Stranica 1 od 1

POLOVNI AUTOMOBILI

Poslato: 28 Feb 2014, 16:45
od Slavisacs
Zahvaljujuci visemesecnom trudu, uspeli smo da ostvarimo saradnju sa vec svima poznatim sajtom za prodaju polovnjaka [link_open=http://www.polovniautomobili.com/]Polovni Automobili[/link_open], zahvaljujem se svima koji su ucestvovali i doprineli ostvarivanju ove veoma bitne i kljucne saradnje za nas :drinks:

Saab - Adut iz senke


Ovaj tekst će upravo poslužiti neodlučnim kupcima polovnjaka sa naših prostora, da pored stereotipnih kupovina na svoj spisak uvrste i "adut iz senke" koji su neretko svesno ili ne, na neki čudan način preskakali, a uvek mu se divili i neuspešno zadržavali uzdahe koje je od njih izmamio.
Slika
Jedna od neizbežnih tema muške populacije je svakako priča o automobilima. U tim razgovorima se iznosi pregršt činjenica (nekada i nerealnih), zašto je jedan proizvodjač bolji od drugog, koliko je pametna investicija baš u taj polovnjak, kakva je situacija oko nabavke rezervnih delova, održavanja, eksploatacije, pa sve do prodaje "jednog dana" kako mi to obično volimo da kažemo.

Sa pojavom interneta, nivo edukacije se podiže na viši nivo, jer mnoštvo tekstova sa ovom tematikom svakodnevno ugleda svetlost dana, te smo tako svedoci (ili učesnici) komentarisanja istih.

Inače, ovo je nastavak priče koju smo započeli ovde [link_open=http://www.vrelegume.rs/test/saab/]http://www.vrelegume.rs/test/saab/[/link_open] i ujedno odgovor na komentare čitalaca koji ne misle isto (što iznad svega poštujemo) .

Ovo je priča o jednom svakako dobrom polovnjaku, koja će vam dati odgovor na pitanje "zašto SAAB?".
Slika
Rukovodeći se idejom dobre kupovine polovnog vozila, prosečnom kupcu je danas dostupno dosta brendova u različitim karoserijskim izvedbama. Cene su šarolike, takav je i kvalitet, ali ono što je neosporna činjenica je, da se u ponudi nalazi sve više SAAB-ovih modela. Razlog je više nego poznat – prihvatljiva cena.

Upravo od te nabavne cene (po nekoj logici stvari), kreće svaki odabir, pa ćemo i mi krenuti tim redosledom.

SAAB u svojoj gami polovnjaka starih od 5 do 10 godina koji su najinteresantniji našim kupcima, može ponuditi nekoliko modela u različitim karoserijama, sa prihvatljivom paletom motora i različitim nivoima opreme. Više nego dovoljno, bilo da su afiniteti usmereni prema benzincu ili dizelašu.

Ako bi se bazirali na najslabiji benzinski agregat (1.8 od 122ks bez turbine), svima dobro poznat iz Opel-ove game, naprosto se nameće činjenica koju nikako ne možemo zanemariti, a ona glasi: Zašto za uloženi novac ne dobiti više nego što pruža konkurencija?

Ako smo već došli do zaključka da je SAAB siguran, kvalitetan, izdržljiv, a pritom cena održavanja i nabavke košta isto kao i kod konkurencije, onda nema razloga zaobići takvu ponudu.

Za kupce koji preferiraju dizel agregate, sigurno je poznata činjenica da se Fiatov 1.9Jtd kotira izuzetno visoko. Taj isti motor je u izvesnom periodu ugrađivan u Opelova vozila sa manjim promenama na glavi motora i usisnoj grani u odnosu na Fiatov model.

Upravo taj Opelov agregat se nalazi u SAAB-u, sa već dobro poznatim cenama servisa i održavanja na našim prostorima. 1.9TiD se nudio u varijanti sa 8 i 16 ventila odnosno 120 i 150 ks. Za one kojima ovo nije dovoljno postoji i jača varijanta poznata kao 1.9TTiD koji poseduje 2 turbine i 180ks i 400Nm

- zatim 2.2TiD koji se kao Euro 3 ugrađuje od 2000te god. u Saab vozila kao model sa 125ks

(Projektovan od Magna Steyr (Austrija) koja radi dizel motore za BMW u saradnji sa GM i proizvodio se u Opelovoj fabrici u Kaiserslauternu zajedno sa 2.0DTI, sa kojim je bliski rođak i dele većinu opreme).

