


Saab Sonett je model koji se pravio od 1955-1967 i kasnije od 1966-1974.
Sonett deli motore i komponente iz 95ice i 96ice istog doba.
Prvi prototip poznatiji kao Sonett I ,imao je dva sedista,otvoren krov,lagani roudster trkac,koji deset godina kasnije prerasta u komercijalno distrubutivni Sonett II,V4,i III.
Sonett I ili (saab 94) nastaje tako ,sto nekoliko inzinjera 1950te godine krecu sa izradom prototipa koji vrlo brzo menja sifrovano ime saab 94 u Sonett ,koje je nastalo izvlacenjem iz fraza svedskog jezika "Så nätt den är".sto bi u prevodu bilo "koliko je uredan" ili bukvalnije "tako uredni su".
Sa samo 600kg tezine ,ovaj projekat dizajnera Sixten Sason-a,baziran na konceptu avio dizajna,vrlo cesto je nazivan i "Super sport".Pohvalnih 748ccm,tri cilindra,dva takta,isporucivali su 57.5KS (42.9 kW).
Ovako koncipiran trkac koji je dostizao 190km/h,imao je sve predispozije na Evropskim trkackim stazama tog vremena,te je tako planirana proizvodnja od 2000 komada.
Medjutim,pravila trka se tada menjaju ( dozvoljavaju se modifikacije) ,i sonett I nikada ne ulazi u serijsku proizvodnju zbog isplativosti.
Inace budzet s kojim su raspolagali za ovaj projekat iznosio je 75.000SEK
Samo 6 primeraka sonett-a I postoje napravljenih izmedju 55.-57.,od kojih je jedan rucno pravljen od staklo plastike i sluzio kao referentni model za izradu ovih preostalih pet.
IZUZETNO RETKO I CENJENO VOZILO !!!!
Tri su u Swedskoj(dva u muzeju,jedan u privatnom vlasnistvu),dva su u USA i jedan u Swajcarskoj
Erik Carlsson,oborio je Swedish rekord u klasi do 750ccm,vozeci (restaurirani) primerak No1,brzinom od 159,4km/h


Malo slika .....
























Koga zanima jos materijala o senett-ima evo sonett kluba OVDE