U TTiD ugrađen je dizel koji raspolaže sa 180 konjskih snaga i neverovatnih 400Nm obrtnog momenta dostupnih u svakom momentu što je od neprocenjive važnosti prilikom preticanja.
Ono „TT“ u oznaci govori da se radi o motoru sa dvostrukim turbo punjačem, odnosno o dvostepenom turbo sistemu koji „izdužuje“ elastičnost motora i pojačava agilnost.
U praksi, ovo znači konstantno ubrzanje, u svim stepenim prenosa, od nule do maksimalne brzine. U poređenju sa 40 konkurentski vozila iz iste klase, ovaj motor sa svoje 6,2 sekunde najbrže ubrzava od 80 do 120 km-h
Audijevu A4-vorku ostavlja za više od sekunde iza sebe, a Mercedesove dvolitarske dizele ostavlja čak 3 sekunde „u retrovizoru“, a iza Saaba je i Lexus IS 220d.
Uostalom, pogledajte video:
Tolika sila ubrazanja ne bi imala smisla ukoliko u određenom trenutnu ne bi mogli da usporimo i ukočimo. I u ovom domenu Saab ima najbolje rezultate na svetu. Zahavaljujući ABS sistemu sa EBD-om i MBA sistemu za intenziviranje sile kočenje kod naglog zaustavljanaj, Saabu sa brzine od 120 km/h do zaustavljanja treba samo 50 metara. Konkurenciji iz istog segmenta trena i do 10 metara više, što je u nekim situacijama neoprostivo mnogo.
Saab ne bio bio to što jeste da sa svakom novom generacijom ne doda neki novi sistem zaštite. Kod nove devet-trojke to je SAHR (Saab Active Head Restraint) funkcija, koja je samo delić u interaktivnom lancu bezbednosnog sistema. SAHR sistem u slučaju udara drugog vozila u pozadinu, na osnovu proračuna premeštanja težine osobe u sedištu automatski pomera naslon za glavu istovremeno u vis i napred, „hvatajući“ na ovaj način glavu putnika kada usled sile reakcije krene u nazad. Prema testovima SAHR sistem smanjuje za 75% povrede vrata u slučajevima pozadinskog udara.
Saab 9-3 nudi izuzetne performanse, veliku snagu i ubrzanje, a upravljivosti daje sasvim novu dimenziju. Naime, u standardnoj opremi novih Saabova je jedinstveni ReAxs sistem koji u krivinama osim prednjih točkova zakreće i one na zadnjoj osovini, čime skraćuje poluprečnik skretanja i omogućava pravo „sečenje“ krivine. Sa ReAxs sistemom kada ulazite u krivinu ne morate da oduzimate gas, možete samo da osetite rast adrenalina usled bočne akceleracije.
U poređenju sa konkurencijom, posebno nemačkog porekla, Saab možda po nekim merilima zaostaje u pogledu opreme enterijera i luksuza, ali je svakako ispre njih po performansama i ceni.
Takođe ono što se moze primetiti Aero je pravi magnet za oči