.
Slika
2001.
Slika

Korisnikov avatar
kd23se4
Site Admin
Postovi: 5531
Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: SAAB 9-3 (1998-2003)

Postod kd23se4 » 02 Jan 2012, 12:21

E nisam shvatio ovo za kazaljke, al ako mislis na kazaljku za Turbo imaju je samo modeli sa 185ks ili jaci takozvani FPT (Full Pressure Turbo).

Moram priznati da mi cudno da nema schutzplech, pre ce biti da je skinut, kod Saaba je lim na mestu kod srafa sklon pucanju pa ako ga neko nije na vreme popravio mozda se odvalio ceo pleh - nemam pojma, al cudno da nema

Za turbinu nje problem, diagnostika ide na 2 nacina:

1) hladan motor na prvo paljenje izbacuje plavi dim (nagomilano ulje od poroznih dihtunga turba)
2) kad se motor ugreje osinuti na autoputu naglo po gasu - idealno da neko vozi za kolima- ovde ne sme da dimi

Korisnikov avatar
AERO
Postovi: 7136
Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: SAAB 9-3 (1998-2003)

Postod AERO » 02 Jan 2012, 12:31

- Da...na to sam mislio za skazaljku....
- ovo za sus - pleh ok....razumeo sam
- a za turbinu sam te pitao jel mora da bude T17 uvek kao zamenski deo ?
Znam da moze da stavi i od "kamiona" Slika .....nego me zanima sta se desava u praksi......
- nisi mi prokomentarisao vek trajanja turbine

Korisnikov avatar
kd23se4
Site Admin
Postovi: 5531
Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: SAAB 9-3 (1998-2003)

Postod kd23se4 » 02 Jan 2012, 12:43

Aero je napisao: - a za turbinu sam te pitao jel mora da bude T17 uvek kao zamenski deo ?
- nisi mi prokomentarisao vek trajanja turbine
Moze, znam da su stavljali i Mitsubishi i Garet, al ne znam tacno koje modele. Kad je 9-3 u pitanju nisam neki strucnjak za benzince, kad sam se neckao stavio sve na papir i shvatio da mi razlika u registracji otplati na gorivu najkasnije za 6 meseci (a znao sam u startu da necu plin), a posto nisam neki neostvareni Fandjo dosta mi i ovih 125ks Slika

Vek trajanja turbine - zavisi iskljucivo od vozaca - ako ne gazi hladan auto, i ako je pusti da radi 2 minuta na leru posle zesce voznje moze i 300.000km da traje.
Covek sto je meni prodao TiD ne znajuci sahranio turbinu na 130.000km, posle mu ovi na servisu preneli gornju mudrost - pa je i on preneo meni Slika

Korisnikov avatar
AERO
Postovi: 7136
Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: SAAB 9-3 (1998-2003)

Postod AERO » 02 Jan 2012, 12:51

...malo je 2 min..(mora vise).......platio sam skolu debelo jel sam se drzao te formule Slika
Hvala za odgovore.....ajd' mo u caffe,imas tamo jos pitanja

tiso
Drug Član
Postovi: 277
Pridružio se: 12 Sep 2011, 00:00

Re: SAAB 9-3 (1998-2003)

Postod tiso » 14 Jan 2012, 17:43

Postovani forumasi i ljubitelji saab-a ima li neko da zna da se prodaje dobra i lepo odrzavana 9-3. Pozeljno bi bilo da ima gas? unapred hvala

Korisnikov avatar
kd23se4
Site Admin
Postovi: 5531
Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: SAAB 9-3 (1998-2003)

Postod kd23se4 » 16 Jan 2012, 13:44

tiso je napisao:Postovani forumasi i ljubitelji saab-a ima li neko da zna da se prodaje dobra i lepo odrzavana 9-3. Pozeljno bi bilo da ima gas? unapred hvala
Cini mi se da ima mnogo veci izbor 902ki ako trazis benzinca.....pa ako nemas predrasuda prema starijem godistu (93-98).........sem toga 902 nema problem sa zacepljenjem dovoda ulja na motoru

Korisnikov avatar
kd23se4
Site Admin
Postovi: 5531
Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: SAAB 9-3 (1998-2003)

Postod kd23se4 » 16 Jan 2012, 16:28

Slika

TAZZ

Re: SAAB 9-3 (1998-2003)

Postod TAZZ » 17 Jan 2012, 08:00

Hm...

T25 ide na motore 4-te generacije, odnosno na T5 ECU. GT17 ide na T7 ECU, mogu se razlikovati lako ako se koristila odgovarajuca kaseta. Naime, T5 ECU ima CRVENU kasetu na motoru, a T7 CRNU. Dalje T7 ima protokomer, T5 NEMA!