Ali da se ne zadržavamo na njemu, jer zakonska regulativa iziskuje veće dažbine prilikom registracije pa iz tih razloga nisu omiljeni kod naših kupaca sto je opet jedan vid pogrešne računice ako se baziramo na podatke zadovoljnih vlasnika koji ga koriste.

Jedna test voznja sa ovim 2.2TiD motorom je objavljena je 2010-te godine, pa utiske možete pročitati ovde:

- [link_open=http://www.b92.net/automobili/polovnjak ... _id=405382]http://www.b92.net/automobili/polovnjak ... _id=405382[/link_open]

Kao što vidite, za razliku od pristrasnih ljubitelja, i oni nepristrasni donose skoro indetične zaključke u kojima kažu:

“Malo je većih užitaka u svetu serijski proizvedenih automobila, od vožnje Saaba, koji je istovremeno tvrđava i vazdušni krevet, traktorčić i brzo reagujuća mašina. Ako volite da vozite, sve osim preporuke je isključeno.”

- Kod Saaba 9-5 je bio u ponudi i V6 dizel motor 3.0 TiD (Isuzu motor), koji je u eksploataciji imao dosta problema i nije za preporuku, te za one koji žele dizel motor preporuka je da se zadrže na 1,9 ili 2,2 modelima.

Da se vratimo sada benzincima.

Za ljubitelje viših performansi, i svih onih draži koje Saab moze ponuditi, u benzinskoj paleti motora, spektar je izuzetno širok.

Treba izvršiti podelu na 2 generacije motora, kada govorimo o Saabovim Euro 3 i novijim vozilima.

1) Motori koji su originalno Saabove konstrukcije poznate pod nazivom B205 koji su se ugrđivali u:

Saab 9-3 1 serije, dakle do 2002 godišta

Saab 9-5 sve do 2009 godine

Ovo su motori koji su poslednji izdanak legendarne generacije motora koja je počela sa B201/202 u Saabu 900 prve generacije i zatim nastavljena kroz B204/234 u Saabu 9000/900 2 generacije. Rađeni su u verzijama od 150, 185 i 205 konja – kao 2.0, dok je kao 2.3 snaga išla i do 300ks.

Ključno kod ove generacije jeste kupovina vozila iz pouzdanih ruku, sa redovnim zamena ulja i servisima, pošto zapostavljanje održavanja može dovesti do skupih troškova opravke motora.

2) Generacija motora je potekla od GM-a koja je pre svega išla u Saab 9-3 2. generacije.

Počevši od 1.8 turbo, 2.0 turbo i 2.8 turbo V6.

Složićete se više nego dovoljno, a još nismo dotakli paletu motora poslednje generacije modela 9-5 (2010.) koga ovom prilikom nećemo spominjati (kao ni SUV 9-4x i 9-7x), jer smo se fokusirali na prosečnog kupca sa naših prostora i njegovu platežnu moć u nabavci i održavanju. Upravo iz tih razloga nismo sugerisali ni na odličan benzinski 3.0t V6 koji je ugrađivan u periodu od 1998. do 2003.

Naravno, i za ljubitelje sportskih pikanterija SAAB nudi rešenje u AERO ediciji, koja svojim korisnicima pored izmenjenog enterijera, estetskih detalja, sistema vešanja, kočionih diskova itd. isporučuje u fabričkoj opciji do 250ks, a sve to u zapremini od 2000ccm.

U slučaju da je i to malo, za “sladokusce” uvek postoji rešenje u vidu lakšeg “safe” tuninga pa sve do ozbiljnog tuniranja zasta se brinu renomirane kuće dobro poznate ljubiteljima i poštovaocima SAAB-a.

Generalno motori koji su potekli od GM-a dobro su se pokazali u eksploataciji i mada možda nisu po ukusu čistunaca vezanih za Saab, ali ovi motori su takođe imali dobar pedigre, jer vode poreklo od prvih turbo agregata iz Opel Calibre o kojima je manje više svima poznato o cemu je reč.

