Solarne celije integrisane u krov automobila ,pokretale su ventilatore koji su rashladjivali kabinu
Motor 2.0Turbo 16V,kao i podvozje,bili su iz saab-a 900,sto mu je omogucavalo ubrzanje 0-100km/h za 5.9 sec
To su ukratko detalji koji su bili ideja vodilja dizajnerskog odelenja u Trollhättan-u,predvodjeni Björn Envall-om..
Eksperimentalno vozilo zavedeno pod brojem 1 (Experimental Vehicle One) EV-1,je ustvari sportski kupe ,skroz funkcionalan,inspirisan na futiristickim idejama Björn Envall-a.Prednji i zadnji deo karoserije izgradjen je od kompozitnih materijala koji su omogucavali karoseriji da se vraca u prvobitan oblik prilikom deformacije.Prednja svetlosna grupa (farovi) ,iako su po gabaritima bili mali,omogucavali su odlicnu vidljivost nocu.Sedista su bila duplo laksa od konvencionalnih i imala su mogucnost podesavanja lumbalnog dela.Mislim da sam negde procitao da vuku poreklo iz Chevrolet Corvette....
Sve u svemu...jedan revolucionaran dizajn tog doba,koji je sa svojim ubrzanjem ispod 6sec,mogao parirati mnogim sportskim automonilima.Nazalost,prica se tu i zavrsava,jer nikada nije doziveo serijsku proizvodnju.Jedani primerak i dan danas krasi muzej u Trollhättan-u