Ne slazem se sa konstatacijom da se ne kupuju auta ovde. Niti napolju nece niko da ti skida karter. Karter nije nikakva dijagnostika. Moze da bude chist, a recimo da je spaner lanca otisao, pa da se lanac recimo istegao do kraja, Lanac Balansnih osovina da je pri kraju... itd itd itd... Ima milion stvari koje treba pre gledati nego karter. Da se skine karter na 9-5 ili 9-3OG. Pa naplatio bi vam u servisu JA minimum 100 evra! Plus dijagnostika. To je posao od jedno 3 sata. Skinuti, ocistiti i vratiti. na 9-5 ide CEO TRAP dole! pa vi gledajte.
Ovde kod nas se mogu kupiti auta za relativno OK novce kakvih nema napolju, samo se treba cekati. Dalje Odrzavanje Benzinca i Dizela totalno drugacije. Ako recimo Vas sacheka Zamena LANCA iz gore pomenutih stvari... Igranka od jedno 400 evra minimum. Onda imamo pricu balansnih osovina, jer ako je los lanac na balanserima, ili je tu bilo problema, to se moze videti samo skidanjem recimo 1, 3 i 5 lezaja na radilici. a ako dodjemo do skidanja lezaja na radilici eto nas na cifri koja premashuje sve normalne priche o kupovini auta. Najbolja pricha je da se auto otera kod Majstora KOJI ZNA da radi sa SAABovima, ima dijagnostiku i proveri auto, PRETRESE... TURBO moze da traje, a moze i da ode... Najlaksi nachin ustanovljavanja TURBINE je da se skine usisni deo sa turbine(usis) i da se prekontrolishe OSOVINA turbine, ne bi trebalo da ima lufta ! NITI PO AKSIJALNOM NITI PO HORIZONTALNO-VERTIKALNOM delu. Moze ali malo. MALO! na 1-2 milimetra, ako je tako turbo je CAO! ni to nije strasno, 200-250 EVRA i eto turbine servisirane sredjene sa garancijom od godinu dana. Znaci nije strasno! Zapamtite da su ovo auta koja su kostala po 40k eura maltene kada su bila NOVA! Tako da i odrzavanje sa nekim stvarima nije jeftino, ali nije ni skupo, ali sam ustanovio da je za mnoge stvari MANJE nego za GNOJA 4 ili OCTAVIU, ili BMW iuli tako nesto... Mislim na TDI masine.

Za mnoge stvari sam nasao dobavljace, recimo... Probajte da nadjete HOMOKINETIKU za 9-5. i recite mi koju cenu ste nashli da me dodje ovde! MISLIM NA NOVO! onda ja vama kazem da imam GKN-LOBRO zglob za nekih 70 evra ovde u BGD sa garancijom. Ulje ko ulje ... kao i za druga auta, filteri ... svasta, kochnice od 20-30 evra pa do 200 zavisi kako hoces da se pruzis i koliko. Antifriz.... svasta oko 4 litre sipas u SISTEM... znaci ima nacina da se ustanovi u kakvom je stanju auto i bez skidanja kartera. ;) samo treba otici kod nekoga ko zna. i naravno povesti nekoga tko zna da gleda auto, pa onda na forice skidati CENU AUTA> Bolji nacin gledanja je sa nekim ko ima FABRICHKU dijagnostiku tipa TECH II, pa onda stavi na auto i drlja. Ako Vam prodavac tu kaze brate probaj auto pa vidi ocesh necesh, a ne da da se stavi na TECH, onda moguce da auto ima problem! mnoge stvari ljudi misle da je zviznuo auto, ili tako neshto, a ono sitnica od recimo 20-50 evra, a kupite recimo 9-5 2001-2002 godinu za 3000 evra. ;) Tako treba ici i traziti. Moja 9-5 me doshla pre 2 godine 3200 evra registrovana na ime. REGISTROVANA! sa novim akumulatorom. Onda plin, onda servisi onda ovako onako. ALI ... Ja sam za prichu manje platim auto i obaram cenu MAX, i onda ulozim recimo 1000 u njega i znam sta sam uradio. sa svakim autom sam tako radio, i nikad nisam imao problema!

Toliko od mene.
Ako nekom treba pomoc pri kupovini, slobodno neka me kontaktira, voljan sam da pomognem.

Pozdrav
Igor

TAZZ

Re: SAAB 9-3 (1998-2003)

Postod TAZZ » 17 Jan 2012, 08:04

DA...

T25 i GT17 NE MOGU BITI ZAMENSKE TURBINE kao ni MHI agregat!!!

TOTALNO drugacije mape u ECU!

Ne igrati se sa tim! Mislim na one koje ne znaju sta rade! nije to tako, skinesh stavish i radi!

Korisnikov avatar
AERO
Postovi: 7136
Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: SAAB 9-3 (1998-2003)

Postod AERO » 17 Jan 2012, 08:07

GNOJA 4 ............ Slika Slika Slika

TAZZ

Re: SAAB 9-3 (1998-2003)

Postod TAZZ » 17 Jan 2012, 08:09

P GNOJ shta sam pogreshio...???

E imam jednog u prodaji 2002, godina, TDI, CRNI kao sportline... neshto ovo ono. 4700. Ako neko zna nekoga!

BLAH!

Korisnikov avatar
AERO
Postovi: 7136
Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: SAAB 9-3 (1998-2003)

Postod AERO » 17 Jan 2012, 08:19

TAZZ je napisao:P GNOJ shta sam pogreshio...??
Ha ha ....ma nisi ,nego gde se toga seti Slika


Povratak na “SAAB MODELI AUTOMOBILA”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 7 gostiju