
Posle restauracije u Beogradu u aprilu 2017
Pošto čovek predstavlja izuzetan oslonac i pravu pomoć za pronalaženje delove za oldtajmera kojih nema na ebay, vrlo lako sam se odlučio da se sretnem sa njim i to baš u vreme festivala. Tim pre što mi je nagovestio da se u nedelju 11.06. očekuje najveća pijaca rezervnih delova za oldtajmere, koja je ikad održana u Trollhattanu.
Usledila je organizacija putovanja i to još za 45 dana do skupa, a najveći problem je predstavljala rezervacija hotela, obzirom da su ljudi iz cele Evrope tada okupirali maleni Trollhattan. Obzirom da u gradu nije bilo mesta, izabran je obližnji Sjuntorp i Stenlinden hostel za 45 evra za noć 10/11.06.

Takođe je rezervisan hotel Tegnerlunden u centru Stockholma za noć 11/12.06. Uz to je paralelno išla i kupovina avio karte Aeroflota na letovima Moskva – Stockholm – Moskva, a njena cena je identična ceni Beograd – Stockholm – Beograd sa AirSerbia, 310 evra. Početkom maja je i preko Rentalcars iznajmljen Ford Focus Estate na dva dana sa preuzimanjem na aerodromu Arlanda u subotu 10.06. oko podneva odmah po sletanju i na taj način je praktično sve bilo spremno za putešestvije. Naročito se dobro uklopilo što je ponedeljak 12.06. bio neradni dan u Rusiji.
Takođe sam bio u pregovorima sa klasićem iz JNA da doleti iz Novog sada pravo u Stockholm i ponese iz kluba zastavu SAAB Club Serbia, ali ovaj put nije bilo mogućnosti da se zajedničko putovanje preko Evrope iz 2014 godine ponovi. Još sam gajio iluzije da krenem kolima iz Moskve, ali to bi putovanje, bez obzira na turbo i Aero verziju SAAB 9000 jako, jako dugo trajalo.
10.06. Što bi Gagarin rekao ”Pajehali.“

Aerodrom Arlanda u Stockholmu me je sačekao sa vrlo ”neprijatnim“ iznenađenjem, umesto Ford Focus Hertz mi je predložio VOLVO V60 CC D4 za istu cenu

uz moj protest i komentar da su me ”strašno namagarčili“.

Pomoćnik na putu, koji navigaciju savršeno prati bez interneta mi je odmah dao do znanja da do Trollhattana ima 420 km i predvideo vreme dolaska. Uz sve vreme vožnje strogo sam se pridržavao pravila da putovanje protekne bez nekakvih gluposti

Pavle Vujisić – ”Propisi su propisi."

a i dosta često odmarao.

Sa aerodroma sam krenuo u 12:40, u Trollhattan stigao u 19:45 i naravno odmah u muzej koji je u subotu 10.06. radio do 22:00. VOLVO moćan, naravno ne kao SAAB, a dugo sedmočasovno putovanje je bilo uslovljeno poštovanjem ograničenja brzine.
Opet u muzeju, posle tri godine. Ahhhh, kakva divota, neka slike govore sve same za sebe


Moja mašta – SAAB 900 I Turbo Convertible

Moja inspiracija za beogradskog oldtajmera, kompozicija i sklad boja su neprikosnoveni.

LJubimac – SAAB 9000 Aero iz 1996 g., čudo od kola, dominacija na putu, demonstracija moći, prava raketa, niskoleteći lovac,..., znam ga dobro

U muzeju jako puno preseka motora








"Lađa" sa SAAB-ovim B20 motorom




Posle muzeja, odlazim u kamp gde su se okupili svi koji su kolima došli iz cele Evrope (Engleska, Poljska, Češka, Nemačka, Švajcarska,...) da se nađem sa Šveđaninom. Nikad u životu nisam video toliko SAAB-ova na jednom mestu, atmosfera fantastična...



Nalazim Anderssona i pre nego što započinjemo razgovor, odmah vadim vodku, da bi znao sa kim ima posla :), nažalost nisam imao neku srpsku šljivu... Znao sam od ranije da je lud za SAAB i da ima 25 automobila, čije mi je fotografije ranije slao, ali tada je usledio šok. „Ma nije to ništa, imam drugara na 20 km od mene, u vlasništvu ima 84 SAAB-a.“ Auuu, rođače..., pa Vi ste bre prolupali, a mislio sam da samo ja nisam normalan.
Odlazim u hotel, a tamo me na parkingu čeka najveće iznenađenje tih dana u Švedskoj, prava atrakcija i apsolutni hit – SAAB 99, takođe inspiracija za oldtajmera iz Beograda

Poludeo sam kada sam ga video


Dvojna prednja svetla za američko tržište, redkost ogromna čak i u Švedskoj, a kada se pojave, cena im nije, kako kaže Šveđanin, ispod 500 evra.

U nedeljno jutro odlazak iz hotela opet do muzeja za kupovinom auto delova. Od police do police, od tezge do tezge, mnogo obilazaka, posmatranja, trgovine...

Čovek prodaje delove za menjač modela 99 i 900, a kao marketinški potez prikazuje simulaciju menjanja stepena prenosa na otvorenom menjaču !!!!


Šteta za kišovit dan, ali ipak atmosfera opet sjajna, a i delova se našlo u izobilju

i za 9000 i za 99 u Beogradu

Pred polazak za Stockholm u 13:30

Dugo vremena na putu do Stokholma sam pratio dva SAAB-a, 99 i 96, i zaista uživao kako oldtajmer sa lakoćom i elegancijom prati kolegu iz 99. Čak sam im se jednom bez dozvole umešao u kolonu

pa me je odmah, po prvoj mogućnosti obišao.

Pred Stokholmom punjenje dizelom, 60 litara za 920 km u toku ova dva dana.
Zatim hotel, šetnja po centru grada, ujutro 12.06. aerodrom, avion i opet Moskva.
Šta reći na kraju!! Fantastični vojaž i mnogo, mnogo pozitivnih uspomena, jer je sve to bila jedna velika privilegija i prava sreća. SAAB forever, ostalo su sve ciganske rite.

