Stranica 1 od 11

Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot

Poslato: 15 Feb 2014, 23:43
od GRIPEN
Kao dugogodisnji pratilac ovog bloga i postovalac rada gos. Steve (stalker, expendable) , odlucio sam da ga kontaktiram i "dovedem" na nas forum. Verujem da dosta nas vec zna za ovaj blog ili je vec citalo Stevine postove na nekom od mnogobronih foruma (CBC, Poljoinfo, Chevrolet Serbia...) na kojima se nesebicno trudi da pomogne svojim znanjem u vezi sa motornim uljima. Slozicete se da bi bilo veoma korisno da takvog znalca imamo i na nasem forumu.
Za pocetak, u narednih par dana, Steva je obecao da ce se pridruziti forumu i predstaviti nam se u ovoj temi. Kasnije, kad za to bude nasao vremena, bice i koji text o Saab preporukama za motorna, menjacka, servo...ulja...

A dok se Steva ne javi, posetite njegov blog, ima tako puno toga novog i korisnog da se nauci o motornim uljima. Ja sam iskreno, za ovih 4 i kusur godina, procitao sve textove, bar 2 puta :thumbup:

[link_open=http://motornaulja.blogspot.com/]Ulja za automobile - STALKER[/link_open]

Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot.c

Poslato: 16 Feb 2014, 08:26
od Slavisacs
:bravo: :drinks:

Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot

Poslato: 19 Feb 2014, 00:48
od Jolly
Odlican je blog, pratim ga redovno. :drinks:

Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot

Poslato: 28 Feb 2014, 22:30
od expendable
Izvinjavam se što kasnim!
Eh, nisam baš razumeo da je već tema otvorena, inače ne bih bio toliko nevaspitan i pustio da se toliko čeka (danas sam tek dobio poruku na blogu da je tema već otvorena).
Veoma mi je drago što sam pozvan (a svuda sam pozvan, osim doduše poljoinfo foruma (ali nije mi žao i tamo sam dobro prihvaćen), uglavnom od adiministratora, zapravo isključivo).
Sad bi trebalo da kažem ... "velika mi je čast i zadovoljstvo ... " ali pošto mi je stvarno čast i zadovoljstvo, ne bih dalje.
SAAB teško da bih kupio sad ALI je bio među par najomiljenijih marki kada sam bio mlađi. Nije se to mnogo promenilo (što se želje tiče, prizvuk ezoterije je ostao i dan-danas, a uvek mi je to bilo zanimljivije od "samo" egzotike ili mainstram-a) ali je realnost takva da ne bih mogao (baš) adekvatno da održavam tako dobar automobil (bilo koji od SAAB-ova) pogotovu u mom kraju.
Kako god, ne bih se posebno predstavljao, na blogu ima solidno informacija o meni.
Dakle, osim Steve (vana), Stalkera ili Expendable-a (možda sam ovde i oba, jer čekajući registracioni mejl, dva puta sam se registrovao) što se ulja tiče pre svega sam:
Nisam profesionalac (uslovno, honorarišući par puta) u oblasti ali mislim da školovani amater (ljubitelj) može više od profesionalca koji nije amater. Osim toga, profesionalci su često "zaslepljeni" užom oblašću, vezanošću za firmu koju rade i slično pa bez lažne skromnosti smatram da od većine mogu biti korisniji za neki (recimo Vaš) forum.
Od mnogih i mnogo više znam, ali nisam toliko gord da ne priznam da ih ima i takvih koji znaju više, pre svega su to one kolege koji su u oblasti i vole svoj posao (ima još takvih).
Profesionalno sam više okupiran nešto drugačijom oblašću ali dovoljno bliskom sa temom.
Odmah da naglasim da ne volim da tražim opravdanja i slično ali da su me profesionalne obaveze i izrada doktorata toliko pritisle da ne mogu da obećam da ću biti brz u odgovorima.
Drugo: ovde i izvinjenje Škoda forumu, jer sam njih par nedelja ranije odbio od ljubazne ponude. Nema mi druge nego sad moram i tamo, tako da ovo kašnjenje ima i tu pozadinu, a ne volim da budem neodgovoran ili pristrasan.
Radujem se druženju i razmeni mišljenja i informacija.
Pozdrav svim članovima i čitaocima foruma!

Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot

Poslato: 28 Feb 2014, 22:34
od Bagzi93
:Welcome:

Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot

Poslato: 01 Mar 2014, 00:33
od stevak
Imenjače dobro ti nama došao. Drago mi je da te vidim i ovde, mada bi još bolje bilo da se opet vidimo u Boru :)

Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot

Poslato: 01 Mar 2014, 00:43
od Jolly
:Welcome:
Drago mi je da ste se prikljucili nasem forumu. Nema broja koliko su mi Vasi tekstovi pomogli, hvala Vam na tome.

Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot

Poslato: 01 Mar 2014, 14:01
od stalker
stevak je napisao:Imenjače dobro ti nama došao. Drago mi je da te vidim i ovde, mada bi još bolje bilo da se opet vidimo u Boru :)
Ili bilo gde. Nadam se da sa više vremena nego onda (mada sam sada sam sebi "najstrožiji" gazda, nauka je tek muka, mada "slatka").

Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot

Poslato: 01 Mar 2014, 14:03
od stalker
Da, kao što sam i rekao (greškom) prijavio sam se dva puta, pa sam i "stalker" i "expendable".
Manje-više mi je svejedno, ali bih (kad je već tako) ipak radije bio "stalker".
Nadam se da Vas neću zbuniti i da ću biti od koristi.
(iako više nemam ni dan ni noć, ni vikend ... izmigoljiću se nekako).

Hvala na dobrodošlici!

Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot

Poslato: 01 Mar 2014, 23:20
od GRIPEN
:Welcome:

Dobro vi nama dosli. Ostalo ce mo sve lako, i bez zurbe :drinks:

Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot

Poslato: 02 Mar 2014, 00:27
od Slavisacs
:Welcome: Dobrodosao :drinks:
Manje-više mi je svejedno, ali bih (kad je već tako) ipak radije bio "stalker".
Nije problem, uklonicemo ovaj drugi nalog :wink:

Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot

Poslato: 02 Mar 2014, 00:29
od Carlsson
sredjeno :whistling:

Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot

Poslato: 02 Mar 2014, 09:17
od stalker
Hvala!

Uzgred, nije loše da neko započne temu a svojim iskustvima.
Opis motora - poželjan (osnovna konstrukcija), fabrička preporuka za ulje (takođe), način korišćenja vozila i slično.
Ne mora biti u detalje, ali da bude kompletno.
Pa da dam svoj komentar. Taman da se malo "razradim" i budem od koristi SAAB-ovcima!

P.S.
I nije hitno. :drinks:

Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot

Poslato: 02 Mar 2014, 10:00
od TAZZ
Pa ajde da ja probam...
Saab 9000, B204 kod motora, Turbo T25, dve bregaste, dve kontrarotirajuce balansne osovine, 1985ccm, precnik klipa 90mm, hod klipa 78mm.
Karike ak9 se secam su 1.75, 2.5, i 3.0 mm...
Fabricka preporuka bi ako se secam 10W40 sintetika...
Ja sam sipao i GM bozu, pokazala mi se izuzetno lose...
Sipao sam KRON oil, dok sam ga nalazio, Bilo dobro, nije troskario, sipao Sunoco takodje bilo dobro, Sipao Mobil, troskario cca 1L na 7000-8000, ali muske voznje...
Napominjem uradjena generalna po PSu i po Titu i Partiji...
Dakle...
Najzadovoljniji bio sa Kron, i sa Sunoco.
Dakle motor je TZV fullfriction, bez nekog blowby, dakle bez problema sa ventilacijom kartera.
Kasnije na 9-5, koja ima manji i laksi klip, sa manjom suknjicom klipa, karike su 1.5, 1,75 i 2.5 ako se secam valjano, Posle generalnih, ustanovljavam da moram probati ulje koje nije kupljeno odje, jer...
Mobil trosi, GM Boza ispari...
Ideja mi je da probam Statoil nadam se da je OK i da nije falsh kod Euro07, da probam takodje, Texaco ...
Fabricke preporuke cini mi se 5w40 i 0w40...
9-5, tacnije B2x5, generacija motora, je lowfriction motor koji Ima blowby karika, te ima degradaciju ulja u karteru...
Eto...
Nadam se da sam napisao OK, da bi pomogao pri pocetku nekom.
Veliki pozdrav

Sent from my LG-G2 with TapaTalk

Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot

Poslato: 02 Mar 2014, 10:01
od TAZZ
Turbo je Garettov GT17

Sent from my LG-G2 with TapaTalk

Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot

Poslato: 02 Mar 2014, 10:17
od TAZZ
Joj izvinjavam se, hteo bih i razmishljam da poruchim i RedLine ulje iz USA. Vidim da je u Swe topla preporuka.
I oko toga bih voleo ako moze par reci, chak sta vise i mozda fokusna to ...
Dakle RL, Stat, Texaco...
Ili neka Vasa preporuka...

Sent from my LG-G2 with TapaTalk

Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot

Poslato: 02 Mar 2014, 11:32
od GRIPEN
Evo da probam i ja malo... U vezi najproblematicnijih motora b205 i b235 , odnosno oni od 2.0 i 2.3 l radne zapremine raspona snage od 150 do 260ks, koji su se ugradjivali u prvu generaciju 9-3 i prvi 9-5. Naime, ovo su niskofrikcioni motori kod kojih je dolazilo do koksanja ulja i pravljenje uljnog mulja-taloga u karteru koji je ometao protok ulja u sistemu. Vise o ovome ima [link_open=viewtopic.php?f=64&t=127]OVDE[/link_open]
Saab-ovo resenje za ovaj problem je promena PCV kita, i izbacili su cak 6 verzija, odnosno PCV kit #6 je poslednji i navodno promena preporuke motornog ulja u ful sinteticka, odnosno Mobil 1 0w40, mada kolko ja znam to za Mobile nije vazilo na svim trzistima.
Jos jedan verovatan uzrok koksanja ulja je i to sto se jedan od 2 katalizatora nalazi tik ispod samog kartera ulja.
Evo slike iz korisnickog upustva za 9-5 iz 2001 i 2002
Slika
Slika


Moja iskustva su cudna u vezi ovog problema:
Moj auto koji svakodnevno vozim na, 135k nije imao ni gram mulja kada mu je skidan karter, a po servisnoj dokumentaciji su svi prethodni servisi radjeni na 20k i zadnji put pre skidanja kartera je sipano ulje u gradaciji 0w30 neznam kog proizvodjaca.
Drugo, motor koji sam rasturio, na kome je bio puko klip u najsitnije parcice na 190k, navodno zbog pogresnog goriva (sipali mu dizel umesto benzina) karter mu je bio pun mulja. Auto je dovezen iz Svedske a servisna istorija istog mi nije poznata.
I trece, motor koji sam nedavno rasturijo, sa 275k, bio je ispravan, malo vise dimio (verovatno gumice ventila) ,svi servisi radjeni u ovlascenim Saab servisima u CH i to na 20k, neznam koje je ulje sipano, imao je malo mulja u karteru (po mojoj proceni nista vise u odnosu na druge automobile sa tom kilometrazom), a karter mu nikada pre toga nije skidan sigurno.

Ono sto smo mi na forumu zakljucili na osnovu zajednickih iskustva i saznanja i uvazili kao neko pravilo za ove motore su sledece
-servisni interval na max 10k
-koriscenje ulja renomiiranih proizvodjaca, ful sint, viskoznosti 0w40 ili 5w40 (neki bi rekli iskljucivo mobile1 0w40 dok sam ja izrazito protiv :whistling: )
-obavezna ugradnja PCV kita #6 ko ga vec nema
-skidanje kartera na svakih 50k

Kolko sam ja upucen, koksanje ulja i stvaranje mulj i taloga je danas generalni problem u autoindustriji a ne samo Saab-ov. Toyota, BMW i mislim Mercedes su takodje imali ozbiljne problem, narocito od kako su uveli ove LL servisne intervale (moje misljenje)

Zbog toga vas molim da nam svojim znanjem i iskustvom pomognete u najpravilnijem izboru motornog ulja za nasa vozila, imajuci u vidu sve gore navedeno.

Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot

Poslato: 02 Mar 2014, 11:54
od Bagzi93
Ala ga raspisase Tazz i Gripen :odl: E ja ne znam toliko o motorima i navescu samo osnovne podatke u vezi dizel agregata. Kod nas su najrasprostranjenije dve vrste dizelasa. OPEL 2.2 i JTD odnosno JTDm( izvedbe od 120 i 150 ks). Napomenuo bih da uz ove JTD ide i DPF filter. Takodje u manjem broju kod nas ima i twin turbo dizelasa( jtdm sa 180 ks) i 3.0 dizelaas ( ISUZU).
Pozdrav

Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot

Poslato: 02 Mar 2014, 22:13
od nordic
evo ovako moje iskustvo..

saab 9-5 2.0t 150konja (B205 motor, problematican zbog oil sludge takodje kao sto su pre mene rekli) uglavnom auto kupljen licno u belgiji od prvog i jedinog vlasnika, imao 149.000km u trenutku kupovine i uredno ispunjenu servisnu knjizicu gde je na svakih 10k km menjano ulje i sipano texaco havoline ultra 5W40- u ovlascenom saab servisu blizu brisela (koliko sam ja nasao to je puna sintetika, ispravite me ako gresim)... elem odmah po kupovini promenim ulje i sipam po preporuci svih mobil 1 0W40.... prvih 6-7k km sve super ali onih zadnjih 3k km krece da menja boju, i da ga trosi i svuce vise od pola litra ulja-skoro litar, naravno uvek proveravam i dosipam po 100-200g tako da ni jednog trenutka nije bio ni blizu minimuma..., tako i drugi put...isto ulje ista pojava... skinem karter, on kao nov...nista od mulja, cist skroz.. sito cisto.. onda promenim ulje i krenem da sipam motul 8100 5W40 x-cess... auto mnogo mirnije radi, nema trosenja, ulje potpuno druga prica... jeste skupo ali kada sam video ambalazu kao da sam kupio u nemackoj, sve nalepnice stoje pravo i jasno, kada otvorim cep ima zastitni cep ispod jos jedan i sl...plastika pet puta kvalitetnija od mobila.... znam da su gluposti ali meni to uliva poverenje u proizvod.. :rtfm:

takodje sam i u drugom autu subaru forester 2.0 92kw boxer atmosferski motor... potrosio mi za 5000km litar mobila 10W40... presao na motul 6100 10W40 i nije nista trosio, menjam na 7000km i nemam nikakav problem... auto imao 122.800km u trenutku kupovine u nemackoj i od prvog dana bilo sipano 0w30 ulje i menjano na 25k km(sto je po meni stravicna km al ajde..tako subaru kaze a prethodni vlasnik to postovao) kao sto subaru servisni interval propisuje.. :sr: e da..kada sam kupovao auto u toj auto kuci u kelnu, podignem merac ulja kada ono blizu minimuma kazem ja coveku menadzeru vozicu 1500km treba mi ulja..i donese mi covek flasu 0w30 ulja nisam ni gledao koje, nije bilo neko zvucno ime...ali kvalitet flase savrsen, otvorim cep kada ono zastitna folija sa hologramom i sve po propisu, sipam to ulje i nastavim put..

moje misljenje je jako skepticno povodom tog mobil ulja u srbiji... uvek sam gledao nalepnice plattner pise i sve..ali mi ambalaza nikada nije ulivala poverenje, nema ni zastitnog omotaca ispod cepa i kantica ista kao kod svih ulja...

dalje, daewoo nubira 2.0 16V... kupljen sa 20k km prodat sa 170k km.. sipao gm 10w40...ulje nestane prosto,tesko djubre... presao sam posle na elf iste gradacije i stvar je bila mnogo bolja,drugi auto, mirniji, ulje kao novo kada menjam... takodje sam sipao eneos, motul, i total 10W40(koji je bogami trosio dosta i brzo menjao boju)... :popc:

drugar imao problem sa castrolom 10w40 magnatec ili kako se vec zove ta serija, skoda fabia 1.2...trosio bas mnogo i kao da ga razgradjivao, jednostavno menja boju i nestaje ulje... kada smo menjali ja uzmem i sipam eneos iste gradacije i skroz se ok pokazalo, posle smo sipali statoil 10w40 isto bilo dobro.. :odl:

sledeci primer, kolega.. citroen xsara 2.0 16V benzin.. 250k km..uvoz iz danske...servisiran na svakih 20k km i sipano total 5W40 ulje.. sipao ovde total 10W40(ajde kao ima mnogo km pa da predje na polusintetiku), trosi mnogo... na 10k km potrosi 2-3l ulja, ulje menja boju vec posle 4-5k km.. :kuuku: na moju preporuku sipao motul 6100 10W40 i potrosnja pala na pola litra na 10.000km... doduse covek gazi auto kao da je tudji...jako teska noga na gasu..

neki moj zakljucak..bezati od tih zvucnih imena u srbiji... mobil, castrol....

sto se tice kvaliteta po mom misljenju i ovim gore iskustvima eneos i motul ulja su se odlicno pokazala! elf je isto jako dobar a nije skup! :CICA:

Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot

Poslato: 02 Mar 2014, 22:53
od MAD SERB
I ja sam čuo dosta pohvala za motul ali nisam probao još uvek pa ne mogu tačno da kažem iz ličnog iskustva da li je dobar ili loš :sr:

Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot

Poslato: 03 Mar 2014, 10:55
od stalker
Hvala na (ovom pravom, tehničkom) dočeku.

Neću mnogo da dužim.
Za 9-3 (B204) je očigledno 10W-40 prvi izbor. Može i 5W-40 (recimo X-cess) na taze (od druge zamene ulja, npr.) na taze remontovanim motorima po "PeSu" ili izuzetno dobro održavanim a sa malo pređenih km (može i preko 100k km, ali svakako ne više od 200k km).
Motul 6100 kao verovatno najbolje ulje u kategoriji (u Evropi bar), 4100 kao jeftinijoj a solidnoj alternativi (Eneos takođe), kao dobar izbor. Naravno za motore sa mnogooo km 15W-50 je veoma dobra opcija. Zanimljivo da Motul preporučuje 4000 (mineralno) a ne 6100 ili 4100 kao za 10W-40. Nije baš jasna ovakva preporuka osim ako se mislilo na motore koji "troškare" ulje. Ako imaju umerenu ili malu (normalnu ili tu negde) potrošnju onda pre PS ulja u 15W-50. Tu još samo Shell (HX7) može da dođe u obzir jer drugi i nemaju pS ulja u 15W-50. (izvinjavam se tu je i Texaco Havoline Ultra, takođe preporučujem). Nije baš za ispod -20°C ali može se dolivati istim u 10W-40 (od početka, rekli smo da smo kod umerene potrošnje).
Dakle u Turbo motore (za sada samo o benzincima pričam) pre svega PS, a mineralno uz kraće intervale zamene i kod prvih znakova "troškarenja" ulja (povećanja u odnosu na onu ustaljenu u par godina).
U principu se slažem (i ne širim priču) da je Motul veoma dobar (osim što je skup, ali često i vredi), Eneos takođe vrlo dobar i da ako štetide, štedite sa Elf-om. Ne mora se stati na tome ali ako proširim priču odosmo "do tamo i nazad".
Ovde bi da napomenem da "prosečna", "solidna", "po standardima" i slična ulja lakše prolaze kod "bižuterije" nego kod SAAB-a (ili Honde) čiji su motori zahtevniji. U širokom luku bih zaobilazio sve što je iz prethodne priče ... da ne pravim negativnu reklamu, moji su stavovi odavno po tom pitanju jasni.
Kraj prvog dela

Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot

Poslato: 03 Mar 2014, 11:09
od TAZZ
Ok pored motula... eneosa...
Mishljenje ...
Red Line, StatOil?

Sent from my LG-G2 with TapaTalk

Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot

Poslato: 03 Mar 2014, 11:14
od stalker
"TAZZ"
5W-40 ... u redu. Naveo si: "RL, Stat, Texaco..."
Uz prethodna povoljna iskustva sa Kroon i Sunoco uljima.
Pa ne znam (baš) šta da kažem.
Prvo: "nemirni duh" (i ja sam takav).
Drugo: Svi navedeni (proizvođači) su O.K. (mislim i da su baš svi originalni (i) kod nas).
Treće: više o konkretnom ulju posle komentara na GRIPEN-ov post.
(idem redom inače "najlakši" zadatak mi je dao "nordic" pa sam hteo da počnem komentarom njegovog post-a ali kažem ajd' da ipak bude kako "biti mora")

Sada samo još:
Red Line ... svakako odlična ulja (ako naručujete iz USA razmislite i o AMSOIL-u), ali ne bih baš išao toliko daleko. Doduše vredi probati makar iz znatiželje (mogu se naći i u Skandinaviji i UK, ako nigde drugde u Evropi). Naravno prvenstveno "0W40" ulje. Dolaze u obzir i druga (5W50 za neremontovane motore sa dosta km).
Ostalo u delu (če)tri.
Kraj drugog dela.

Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot

Poslato: 03 Mar 2014, 11:51
od stalker
Gripen:
Najkorisniji sa preporukom proizvođača i najviše tehničkih detalja (mislim meni najkorisniji pa mi je lakše).
"Ono sto smo mi na forumu zakljucili na osnovu zajednickih iskustva i saznanja i uvazili kao neko pravilo za ove motore su sledece
-servisni interval na max 10k
-koriscenje ulja renomiiranih proizvodjaca, ful sint, viskoznosti 0w40 ili 5w40 (neki bi rekli iskljucivo mobile1 0w40 dok sam ja izrazito protiv :whistling: )
-obavezna ugradnja PCV kita #6 ko ga vec nema
-skidanje kartera na svakih 50k"

Sve se slažem! (što bi rekli na jugu Srbije), uz naponene:
1) Sve bez PCV kita #6 (među varijante i/ili slično) dodovi do različitih iskustava pa bi (svaka) diskusija bila preobimna a nedovoljno zasnovana (problem je na drugom mestu).
2) Servisni interval treba da bude skraćen (20.000km je mnogo, slažem se).
Ne bi morao da bude baš 10.000km kao maksimalna vrednost. Recimo da je to za meštovitu vožnju orijentaciono vrlo dobro određeno.
Ili bi to uzeo kao defalut uz ±20(25)%. Za više vožnje van grada (3/4 kilometraže ili više), može i na 15.000km (to bi uslovno bio maksimum).
3) Skindanje kartera na svakih 50k, da naravno ... ili 5 godina ili još bolje reći 5 zamena ulja (shodno prethodnom od 40 do 75 hiljada km). Dobra ideja.
4) Ulja.
Priča bez kraja. SVakako 0/5W-40 sintetička ali i 0/5W-30 kao i 0/5W-50.
Iskreno, kao TOP 2 ("cvaj") mi se čine (a kako ne bi): Motul X-MAX 0W-40 (nova ili stara verzija, nova čak i pre, praktično idealno ulje za ovaj motor; novija je sa MB 229.5 i API SN) i Eneos 0W-50 Sustina, može i Ultra 0W-50 ali prednost novoj "Suštini" (da se i ja malo našalim). Sustina za max. 10k km a X-MAX (novija verzija) i do 15.000km.
Mane? Cena, prava sitnica.
Veliki je izbor dobrih 5w-40 ulja (o tome ćemo usput), pominjano je X-cess od Motula i Havoline Ultra od Texaco-a, oba kao solidna i ne tako skupa.
Inače, može i Mobil 1 0W-40 ali svakako ne isključivo (ali ni isključivo ne).
Ali (zašto da ne) i Kroon Helar 0W-40, Shell Helix (ako još može da se nađe) 0W-40 ili G-energy ili Modriče. Sve je to o.k.
Ističe se M-Max, a Mobil je verovatno preporučivan kao ulje koje je najlakše naći na celom (evropskom) kontinentu.
Zaista mi se ambalaža i dovlačenje čas iz Turske čak iz Italije (nadam se da je Mobil 1 serija bar Francuska, nisam skoro proveravao) kod ovlašćenog distributera (našeg) ne sviđa ...
Za sada bih samo još o 5W-30 a ostalo stavio pod "specijalne slučajeve" i ne bih dalje o njima.
Kod 5W-30 su tipične dve-ti vrste ulja (koje bi preporučio) ali bih se zadržao na jednoj:
1) 5W-30 ACAE C3. Može i C3-2004, verzije iz 2008. i 2010. još i bolje.
U kombinaciji (obično jeste) sa MB 229.51, BMW LL-04, VW 503.01, 502.00 (u najmanju ruku) i svakako VW 504 (čime je automatski 504/507). Posebno u kombinaciji sa GM Dexos2 (što nije neophodno ali jeste korisno).
Recimo Motul "Specific Dexos2", "X-clean" ili X-clean+".
Kraj trećeg dela.
(toliko za danas, "polako momci ja nemam vrat od mesinga").

Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot

Poslato: 03 Mar 2014, 12:59
od TAZZ
10x

Sent from my LG-G2 with TapaTalk