Karoserija

Mimo motora treba još naglasiti da su bez obzira na godište svi modeli podcinkovani i da nemaju problema sa korozijom – ako ima problema onda su uglavnom u pitanju loši limarsko-farbarski radovi posle nekih oštećenja.

Trapovi

Trapovi dosta dobro podnose naše puteve i retko zahtevaju neke intervencije. Kada dođe do problema delovi se mogu nabaviti bez većih problema i po relativno razumnim cenama koje odgovaraju nekoj srednjoj klasi.

Dok su kod trapova pojedini delovi sa Opel vozila, kočioni sistem je u potpunosti preuzet sa Opelovih vozila i može se lako naći.

Oprema

Saab je tradicionalno uvek bio po tome poznat da se bezbednosna oprema ne doplaćuje, tako da bez obzira na paket opreme ne postoje odstupanja kod broja Airbagova, ESP, ABS i sl. – jednostavno svi modeli imaju sve što je moglo da se uzme.

Kod dodatne opreme treba reći da je kod 9-3 do 2002 i 9-5 do 2004 kvalitet enterijera dakle sedišta, presvlaka vrata, instrumenata, komandi i sl. bio na dosta višem nivou – pa vozila sa velikim kilometražama imaju samo manje znakove istrošenosti bez obzira što je predjena kilometraža i uveliko preko 300.000km.

Novija godišta imaju nešto nežniji enterijer, dosta modela ima eko kožu, koja kod starijih godišta nije postojala u ponudi. Kvalitet izrade plastike i interijera je kod ovih novijih godišta na nivou klase VW/Opel/Fiat/Škoda – ali nije lošiji od njih.

Kao rezime, celu ovu priču bi trebalo potkrepiti činjenicama i razbiti predrasude koje postoje, jer “ne biti dovoljno informisan” ne znači da je nešto loše ili skupo ako cena rezervnog dela prevazilazi cenu Kineske kopije za “Golf 2” (bez namere da nekoga uvredimo).

Za one kojima informacije manjkaju, evo par kratkih za ovu priliku:
Slika
Saab fabrika postoji, radi, vlasništvo je Kineske kompanije NEVS (National Electric Vehicle Sweden) i 18.09.2013. u 13:22 po centralno evropskom vremenu, sa proizvodnih traka ponovo je sišao model 9-3 posle zastoja i niza sudskih sporova i pravnih radnji koje su bila posledica razmimoilaženja sa GM-om. Nakon niza testiranja postojećih proizvodnih pogona, pun kapacitet serijske proizvodnje počeo je 02.12.2013.

Servisna mreža

Specijalizovanih servisa ima više nego dovoljno (uglavnom u Beogradu), i svaki od njih raspolaže velikim brojem klijenata, kojima pored servisnih usluga nude i mogućnost nabavke rezervnih delova. Delovi koji su ugradjivani u Saab rađeni su od renomiranih proizvođača, pa se tako mogu poručiti od njihovih uvoznika u Srbiji.

Mreža rezervnih delova nije zastupljena kao recimo za “Golfa 2”, ali ni broj Saab-ovih automobila nije na našim ulicama u tolikoj meri.

Ono što je bitno i važno je činjenica da delova ima apsolutno svih, koji se mogu poručiti preko uvoznika, ili individualno ukoliko nisu kompatibilni sa nekim drugim brendom. Cene su srazmerne kvalitetu u klasi kojoj SAAB pripada.

SAAB zajednica u vidu foruma/kluba, jača je nego ikad, što je posledica sve većeg broja ovih automobila na našem trzistu, a kako su vlasnici uglavnom ljubitelji, nerešivih problema praktično nema.

Medju članovima kluba su iskusni serviseri sa višegodisnjim iskustvom sa markom Saab (pomenuti specijalizovani serviseri), koji svoju stručnu pomoć u vidu saveta nesebično prenose na ostale članove.

Za ljubitelje tuninga, klub ima rešenje preko svog osnivača koji se dugo bavi ovom oblašću, te tako apsolutno nijedan detalj nije prepušten slučaju, već se sve na nivou i u skladu sa mogusćnostima članova rešava u sto kraćem roku ukoliko se pojavi neki kvar ili želja za više konjskih snaga.

