
Saaba 9-3 Turbo X,je svoju zvaničnu svetsku premijeru doživeto na 62. salonu automobila u Frankfurtu 2007. god.

Saab 9-3 Turbo X u stvari predstavlja specijalnu i naravno ograničenu ediciju modela 9-3 (plasirano samo 2000 komada), kojom se obeležava premijera Saabovog novog XWD sistema integralnog pogona sa novim elektronskim eLSD diferencijalom (raspodeljuje snagu između prednje i zadnje osovine, ali i između levog i desnog zadnjeg točka). 9-3 Turbo X pokreće pojačana verzija 2,8 litarskog V6 turbo benzinca, koji umesto standardnih 255KS, sada razvija 206kW/280KS i 400Nm obrtnog momenta, što je dovoljno za ubrzanje do stotke za 5,7 sekunde (podatak za limuzinu, dok karavanu treba 5,9 sekundi), a maksimalna brzina iznosi 250 km/h. Motor može biti uparen sa 6-stepenim manuelnim ili 6-stepenim automatskim menjačem. Budući da se ovde radi o specijanoj seriji modela 9-3, u Saabu su se potrudili da i vizuelno odvoje Turbo X od standardnih modela. Za to se brinu jedinstvena crna boja karoserije, 18-inčni točkovi (opcija 19), nešto agresivniji aero body kit ("dublji" prednji branik, novi spojler na poklopcu prtljažnika, novi dupli završetak izduvnog sistema), kao i modifikovana unutrašnjost.
9-3 Turbo X plasiran je na tržište u početku 2008. godine, dostupan u obe karoserijske verzije : kao klasična limuzina (Sport Sedan) i kao karavan (Sport Combi).
I Srbija se moze pohvaliti jednim primerkom ove limitirane serije.....






Sport Combi