S'obzirom na veliku zastupljenost alternativnog goriva LPG na našim prostorima, Saab klub u svojim redovima ima ljude sa iskustvom oko ugradnje na Saabove modele, pa i ovde može da pomogne. Brojka od nekoliko stotina članova najbolje govori o ljubavi prema četvorotočkašu koji ponosno nosi značku - SAAB.

Ovaj Švedski proizvodjač automobila sa severa evrope, pored toga što je oduvek negovao prepoznatljivost i originalni identitet koji ga je razlikovao od ostalih konkurenata, nije napustio tradicionalni stil i mehanička rešenja ni pod rukovodstvom GM-a.

Dakle ukoliko vrednujete nasleđe iz avio industrije, i ukoliko smatrate da tehnička rešenja iz bogate fabričke istorije imaju uticaj na vas, ostaje samo da se prepoznate u nekom od SAAB-ovih modela.
Slika
Ukoliko ste tradicionalista koji ne prihvata kompromise kod završne obrade i odabiru materijala, svakako će sve vaše kriterijume zadovoljiti modeli 9-3 (prve generacije do 2003.) i model 9-5 (do 2005 god.).

Ukoliko ipak želite malo moderniji dizajn koji ide u korak sa vremenom, tu su svakako restilizovani 9-5 i totalno drugačiji 9-3 druge generacije.

Odabiri pogonskog agregata, karoserije (kupe, kabrio, sedan ili karavan), pa čak i pogon na svim točkovima, svakako su vaš izbor, ali ma kakav on bio, uvek ste dobro došli u SAAB zajednicu Srbije.

I na kraju, cena samog polovnjaka. Ako usvojimo da su cene kod nas i u EU bazirane na osnovu:

- opšteg stanja vozila
- godine proizvodnje
- pređene kilometraže (uz adekvatnu i verodostojnu servisnu istoriju), i kod saab-a je taj diapazon jako širok.

Da ne zalazimo duboko u brojke, uopšteno gledano a na osnovu svega gore navedenog, Saab je izuzetno jeftin polovnjak ako ni zbog čega drugog, onda samo iz dva razloga:

- KVALITET i BEZBEDNOST ….Jer Vaš život nema cenu! ZATO SAAB !!!
phpBB[video]
[link_open=http://saabclubserbia.rs/]Saab Club Serbia[/link_open]

Ponudu Saab automobila sa sajta Polovni automobili možete pogledati [link_open=http://www.polovniautomobili.com/putnic ... oldnew=all]ovde[/link_open].

Autori teksta: članovi Saab kluba Srbija

[link_open=http://www.polovniautomobili.com/auto-v ... -senke.php]Link ka tekstu na Polovnim Automobilima[/link_open]

Re: POLOVNI AUTOMOBILI

Poslato: 28 Feb 2014, 21:55
od AERO
Slavisacs je napisao:zahvaljujem se svima koji su ucestvovali i doprineli ostvarivanju ove veoma bitne i kljucne saradnje za nas :drinks:
:drinks: :odl:

Re: POLOVNI AUTOMOBILI

Poslato: 01 Mar 2014, 01:13
od Jolly
Svaka cast, clanak na takvom sajtu je stvarno ogroman uspeh... Siri se ozbiljna prica. :drinks:

Re: POLOVNI AUTOMOBILI

Poslato: 01 Mar 2014, 04:05
od troll 9-5
Odlicno obavljen posao :odl: :drinks:

Re: POLOVNI AUTOMOBILI

Poslato: 01 Mar 2014, 20:41
od ahsirob
Bravo!
:bravo: :Good job:

Re: POLOVNI AUTOMOBILI

Poslato: 02 Mar 2014, 12:30
od Itza
:rsp: :kss:

Re: POLOVNI AUTOMOBILI

Poslato: 06 Mar 2014, 18:16
od BOKI 900
Svaka cast na tekstu.na malo prostora dosta realnog receno.
Za trud cista desetka.

Послато са GT-N7100 уз помоћ Тапатока

Re: POLOVNI AUTOMOBILI

Poslato: 07 Mar 2014, 15:49
od Viggen 93
Svaka čast, poštovanje.Lepo si proširio ovu našu ljubav, veoma lepo. :drinks: :odl: